Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den enda som klappat magen förutom sambon är min svärfar, men han frågade först och då kändes det ok. Tror inte mina kollegor skulle få för sig att göra det heller och det känns bra tycker jag. Vinterjackan döljer ju magen rätt effektivt ännu, så framfusiga främlingar har jag inte upplevt ännu.

Idag har jag varit på informationsträff med fokus på amning och barnets första vecka med BB. Jättego BM som jobbade på amningsmottagningen och BB. Kändes som det var ett modernt tänk och mycket matnyttigt. Bla. vilka tecken barnet oftast visar att det är hungrigt innan det kommer till skrikstadiet.
Hon rekommenderade bärsjal just för att få hud mot hud kontakt och att de visar gärna på BB hur man knyter.
Hon pratade också om partnerns roll och att det är bra att ha pratat ihop sig om saker innan, tex. om man vill ha besök direkt när man kommit hem från BB eller om man vill vänta tills man har landat lite.
2 timmars matnyttig info tyckte jag :)

Jag tror på allvar att mini övar på det här i magen
Det låter som en jättetrevlig "lektion". Tecknen fick vi också höra senare, även info om amning men jag gillade det där med sjal och att det faktiskt var amningsmottagning som visade sig. Det är nog en jättevinst.
 
@deathslyna Det var visst ett pilotprojekt som de börjat med för 2 år sen. Tyckte också det var bra att få en representant från amningsmottagningen. Flera gånger sa hon att de finns där både på telefon och för bokade möten som man kan boka in innan man lämnar BB för att följa upp hur det gått efter några dagar hemma. Kändes tryggt att veta.
Hon ville dämpa amningshysterin och betonade att det är upp till föräldrarna att bestämma hur man vill mata sitt barn och inget sätt är mer rätt än det andra.
Gav ett positivt intryck av tiden på BB.
 
BF- LISTA
Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet

Flyttar mitt datum så det stämmer.

@deathslyna Jag ska ta det lugnt med ridningen om jag börjar få ont, dom får hellre stå än att jag ska få lida. Än så länge känner jag bara något när jag ridit barbacka men inte med sadel.

Dock är inte tant jätteförtjust i sadel så därför kör vi mest barbacka. Henne lär jag nog ställa av helt från det att jag inte kan rida längre tills efter förlossningen. Är mer kluven med lillpojken. Han dör förstås inte av att skrota i hagen men trivs absolut bättre av att bli aktiverad. Är inne på att skaffa medryttare men han kan inte särskilt mycket, är extremt pigg och kan ha väldigt många ideér för sig så att hitta nån som är villig att rida lär inte vara lätt i våran lilla stad. Att han är varmblodstravare lär inte hjälpa heller. Får väl slänga ut en annons på blocket och se om det är någon som nappar.

Aja, slut på gnäll och dags för Ghost adventures innan det är dags att lägga sig:p
 
Om du är lite rörlig på marken kan du ju aktivera hästarna med tömkörning, löshoppning och allt möjligt sånt. Det är ju ganska trevliga aktiviteter.
BF- LISTA
Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet

Flyttar mitt datum så det stämmer.

@deathslyna Jag ska ta det lugnt med ridningen om jag börjar få ont, dom får hellre stå än att jag ska få lida. Än så länge känner jag bara något när jag ridit barbacka men inte med sadel.

Dock är inte tant jätteförtjust i sadel så därför kör vi mest barbacka. Henne lär jag nog ställa av helt från det att jag inte kan rida längre tills efter förlossningen. Är mer kluven med lillpojken. Han dör förstås inte av att skrota i hagen men trivs absolut bättre av att bli aktiverad. Är inne på att skaffa medryttare men han kan inte särskilt mycket, är extremt pigg och kan ha väldigt många ideér för sig så att hitta nån som är villig att rida lär inte vara lätt i våran lilla stad. Att han är varmblodstravare lär inte hjälpa heller. Får väl slänga ut en annons på blocket och se om det är någon som nappar.

Aja, slut på gnäll och dags för Ghost adventures innan det är dags att lägga sig:p
 
@deathslyna Jodå det ordnat sig alltid med hästarna, är bara lite sur att få ont redan nu.

@superstar Snart halvvägs för dej nu, är inte alls avis (v 13):p Vill också börja få mage och känna hur den lille far runt.

Berättade för lillsyrran idag, via sms:o hon blev glad såklart.
 
BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet

Jag uppdaterar med kön på min också, i alla fall med 90% säkerhet enligt BM... ;)

Vecka 23 nu, tiden bara flyger fram! Magen har växt nåt otroligt sista tiden, och nu kan man till och med känna sparkar och rörelser från utsidan. Så häftigt!

Nu är vi på väg till Göteborg och Melodifestivalen, ni får hålla utkik efter en flodhäst i publiken! :D
 
Jag vill också känna sparkar! V20 imorgon så snart borde jag väl göra det... Rul på tisdag. Hoppas de mår bra.

Hur har ni det med flåset? Har börjat tömköra mina hästar (iaf två av dem) och tycker att det är riktigt jobbigt! Blir flåsig och magen blir hård som en boll (herregud vad den har växt sista veckorna!) Visst, jag har ju varit stilla nästan en månad pga knäet, men det här känns löjligt!
 
@Mauen här är det hur flåsigt som helst, och har varit det länge tycker jag. Min knäskada bråkar igen och jag känner inga sparkar! Fattas bara att jag väntar tvillingar, för jag tycker jag följer dig på nåt vis ;)
 
@Mauen här är det hur flåsigt som helst, och har varit det länge tycker jag. Min knäskada bråkar igen och jag känner inga sparkar! Fattas bara att jag väntar tvillingar, för jag tycker jag följer dig på nåt vis ;)

Haha! Vi får väl se... När är det rul? Nu har jag vant mig vid tanken på att det är två och det känns jättebra!
 
Haha! Vi får väl se... När är det rul? Nu har jag vant mig vid tanken på att det är två och det känns jättebra!
Jag har bestämt att två barn räcker för oss. Sambon är helt med på det. Det var faktiskt rätt skönt att få se att det bara var en :D däremot tror jag verkligen att tvillingar har stor glädje av varandra, särskilt som små. Det verkar mysigt på nåt sätt :)

Mina tröjor jag beställde kom för ett par dagar sedan. De var väldigt snabba tycker jag.
 
Är det bara jag som blöder mycket näsblod under graviditeten? Blöder hela tiden, helt oprovocerat också. Kan komma närsomhelst och det bara forsar :crazy:
Känns som jag ska förblöda :p

Just idag är det nog extra känsligt eftersom jag är jätte förkyld och måste snyta mig hela tiden = blöder hela tiden..
Men blöder mycket annars också, 2-3 gånger om dagen..
Innan grav blödde jag kanske 2-3 gånger om året :crazy:
 
Är det bara jag som blöder mycket näsblod under graviditeten? Blöder hela tiden, helt oprovocerat också. Kan komma närsomhelst och det bara forsar :crazy:
Känns som jag ska förblöda :p

Just idag är det nog extra känsligt eftersom jag är jätte förkyld och måste snyta mig hela tiden = blöder hela tiden..
Men blöder mycket annars också, 2-3 gånger om dagen..
Innan grav blödde jag kanske 2-3 gånger om året :crazy:
Jag blöder faktiskt inte näsblod (peppar peppar...) ens om jag får en rejäl smäll. Dock har jag ett vagt minne av att jag kan ha läst om ditt problem tidigare.
 
Är det bara jag som blöder mycket näsblod under graviditeten? Blöder hela tiden, helt oprovocerat också. Kan komma närsomhelst och det bara forsar :crazy:
Känns som jag ska förblöda :p

Just idag är det nog extra känsligt eftersom jag är jätte förkyld och måste snyta mig hela tiden = blöder hela tiden..
Men blöder mycket annars också, 2-3 gånger om dagen..
Innan grav blödde jag kanske 2-3 gånger om året :crazy:

Slemhinnorna kan bli känsligare när man är gravid. Jag har ganska lätt att blöda näsblod annars men det är klart mer nu när jag är gravid (och det blev ännu ett snäpp värre när jag började ta blodförtunnande).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 128
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp