Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, operationstiden flyttad till fre. För många akutpatienter idag. Inte mkt att göra åt, förstår att det prioriteras högre.
Alltså, att fasta (som man ska göra innan operation) är inget för en gravid!!!

Kul med ultraljud! Skönt att allt såg bra ut. @Honungshumlan
Trist att vänta och att fasta i onödan men det är ju ändå inte jättelångt kvar i alla fall :)
 
Blä, hormonpåverkad de lux idag! Har konstant nära till gråten och det i kombination med tungt på jobbet med massa tjafs och strul blir en jobbig kombo. Magen stor och spänd, mår illa. Har dessutom haft ruggiga mardrömmar två nätter i rad, första natten att jag var på ultraljud och bebisen var död och inatt att jag var på ultraljud och man hittade en massa tumörer i livmodern :o

Tänk va fort det svänger, igår och i morse mådde jag hur bra som helst!

Läste idag att man har rätt att gå ner i arbetstid sex månader före BF utan att det påverkar SGI. Känns rätt lockande...
 
Ja dom där hormonerna! Dom är inte att leka med, gråter till allt känns det som. Nu senast till
Masterchef på tv, först för att det fick dåligt för nån sen när det gick bra för nån.. Sambon kolla på mig som om jag vore galen och skaka på huvudet :D

Sen fick jag ett utbrott deluxe när jag packade inför resan och inte nån av klänningarna satt bra för att tuttarna växt så mycket, bröt ihop grät och kastade saker..:angel:
 
Mina hormoner gör mig illamående igen :( har de senaste kvällarna mått illa.. Jag trodde ju det skulle va bra nu!
 
Sen jag började må bra och illamåendet försvann och magen lugnade ner sig känner jag inte av hormonerna alls....än så länge. Humöret är lika jämnt som vanligt och jag hoppas jag inte blir för labil senare heller. Sambon verkar väldigt nöjd över att jag är som vanligt (han har ju hört en del skräckhistorier om gravida kvinnors humör :p ). Men jag har aldrig PMS annars så jag kanske inte påverkas massor i humöret av hormoner, eller också kommer det senare.
 
Ja jag håller med, gud vad man drömmer mycket.

Sambon har vaknat massor med gånger att jag ligger och gråter och har massa ljud för mig. En natt vaknade han av att jag skrek rakt ut. Jag har inte haft några riktiga mardrömmar men drömt flera gånger att jag är ledsen för att att sambon gjort slut och liknande, jobbiga drömmar men inte hemska på det sättet. Väldigt livliga drömmer överlag, är helt trött ibland när man vaknar för det känns osm man gjort grejer hela natten.
 
Jisses vad jag ångrar att vi inte började tillverka bebis tidigare så jag hade sluppit stå upp kl. 5 för jobb. Första dagen på en tredagars passvända är alltid värst (12 h plus resor).

Har ni fått några nya laster? Jag dricker ganska mycket äppeljuice. Det tar udden av illamåendet. Med dottern var det mer citron. Kalasbra för tänderna... ;)
 
Inga direkta laster eller cravings, men jag äter rätt annorlunda mot innan graviditeten, på ett positivt sätt. Äter mindre portioner, och mycket mindre sötsaker, det smakar verkligen inte.
 
Inga direkta laster eller cravings, men jag äter rätt annorlunda mot innan graviditeten, på ett positivt sätt. Äter mindre portioner, och mycket mindre sötsaker, det smakar verkligen inte.

Samma för mig. Jag som varit ett riktigt godismonster kan bara äta några bitar nu.... Frukt, däremot, MUMS!!

Sitter och väntar på operation nu. Lite orolig för de små, ska sövas. Men man får ju lita på att de vet vad de gör. Är även lite orolig över hur ont jag kommer ha sen. Inte mkt värktabletter man får ta. Morfin funkar tydligen, men det spyr jag av. Trots allt är jag mest lättad att det blir gjort!
 
Samma för mig. Jag som varit ett riktigt godismonster kan bara äta några bitar nu.... Frukt, däremot, MUMS!!

Sitter och väntar på operation nu. Lite orolig för de små, ska sövas. Men man får ju lita på att de vet vad de gör. Är även lite orolig över hur ont jag kommer ha sen. Inte mkt värktabletter man får ta. Morfin funkar tydligen, men det spyr jag av. Trots allt är jag mest lättad att det blir gjort!

Ja, frukt! Har funnits fantastiska mangos nu på affären, jag har ätit massor.

Håller tummarna för dig, det blir skönt när det är gjort!
 
Samma för mig. Jag som varit ett riktigt godismonster kan bara äta några bitar nu.... Frukt, däremot, MUMS!!

Sitter och väntar på operation nu. Lite orolig för de små, ska sövas. Men man får ju lita på att de vet vad de gör. Är även lite orolig över hur ont jag kommer ha sen. Inte mkt värktabletter man får ta. Morfin funkar tydligen, men det spyr jag av. Trots allt är jag mest lättad att det blir gjort!
Det går säkert bra.

Angående tabletter har jag inte järnkoll då jag inte är inom vården men rävgiftet citodon får ju gravida utskrivet ibland. Det kanske kan vara något.
 
Samma för mig. Jag som varit ett riktigt godismonster kan bara äta några bitar nu.... Frukt, däremot, MUMS!!

Sitter och väntar på operation nu. Lite orolig för de små, ska sövas. Men man får ju lita på att de vet vad de gör. Är även lite orolig över hur ont jag kommer ha sen. Inte mkt värktabletter man får ta. Morfin funkar tydligen, men det spyr jag av. Trots allt är jag mest lättad att det blir gjort!

Håller tummarna att du mår bra när du vaknar igen med inte för ont :)
 
Har ni fått några nya laster? Jag dricker ganska mycket äppeljuice. Det tar udden av illamåendet. Med dottern var det mer citron. Kalasbra för tänderna... ;)

Jag är inte sugen på knappt något alls just nu. Ingenting smakar som det ska... Så jag äter nog nyttigare nu än förut. Fast även riktig mat smakar sådär..
 
Jag har blivit ännu virrigare än vanligt på sistone. Idag gick jag ur bilen och över halva parkeringen innan jag kom på att jag hade lämnat kvar nyckeln i tändningslåset :angel:
Hjärnan fixar inte standbysaker. Som när jag skulle hänga upp regnbyxorna i hallen och sen gå på toaletten. På vägen dit börjar jag tänka på annat, så jag gick direkt in på toa istället och hängde upp byxorna på handdukskroken istället. Jag sätter in saker i kylen som ska vara i städskåpet osv.
Jag tittar på klockan utan att notera vad den är, så att jag får titta igen 5 sekunder senare.
Vet inte hur många gånger jag gått upp på ovanvåningen bara för att stå som ett fån i slutet av trappan undrandes vad jag ska göra uppe :meh:
 
Oj här har det skrivits en del sedan jag kollade sist.

Mår för tillfället oförskämt bra, förutom bristande aptit för något utom frukt, så har inte haft så mycket att klaga om här:D
Igår var jag på inskrivning hos bm och har tid till ultraljud 5 februari. Tänkte be om bilder då för att kunna visa för min pappa och mina syskon. Är ju bara i v 10 (9+6) men har berättat för min mamma och hennes sambo samt svärisarna.
 
Har haft otroligt mycket hjärtklappning det senaste dygnet! Det står överallt att det är helt normalt, men känns lite obehagligt tycker jag! Men man kanske vänjer sig...
 
Oj här har det skrivits en del sedan jag kollade sist.

Mår för tillfället oförskämt bra, förutom bristande aptit för något utom frukt, så har inte haft så mycket att klaga om här:D
Igår var jag på inskrivning hos bm och har tid till ultraljud 5 februari. Tänkte be om bilder då för att kunna visa för min pappa och mina syskon. Är ju bara i v 10 (9+6) men har berättat för min mamma och hennes sambo samt svärisarna.

Får du redan ultraljud? Fuskigt... Jag tycker jag väntar och väntar men fortfarande en månad kvar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 125
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp