Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad hade ni för sympton/ tecken när ni plussade? Jag har liiiite molvärk till och från och är jäkligt trött. Men annars inget, jo min ena tutte som är mindre än den andra har börjat växa i kapp :D

Jag hade ont i fogar, fick blodtrycksfall ofta och molvärk i livmodern.

Nu är de tröttheten som är värst och luktsinnet. Har ett barn sen innan å brösten håller sig i samma storlek än så länge :)

Vad hade ni för sympton/ tecken när ni plussade? Jag har liiiite molvärk till och från och är jäkligt trött. Men annars inget, jo min ena tutte som är mindre än den andra har börjat växa i kapp :D

Typ fyra dagar innan jag testade positivt kändes mina bröstvårtor "stora" och liksom ivägen. Det var obekvämt mot tyget i BHn och sådär. Fortsatte kännas så och gör fortfarande. Illamåendet och tröttheten kom senare.

[QUOTE="MikaTela, po: 1723926member: 25495Tack! :)
Ja det får vi absolut ha! Men hyyysch på få än så länge. ;)[/QUOTE]

Anade att det var så därför jag skrev här

Hej! Många år sen jag var aktiv här (räknas nog dock ändå som en doldis) men efter att ha följt många föräldratrådar så har jag alltid tänkt att den dagen jag blir gravid så ska jag ta upp buke igen, finns så mycket erfarenhet och kloka, härliga människor här. I fredags plussade jag, så ja, nu är jag tydligen gravid och hoppar in här:nailbiting::D

Juni
8/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
17/6 -Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år
20/7- *gotlandsrusset*, andra barnet, 27 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år

Augusti

Hej! Många år sen jag var aktiv här (räknas nog dock ändå som en doldis) men efter att ha följt många föräldratrådar så har jag alltid tänkt att den dagen jag blir gravid så ska jag ta upp buke igen, finns så mycket erfarenhet och kloka, härliga människor här. I fredags plussade jag, så ja, nu är jag tydligen gravid och hoppar in här:nailbiting::D

Grattis och välkommen! :)

Usch jag orkar verkligen inte med att vara såhär trött! Känner mig helt handikappad. Jag är van att vara i farten, få mycket gjort, bolla häst/jobb/träning utan problem alls. Men nu måste jag typ vila hela jävla tiden.

Vi hade planerat ett rejält röj här hemma idag men jag kan liksom inte hålla något tempo, har orkat diska och städa köket, samt äta lunch. Och nu ligger jag på soffan och tar igen mig. Hade planerat hinna med så mycket! Hoppas det snart går över.

Usch jag orkar verkligen inte med att vara såhär trött! Känner mig helt handikappad. Jag är van att vara i farten, få mycket gjort, bolla häst/jobb/träning utan problem alls. Men nu måste jag typ vila hela jävla tiden.

Vi hade planerat ett rejält röj här hemma idag men jag kan liksom inte hålla något tempo, har orkat diska och städa köket, samt äta lunch. Och nu ligger jag på soffan och tar igen mig. Hade planerat hinna med så mycket! Hoppas det snart går över.

Känner med av tröttheten, får gå och lägga mig en stund på em och efter jobbet på vardagarna. Somnar som en stock och är helt utslagen. Men men, det är så det är nu :)

Tröttheten finns här också, dock får jag låta bli att känna efter så mycket sålänge sonen (13 mån) är vaken men här om dagen somnade jag på soffan när han sov på fm. Annars har jag inga problem med att somna innan 20 :o:D sambon tycker inte att jag är så roligt sällskap för tillfället!
Illamåendet är ganska jobbigt, äter jag inte typ heeela tiden mår jag illa men samtidigt är jag inte direkt sugen på nåt. Eller har cravings på apelsiner som jag måste äta trots att jag mår ännu mer illa :laugh:
På onsdag är det dags för vul

Grattis och välkommen!

Oh det där med tröttheten är jobbigt! Jag blir totalt utslagen om jag gör för mycket och måste alltid vila en stund på soffan på em. Jobbar natt och är van vid det men just nu verkar kroppen inte gilla det är såå trött jämt. Hoppas det blir bättre snart!

Hade en liten rosaröd blödning imorse :( men det har inte kommit nått mer på hela dan så jag hoppas det inte var farligt. Sist jag hade missfall kom det igång ordentligt med blödningar på några timmar. Funderade på om jag skulle ringa bm imorgon men om det inte kommit mer avvaktar jag nog. Har tid för VUL veckan efter.

Oh det där med tröttheten är jobbigt! Jag blir totalt utslagen om jag gör för mycket och måste alltid vila en stund på soffan på em. Jobbar natt och är van vid det men just nu verkar kroppen inte gilla det är såå trött jämt. Hoppas det blir bättre snart!

Hade en liten rosaröd blödning imorse :( men det har inte kommit nått mer på hela dan så jag hoppas det inte var farligt. Sist jag hade missfall kom det igång ordentligt med blödningar på några timmar. Funderade på om jag skulle ringa bm imorgon men om det inte kommit mer avvaktar jag nog. Har tid för VUL veckan efter.

Delvis kl!
Jag är också helt slut, skulle kunna sova hela dagarna och på jobbet är jag som en vandrande zombie :(

Hej maginfluensa, vad roligt att du hälsade på!

Fy i fa... vad dåligt jag mår just nu. Får inte behålla någonting, kände mig misstrodd på jobbet när jag ringde trots att jag aldrig är hemma utan att det är "allvarligt" och har en hyperaktiv 2 åring som inte alla tycker mamma är rolig just nu.

Tycker faktiskt fruktansvärt synd om mig själv just nu :(

Fy i fa... vad dåligt jag mår just nu. Får inte behålla någonting, kände mig misstrodd på jobbet när jag ringde trots att jag aldrig är hemma utan att det är "allvarligt" och har en hyperaktiv 2 åring som inte alla tycker mamma är rolig just nu.

Fy vad jobbigt! Massa pepp, hoppas du blir bättre snart!:heart

Tack! Trodde jag skulle få missfall igår när de va som värst. Tänkte att bebisen aldrig kan få vara kvar när det känns som man spyr upp alla inre organ :(

Jobbigt för alla som spyr sig igenom den första tiden ;)

Iofs, jag skulle tacka ja till lite illamående, känner mig inte alls gravid och är skitskraj jämt att det ska gå åt fanders. Försöker slå bort tankarna, men det är svårt!

Krya!
V 7-11 var i stort sett som konstant maginfluensa, så jag vet hur vidrigt det är!

Jobbigt för alla som spyr sig igenom den första tiden ;)

Iofs, jag skulle tacka ja till lite illamående, känner mig inte alls gravid och är skitskraj jämt att det ska gå åt fanders. Försöker slå bort tankarna, men det är svårt!

Du får hemskt gärna mitt illamående :up:

Delvis kl
Har varit bättre i en vecka, men idag har det inte vart bra. Mått illa och spytt. Var på våc för att ta prover, sovit precis innan och bara ätit frukost så fick sånt fruktansvärt blodsockerfall. Måste börja ha med mig något att knapra på, är kass på att sköta maten och när jag blir hungrig så måste jag ha mat NU!
Annars väntar jag bara på kub, 3 december har vi tid :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 398
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 018
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar