Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skit. Varit hos sjukgymnast. Troligtvis sitter en del av menisken i ledspringan. Sjukgymnasten ville att jag skulle träffa ortoped så fort som möjligt för bedömning och troligtvis operation. Brukar ju inte gå så fort i landstingets regi... Blir ju inte bra om jag hinner bli för stor. Som tur är har jag inte gått upp så mkt än, 3-4 kg (v16).

Ajaj, låter inte kul! Jag har själv ett trasigt knä och är lite orolig för hur det ska må när jag blir tyngre, lider med dig.
 
Ajaj, låter inte kul! Jag har själv ett trasigt knä och är lite orolig för hur det ska må när jag blir tyngre, lider med dig.

Hoppas verkligen det går bättre för dig! Tydligen blir ledbanden slappare när man blir gravid. Har du något skydd som ger stöd är mitt tips att använda det när du belastar knäet extra....

Pratade med läkaren. Han sa att det snabbaste sättet var att sätta sig på akuten. Han skickar även en remiss dit. Har iaf för en gång skull fått tag i en läkare som engagerar sig! Så imorgon räknar jag med en dag på akuten.
 
Hoppas verkligen det går bättre för dig! Tydligen blir ledbanden slappare när man blir gravid. Har du något skydd som ger stöd är mitt tips att använda det när du belastar knäet extra....

Pratade med läkaren. Han sa att det snabbaste sättet var att sätta sig på akuten. Han skickar även en remiss dit. Har iaf för en gång skull fått tag i en läkare som engagerar sig! Så imorgon räknar jag med en dag på akuten.
Ja, har knä skydd men är faktiskt lite dålig på att använda det :o

Det var precis slappheten som blev mitt problem. Opererade korsbandet i mars förra året och nu halkade jag och sträckte ut det, ev på grund av graviditeten... så nu är det antingen av igen eller såpass uttänjt att det ändå inte gör någon nytta längre.

Skönt att du fått tag i en doktor som bryr sig! Jag har tack och lov världens bästa ortoped, bor du möjligtvis i Uppsala så kan jag tipsa.
 
Ja, har knä skydd men är faktiskt lite dålig på att använda det :o

Det var precis slappheten som blev mitt problem. Opererade korsbandet i mars förra året och nu halkade jag och sträckte ut det, ev på grund av graviditeten... så nu är det antingen av igen eller såpass uttänjt att det ändå inte gör någon nytta längre.

Skönt att du fått tag i en doktor som bryr sig! Jag har tack och lov världens bästa ortoped, bor du möjligtvis i Uppsala så kan jag tipsa.

Har också använt mitt väldigt lite.... Mitt korsband är av, inte opererat. Inte Uppsala, utan nere i Småland.
 
Är på sjukhuset och väntar på läkaren. Knäet har tömts på vätska för att se så att högt tryck i knäet inte gör så att jag inte kan räta ut det. Fanns inte mkt vätska i det... Men vad skönt, han sprutade in bedövning. Hoppas den sitter i länge! Ska kolla rörligheten om ca 20 min när det är helt bedövat så att det inte beror på smärta att jag inte kan räta ut det. Kan jag inte räta ut det ändå blir det operation i slutet av veckan eller början av nästa. Konvalescensen är snarare veckor än månader beroende på hur det ser ut. Känns jättebra att få hjälp! :banana:
 
Idag har vi varit på ultraljud. Allt såg fint ut. Moderkakan låg i bakvägg, så det är väl därför jag känner liten så tydligt redan. Det är en livlig rackare som gjorde tre kullerbyttor så BM fick leta reda på den igen. Sparkade och viftade runt med armarna och hade sig. Mysigt och häftigt att se.
Blev flyttad till den 17e Juni. Midsommar är den 19e så jag kan slå vad om att vi får spendera midsommarafton på förlossningen.

Känns som att jag kan andas ut lite nu och släppa lite nojjor. Skönt!

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
17- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
3- Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
:D@Rosen-Knoppen Supermysigt verkligen! Vi fick med oss 5st bilder med att titta på och längta. Scannade in dem och delade med familjen med. De blev lika upprymda som vi.

Nu kliar det i shoppingfingrarna, undrar hur länge jag kan hålla mig :D
 
:D@Rosen-Knoppen Supermysigt verkligen! Vi fick med oss 5st bilder med att titta på och längta. Scannade in dem och delade med familjen med. De blev lika upprymda som vi.

Nu kliar det i shoppingfingrarna, undrar hur länge jag kan hålla mig :D

Åh, jag vill också! Men nu är det bara en vecka kvar till ul! Lååång väntan men nu känns det iaf inom räckhåll, har dock hunnit noja en hel del inför KUB:et så det blir skönt när det är klart.

Äh, jag har redan sytt...5 bodies och 4 brallor och har fler på gång så då kan du väl likaväl shoppa ;)
 
Vad hade du för datum innan de sa den 17e? (inget minne för sånt när det gäller någon här inne..)
Vad mysigt att ha fått se bäbisen! Avundsjuk och längtar så till 19 februari när vi ska få se :Det

Idag har vi varit på ultraljud. Allt såg fint ut. Moderkakan låg i bakvägg, så det är väl därför jag känner liten så tydligt redan. Det är en livlig rackare som gjorde tre kullerbyttor så BM fick leta reda på den igen. Sparkade och viftade runt med armarna och hade sig. Mysigt och häftigt att se.
Blev flyttad till den 17e Juni. Midsommar är den 19e så jag kan slå vad om att vi får spendera midsommarafton på förlossningen.

Känns som att jag kan andas ut lite nu och släppa lite nojjor. Skönt!

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
17- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
3- Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet

Jag sprang nu ikväll för första gången på jättelänge. Nu har jag ont i rumpan, där rumpans muskler fäster i baksida bäcken eller vad man ska säga..
Har ni fått så? Eller kännt liknande att ni fått ont efter aktivitet? Jag har aldrig fått så förut av att springa... Och jag är rätt så tränad även om jag inte tränat sen slutet på nov pga illamående och förkylning.
 
@Kaki Jag blev framflyttad 5 dagar, så det var den 12e innan.

Det låter som att du kan ha fått en släng av falsk ichias också. Testa Kanintants strechövning som finns några sidor bakåt. Det fungerar bra för mig.
 
Jag var på inskrivning igår. Bytte barnmorska från förra gången när det blev MF och den nya verkar himla bra. Hon är bara deltid på mvc och resten tillbringar hon på förlossningen. Känns stabilt att hon är väl uppdaterad på vad som är standard på förlossningen. Jag fick reda ut flera frågetecken från förra gången och känner mig väldigt okej med det här nu.
 
Hmm, operationstiden flyttad till fre. För många akutpatienter idag. Inte mkt att göra åt, förstår att det prioriteras högre.
Alltså, att fasta (som man ska göra innan operation) är inget för en gravid!!!

Kul med ultraljud! Skönt att allt såg bra ut. @Honungshumlan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 125
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp