Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vecka 18 gjort entré. Magen är stor, men inte alls otymplig eller i vägen och jag har inga större besvär att sitta eller ligga på nåt vis, vilket jag är väldigt tacksam för. Lite ischiasbesvär som tyvärr verkar komma från stallsysslorna (mockningen är starkast misstänkt) vilket jag ignorerar :p.

Känner fortfarande inga rörelser vilket är irriterande men fullt normalt. Mindre än två veckor till ultraljud och sen bara två veckor kvar tills den blivande pappan återvänder hem! Oj ha jag längtar!

Använder nästan bara mammakläder och är tacksam över att det känns bra att framhäva magen. Jag har tidigare vikt-issues som gör att jag var lite orolig för det innan. Har gått upp ca 5 kg hittills vilket känns ok.

Började med järntabletter igår, hoppas magen håller! Den har skött sig förvånansvärt bra hittills under graviditeten, jag trodde förstoppning kom till alla som ett brev på posten :p
Blutsaft är ett bra alternativ om magen bråkar av tabletterna.
 
Just det, min hud är också konstig av hormonerna! Inga finnar i ansiktet (tack o lov, peppar, peppar!) men massor på ryggen och konstiga mörka pigmentfläckar under brösten där bh:n sitter åt. Inte så snyggt men inte mycket att göra åt...
 
Just det, min hud är också konstig av hormonerna! Inga finnar i ansiktet (tack o lov, peppar, peppar!) men massor på ryggen och konstiga mörka pigmentfläckar under brösten där bh:n sitter åt. Inte så snyggt men inte mycket att göra åt...

Jag har också finnar på axlarna och rygg..
Börjat få ont i ryggen också, står och går på jobbet och började 10 idag och hade ont redan kl 12.. Inte så lovande...
 
Jag har hittat ett knäckebröd som heter järnrike och är helt ok för gravida. 4 tunna skivor står för hela dagsbehovet av järn eftersom där är blodprotein i. Köpte det idag och det smakade bra. Hade iof påläggskorv på som smakade mycket.
Tänkte jag kunde boosta järnvärdet inför blodprovet hos BM om två veckor.
 
Jag har hittat ett knäckebröd som heter järnrike och är helt ok för gravida. 4 tunna skivor står för hela dagsbehovet av järn eftersom där är blodprotein i. Köpte det idag och det smakade bra. Hade iof påläggskorv på som smakade mycket.
Tänkte jag kunde boosta järnvärdet inför blodprovet hos BM om två veckor.
Smart :p då kanske du slipper tabletterna.

Mitt nästa besök hos BM är förresten inte förrän i v.24. Jag träffade henne förra gången i v.9-10 tror jag. Förvisso skönt att inte ränna där men det var nog lite längre fram än jag trodde. Jag kunde ju ringa och boka en tid tidigare om jag ville men än är jag glad att hålla mig undan. Nu verkar den här BM förvisso ganska vettig. Den jag hade med dottern var ingen höjdare. Sen är jag ju rätt trygg i det hela nu med och det kanske påverkar. Jag tar det lite med en axelryckning och tänker inte hetsa upp mig över vikt och liknande som det blev förra gången (BM tyckte att jag skulle gå ner mellan två av besöken, en av anledningarna var att det kunde vara svårt att tappa sen). Jag hade inga problem att bli av med kilona med nyttig mat och motion i lagom dos. Besöken blir därför mest för bebisens skull :p
 
Jag har första (efter inskrivningen) i v 25, tycker också att det känns sent, fast jag vet inte riktigt vad jag skulle dit innan att göra :p Har iofs nån "mitträff" med andra par i v 20, då ska vi träffa dietist och sjukgymnast så det blir nog bara lite allmän information.
 
I morgon ska vi på första ultraljudet. Spännande att se vad som döljer sig där. Har haft fruktansvärd huvudvärk nu i två dagar. Utöver det gör sig fogarna ännu mer kända när jag har rört mig för mycket så nu ska jag jaga rätt på en duktig sjukgymnast har jag tänkt. Vore trevligt att kunna jobba till maj-juni som jag planerat. Det krävs ju att man är hyfsat mobil i alla fall i mitt yrke.
 
Varit på RUL och allt såg jätte bra ut. Kunde inte hålla oss från att titta kön :love: Det är en pojke!

BF- LISTA
Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
Jag har hittat ett knäckebröd som heter järnrike och är helt ok för gravida. 4 tunna skivor står för hela dagsbehovet av järn eftersom där är blodprotein i. Köpte det idag och det smakade bra. Hade iof påläggskorv på som smakade mycket.
Tänkte jag kunde boosta järnvärdet inför blodprovet hos BM om två veckor.

Järnrike är jättegott!
 
BF- LISTA
Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
15 -deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län

Blev flyttad 2 dagar. 15:e i stället för 13:e. Allt ser bra ut, mycket liten risk för kromosomfel (1/20000) och det andra man kunde se ser också bra ut. En liten livlig prick, var svårt att få bra bilder.

Jag har fått nån dum grej för mig. Jag vill hålla den här graviditeten väldigt privat för folk runt mig idag. Det känns lite jobbigt att berätta för mamma för det är liksom underförstått att man ska svara på frågor då och jag känner inte att jag har lust :p jag vill att det är min, sambons och dotterns grej ett tag till. Det var så jäkla mycket frågor förra graviditeten från alla möjliga håll och kanter och så fort magen synes skulle det klappas och jag känner bara att alla kan gå och dö :p
 
Blev flyttad 2 dagar. 15:e i stället för 13:e. Allt ser bra ut, mycket liten risk för kromosomfel (1/20000) och det andra man kunde se ser också bra ut. En liten livlig prick, var svårt att få bra bilder.

Jag har fått nån dum grej för mig. Jag vill hålla den här graviditeten väldigt privat för folk runt mig idag. Det känns lite jobbigt att berätta för mamma för det är liksom underförstått att man ska svara på frågor då och jag känner inte att jag har lust :p jag vill att det är min, sambons och dotterns grej ett tag till. Det var så jäkla mycket frågor förra graviditeten från alla möjliga håll och kanter och så fort magen synes skulle det klappas och jag känner bara att alla kan gå och dö :p

Till den dagen du vill/måste "go public" kan jag rekommendera någon av dessa tröjor.

En snäll version:

406512197v6_480x480_Front_Color-LightPink.jpg


En lite mindre snäll version:

maternity_tshirt_touch_my_bellypunch_your_face.jpg
 
BF- LISTA
Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
15 -deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län

Blev flyttad 2 dagar. 15:e i stället för 13:e. Allt ser bra ut, mycket liten risk för kromosomfel (1/20000) och det andra man kunde se ser också bra ut. En liten livlig prick, var svårt att få bra bilder.

Jag har fått nån dum grej för mig. Jag vill hålla den här graviditeten väldigt privat för folk runt mig idag. Det känns lite jobbigt att berätta för mamma för det är liksom underförstått att man ska svara på frågor då och jag känner inte att jag har lust :p jag vill att det är min, sambons och dotterns grej ett tag till. Det var så jäkla mycket frågor förra graviditeten från alla möjliga håll och kanter och så fort magen synes skulle det klappas och jag känner bara att alla kan gå och dö :p

Precis så kände jag också fram till typ v 25-30 nånting. Anledingen för min del är väl mycket för att jag mådde så himla dåligt efter mitt MA i våras och var rädd att folk skulle se och veta och sen skulle det bli lika som då. Jag är ingen som pratar en massa om min graviditet och svarar väl halvhjärtligt på frågor. Det är som du säger min, min man och dotterns grej! Ingen annans! Ska bli skönt att göra sista arbetsdagen på fredag och gå hem där ingen stirrar på magen om dagarna ;)
 
Åååhhh! Måste ha! Flera exemplar så man kan tvätta dem emellan. Var hittade du dem? Eller man kanske ska PM:a sånt?

Jag gjorde bara bildsökningar så jag har tyvärr inga affärer, men Ebay eller mindre/lite roligare babybutiker kan nog ha, eller så trycker du bara själv på en vit tröja (antingen genom att beställa eller skriva ut och stryka på).
 
Jag gjorde bara bildsökningar så jag har tyvärr inga affärer, men Ebay eller mindre/lite roligare babybutiker kan nog ha, eller så trycker du bara själv på en vit tröja (antingen genom att beställa eller skriva ut och stryka på).
Kollar tradera först, annars får jag söka på bebisaffärerna och se om det finns då :p

@FengurLaugar ja men det är lite så jag känner med. Man blir liksom allas ägodel när man är gravid och jag känner lite att nej tack. Det är drygt nog som det är ;) jag går ju hem rätt tidigt så jobbet är ju lugnt men jag tappade snabbt räkningen på hur många gånger jag fick frågan "hur går det med magen?". Vad vill man veta då? (Här bör förstagångsgravida sluta läsa :D ) Den växer, ungen mejar ner mina lungor så jag kan inte andas, jag sliter små svarta pluppar och jag kan knappt knulla för magen är i vägen vilken vinkel vi än prövar och jag känner mig sjukt osexig? :p

Nä, seriöst, hade man kunnat genomgå en graviditet utan att det syntes hade jag gärna gjort det. Man kanske skulle åka bort tills det är klart? Haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 127
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp