Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm fortfarande har jag inte så värst mycket symtom, kanske liite ömma bröst om man trycker på dom känns det lite..Kan bli lite illamående om jag inte ätit på länge kommer ibland på morgonen och ibland på kvällen.

Hur har ni andra det med symtom?

Hmm fortfarande har jag inte så värst mycket symtom, kanske liite ömma bröst om man trycker på dom känns det lite..Kan bli lite illamående om jag inte ätit på länge kommer ibland på morgonen och ibland på kvällen.

Varierar från dag till dag! Framförallt är det illamående, främst om jag inte ätit på ett tag, samt vansinnigt ömma bröst.

Känner även av trötthet, börjat känna ett behov att liksom vila middag.

Jag känner mig varmare än vanligt, är normalt frusen men nu kan jag mer bli lite varm nästan.

Men vissa dagar, som igår, inga symptom alls. Är ju så tidigt för mig än. :)

Varierar från dag till dag! Framförallt är det illamående, främst om jag inte ätit på ett tag, samt vansinnigt ömma bröst.

Känner även av trötthet, börjat känna ett behov att liksom vila middag.

Jag känner mig varmare än vanligt, är normalt frusen men nu kan jag mer bli lite varm nästan.

Men vissa dagar, som igår, inga symptom alls. Är ju så tidigt för mig än. :)

Hoppar in här lite :)

Jag är också frusen och eldar i vår kamin varje kväll till här är en 25-27 grader typ, men sen jag blev gravid så blir jag jättevarm & sur på sambon som eldar.. 20 grader är verkligen lagom nu ;)
Har normalt en temp på 36,3 men nu ligger den nästan en hel grad över.

Just idag så känns alla bekymmer ganska bortblåsta, för kl 6 imorse blev jag moster igen! :love: syster gick 13 dagar över tiden, med sin andra, vattnet gick kl 3, de var inne på förlossningen halv 6 och hon var fullt öppen, dryga halvtimmen senare var han ute! På denna halvtimme hann det bli strömavbrott så de fick lysa upp fiffi med en mobil en kort stund, pappa Kalle fick de ropa lite extra personal till då han blev lite yrslig av allt :p
En kort liten berättelse som gjort oss så oändligt lyckliga här hemma!
Just ja, han var 53 cm lång och hann gotta på sig till 4630 gram :D

Mina bröstet har börjat ömma vid viss beröring. Dom har även svullnat lite.

Sen går jag med halsbränna till och från.

Usch drömde nu i natt att jag började blöda när jag var på toaletten.
Snacka om nervöst vid morgonkissen. :nailbiting:
Men var bara en dum dröm.

Jag har fortsatt väldigt lite symptom jag också. Ont i brösten, lite illamående när jag inte ätit på ett tag och blir lättare andfådd. Men jag är piggare än vanligt och vaknar mycket tidigare än normalt. Skumt!

På söndag har vi tid hos en privat klinik för ett tidigt ultraljud, är helt galet nervös. Om allt är som det ska är jag då i vecka 10.

Min livmoder blir arg på mig om jag är igång för mycket, som idag. Några timmar i bil, ridlektion, promenad. Nu drar det och gör ont. :/

Stort grattis @Maria123 @Emelie381 och @SummerBreeze och välkomna till tråden! å stort grattis moster @Terqa! :)

Det känns som vi är många som nojjar över graviditeten, mig själv inkluderat. Det är tråkigt att inte kunna njuta och riktigt glädjas fullt ut :( I lördags skulle jag och sambon mysa lite men det slutade med att jag fick sån kramp och smärta i livmodern att jag var helt säker på att jag skulle få missfall. Så nu vågar vi oss inte på något mer mys på ett tag, vilket känns pisstråkigt rent ut sagt.

Här har alla symtom slagit till, oerhört illamående vilket leder till att ingenting smakar bra, förstoppad, gasig, enormt trött och måste vila på jobbet (när ingen ser eftersom jag inte vill berätta än), energilös, ömma bröst osv. Pratade med bm idag och har på hennes inrådan köpt postafen. Peppar, peppar, det verkar hoppfullt än så länge. :)

Sådär, nu har jag äntligen fått tummen ur och fått tag på BM. Fick tid för inskrivning redan imorgon så det var skönt. Förklarade min oro för henne och hon känner mig sen förut och vet min historik. Så vi får se vad vi kommer fram till imorgon.

Fortsatta ganska rikliga, ganska slemmiga flytningar. Inget blod och inga skarpa smärtor. Har lite ont i svanken, men det känns mer muskulärt. Så det ska bli väldigt skönt att få träffa henne

Det fanns någon/några med barn sen tidigare här va? Hur tidigt kan man få sammandragningar? Känns precis som det när jag gör lite för mycket. Förra graviditeten fick jag dom i v.18, inte så det gjorde ont men obehagligt när det drar o magen blir hård.

Sen har symptomen kommit o jag känner att jag hade klarat mig utan :p morgonillamåendet börjar vid 03-04 när jag vaknar till o försöket somna om. Sen blir det värre när jag går upp innan jag fått frukost. Kommer i omgångar under dagen. Brösten gör ont nu också :D v.7 idag (fast tror jag ska plussa på två dagar iom att embryot var 2 dagar när det sattes in men väntar o ser vad vul säger 25/11)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 394
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 016
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar