Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkigt med illamående o magsjukor, men kul med plus, positiva ultraljud o tvillingar :)

Jag hoppar gärna med här, är anonym än så länge, varit rätt aktiv på buke förut med haft uppehåll ett tag.
Detta blir tredje barnet, en liten hoppsan som mitt användarnamn antyder..
Jag har bf runt 17 juli. Ska på vul (antar jag, eftersom det är på gynavd) på tisdag pga smärta i ena äggstocken från o till. Var inne på koll i förra veckan i 5+2 men då syntes bara en hinnsäck i livmodern så de vill kolla så där verkligen är nåt. Alla mina symptom har dock försvunnit så jag tänker negativa tankar så kan jag bara bli positivt överraskad :P Om det däremot visar sig vara två får jag totalpanik eftersom att sambon inte direkt blev jätteglad men inte jättebesviken heller

Molvärk har jag också haft, så pass att jag vaknat flera gånger o tänk att nu är det kört. Men det växer ju o drar i alla ligament så det är ganska naturligt att man har ont. Försöker tänka så men det är inte alltid så lätt :)

detta var liksom inte alls som i ligamenten eller i livmodern, kände inte alls igen det från de andra graviditeterna så de ville kolla upp det, och mini blev till trots akut p piller så då kunde det finnas ökat risk för X , men visst är det så att det kan mala o dra och det är väldigt normalt :)

Juni
8/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
17/6 -Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år
20/7- *gotlandsrusset*, andra barnet, 27 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år

Rapportera
Gilla + Citat Svara

Jag gamblar lite o säger hej till er härinne, plussade imorse så det e väldigt nytt! Har följ er i smyg o hoppats innerligt att det skulle hinna bli en sommarbebis i år.

Så nu håller jag tummarna att det går vägen :):up:
Enda symptomet hittills e mensvärk
Välkommen :D

Kl
Juni
8/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
17/6 -Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år
20/7- *gotlandsrusset*, andra barnet, 27 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år

Förstår mig inte på detta med appar å räkna ut bf. Har tre olika appar och alla 3 säger olika datum Allt från 17-18 till 20/7.

Nu är jag frisk iaf från magsjukan. Spydde igår men de va garanterat graviditeten. Dock är sonen sjuk nu och spyr okontrollerat :( Han har även 40 i feber så är väldigt synd om honom just nu.

Vill att tiden går lite fortare så man kan få se om den lille lever där inne. Är mycket oroligare denna graviditet än förra.

Trots att vi var på vul igår o allt såg bra ut är jag mer orolig nu än innan. Mådde knappt illa imorse heller o brösten gör inget ont längre så det gör inte saken bättre. Mycket molvärk idag också, o tror att den psykiska delen intalar sig att efter alla år av försök att skaffa barn så är molvärk lika med nåt dåligt :(

Trots att vi var på vul igår o allt såg bra ut är jag mer orolig nu än innan. Mådde knappt illa imorse heller o brösten gör inget ont längre så det gör inte saken bättre. Mycket molvärk idag också, o tror att den psykiska delen intalar sig att efter alla år av försök att skaffa barn så är molvärk lika med nåt dåligt :(

För mig var molvärk lika med nåt bra och jag hade inte ont i brösten en enda sekund. Förstår att du oroar dig, men försök att glädja dig åt att det såg bra ut igår istället. :)

Mamma mådde aldrig illa med vare sig mig eller bror. Molvärk är ett tecken på att livmodern växer. Och har man sett hjärtslag är det mycket ovanligt att något går fel.

Nu har jag nojja igen.. :( Var på middag med jobbet igår och då serverades det carpaccio på renkött, kom ihåg att man ju inte ska äta rått kött och snabbgooglade på det och hittade då att det är okej att äta om det har varit fruset innan. Så jag frågade i köket och det hade varit fruset så då åt jag en del av det (inte så mycket då det inte var så gott) men sen läste jag att det ska ha varit fruset i 3 dygn och det frågade jag ju aldrig! Så fick man ångest över det också.. alltså jag blir tokig på det här med mat, orkar egentligen inte gå omkring och oroa mig men ändå gör jag det! :down: :mad:
Men försöker tänka att riskerna är ju inte så stora för att jag just denna gång skulle ha smittats av toxoplasma.. och det hade ju trots allt varit fruset även om jag nu inte vet hur länge. Säg att jag inte behöver ha ångest över detta..?

Nu har jag nojja igen.. :( Var på middag med jobbet igår och då serverades det carpaccio på renkött, kom ihåg att man ju inte ska äta rått kött och snabbgooglade på det och hittade då att det är okej att äta om det har varit fruset innan. Så jag frågade i köket och det hade varit fruset så då åt jag en del av det (inte så mycket då det inte var så gott) men sen läste jag att det ska ha varit fruset i 3 dygn och det frågade jag ju aldrig! Så fick man ångest över det också.. alltså jag blir tokig på det här med mat, orkar egentligen inte gå omkring och oroa mig men ändå gör jag det! :down: :mad:
Men försöker tänka att riskerna är ju inte så stora för att jag just denna gång skulle ha smittats av toxoplasma.. och det hade ju trots allt varit fruset även om jag nu inte vet hur länge. Säg att jag inte behöver ha ångest över detta..?

Jag skulle inte vara orolig om du har fått svaret att det har varit fryst. För isf har det säkerligen varit fryset från grossist.
Dom fryser ju inte ner kött för en eller två dagar. :)

Alltså denna trötthet börjar verkligen bli jobbigt! :crazy: Idag la jag mig för att vila en stund innan jobbet vid 19-tiden kanske (jobbar natt) och jag höll nästan inte på att ta mig upp och iväg sen, var såå trött så hade lätt kunnat somna för kvällen där vid 20-tiden (och jag är kvällsmänniska). Något tips mot trötthet? Eller gäller det bara att sova/vila när man kan.

@Bubble Jag gör så i alla fall. Vila när jag kan, se till att värdera lång nattsömn. :) Min värsta trötthet har blivit lite bättre denna vecka, men illamåendet har blivit värre.

Själv känner jag att jag håller på att spricka av lust att berätta för folk, haha. Vi ska vänta till jul, då är det omkring v12 och känns väl lite mer säkert. Men jag vill att tiden ska gå fort!

V8+0 idag.

Håller med att det är en djungel det här med mat som gravid! Men tror absolut inte du behöver vara orolig. Köttet var ju fryst och som @MikaTela skrev så fryser man ju inte ner bara för några dagar :)

Nu har ju du redan fått lugnande svar men jag bidrar också med att säga att om det är fryst hos resturangen så har det granterat köpts in som frysvara från grossist och där är köttet fryst betydligt längre än så :).

Med vänlig hälsning, hon som jobbat hos grossist ;)

Alltså denna trötthet börjar verkligen bli jobbigt! :crazy: Idag la jag mig för att vila en stund innan jobbet vid 19-tiden kanske (jobbar natt) och jag höll nästan inte på att ta mig upp och iväg sen, var såå trött så hade lätt kunnat somna för kvällen där vid 20-tiden (och jag är kvällsmänniska). Något tips mot trötthet? Eller gäller det bara att sova/vila när man kan.

Samma här, skulle kunna sova hela tiden. Samma illamåendet blir snart tokig. Äter jag inte så mår jag illa, äter jag så spyr jag och ALLTING luktar illa.

Kan snart inte äta något annat än skeppa för resten luktar skunk :p

Kan man ha sammandragningar i v 9..? Eller är det ligament som liksom krampar och säger ifrån? Får rätt besvärande ont i livmodertrakterna om jag anstränger mig för mycket, eller som idag efter en heldag på mässan på friends arena.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 398
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 019
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar