Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt att de rosa flytningarna har upphört :) Men vad det är olika.. min bm sa att man bör göra KUB innan vecka 14 :confused:

Vi gjorde KUB idag och jag är i vecka 13 (12+4) - så fantastiskt underbart att få se den lilla bönan igen :love: allt såg bra ut och det börjar kännas mer och mer på riktigt nu. Så häftigt!

Nu får vi inte se bönan igen förrän i slutet av januari då vi ska göra RUL :)

Tack! Jo det känns skönt att de slutat iaf :) Egentligen var det inte mycket alls men man blir ju så orolig! Ja men jag vart också lite förvånad tror jag läste någonstans att man brukar göra det mellan vecka 11-14. Hade ju inte varit så dumt att få göra det innan jul.

Vad skönt att allt såg bra ut på KUB för er! :):love:

Vi ska också göra RUL förhoppningsvis i slutet på januari, eller har inte bokat någon tid än men från den 25:e januari då går jag in i vecka 18. :)

Är det nån mer som har problem med (kall)svettningar?
Idag var andra dagen jag vaknar i en pöl av svett.
Funderar på om det är mediciner eller hormoner.

Nu har julgodiset börjat komma till kontoret. Förra året var jag där och nallade hela tiden. Nu gick jag och tittade, om det fanns en liten kexchoklad... Det fanns ingen, så jag tog ingen godis alls. Inte sugen för fem öre!
Är så skraj att folk ska börja fatta snart, har inte druckit kaffe på tre veckor, inget godis och äter mindre än vad jag gjort innan, haha! Jag är välle lite paranoid ;) men vill vänta tills efter vecka 12 med att berätta. Om det finns något att berätta.

Är det nån mer som har problem med (kall)svettningar?
Idag var andra dagen jag vaknar i en pöl av svett.
Funderar på om det är mediciner eller hormoner.
Jag är varmare än någonsin så tvärtom här!
Har alltid haft dubbla täcken från september i vanliga fall, inatt låg jag utan :eek:

Idag känner jag mig lika trött som vanligt, öm i brösten men inte så att det gör ont..
Hade inte skadat med lite mer symtom på kotten, har fortfarande inte tagit in att han/hon är där.
Tänk, nästa vecka ska hjärtat börja slå..

Har sett att det finns en apparat man kan ha hemma, som man kan lyssna på hjärtat med? Någon mer som sett eller tillochmed prövat?

Sitter på jobbet o bekämpar illamående..:yuck: Får hinka ett stort glas apelsinjuice på morgonen o sen småäta hela dagen för att det inte ska bli så illa..

Övriga symptom, yrsel, trötthet o snodd på knappen till jeansen pga svullen mage haha.
Undrar hur det ska gå att dölja detta till v 14 när det är dags för UL :angel:

Är så trött. Vid 10 tiden kändes det som tåget kört över mig. Sonen däremot är super pigg och vill leka så klart. Jag som aldrig skjutit honom åt sidan förut gjorde det och nästan tvingade honom att sova. Känner mig vidrig.

Äsch, alla dagar kan inte vara bra dagar! Och hur kul hade livet varit då, om allt var så perfekt och rosa hela tiden? Näe, nu blev det som det blev idag, ni två kanske kan mysa och leka tillsammans nu i em?

Äsch, alla dagar kan inte vara bra dagar! Och hur kul hade livet varit då, om allt var så perfekt och rosa hela tiden? Näe, nu blev det som det blev idag, ni två kanske kan mysa och leka tillsammans nu i em?

Sant :heart Men ogillar skarpt när mitt mående gåe ut över sonen, är ju inte hans fel att mamma är gravid och inte förstår han det heller.

Ringde gyn idag angående mina flytningar, inte fick jag komma in för så lite..

Nåja det var antagligen ingen fara mådde riktigt illa imorse och även igår så symtomen finns ju kvar.

Funderar nästan på om det är värt att boka ett privat UL hade så gärna velat se bebisen nu när vi börjar närma oss vecka 12 :)

Nu har julgodiset börjat komma till kontoret. Förra året var jag där och nallade hela tiden. Nu gick jag och tittade, om det fanns en liten kexchoklad... Det fanns ingen, så jag tog ingen godis alls. Inte sugen för fem öre!
Är så skraj att folk ska börja fatta snart, har inte druckit kaffe på tre veckor, inget godis och äter mindre än vad jag gjort innan, haha! Jag är välle lite paranoid ;) men vill vänta tills efter vecka 12 med att berätta. Om det finns något att berätta.

Haha... jag förstår inte hur dom på jobbet inte har fattat än.
Jag har dragit ner från konstant en kaffekopp i näven till enbart enstaka gånger istället dricker jag massa bubbelvatten istället.
Sen har jag slutat röka tvärt.
Jag är tröttare än vanligt och har sämre tålamod med vikarier. :p

Är så trött. Vid 10 tiden kändes det som tåget kört över mig. Sonen däremot är super pigg och vill leka så klart. Jag som aldrig skjutit honom åt sidan förut gjorde det och nästan tvingade honom att sova. Känner mig vidrig.

Det kommer fler dagar för både dig och sonen. Ibland får man ha sämre, oavsett om man är gravid eller inte och även om man är mamma. :up:

Har tidigare haft 85D i bh men det går inte längre då brösten har blivit fylligare i ytterkanterna bak mot armhålan så bågen hamnar nu PÅ bröstet istället för "bakom".

Dock har dom inte växt ur själva kupan egentligen utan bågen är bara för smal.

Vilka är "syskonstorlekar" till 85D, nån som har koll på det här?
Ska till Gekås på fredag så tänkte investera i några sköna och billiga bh där.

Har tidigare haft 85D i bh men det går inte längre då brösten har blivit fylligare i ytterkanterna bak mot armhålan så bågen hamnar nu PÅ bröstet istället för "bakom".

Dock har dom inte växt ur själva kupan egentligen utan bågen är bara för smal.

Vilka är "syskonstorlekar" till 85D, nån som har koll på det här?
Ska till Gekås på fredag så tänkte investera i några sköna och billiga bh där.
90C, 80E.

Jag har massor av stöd av framförallt sambo och min familj :heart

Ett av de starkaste symptomen jag nog känner just nu är dock mina hormoner som gör att jag är så otroligt känslosam! Går omkring och grinar för allt och inget här hemma. Ska flytta till ett efterlängtat hus på fredag och det är källan till många tårar nu :meh: plus diverse TV-reklamer, den värsta just nu är en reklam för Santander bank tror jag, en pappa som ska springa maraton i typ Hongkong och banken ordnar så hans döttrar kan komma dit och hejja på honom, helt hopplöst varje gång :cautious:

Har smugit mig in från vinterföräldrarna och läser detta med reklamen för Santander. Alltså det reklamen blir mer och mer jobbig för varje gång jag ser den. Haha jag trodde jag var den enda :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 400
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 021
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar