Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
V17 idag :D
Jag har igår och idag haft "mensvärk" och förstått att min livmoder har växtvärk. Kändes särskilt när jag va ute och joggade så blev en lugn runda med lite gå emellanåt. Bara 3v till ultraljud nu! :)
 
Ja himlans vad tiden går fort!
Jag gick in i V.19 igår, nästan halvvägs nu. Mindre än 1 vecka kvar i Filippinerna och sen direkt RUL när jag kommit hem. Inte ofta man längtar hem ifrån ett sånt här paradis, men jag längtar faktiskt!

Ganska skönt att vara gravid just nu. Alla ligger och pressar i solen för att bli bruna och känner prestationsångest över att de måste vara bruna när de kommer hem. Jag ligger i en hängmatta i skuggan mest hela tiden och läser. Jag kan helt enkelt bara säga att jag är gravid och inte orkar vara i solen :-) ingen som förväntar sig att man ska vara super brun då :-)
 
Hej, hej! Jag tycker att min mage har växt massor sista veckan! Fick ett utbrott imorse på att inga kläder passar så idag har jag shoppat mammakläder. Jag känner mig dock inte riktigt bekväm i kläder som visar magen för mkt...
Hur har ni det med era magar?
 
Nu har halva tiden gått för mig och magen är så stor att det inte går att dölja längre. De flesta av mina kläder passar inte längre och jag är på väg att växa ur vinterjackan, vilket är typiskt nu när det ska bli kallare väder.
Häromdagen stod jag vid spisen och vispade i såsgrytan på den inre plattan när jag insåg att magen höll på att brännas mot den varma ugnen.

Mindre kul är att min hy har blivit sämre. Ser ut som i tonåren igen med finnar och pormaskar. Sen har mina bröst börjat läcka lite klar vätska. Sexigt värre :meh:
Jag har en livlig rackare i magen som sparkar mycket och även om det kan vara lite mysigt ibland och skönt att veta att hen lever så tycker jag mest att det är lite jobbigt faktiskt. Det känns som en Alien har tagit över kroppen.

Nog med gnäll från mig för idag :p
 
Senast ändrad:
Har inte känt en endaste liten rörelse... Skulle gärna få ngt tecken på att de mår bra därinne. Samtidigt måste det ju vara ngt där eftersom magen växer som den gör....
 
Min mage har stannat upp i växten men den är redan så det är jättetydligt att jag är gravid..

Tur jag har en badrumsrenovering att bry mig om och googla saker till, annars hade jag nog funderat för mkt över typ spjälsäng och barnvagn redan :P
 
@Honungshumlan Min hy har också blivit sämre. Jätte mycket finnar i tinningar och kring käkarna :down:
Magen växer så det knakar och jag har under två dagar nu fått små hugg nere i livmodern. Gissar att det är lite växtvärk. Typ ligamenten som drar eller så. Men man blir ju ändå nojjig. Speciellt när man är på andra sidan jorden!
 
Jag har ju blivit tjockare sakta men säkert i flera veckor. Om någon månad eller så räknar jag med att behöva beställa ny uniformsöverdel. De gjorde ju om uniformerna för oss under tiden jag var hemma med barn 1 så det går inte att använda samma. Dessutom börjar den ena se lite tråkig ut (vitt är fint när det är nytt...) och bli lätt genomskinlig så det är väl läge ändå. Hoppas att de har några med vettig passform så man inte ser hemsk ut hur man än gör :p
 
Angående hyn har jag roat mig med att paja finnar i en månad nu ca. Tur att sambon tycker om mig ändå, så prickig som jag är.
 
Alltså, jag har ca 35 minuter på pendeltåg till jobbet. Sen någon station med tunnelbana. De där sätena... Allvar. De är rena mardrömmen för onda fogar. Jösses! Sen på jobbet, en kontorsstol. Ny mardröm. Bläää. Är inne på att ta med en kudde att sitta på :p
 
Skönt att höra att det är fler som lider av div biverkningar därute.

Jag har funderat på att införskaffa en pilatesboll att ha och sitta på på jobbet för att variera. Tror det vore bra för ryggen. Vi har höj och sänkbara bord så jag kan stå om jag vill, men är lite för lat för det :p
 
Skönt att höra att det är fler som lider av div biverkningar därute.

Jag har funderat på att införskaffa en pilatesboll att ha och sitta på på jobbet för att variera. Tror det vore bra för ryggen. Vi har höj och sänkbara bord så jag kan stå om jag vill, men är lite för lat för det :p
Jag står också gärna men det blir ännu värre då, haha. Står jag länge märker jag det ju även dagen efter så det är ju rätt enkelt val ;) Sitta och lida en stund och inte ha ont dagen efter ligger ju närmast :p
 
Nu har jag äntligen fattat hur jag lägger in bilder. Så nu blir det bildbomb :D

Här kommer en magbild v 21
C9AF754D-FD8D-4841-BA92-80F8C3A8B0F0_zpsasxgcch8.jpg


Ultraljudet i v18
2D6E41EC-CE71-40E5-9CE9-D374E1238E10_zpspfwied4c.jpg


Också är vi äntligen nästan färdiga med nuvarande gästrummet som blir barnrum såsmåningom.
Benen på sängen ska skruvas bort och bli mys och kuddhörna. Ska köpa ett annat överkast och fler kuddar. Gardiner och en bokhylla ska införskaffas och byrån bytas ut mot ett litet sängbord. Tavlorna ska upp när resten är klart. Här kommer skötbordet med stå. Badrummet är för litet och tvättstugan är nere i källaren.
AD7E1CD1-FF2E-4D64-BB33-BA23AAF9EAC9_zpsok27ienl.jpg

38BF1F70-895C-4D51-A6D6-20222EBAC096_zpsgtlo3z9w.jpg

6D183979-E84C-4153-B872-C595CCF53030_zpsx7vtzexp.jpg

EBD1E2F6-4E19-467B-B3F1-866A80C9B6C9_zpsbv3fv4fx.jpg
 
Här har det blivit någon bild sådär i förbifarten när jag chockats över hur stor jag är redan. Säkert inte särskilt för en annan. Grejen är att jag ser liksom.. Småfet ut. Ännu inte gravidtjock. Mamma missade magen men hon tittade när jag satte på mig ett tight linne. Tror inte att hon vågade kommentera, än ;)
 
Här har det blivit någon bild sådär i förbifarten när jag chockats över hur stor jag är redan. Säkert inte särskilt för en annan. Grejen är att jag ser liksom.. Småfet ut. Ännu inte gravidtjock. Mamma missade magen men hon tittade när jag satte på mig ett tight linne. Tror inte att hon vågade kommentera, än ;)

Jag såg också bara småtjock ut fram till v 25 eller något sådant. Sista månaden har det dock hänt något och nu ser jag väldigt gravid ut. :D
 
Jag tänkte också ta en bild i veckan på magen och tog väl en i v11 en i v 16 och en nu i v 21. När jag tittar på v16 bilden nu så blir jag häpen över hur mycket magen har växt sedan dess.
 
Jag såg också bara småtjock ut fram till v 25 eller något sådant. Sista månaden har det dock hänt något och nu ser jag väldigt gravid ut. :D
Haha, hoppas inte att det blir så den här gången :p jag fick ju gravidmagen tidigt även om det tog tid innan jag blev stor. Blev dock inte jättejättestor heller. Samma dag jag gick hem (3-4 månader innan bf) fick jag frågan om jag var gravid :p lite kul var det faktiskt.

Förresten, goda nyheter, jag har inte mått illa idag. Eller jo, av stress en stund men inte av mat. Vilken befrielse! Hoppas det fortsätter. Har varit svårt med maten allt för länge. Bara kall mat som uppskattats, varm mat har jag pressat i mig bara för att :p
 
Här har vecka 18 gjort entré. Magen är stor, men inte alls otymplig eller i vägen och jag har inga större besvär att sitta eller ligga på nåt vis, vilket jag är väldigt tacksam för. Lite ischiasbesvär som tyvärr verkar komma från stallsysslorna (mockningen är starkast misstänkt) vilket jag ignorerar :p.

Känner fortfarande inga rörelser vilket är irriterande men fullt normalt. Mindre än två veckor till ultraljud och sen bara två veckor kvar tills den blivande pappan återvänder hem! Oj ha jag längtar!

Använder nästan bara mammakläder och är tacksam över att det känns bra att framhäva magen. Jag har tidigare vikt-issues som gör att jag var lite orolig för det innan. Har gått upp ca 5 kg hittills vilket känns ok.

Började med järntabletter igår, hoppas magen håller! Den har skött sig förvånansvärt bra hittills under graviditeten, jag trodde förstoppning kom till alla som ett brev på posten :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 127
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp