Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är också vegetarian och äter gravidtabletter samt fortsätter med Omega3 och D-vitamin sedan tidigare. Bm tyckte det lät bra iaf!

Jag försöker äta så bra som möjligt men jag har fått ett helt galet behov av vitt bröd och smör :crazy: känns inte alls bra och försöker tvinga i mig varierad kost men jag är inte sugen på något annat alls.

Hej!

Får jag vara med här? Jag plussade för en vecka sedan och är i vecka 6 vilket borde vara 5+0? Jag känner mig dock inte speciellt gravid och är så rädd för missfall men det är väl standard haha.

BF borde vara 18/7 enligt min app. Jag är 25 år förresten och det är första barnet :love:

Vad roligt :bump: Grattis och välkommen!

Vad kan man göra mot ont i brösten? Haha. Jag får så vansinnigt ont vid kyla! Försöker klä mig varmt, men känns typ som om brösten skulle behöva en varsin halsduk!

Haha brösthalsduk låter som något bör uppfinnas :D jag har också superömma bröst och idag när en kollega kramade mig hejdå så gjorde det såå ont ajajaj.. var tvungen att puffa bort henne lite. Vet inte vad man kan göra dock.. Tror jag behöver köpa större BH och hoppas lite av det ömma ska försvinna om de får mer utrymme, kanske? :p

Alltså det är ju så praktiskt egentligen att vara nygravid vid den här tiden och så berätta vid jul - snacka om bästa julklappen! :D Tror vi hade gjort det samma faktiskt om nu inte mannens familj hade bott så långt bort, men nu är det som det är och det blir lite tidigare än vad vi hade planerat.

Hur gör ni med att dricka cola och kaffe? Jag dricker aldrig kaffe men älskar cola zero. Nu har jag inte druckit det sedan jag plussade men innan drack jag det och koffein ökar ju missfallsrisken har jag läst.

Får väl tänka att det här är ett bra tillfälle att bli av med mitt beroende ;)

När började ni må illa? Jag har knappt mått illa alls, eller i alla fall inte så pass så att jag har känt att jag behöver spy. Men det kanske kommer senare.

Hur gör ni med att dricka cola och kaffe? Jag dricker aldrig kaffe men älskar cola zero. Nu har jag inte druckit det sedan jag plussade men innan drack jag det och koffein ökar ju missfallsrisken har jag läst.

När började ni må illa? Jag har knappt mått illa alls, eller i alla fall inte så pass så att jag har känt att jag behöver spy. Men det kanske kommer senare.

Jag dricker inte cola men däremot kaffe - men max 1-2 små koppar om dagen sen jag blev gravid.

Jag har faktiskt inte mått illa, jag har gått och väntat på att må dåligt men än så länge har jag inte haft mycket symptom alls (vecka 11 imorgon). Ibland när det gått för lång tid mellan måltiderna så har jag känt mig lite, lite illamående men inte alls så att jag känt att jag måste spy.

Har tänkt på dig och undrar hur det gått?

Tack för omtanken :) Ja i måndags trodde jag att det var helt kört då det kom en störtflod precis när jag klivit ur bilen på jobbet.. var bara att sätta sig i bilen och köra hem igen. Ringde då till gynmottagningen som sa att det antagligen var missfall men jag fick ingen tid för kontroll då dom tydligen inte sysslar med sånt utan kroppen sköter sig minsann själv :meh:
Men eftersom att det inte kom nåmer blod på hela dagen och jag tyckte det var konstigt så ringde jag igen på tisdag och då var det en mycket trevligare person som fixade en tid till mig idag. Så idag har jag varit på vul och det var inget missfall utan efter lite om och men och ytterligare en gynekolog tillkallades så såg dem ett foster med hjärtaktivitet :) Jag hade dock en blodansamling (hematom?) i livmodern och det var den som hade blött och det lär blöda igen och i värsta fall så drar det med sig fostret ut.. gynekologen sa att det inte är så mycket att göra, bara vänta och se så det är väl det jag får göra nu.
Någon annan som varit med om detta?

Har automatiskt dragit ner på kaffet. Cola dricker jag bara enstaka då och då.

Jag började må illa i v6 nån gång.

Jag dricker kaffe en gång i veckan, lördagslatten på café med sambon, tänker att det inte är någon fara. Men har slutat dricka cola, har konsumerat ganska mycket cola zero förut, men nu känner jag mig obekväm med både sötningsmedlet och koffeinet.

Började må illa i v 6. Mest påverkar det min matlust, känner mig väldigt avig till mat och har svårt att laga mat pga matos osv.

Tack för omtanken :) Ja i måndags trodde jag att det var helt kört då det kom en störtflod precis när jag klivit ur bilen på jobbet.. var bara att sätta sig i bilen och köra hem igen. Ringde då till gynmottagningen som sa att det antagligen var missfall men jag fick ingen tid för kontroll då dom tydligen inte sysslar med sånt utan kroppen sköter sig minsann själv :meh:
Men eftersom att det inte kom nåmer blod på hela dagen och jag tyckte det var konstigt så ringde jag igen på tisdag och då var det en mycket trevligare person som fixade en tid till mig idag. Så idag har jag varit på vul och det var inget missfall utan efter lite om och men och ytterligare en gynekolog tillkallades så såg dem ett foster med hjärtaktivitet :) Jag hade dock en blodansamling (hematom?) i livmodern och det var den som hade blött och det lär blöda igen och i värsta fall så drar det med sig fostret ut.. gynekologen sa att det inte är så mycket att göra, bara vänta och se så det är väl det jag får göra nu.
Någon annan som varit med om detta?

Åh vad skönt att det lilla hjärtat slår! Håller tummar och tår att allt går vägen och att fostret stannat kvar! Har ingen erfarenhet av det själv men tänker på dig!

Jag har faktiskt slutat dricka kaffe, drack ganska mycket innan. Dricker dock en kopp the om dagen. Jag började må illa i v. 6 tror jag det var. Har dock inte spytt nått än och det är mest om det går för långt mellan måltiderna som jag mår illa.

Jag dricker inte kaffe eller the men däremot cola, och då vanlig cola så inget aspartam eller liknande. Personligen tror jag det är sämre än att dricka vanlig cola med socker och vara medveten om att det inte är nyttigt och därför inte dricka för mycket helt enkelt.

Vad jag kunnat läsa mig till så är det max 2-3 koppar kaffe man får dricka eller 2,5 liter cola/dag, det är ju inte i närheten lika mycket koffein i cola som det är i kaffe.

Jag försökte avstå koffein helt första veckorna men när illamåendet slog till med full kraft i v.8 så är cola det enda som hjälper mig... dock dricker jag inga mängder utan kanske 2-3 glas per dag. Och hittills har det ju gått fint för nu är jag i v 14 och vi var på KUB i förra veckan och fick se vår lilla sprattel-alien som mådde hur bra som helst i magen :love:

Okej, jag kliver in här då, trots att jag är nojjig!

Men jag plussade i tisdags, BIM bör varit igår. Så det är jättetidigt. Jag har ett missfall i bagaget, i vecka 5 (i somras). Blev nu gravid på första försöket med Letrozol efter att ha försökt aktivt i över ett år, varit utan skydd i över två år. Är 31, fyller 32 i januari. Detta blir första barnet och vi är förväntansfulla! :) Men jag är konstant orolig för MF igen, så jag försöker inte tänka på det. Det går inte så bra, haha!

Tidigt UL bokat till 10 december, får det av Sophia-hemmet eftersom jag gjort min utredning där.

Symptom? Knappt några, lite molvärk till och från och trött som attan. Förra graviditeten som avslutades i MF så hade jag betydligt mer molvärk, så det gjorde ordentligt ont, tog alvedon och hade ont i tuttarna.

Som sagt, nojjig över MF eftersom jag varit med om det innan men hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer gå bra! :)

Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
8/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
17/6 -Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år
20/7- *gotlandsrusset*, andra barnet, 27 år.
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år

Augusti

NyJuni
8/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
17/6 -Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år
20/7- *gotlandsrusset*, andra barnet, 27 år.
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år

Augusti

Vad hade ni för sympton/ tecken när ni plussade? Jag har liiiite molvärk till och från och är jäkligt trött. Men annars inget, jo min ena tutte som är mindre än den andra har börjat växa i kapp :D

Vad hade ni för sympton/ tecken när ni plussade? Jag har liiiite molvärk till och från och är jäkligt trött. Men annars inget, jo min ena tutte som är mindre än den andra har börjat växa i kapp :D

Jag plussade tidigt och enda symptom jag hade då var "mensvärk" och känsligt luktsinne. Ja och så kändes brösten tyngre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 397
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 018
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand