Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Ja jag hoppas det går snabbt. Kommer nog kännas bättre efter fredag med när vi kan lämna det här bakom oss och gå vidare. Då kan man iaf gå och vänta på äl igen efter infektionsrisken är över och så. Det här med att bara stå och vänta nu känns nästan mest frustrerande.

Önska jag hade något att trösta mig med, typ köpa kattunge eller något annat roligt som jag kunde se fram emot men kan inte komma på något :/. Kattungar (siameser ska det bli nästa gång) är inte rätt läge för nu och något annat roligt projekt har jag inte heller just nu att gräva ner mig i, något hästrelaterat känns inte heller kul nu när vädret är så trist. Har mest sytt sista tiden men sy fler bebiskläder nu känns inte kul, ska lägga undan det ett tag så jag inte behöver ha det framme, jag är inte orolig än att jag inte får nytta av det men behöver ju inte spä på det mer just nu.

Ska iaf trösta mig med vin i helgen tror jag om allt känns bra efter fredag. Åt en briemacka idag på sjukhuset som en mini-tröst (och semla såklart).

Men vad tråkigt :( synd när man längtat, men håller tummarna att det går smidigt imorgon så du och din kropp får må bra redan i helgen!
Skönt att ni fått träffa duktig personal som ni kan ringa redan nästa gång tidigt. Kram!
 
Usch va jobbigt med magsjuka. Hoppas hon inte smittar er!
Kräks på kläderna och gravidillamående är sådär ;) blir hemma i morgon i alla fall pga smittorisk. Det fanns ju en som kunde jobba mitt pass och det kändes lite korkat att åka in då. Vår dejt lär vi ju få ställa in dock. Det känns tråkigt.
 
Kräks på kläderna och gravidillamående är sådär ;) blir hemma i morgon i alla fall pga smittorisk. Det fanns ju en som kunde jobba mitt pass och det kändes lite korkat att åka in då. Vår dejt lär vi ju få ställa in dock. Det känns tråkigt.

Ni kan ju flytta dejten bara, inte ställa in? :)
 
Jaha, vecka 17 (16+0) idag Och det börjar kännas som att det vore kul om det hände nåt. Jag mår bra, så länge jag får ca 10-11 timmars sömn per natt, magen är stor nog för att alla ska kommentera den men den är inte i vägen. Men nu vill jag höra hjärtljud, eller gå på ultraljud eller känna fosterrörelser eller någonting som faktiskt bevisar att det är nån där inne. Mitt förnuft säger mig att det ju självklart är det, men jag vill ändå gärna veta :)

Har tagit semester idag och i morrn, kände att jag behövde det. Långa arbetsdagar + pendling + en häst och en hund att sköta om + sömnbehovet gör att det är svårt att hinna med någonting alls på jobbdagarna, så idag ska jag till optikern och lite sånt. Hur man skulle hinna med ett eller flera barn till i detta är ett mysterium! Såg ni familjen annorlunda igår? 13 barn...

Hoppas att ni alla mår bra och får en bra helg! Hur går det för @Mauen efter operationen?
 
Tagit bort mig från listan och lämnar tråden, känner att jag inte riktigt orka följa er just nu. Stort lycka till för er alla :)

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
17- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
3- Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13- Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet[/QUOTE]
 
Tagit bort mig från listan och lämnar tråden, känner att jag inte riktigt orka följa er just nu. Stort lycka till för er alla :)

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
17- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
3- Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13- Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
[/QUOTE]
Tråkigt att det blev sådär. Hör gärna av dig om hur det gick sen. Jag följer iofs bli gravid-tråden också så jag kanske får min uppföljning där.
 
Här har vi haft en riktig skitvecka!

Sonen och bonusdottern har legat däckade i halsfluss, sambon har förmodligen haft influensa så han har haft feber hela veckan han med.
Jag har klarat mig, men det har inte blivit mycket sömn, och sen heltidsjobb på det... :down:

Men nu har det börjat ordna upp sig!

Vi var på RUL idag, allt såg jättebra ut! Liten var myyyycket livligare än vad sonen var, så det blev inga kanonbilder, men det viktigaste är att allt var bra!

BM vågade inte säga till 100% vilket kön det är, men hon var 80-90% säker sa hon... :love:

Blev framflyttad två dagar också!

BF- LISTA
Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
@superstar
Jag mår bra! Fascinerande hur fort benet blir bättre. Inte ont, kan räta på det helt och tom ta några stapplande steg utan kryckor. Om en vecka ska stygnen bort och sen hoppas jag kunna dra igång med rehabträning lite mer ordentligt. Tänker att jag ska börja simma en del. Har tid bokad hos sjukgymnast. Känns bra det här!

För övrigt känns knappt graviditeten av alls. Vecka 17. Men det ska ju vara normalt vid den här tiden. Om jag nu ska hitta något att oroa mig för är det att jag fick ett blodtrycksfall under operationen. Tydligen inte helt bra när man är gravid eftersom de små behöver blodtillförseln. Men de hävde det så snabbt att det inte ska vara någon fara.

Tänk att man närmar sig halvtid, har ju gått skitfort!
 
:yuck: Blä, vaknade i natt och trodde först att gravidillamåendet eskalerat igen, men får nu lov att inse att det verkar vara vinterkräksjukan som är här :eek:

Hoppas det går över fort, gravid och kräksjuka känns inte som en kul kombo.
 
Börjar undra om det verkligen är kräksjuka, eller om jag har blivit matförgiftad. Har iaf inte varit såhär dålig sedan jag var matförgiftad, för sisådär 10 år sedan. Kräks var 30e minut, på pricken, och då kommer allt i magen upp. Dricker lite däremellan, men det kommer ju upp igen. Undrar när man ska bli orolig för Magen? Ger det några timmar till innan jag ringer 1177. Normalt sett hade jag inte bekymrat mig ett dugg, men nu är man ju lite nojigare.
 
Låt magen vila ett par timmar utan varken mat eller dryck och börja sen dricka jätteförsiktigt med små små klunkar åt gången. Tror 1177 har recept på vätskeersättning som kan vara bra i stället för vatten när man är så dålig.
 
Nu har intervallerna mellan anfallen börjat bli allt längre, så det går tack och lov åt rätt håll. Har resorb att dricka när det väl är dags...

Fy, nu måste jag fått min beskärda del av illamående och kräkningar för många år framåt!

Hoppas att ni mår bra!
 
Nu har intervallerna mellan anfallen börjat bli allt längre, så det går tack och lov åt rätt håll. Har resorb att dricka när det väl är dags...

Fy, nu måste jag fått min beskärda del av illamående och kräkningar för många år framåt!

Hoppas att ni mår bra!
Vad skönt att det går åt rätt håll men man blir ju så himla trött av sånt där. Hoppas att du mår bra idag.
 
Vad skönt att det går åt rätt håll men man blir ju så himla trött av sånt där. Hoppas att du mår bra idag.
Känns bättre, tack ;) Ringde 1177, men de blir ju så nippriga när man är gravid, så hon kopplade mig till gynakuten. Den sköterskan var helcool och sa att det är bara att fortsätta dricka, parasiten i magen tar vad den behöver, det är därför det blir desto jobbigare för mig. Har aldrig varit så törstig i hela mitt liv utan att kunna göra något åt det (en tsk i taget släcker inte törst så bra ;) )

Hoppas ingen mer behöver uppleva det där! Vanlig magsjuka är en sak, men här totalt tömdes magsäcken ner till gallan 2 ggr i timmen i över 12 timmar. Nu ska jag sluta tråka ut er med kräk ;)
 
Känns bättre, tack ;) Ringde 1177, men de blir ju så nippriga när man är gravid, så hon kopplade mig till gynakuten. Den sköterskan var helcool och sa att det är bara att fortsätta dricka, parasiten i magen tar vad den behöver, det är därför det blir desto jobbigare för mig. Har aldrig varit så törstig i hela mitt liv utan att kunna göra något åt det (en tsk i taget släcker inte törst så bra ;) )

Hoppas ingen mer behöver uppleva det där! Vanlig magsjuka är en sak, men här totalt tömdes magsäcken ner till gallan 2 ggr i timmen i över 12 timmar. Nu ska jag sluta tråka ut er med kräk ;)
Det har ju varit så himla mycket skriverier senaste åren om ambulanser som inte kommer, 1177 som.rycker på axlarna osv så att de reagerar sådär är ju inget konstigt. Två gånger har jag skickats till gynakuten i onödan och de stressade upp mig massor :p jäkla drygt att åka dit men jag förstår ändå att de inte vågar säga varken bu eller bä.

Jag tror att det var nån matförgiftning dottern åkte på med. Hon var helt pigg i fredags och dagis mailade att massa barn var sjuka och kräktes. Jag misstänker dagismaten. Dåliga råvaror kan drabba alla. Det är tufft att försöka förklara för ett litet barn att magen måste vila när barnet ropar efter vatten och mj
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 126
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp