Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar tradera först, annars får jag söka på bebisaffärerna och se om det finns då :p

@FengurLaugar ja men det är lite så jag känner med. Man blir liksom allas ägodel när man är gravid och jag känner lite att nej tack. Det är drygt nog som det är ;) jag går ju hem rätt tidigt så jobbet är ju lugnt men jag tappade snabbt räkningen på hur många gånger jag fick frågan "hur går det med magen?". Vad vill man veta då? (Här bör förstagångsgravida sluta läsa :D ) Den växer, ungen mejar ner mina lungor så jag kan inte andas, jag sliter små svarta pluppar och jag kan knappt knulla för magen är i vägen vilken vinkel vi än prövar och jag känner mig sjukt osexig? :p

Nä, seriöst, hade man kunnat genomgå en graviditet utan att det syntes hade jag gärna gjort det. Man kanske skulle åka bort tills det är klart? Haha.

Haha precis så känner jag också :D Väldigt glad att det inte är många veckor kvar för min del!
 
Där såg jag stavfelet på skiter också :D

Här är det långt kvar men jag hoppas att kunna hålla familjen utanför en tid till. Svärfar vet och är glad. Lillebror vet också. En del av mig tycker att jag borde meddela mamma men näää :p och absolut inte farmor. Huu.
 
@Tassetass Jag gjorde faktiskt en beställning nu, i förebyggande syfte :p 2 tröjor blev det med text som jag och @lewellyn spånade ut när vi var på sluttampen i vårtråden -13 :o Härligt att man kan googla fram buke-resultat, de där texterna hade jag helt glömt bort :)
 
@deathslyna Jag är likadan!! Den som får klappa mig på magen är min sambo, är man inte min sambo så ska man ge faaan i min mage :p möjligtvis att sambons syster får gosa med magen, men hon är ett undantag
Måste nog skaffa mig en såndär tröja! :D

Idag på jobbet valde jag att inte dra på mig min gigantiska fleecetröja för att dölja magen, tänkte att frågar nån så frågar dom. Ett barn stirrar på magen och utbrister:
- har du en bebis i din mage?
- ja det har jag faktiskt.
- coolt! Den borde heta Alex.

Haha lät så himla roligt..
Och sen kom fler barn och kommenterade magen.. :D
 
Gaah, en vecka till UL och jag som varit helt cool fram till nu börjar undra om det verkligen bor nån där inne? Visst, magen är stor, alla symtom finns, jag testade positivt för 100 år sen och har inte blött en droppe sen dess. Så det är klart jag är gravid, enligt mitt förnuft.

Men den här nya, fåniga sidan av mig fokuserar bara på att magen inte växt nåt mer de sista veckorna, att jag fortfarande kan ligga på mage och inte har känt att det rör sig där inne. Jag drömmer läskiga drömmar på nätterna om att magen är full av tumörer, blod eller andra läskigheter ist för någon graviditet.

En vecka kvar...
 
Dessutom har jag fått bristningar på brösten. Skitfula. Och alla runt om mig, verkligen alla, vet om graviditeten (eftersom den syns) och det blir många att berätta för om det inte blir nåt...

Blä.
 
Min mage är bara en person som klappat på jobbet och det gjorde inte mig något :) gillar uppmärksamheten faktiskt!

Ibland önskar jag att jag också kände så men jag får äckelkänslor när någon tar på mig om det inte är min man och det oavsett om jag är gravid eller inte.
 
Gaah, en vecka till UL och jag som varit helt cool fram till nu börjar undra om det verkligen bor nån där inne? Visst, magen är stor, alla symtom finns, jag testade positivt för 100 år sen och har inte blött en droppe sen dess. Så det är klart jag är gravid, enligt mitt förnuft.

Men den här nya, fåniga sidan av mig fokuserar bara på att magen inte växt nåt mer de sista veckorna, att jag fortfarande kan ligga på mage och inte har känt att det rör sig där inne. Jag drömmer läskiga drömmar på nätterna om att magen är full av tumörer, blod eller andra läskigheter ist för någon graviditet.

En vecka kvar...
Jag tror att den oron är ganska normal. Jag känner själv en lättnad när man ser att magen faktiskt innehåller något och allt inte bara är påhittat. Bristningarna bleknar så småningom. Man får försöka att inte lägga så stor vikt vid att de är där. Min mage är randig och tuttarna hänger lite och känns lite tomma plus ett litet ärr från kejsarsnitt. En lite bättre push-up och har insett att jag kommer att se ut såhär och jag har all rätt att vara stolt över mig själv och mitt utseende ändå. Jag har lyckats få en jättefin gåva :) Bristningar, operationsärr och hängpattar är beviset på vilken cool grej min kropp har genomgått. Jag har tillverkat ett liv och du håller på att tillverka ett. Hur coolt är inte det? :)

@FengurLaugar Jag känner lite likadant. Jag förstår inte riktigt det där med kramar när man ses heller. Sociala koderna tvingar en liksom att krama även folk man egentligen inte är så sugen på att kramas med och att folk har svårt att hålla händer i styr är ju lite lurigt. Tänk om en annan skulle reagera på alla instinkter "åh vilket coolt hår/rumpa/boobs, jag måste känna!". Man lär ju få sig en blåklocka.

Yeye, positivt! Jag har fått fatt i en sjukgymnast jag ska träffa på onsdag. Hon skrattade lite när jag sa att jag har tänkt att arbeta till maj och berättade vilket yrke xD Låter lovande, haha. Men jag skulle få hjälp med att prova ut bälte och lite sånt i alla fall så vi får se, jag kanske överlever några månader till då även om jag lär omplaceras från de största objekten. Det vore ju galet nice att få leva på två fulla löner igen, det har vi inte gjort sedan årsskiftet 12/13.
 
Jag fick tid hos sjukgymnast nästa fredag för min rygg. Men han trodde det var ryggen och inte fogarna eftersom jag inte har ont av att åka längdskidor. Hoppas ju på att jobba ända till midsommar!
 
Hej alla!

Idag hade jag tid för kub och gjorde mitt första ultraljud. Har gått och nojjat mej över att jag bara inbillat allt så det var ganska skönt att se att det fanns något där inne. En riktigt livlig krabat så det var svårt för bm att ta bra bilder :o

Chansen låg iaf på 1/1446 så det var skönt och jag blev även flyttad till den 16e augusti.

Måste dock gnälla lite för jag har haft ont i höfter, knän och fotleder dom senaste dagarna, väääldigt gött när man går och står hela dagarna. Fick ont efter jag ridit min tant barbacka och hoppas innerligt att vi inte är förpassade till sadel resten av tiden. Busturer barbacka och bettlöst är våran grej juh:D
 
Hej alla!

Idag hade jag tid för kub och gjorde mitt första ultraljud. Har gått och nojjat mej över att jag bara inbillat allt så det var ganska skönt att se att det fanns något där inne. En riktigt livlig krabat så det var svårt för bm att ta bra bilder :o

Chansen låg iaf på 1/1446 så det var skönt och jag blev även flyttad till den 16e augusti.

Måste dock gnälla lite för jag har haft ont i höfter, knän och fotleder dom senaste dagarna, väääldigt gött när man går och står hela dagarna. Fick ont efter jag ridit min tant barbacka och hoppas innerligt att vi inte är förpassade till sadel resten av tiden. Busturer barbacka och bettlöst är våran grej juh:D
Ta det försiktigt med dig. Jag gjorde några dumma vändor med saker som gjorde ont efteråt förra graviditeten. Jag tänkte ungefär att gör det inte ont nu gör det inte ont i morgon men det gjorde det. Värre blev det och jag har haft foglossning en gång i månaden mellan att dottern föddes till att jag blev gravid igen. Nu har det redan i v. 13 blivit så pass att jag senast idag känt det som att jag brutit arslet när jag sätter mig på stolen bitvis och det är väl inte jättekul.
 
@deathslyna Tack! jag är egentligen inte ett dugg oroad över de kroppsliga förändringarna, men det är klart att det känns värre vissa dagar. Nästan komiskt att man kan störa sig på så uppenbara gravidsymtom som bristningar och samtidigt tro att man egentligen inte är gravid ;) :p

Var på fikadejt med två gravida vänner idag och är mycket mindre oroad efter det.
 
Den enda som klappat magen förutom sambon är min svärfar, men han frågade först och då kändes det ok. Tror inte mina kollegor skulle få för sig att göra det heller och det känns bra tycker jag. Vinterjackan döljer ju magen rätt effektivt ännu, så framfusiga främlingar har jag inte upplevt ännu.

Idag har jag varit på informationsträff med fokus på amning och barnets första vecka med BB. Jättego BM som jobbade på amningsmottagningen och BB. Kändes som det var ett modernt tänk och mycket matnyttigt. Bla. vilka tecken barnet oftast visar att det är hungrigt innan det kommer till skrikstadiet.
Hon rekommenderade bärsjal just för att få hud mot hud kontakt och att de visar gärna på BB hur man knyter.
Hon pratade också om partnerns roll och att det är bra att ha pratat ihop sig om saker innan, tex. om man vill ha besök direkt när man kommit hem från BB eller om man vill vänta tills man har landat lite.
2 timmars matnyttig info tyckte jag :)

Jag tror på allvar att mini övar på det här i magen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 128
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp