Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
N
Vet inte om det är missfall på gång.. :( Kände när jag var ute och red att det rann till och visst var det blod.. har inte blött desto mer sen jag kom hem så avvaktar till imorgon och ringer till barnmorskan då. Eller bör man ringa akuten på en gång? Tänker att om det är missfall så finns det väl ändå inte så mycket att göra åt saken..

Nej vad tråkigt :( men det måste ju inte vara missfall. Jag blödde en liten blödning tidigt (ungefär när jag skulle ha haft mens visserligen så det var väl kring vecka 4). Så håller tummarna att det är ofarligt!

Om det kommer mer eller du känner dig orolig kan du säkert åka in till akuten.

❤️

Idag var vi på tidigt ultraljud. Jag är i vecka 10 och det gick att se så mycket mer än vad jag hade väntat mig, vi såg huvud och kropp, små dinosauriearmar, pytteben och så ett litet pickande hjärta :love: Jag och min man är så blödiga - vi försöker verkligen vara coola kring det hela men vi brast i gråt båda två. Vilken upplevelse! Oavsett vad som händer så känns det i alla fall så mycket mer på riktigt nu och jag är så tacksam vi fick uppleva det :love:

Tycker det är så dåligt att det skiljer så från landsting till landsting. Alla blivande mammor borde väl ha rätt till samma undersökningar?
Hade jag fått betala för kub så hade jag förmodligen struntat i det och bokat privat ultraljud. Den största delen med kub för mig är att få se fostret. Vilket kanske är fel tänkt. Men skulle det visa risk på avvikelse så får vi ta det då, min största oro nu är istället att fostret inte lever.

Håller med att det är konstigt att det skiljer sig så. Mitt landsting erbjuder inte KUB men vi har bokat in en tid privat. Dock har vi inte riktigt bestämt oss ännu om vi ska gå eller inte. Jag tänker lite som du, för min del är kromosomavvikkelse inte jätteavgörande, men jag vill gärna se fostret och vill gärna veta "så mycket som möjligt" och kan KUB ge oss lite mer info så vill vi gärna ha den. Men jag får resonera vidare med mig själv och min man om vi verkligen ska gå, det är ju ändå ganska mycket pengar det handlar om.

Idag var vi på tidigt ultraljud. Jag är i vecka 10 och det gick att se så mycket mer än vad jag hade väntat mig, vi såg huvud och kropp, små dinosauriearmar, pytteben och så ett litet pickande hjärta :love: Jag och min man är så blödiga - vi försöker verkligen vara coola kring det hela men vi brast i gråt båda två. Vilken upplevelse! Oavsett vad som händer så känns det i alla fall så mycket mer på riktigt nu och jag är så tacksam vi fick uppleva det :love:
Åh vad kul!

Idag har jag varit extremt trött. Höll på att somna på jobbet på frukostrasten.
Har dessutom haft som håll i sidan hela dagen.
Jag har dessutom börjat bli helt vimsig i skallen. :p
Blev rädd att ena kollegan listat ut min grav först idag då hon sa att hon visste varför jag var så trött och virrig.:eek:
Sen sa hon att det var för att jag har slutat röka.
Senare sa hon "ja enda gångerna jag har kunnat sluta röka var när jag var gravid". :angel:

Men man ska väl inte gnälla! :p

Åh, jag är lite avis faktiskt. Vill så vansinnigt gärna få göra ett tidigt UL och få liksom bekräftat att det ÄR nått där inne.
Låter som en underbar upplevelse :)

Håller med att det är konstigt att det skiljer sig så. Mitt landsting erbjuder inte KUB men vi har bokat in en tid privat. Dock har vi inte riktigt bestämt oss ännu om vi ska gå eller inte. Jag tänker lite som du, för min del är kromosomavvikkelse inte jätteavgörande, men jag vill gärna se fostret och vill gärna veta "så mycket som möjligt" och kan KUB ge oss lite mer info så vill vi gärna ha den. Men jag får resonera vidare med mig själv och min man om vi verkligen ska gå, det är ju ändå ganska mycket pengar det handlar om.

Vad kostar det att göra KUB privat?

Vad kostar det att göra KUB privat?

Hos kliniken vi var hos kostar KUB 1900 kr, plus helgtillägg om man vill gå under helgen. Dagens UL-undersökning kostade 900 kr. Såklart värt varenda krona och är supertacksam att möjligheten finns, men tycker samtidigt det är mycket pengar. Himla piffig affärsidé att mjölka ur ängsliga föräldrar lite pengar :angel:;)

Hos kliniken vi var hos kostar KUB 1900 kr, plus helgtillägg om man vill gå under helgen. Dagens UL-undersökning kostade 900 kr. Såklart värt varenda krona och är supertacksam att möjligheten finns, men tycker samtidigt det är mycket pengar. Himla piffig affärsidé att mjölka ur ängsliga föräldrar lite pengar :angel:;)
Men jösses! Det är ju sjukt mycket pengar för något som är gratis för vissa. Får ändå säga att jag är glad att jag bor där jag bor

Oj. Vad sjutton gör en sån mottagning...

Ja det kan man undra. :p De remitterar vidare till sjukhuset vid behov av UL.
Det är intressant då den ena enligt hemsidan även erbjuder fertilitetsutredning vid "barnönskan" som det står. Undrar hur de kan typ kontrollera ägglossning osv utan ultraljud. :D

Idag var jag på inskrivning hos MVC. Fick en otroligt trevlig BM, kände förtroende för henne direkt! Det var himla kul faktiskt, känns lite mer verkligt nu liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 396
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 018
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar