Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så avis på er som får inskrivning. Jag har bara fått ett infomöte inbokat den 1 december än så länge. :/

Samma här, har inskrivning 4/1. Men ska försöka göra kub så då får man iaf se en levande frisk bebis. Är i vecka 12+ något när jag har inskrivning.

Kl

För övrigt mår jag ganska bra. Trött som få dock och har inte samma tålamod med sonen längre :( Otroligt känslig för lukt och mår illa av vår nya soffa.

Jäkligt dumt att be om att känna att man är gravid :p illamående 24/7 o spytt upp det mesta senaste dygnet. Nu verkar postafen ha hjälpt lite men den tog min lilla ork jag hade :yuck:

Vet inte om det är missfall på gång.. :( Kände när jag var ute och red att det rann till och visst var det blod.. har inte blött desto mer sen jag kom hem så avvaktar till imorgon och ringer till barnmorskan då. Eller bör man ringa akuten på en gång? Tänker att om det är missfall så finns det väl ändå inte så mycket att göra åt saken..

Har tänkt på dig och undrar hur det gått?

Jäkligt dumt att be om att känna att man är gravid :p illamående 24/7 o spytt upp det mesta senaste dygnet. Nu verkar postafen ha hjälpt lite men den tog min lilla ork jag hade :yuck:

Jag vet!
Mår illa till och från hela tiden. Hjälper att äta men sen får jag halsbränna från hell om jag småäter.
Mycket gaser och luft i magen.

Har ni berättat för nära och kära ännu? Vi åker till min mans familj till helgen och då vi träffar dem så sällan kommer vi berätta då :nailbiting: hade gärna velat berätta för min egen familj innan men vet inte om jag lyckas samla ihop dem innan dess. Tror vi kommer få jättefina reaktioner, men det känns samtidigt nervöst och läskigt att berätta - har varit ganska skönt att hålla hemligheten mellan mig och mannen :angel:

Har ni berättat för nära och kära ännu? Vi åker till min mans familj till helgen och då vi träffar dem så sällan kommer vi berätta då :nailbiting: hade gärna velat berätta för min egen familj innan men vet inte om jag lyckas samla ihop dem innan dess. Tror vi kommer få jättefina reaktioner, men det känns samtidigt nervöst och läskigt att berätta - har varit ganska skönt att hålla hemligheten mellan mig och mannen :angel:

Jag berättade för min familj förra veckan när jag var på besök där några dagar.
Alla blev jätteglada men mest sansade normala reaktionen hade pappa. :p haha

Sen har jag berättat för en vän som stöttat mig väldigt i barnlöshet tidigare och hon blev så glad att hon började gråta! :)

Vi kommer att berätta i jul, känns smidigt när man ändå träffar alla. :)

Tänkte vänta tills efter 12 veckor så vid jul ungefär. Den 2 december ska jag få göra ett nytt VUL är då i v 10. Då hoppas jag att få se ett hjärta och att allt är som det ska.

Just nu mår jag illa då och då under dagarna kommer som i attacker. :yuck: Sen får jag halsbränna då jag ätit. Är även enormt trött typ hela tiden. Och så har jag märkt av att jag lättare får blodtrycksfall (vet inte om det beror på grav men antar det).

Hej!

Får jag vara med här? Jag plussade för en vecka sedan och är i vecka 6 vilket borde vara 5+0? Jag känner mig dock inte speciellt gravid och är så rädd för missfall men det är väl standard haha.

BF borde vara 18/7 enligt min app. Jag är 25 år förresten och det är första barnet :love:

Hej!

Får jag vara med här? Jag plussade för en vecka sedan och är i vecka 6 vilket borde vara 5+0? Jag känner mig dock inte speciellt gravid och är så rädd för missfall men det är väl standard haha.

BF borde vara 18/7 enligt min app. Jag är 25 år förresten och det är första barnet :love:

Klart du får!
Välkommen och grattis!

Vad kan man göra mot ont i brösten? Haha. Jag får så vansinnigt ont vid kyla! Försöker klä mig varmt, men känns typ som om brösten skulle behöva en varsin halsduk!

Hej!

Välkommen och Grattis! :D

Tack :D

Vad äter ni alla för vitaminer? Jag äter sedan tidigare vitaminer för kvinnor, omega3 och d-vitamin. Men vet inte om det kanske är dåligt att äta omega och extra D?

Jag äter som du, en gravid-vitamin, omega 3 och D-vitamin. Jag äter även järn pga konstaterad järnbrist.

Prata med din barnmorska, tänker jag. Jag berättade för min vilka vitaminer jag åt och hon tyckte det var jättebra. :)

Hej!

Grattis och välkommen!

Tack :D

Vad äter ni alla för vitaminer? Jag äter sedan tidigare vitaminer för kvinnor, omega3 och d-vitamin. Men vet inte om det kanske är dåligt att äta omega och extra D?
Jag äter sen tidigare järn och D vitamin nu har jag lagt till folsyra också. Kanske borde lägga till omega 3 är det bra när man är gravid?

Min Bm sa att omega3 är bra att äta tillskott av om man inte äter fet fisk omkring 3 gånger i veckan. Själv är jag vegetarian så jag försöker få i mig omega 3 på andra sätt. Äter kapslar med alg-olja, några valnötter varje dag samt linfröolja. Tror det är bra att få i sig omega3 från flera olika källor. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 411
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 038
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 131
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVIII