Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Trodde jag skulle få missfall igår när de va som värst. Tänkte att bebisen aldrig kan få vara kvar när det känns som man spyr upp alla inre organ :(

Jobbigt för alla som spyr sig igenom den första tiden ;)

Iofs, jag skulle tacka ja till lite illamående, känner mig inte alls gravid och är skitskraj jämt att det ska gå åt fanders. Försöker slå bort tankarna, men det är svårt!

@*Gotlandsrusset*
Insåg nu att det såg lite knasigt ut det jag skrev! Menade inget illa, och det är skitjobbigt att vara sjuk! Har som tur är bara varit magsjuk en gång i mitt vuxna liv, det var så jag såg livet passera revy, fy fasiken! :(

Du får hemskt gärna mitt illamående :up:

Delvis kl
Har varit bättre i en vecka, men idag har det inte vart bra. Mått illa och spytt. Var på våc för att ta prover, sovit precis innan och bara ätit frukost så fick sånt fruktansvärt blodsockerfall. Måste börja ha med mig något att knapra på, är kass på att sköta maten och när jag blir hungrig så måste jag ha mat NU!
Annars väntar jag bara på kub, 3 december har vi tid :love:

Jag kan ta halva illamåendet, så jag kan jobba iaf :p

Jag kan ta halva illamåendet, så jag kan jobba iaf :p
Absolut! Du hinner säkert få lite eget illamående, jag mådde hur bra som helst innan illamåendet bara slog till en dag, trodde ju jag skulle slippa det helt ;)
Men förstår absolut hur du menar att man vill känna sig gravid, låg och tänkte igår att jag inte har några direkt symptom när illamåendet var borta, idag ångrar jag dom tankarna :wtf:

Det är bra med "extraskinn" på tuttarna. ;)
Har pga stora bröst haft hängbröst men nu har skinnet börjat fyllas ut men slipper "växtvärk" än så länge och jag kan fortfarande ha samma bh.
Men känns som dom ska spricka när man lägger sig på dom. :crazy:

Absolut! Du hinner säkert få lite eget illamående, jag mådde hur bra som helst innan illamåendet bara slog till en dag, trodde ju jag skulle slippa det helt ;)
Men förstår absolut hur du menar att man vill känna sig gravid, låg och tänkte igår att jag inte har några direkt symptom när illamåendet var borta, idag ångrar jag dom tankarna :wtf:

Ja, nu oroar jag mig över att det stannat av och kroppen inte startar igång det. Jag har ju mitt UL 10/12, då får jag svart på vitt, men det är 2 veckor kvar av oroande om inget illamående eller annat slår till. Försöker tänka, jag har ju en bra graviditet! Men det är svårt då det är andra gången eftersom första slutade i MF. Försöker bara peppa mig själv så mycket det går och försöka se det braiga i allt! :)

Tack :love: v.9 bara så man såg inte så mkt mer än två små klumpar o hjärtana som slog. BM tyckte det förklarade mitt illamående from hell också :yuck:

Men du gjorde ett VUL? Jag kommer göra ett vanligt UL i vecka 8 (7+6 blir det nog), då ska man kunna se hjärtat picka :)

Men vad spännande för er!! Två på en gång! :D

Ja fy för denna oro alltså, jag väntar på att den ska gå över men det gör den kanske aldrig? Vi gjorde vanligt UL i v 10 och allt såg bra ut då och jag kände mig lugnare, i typ 2 dagar, men sen blev jag orolig igen.. :crazy:

Nästa vecka ska vi träffa bm igen för blodprov och lyssna på hjärtljud. Vi har nu även bestämt oss för att göra KUB och det är veckan därpå så känns skönt att ha lite datum utsatta när vi förhoppningsvis kan få lite tecken från minin där inne.

Vi berättade även för svärföräldrarna i helgen som blev fantastiskt glada :love: Vi bad dem dock att inte berätta för hela tjocka släkten direkt utan hålla det inom närmsta familjen ett tag till och det känns ganska skönt än så länge.

Ja, nu oroar jag mig över att det stannat av och kroppen inte startar igång det. Jag har ju mitt UL 10/12, då får jag svart på vitt, men det är 2 veckor kvar av oroande om inget illamående eller annat slår till. Försöker tänka, jag har ju en bra graviditet! Men det är svårt då det är andra gången eftersom första slutade i MF. Försöker bara peppa mig själv så mycket det går och försöka se det braiga i allt! :)

Känner igen oron, jag kan liksom inte ta in att jag verkligen är gravid förrän jag fått se ett hjärta slå liksom. Har också haft ett missfall (som berodde på en onormal graviditet, druvbörd) och det är min ständiga oro att det här ska sluta på samma sätt. Gjorde ett VUL i vecka 6 (5+6) men då såg man inte så mycket egentligen, har ett till den 2/12 men det är låång tid att oroa sig och vänta!
Men försöker tänka att det är normalt denna gången men det är inte lätt alltid.

Känner igen oron, jag kan liksom inte ta in att jag verkligen är gravid förrän jag fått se ett hjärta slå liksom. Har också haft ett missfall (som berodde på en onormal graviditet, druvbörd) och det är min ständiga oro att det här ska sluta på samma sätt. Gjorde ett VUL i vecka 6 (5+6) men då såg man inte så mycket egentligen, har ett till den 2/12 men det är låång tid att oroa sig och vänta!
Men försöker tänka att det är normalt denna gången men det är inte lätt alltid.

Allt känns ju onormalt, är det bra att ha molvärk, eller är inte inte bra? Ständigt nervös och beredd på blod i trosan eller att det inte finns något på UL:et när det är dags. Fy fasiken, det är verkligen skitjobbigt! Skulle vilja sova bort dessa två veckor, göra UL:et och bara få se att allt är ok som det ska vara.
Vi får peppa varandra! :) :heart

Allt känns ju onormalt, är det bra att ha molvärk, eller är inte inte bra? Ständigt nervös och beredd på blod i trosan eller att det inte finns något på UL:et när det är dags. Fy fasiken, det är verkligen skitjobbigt! Skulle vilja sova bort dessa två veckor, göra UL:et och bara få se att allt är ok som det ska vara.
Vi får peppa varandra! :) :heart

Absolut! :):heart
Försöker tänka att risken för missfall igen är trots allt liten, det är större chans att det går bra! Ja det är svårt att veta vad som är normalt. I början hade jag inte mycket symtom alls, det enda tydliga tecknet på att jag är gravid var väl egentligen att inte mensen kom och plusset på stickan då :p Sen kom lite molvärk, ont i ryggen och brösten, trötthet och illamående. Vilken vecka är du i när du ska göra UL?

Absolut! :):heart
Försöker tänka att risken för missfall igen är trots allt liten, det är större chans att det går bra! Ja det är svårt att veta vad som är normalt. I början hade jag inte mycket symtom alls, det enda tydliga tecknet på att jag är gravid var väl egentligen att inte mensen kom och plusset på stickan då :p Sen kom lite molvärk, ont i ryggen och brösten, trötthet och illamående. Vilken vecka är du i när du ska göra UL?

Jag har knappt några tecken alls nu.. Vilket spär på de dumma tankarna. Blä.
Om jag räknar rätt så blir det vecka 8, dvs 7+0 om jag fattar det rätt. Torsdagarna är min byta vecka-dag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 398
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 018
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar