Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ingen snö :( här smälter det bara. Jag hoppades på vinter, jag blir lite stressad av den stigande medeltemperaturen :p

Här har inte heller varit snö på hela vintern, någon centimeter bara. Ena dagen snöar det och nästa regnar det. Fördelen är att det är bra ridunderlag men det är också allt, hade gärna fått vara -2 grader och sådär 4-5 cm snö så det blev ljust och fint. Fast när det är plusgrader går iof hästarna bra utan boots, det är ju helt klart en fördel.
 
Åh får jag kvala in även om jag ska ha i september?
Plussade idag!
Så enligt mina beräkningar är 22/9 dagen D, barn nr 2 för mig men 1:a för sambon.
Han är fortfarande i chock tillstånd då detta var väldigt oplanerat men välkommet :)
 
@-westerngirl- Grattis!
Det är klart att du får skriva här om du vill.
Lite längre fram blir det nog en höstföräldrar 2015 tråd där de som ska ha barn samtidigt som du kommer samlas, om du inte vill starta den själv nu förstås. Då kanske du har större behållning av att diskutera saker med dem som är där. Det tar ett tag innan en ny tråd kommer igång så du får gärna hänga här om du vill. Tror inte att någon misstycker.
Jag följer vårföräldertråden för att läsa om vad som komma skall, känns bra att saker inte kommer som en överraskning när de kommer, i och med att det är första gången för mig.


Min lilla knodd har börjat göra ett rejält zumbapass just när jag har gått och lagt mig i sängen de senaste dagarna. Sparkar och bökar runt på flera olika ställen riktigt intensivt i 5-10 min innan den lugnar sig av utmattning igen. Måste vara jobbigt att öva på frivolter och karatesparkar :D
Snart halvvägs, på torsdag går jag in i v20:nailbiting:
 
Idag har jag fyndat mammakläder. Har insett att det börjar bli svårt att få mina vanliga tröjor att stanna nedanför magen...

Så idag köpte jag:
Grön, finare, typ kort tunika. Den sitter bra nu och förmodligen 4 veckor framåt.
Mörkröd vanlig tröja med veck för magen. Den är gränsfall stor nu, fast sitter ändå snyggt, som lär funka resten av graviditeten.
En bh i 80D :o Helt sjukt, brukar ha 75B.
Allt detta för ofantliga 175kr :D
 
@-westerngirl- Välkommen och grattis :)

Imorgon är det äntligen dags för ul, skönt!

Sitter och kollar en "unge i minuten", vet inte om det var så bra idé, sitter och bölar som jag vet inte vad ;). Nu ska jag sova så det snabbt blir onsdag :)
 
@-westerngirl- Välkommen och grattis :)

Imorgon är det äntligen dags för ul, skönt!

Sitter och kollar en "unge i minuten", vet inte om det var så bra idé, sitter och bölar som jag vet inte vad ;). Nu ska jag sova så det snabbt blir onsdag :)
Haha, i vårtråden -13 tipsades det vilt om att titta på Gudrun Schymans förlossning. Finns nog om du googlar. Rätt coolt men vissa blev nervösa :p
 
Men gud…nej det vill jag nog inte se, känns inte bekvämt att glo på offentliga personer i inte så offentliga sammanhang :p
Har för mig att den visats i utbildningssyfte men ja, jag skulle nog inte vilja ha en kamera riktad mot muttan när den förstorats till något galet xD

Inatt drömde jag att man hittade tvillingar på ultraljudet. Vilken chock. Jag hade känt mig rätt nöjd med två barn annars men det har säkert fördelar med tre också :p
 
Hemkommen från ul.

Det gick inte alls som vi ville.Skit, skit, skit. Livmoder och allt har utvecklats som det ska men det fanns inget foster :(. Fick göra VUL också och det syntes säcken som är runt fostret men själva fostret var inte utvecklat, moderkaka fanns också och fostervatten. Livmodern var som v. 12 i storlek.

Så nu har jag fått tablett som ska stoppa gravidhormonerna. På fredag ska jag in till sjukhuset och så ska dom sätta igång missfallet, blir ev där hela dagen och ev natten. Om de inte får ut allt med pillren kommer de göra en skrapning samma dag så att allt blir färdigt.

Vi blev ganska chockade och tagna på sängen men nu när man hunnit smälta det lite så känns det ok men himla tråkigt att behöva börja om från början igen. Personalen på vårt sjukhus är dock jättebra, sköter allt så himla proffsigt och det gick väldigt snabbt från ul till att ta tablett och ta några ord med kuratorn (som jag egentligen inte alls ville prata med men vi tvingades ändå någon minut, vad är det egentligen med kuratorer, varför måste dom vara så läskiga och stirra en i ögonen på typ 10 cm avstånd).

Ja nu är jag mest orolig för fredag, trodde jag skulle få tablett och fixa det hemma men eftersom det var så långt gånget så gick inte det. Känns läskigt, har aldrig varit på sjukhus innan så det känns inte alls bekvämt, och drygt dessutom. Var 3:e timma ger dom piller (vaginalt) till allt är ute. Sambon ska vara med och vi ska försöka hyra lite filmer och så. Jobbigt att det blev så stor grej av det, sist kunde vi ju bara åka hem och försöka igen.

Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl trösta mig med att jag kan rida pållarna hela våren, jobba in en hel del pengar på fasta jobbet och att det förhoppningsvis ta sig snabbt igen.
 
Hemkommen från ul.

Det gick inte alls som vi ville.Skit, skit, skit. Livmoder och allt har utvecklats som det ska men det fanns inget foster :(. Fick göra VUL också och det syntes säcken som är runt fostret men själva fostret var inte utvecklat, moderkaka fanns också och fostervatten. Livmodern var som v. 12 i storlek.

Så nu har jag fått tablett som ska stoppa gravidhormonerna. På fredag ska jag in till sjukhuset och så ska dom sätta igång missfallet, blir ev där hela dagen och ev natten. Om de inte får ut allt med pillren kommer de göra en skrapning samma dag så att allt blir färdigt.

Vi blev ganska chockade och tagna på sängen men nu när man hunnit smälta det lite så känns det ok men himla tråkigt att behöva börja om från början igen. Personalen på vårt sjukhus är dock jättebra, sköter allt så himla proffsigt och det gick väldigt snabbt från ul till att ta tablett och ta några ord med kuratorn (som jag egentligen inte alls ville prata med men vi tvingades ändå någon minut, vad är det egentligen med kuratorer, varför måste dom vara så läskiga och stirra en i ögonen på typ 10 cm avstånd).

Ja nu är jag mest orolig för fredag, trodde jag skulle få tablett och fixa det hemma men eftersom det var så långt gånget så gick inte det. Känns läskigt, har aldrig varit på sjukhus innan så det känns inte alls bekvämt, och drygt dessutom. Var 3:e timma ger dom piller (vaginalt) till allt är ute. Sambon ska vara med och vi ska försöka hyra lite filmer och så. Jobbigt att det blev så stor grej av det, sist kunde vi ju bara åka hem och försöka igen.

Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl trösta mig med att jag kan rida pållarna hela våren, jobba in en hel del pengar på fasta jobbet och att det förhoppningsvis ta sig snabbt igen.
Vad tråkigt att det blev sådär! Hoppas att allt kommer gå bra för er och att det är sista bakslaget.

Ta hand om varandra.
 
Hemkommen från ul.

Det gick inte alls som vi ville.Skit, skit, skit. Livmoder och allt har utvecklats som det ska men det fanns inget foster :(. Fick göra VUL också och det syntes säcken som är runt fostret men själva fostret var inte utvecklat, moderkaka fanns också och fostervatten. Livmodern var som v. 12 i storlek.

Så nu har jag fått tablett som ska stoppa gravidhormonerna. På fredag ska jag in till sjukhuset och så ska dom sätta igång missfallet, blir ev där hela dagen och ev natten. Om de inte får ut allt med pillren kommer de göra en skrapning samma dag så att allt blir färdigt.

Vi blev ganska chockade och tagna på sängen men nu när man hunnit smälta det lite så känns det ok men himla tråkigt att behöva börja om från början igen. Personalen på vårt sjukhus är dock jättebra, sköter allt så himla proffsigt och det gick väldigt snabbt från ul till att ta tablett och ta några ord med kuratorn (som jag egentligen inte alls ville prata med men vi tvingades ändå någon minut, vad är det egentligen med kuratorer, varför måste dom vara så läskiga och stirra en i ögonen på typ 10 cm avstånd).

Ja nu är jag mest orolig för fredag, trodde jag skulle få tablett och fixa det hemma men eftersom det var så långt gånget så gick inte det. Känns läskigt, har aldrig varit på sjukhus innan så det känns inte alls bekvämt, och drygt dessutom. Var 3:e timma ger dom piller (vaginalt) till allt är ute. Sambon ska vara med och vi ska försöka hyra lite filmer och så. Jobbigt att det blev så stor grej av det, sist kunde vi ju bara åka hem och försöka igen.

Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl trösta mig med att jag kan rida pållarna hela våren, jobba in en hel del pengar på fasta jobbet och att det förhoppningsvis ta sig snabbt igen.

Nej men fy vilken mardröm! Beklagar och allt det där, fy så orättvist! Kram!
 
Tack vad söta ni är. Jag tror vi fixar det här. Det är mest så himla drygt att börja om igen :/, och man lär ju inte vara mindre nojig nästa gång.

Dom sa idag att vi kan skita i barnmorskorna på kvinnohälsovården nästa gång och ringa dom direkt på kvinnokliniken så att vi får vaginalt ultraljud så fort det går (vecka 7) och boka in inskrivning EFTER det istället. Och kanske lite tätare kontroller så vi inte behöver vara så oroliga. Kändes skönt att dom är förstående och att det börjar bli lite psykiskt påfrestande att gå på ultraljud.

Hade det inte varit för fredag hade det inte känts så jobbigt, försöker se det som att resultatet blir detsamma i slutänden bara att vi får vänta lite längre men jag är himla nervös för fredag. Ska slänga in inlägget i "vi som vill bli gravida.." också, jag vet att någon därinne iaf har gjort skrapning, känns skönt att få höra lite från andra som gjort samma sak.
 
Beklagar verkligen @Kanintant! Håller tummarna att ni lyckas snart igen!

Tack! Ja jag hoppas det går snabbt. Kommer nog kännas bättre efter fredag med när vi kan lämna det här bakom oss och gå vidare. Då kan man iaf gå och vänta på äl igen efter infektionsrisken är över och så. Det här med att bara stå och vänta nu känns nästan mest frustrerande.

Önska jag hade något att trösta mig med, typ köpa kattunge eller något annat roligt som jag kunde se fram emot men kan inte komma på något :/. Kattungar (siameser ska det bli nästa gång) är inte rätt läge för nu och något annat roligt projekt har jag inte heller just nu att gräva ner mig i, något hästrelaterat känns inte heller kul nu när vädret är så trist. Har mest sytt sista tiden men sy fler bebiskläder nu känns inte kul, ska lägga undan det ett tag så jag inte behöver ha det framme, jag är inte orolig än att jag inte får nytta av det men behöver ju inte spä på det mer just nu.

Ska iaf trösta mig med vin i helgen tror jag om allt känns bra efter fredag. Åt en briemacka idag på sjukhuset som en mini-tröst (och semla såklart).
 
Gud vad sliten man blir i kroppen. Har avverkat 24 timmars arbete på 2 dagar, restid ca 1-1.5 h enkel väg och tågen klaffar inte sådär jättejättebra med mina tider. En dag kvar innan det blir vila. Har inte träffat dottern sedan i tisdags kväll då hon sover när jag är hemma och har idag, för första gången sedan graviditeten med dottern, åkt rulltrappa med foglossning. Hurraaa!

Talade om för sambon att jag inte orkar långpassen längre och han undrade vad jag skulle göra åt det. Bra fråga. Jag väntar på att kunna söka graviditetspenning just nu och hoppas att jag håller huvudet över ytan. Fördelen är många lediga dagar men just nu är det tuuungt och det är lite ledsamt att inte få träffa dottern när man jobbar. Jag bad sambon att försöka natta henne i vår säng så man får sniffa på henne inatt i alla fall. Hoppas att hon inte envisas med att sova i hängmattan, då blir jag lite ledsen :p

End of gnäll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 126
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp