Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, åh. :p Jag försöker njuta av att jag faktiskt är gravid. Jag är ju jätteglad över det, men har svårt att slappna av och inte oroa mig såhär de tidiga veckorna.
Det tog sån jäkla tid att få till denna graviditeten så jag törs liksom inte riktigt tro på det. :o

Ja, jag håller med! Snigelveckor verkligen!
Här är en till som tycker att det går olidligt långsamt, att ha tålamod och vänta är inte min starkaste sida :D Jag vill passera v 12 och göra KUB, sen kanske jag kan släppa lite på oron. Längtar efter att få en "riktig" gravidmage och känna rörelse och sparkar. Då kanske det känns mer verkligt, jag har en hel del symtom nu men det skulle lika gärna kunna bero på något annat typ magkatarr. Jag längtar helt enkelt efter att känna att alla de här symtomen är en liten människa som växer i mig. Än så länge är det så ogripbart.

Har haft ryggproblem i 3 år, så fort jag var gravid så försvann all smärta. Idag kom foglossningen :down: hoppas verkligen att det bara är tillfälligt, gör så satans ont!!
Var på andra inskrivningssamtalet hos bm igår och nu väntar jag bara på 11+0 så jag kan ringa och boka kub:)

Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra med kub.. Erbjuds bara till kvinnor över 35 här, vill jag ha det får jag betala själv.

Hur kommer ni andra göra?

Idag har jag för övrigt kräkts, ätit skorpor med smör, kräkts, sovit, ätit apelsin, kräkts, sovit och druckit apelsinjuice. Haha. Det är en jäkla tur att jag är så fantastiskt glad över graviditeten alltså. :laugh:

Har nu börjat få mer symtom.
Mår svagt illa nästan hela tiden och det varvas med rejäl halsbränna.
Sen har jag fått typ 100 finnar i ansikte, bröst och armhålor.

Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra med kub.. Erbjuds bara till kvinnor över 35 här, vill jag ha det får jag betala själv.

Idag har jag för övrigt kräkts, ätit skorpor med smör, kräkts, sovit, ätit apelsin, kräkts, sovit och druckit apelsinjuice. Haha. Det är en jäkla tur att jag är så fantastiskt glad över graviditeten alltså. :laugh:

Jag vet inte hur vi ska göra med kub. diskutera dagligen med sambon. Första sonen är helt frisk men finns ju inget som säger att andra barnet är det. Har inga kromosomavvikelser i min eller sambons släkt. Men visst är mn orolig.

Tycker det är så dåligt att det skiljer så från landsting till landsting. Alla blivande mammor borde väl ha rätt till samma undersökningar?
Hade jag fått betala för kub så hade jag förmodligen struntat i det och bokat privat ultraljud. Den största delen med kub för mig är att få se fostret. Vilket kanske är fel tänkt. Men skulle det visa risk på avvikelse så får vi ta det då, min största oro nu är istället att fostret inte lever.

Vilken tur att det är fler än jag som undrar över KUB :) Jag frågade tidigare i tråden hur ni andra tänker kring det, men det har nog missats. Som sagt, vi kommer att göra KUB och eftersom jag är 35 år så får vi göra det inom landstinget. Jag går in i v 11 i början av december och reser bort över jul/nyår, så jag hoppas MVC där vi bor har någon tid innan jul. Annars försöker vi boka privat.

Illamående är inte kul :wtf: För mig hjälper det lite grann att äta ofta men lite. Tex frukost-en frukt-lunch-frukter-middag-kvällsfîka. Men det som har hjälpt mest för mig är postafen som finns receptfritt på apoteket. Dock fick jag inte köpa det utan att rådfråga barnmorskan först, men det kanske är annorlunda på andra apotek. Hur gör ni andra för att hålla illamående i schakt?

Jag vet inte hur vi ska göra med kub. diskutera dagligen med sambon. Första sonen är helt frisk men finns ju inget som säger att andra barnet är det. Har inga kromosomavvikelser i min eller sambons släkt. Men visst är mn orolig.

I "vårat" landsting få man göra KUB i mån av plats gratis om kvinnan är under 33 år och inte har några riskfaktorer. Så du vet om ni beslutar er för att göra det :).

I mitt landsting verkar man inte ens kunna göra det, inte privat heller :(

Vilken tur att det är fler än jag som undrar över KUB :) Jag frågade tidigare i tråden hur ni andra tänker kring det, men det har nog missats. Som sagt, vi kommer att göra KUB och eftersom jag är 35 år så får vi göra det inom landstinget. Jag går in i v 11 i början av december och reser bort över jul/nyår, så jag hoppas MVC där vi bor har någon tid innan jul. Annars försöker vi boka privat.

Illamående är inte kul :wtf: För mig hjälper det lite grann att äta ofta men lite. Tex frukost-en frukt-lunch-frukter-middag-kvällsfîka. Men det som har hjälpt mest för mig är postafen som finns receptfritt på apoteket. Dock fick jag inte köpa det utan att rådfråga barnmorskan först, men det kanske är annorlunda på andra apotek. Hur gör ni andra för att hålla illamående i schakt?

Samma för mig hjälper att äta nått litet då och då, så fort jag känner att det börjar gå långt mellan målen blir jag illamående :yuck:

Sen är jag sugen på allt som man inte får äta nu, typ mögelosten som vi har liggande i kylen ser såå sjukt god ut skumt :p

I mitt landsting verkar man inte ens kunna göra det, inte privat heller :(

Var bor du? Eller i vilket landsting är det? Någon sorts privatklinik borde det ju finnas inom rimligt avstånd, vad tråkigt om man inte kan göra en undersökning man verkligen vill för att det inte finns tillgång just precis där man bor..

Var bor du? Eller i vilket landsting är det? Någon sorts privatklinik borde det ju finnas inom rimligt avstånd, vad tråkigt om man inte kan göra en undersökning man verkligen vill för att det inte finns tillgång just precis där man bor..

Jag bor i Luleå. Jo det är verkligen tråkigt, den närmaste privata kliniken jag hittat som gör det ligger ca 30 mil härifrån. Visst det går ju att åka dit men dumt att det inte finns här :(

Vad jobbigt :( Får du någon hjälp från MVC eller så?
Mvc vet inte om ryggproblemen och foglossningen verkar tack och lov varit något tillfälligt. Varit ledig i helgen och knappt haft ont :)

Jag är så sjukt trött! Och lergiganen hjälper ju inte direkt. Gick och la mig kl 15 igår, gick upp och åt i natt och sen har jag sovit till 11. Känner mig allmänt groggy och sjuk, ser inte fram emot jobbveckan :down: för att inte bara gnälla så känns det faktiskt som att illamåendet börjar ge med sig :D

Vet inte om det är missfall på gång.. :( Kände när jag var ute och red att det rann till och visst var det blod.. har inte blött desto mer sen jag kom hem så avvaktar till imorgon och ringer till barnmorskan då. Eller bör man ringa akuten på en gång? Tänker att om det är missfall så finns det väl ändå inte så mycket att göra åt saken..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 396
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 016
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar