Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har molvärk i ryggen när jag står upp länge (på jobbet). Haft så en vecka redan men fått tid hos sjukgymnast på fredag så hoppas jag på tips. Är ju bara i v 19 nu! Och ska jobba länge till! Men gör det för ont sen så är det väl sjukskrivning som gäller... Men jag tycker det funkar ändå nu.
Jag har tid i morgon, egentligen bokades tiden för fogarna men jag ska be om råd för ryggen med om jag kommer ihåg. Runt lunch är kroppen slut i både rygg och bäcken. Folk begär saker av mig hela tiden fram till ungefär den här tiden så nu först får jag vila ett par timmar. Har blivit bra ungefär tills det är dags att gå hem så jag kan ta mig hem hyfsat enkelt men det har börjat bli ett litet bekymmer över dagarna. Pratade med kunden om det och det ligger även på planeringens och chefens medhjälpares bord men jag har lite is i magen till efter besöket i morgon så får vi se vad som sker. Kunden anser väl lite att hon gärna har mig kvar men samtidigt kräver ju jobbet lite (nåja, ganska mycket då) rörlighet.

Jag kan troligen röra mig rätt kvickt från ena änden till den andra på adrenalin fortfarande (kroppens bästa drog!) då den här kundens lokaler inte är jättebautastora men efter det är jag nog inte så mobil på en stund efter det. Lite roligt, igår när jag kom hem var jag jättesur för att det luktade illa i köket (sömbrist och hungerkänslor tar rätt hårt på mig så jag ignorerade det faktum att sambon var hemma från jobbet och kräktes och inte för att städa) så jag städade i köket och sen gick jag och borstade tänderna. Ja, maten uteblev, sömnen var viktigare. Bara det att när jag gick så satte jag ner fötterna lite hårt när jag gick några få steg mellan kök och badrum och fick ont i stället så fick jag bli sur på det i stället, smartskallen... xD Men, då vet jag att springa kommer att göra ont efteråt så då behöver jag inte prova det. Har nämligen varit inne på att prova det så jag ska veta att jag inte snackar goja när jag säger till jobbet att springa en km är en dålig idé :)
 
Härligt, @Mauen

Här gjorde ryggen ont idag, för första gången. Hade nog dåliga skor. Annars är det vänster knä och höger ischias som kommer bli min död, som det känns på kvällarna iaf ;)

Förkylningen som legat och pyrt ett tag bröt ut idag så nu är det god natt.
 
Har varit hos BM. Första besöket sen inskrivning. Lyssnat på bebisens hjärtljud, så himla mysigt. Han for runt där inne så BM bara skratta :o
Sen pratade vi förlossning, föräldrakurser osv ( hjälp ungen ska ut också:eek::p)
 
Härligt, @Mauen

Här gjorde ryggen ont idag, för första gången. Hade nog dåliga skor. Annars är det vänster knä och höger ischias som kommer bli min död, som det känns på kvällarna iaf ;)

Förkylningen som legat och pyrt ett tag bröt ut idag så nu är det god natt.
Också förkyld. Har kämpat med att jobba ändå, har ju redan varit sjukskriven en del pga knäet och är dödstrött på soffan...
 
Känner precis samma. Nu är knäet dundersvullet och förkylningen tar kål på mig, men jag har redan varit sjukskriven 3 ggr sedan jag blev gravid så vill verkligen inte behöva ta fler dagar.
 
Känner precis samma. Nu är knäet dundersvullet och förkylningen tar kål på mig, men jag har redan varit sjukskriven 3 ggr sedan jag blev gravid så vill verkligen inte behöva ta fler dagar.
Kan du inte få hjälp med knäet? En sjukgymnast kanske? Är ju jättejobbigt att ha ont, särskilt nät man bara blir större och större.
 
Näsblod har jag sluppit ifrån, däremot så blöder tandköttet lättare. Att använda tandtråd är rena blodbadet :yuck:

Jag har börjat känna av ländrygg och foglossning när jag suttit för länge på jobbet. Sitter jag med ryggen ihopsjunken får jag ont i magen med då den kläms ihop.
Min räddning nu är att jag går 10min med hunden på lunchen och sen 45-60 min när jag kommer hem, då släpper smärtan rättså bra.
Kan man ligga och jobba tro? :D

I natt väckte den lille rackaren mig vid 2 med partydans i magen. Den dygnsrytmen har jag inte godkänt :meh:

Har ni tänkt på, apropå Blueberrys avslagstråd, att vi inte kommer få bada på större delen av sommaren?Dessutom ha tjocka svettiga bindor i 25-30 graders värme? För tampong eller menskopp får man inte ha. Längtar inte precis..
 
@Honungshumlan det slog mig häromdagen! :mad: Har ju BF i mitten av juli så innan dess tänker jag bada tills jag blir skrynklig! En kompis som fött på sommaren berättade att det luktade alldeles ruttet om bindan i värmen :wtf::yuck::crazy:

@Mauen har gått hos sjukgymnast i ett år, sedan min operation, men nu har jag dragit till korsbandet igen (det är ju is under snön överallt så man halkar) :mad: och det enda jag ska göra nu är att vila det och avlasta... Och det är ju lättare sagt än gjort eftersom jag gett mig sjutton på att fortsätta jobba. :banghead: Får alltså skylla mig själv. Försöker ta det lugnt, men får lite panik av att inte kunna hålla igång och bara känna hur kilona samlas. Så snart snön är borta ska jag börja cykla, det brukar knäet gilla.
 
@superstar Urk! Rutten binda. Jag kommer bosätta mig i duschen känner jag. Hoppas bebis tycker det är ok. Jag har ju liksom burit på henom i 9 månader så lite tacksamhet kan man väl få, eller? :laugh:

Simning och vattengympa brukar väl också rekommenderas för onda kroppar. Det kanske vore något?
 
@Honungshumlan det slog mig häromdagen! :mad: Har ju BF i mitten av juli så innan dess tänker jag bada tills jag blir skrynklig! En kompis som fött på sommaren berättade att det luktade alldeles ruttet om bindan i värmen :wtf::yuck::crazy:

@Mauen har gått hos sjukgymnast i ett år, sedan min operation, men nu har jag dragit till korsbandet igen (det är ju is under snön överallt så man halkar) :mad: och det enda jag ska göra nu är att vila det och avlasta... Och det är ju lättare sagt än gjort eftersom jag gett mig sjutton på att fortsätta jobba. :banghead: Får alltså skylla mig själv. Försöker ta det lugnt, men får lite panik av att inte kunna hålla igång och bara känna hur kilona samlas. Så snart snön är borta ska jag börja cykla, det brukar knäet gilla.

Förlåt att jag lägger mig i, men vem har sagt att du ska ta det lugnt? Tycker att oavsett vad jag gjort med knäeländet, eller hur ont jag har haft, har jag blivit tillsagd att träna.... Ju mindre muskler kring knäet man har desto mer problem. Lider med dig! Så hopplöst att ha ont i knä!
 
Besök hos sjukgymnasten idag. Hon konstaterade att det är "rätt" leder som bråkar, ingen nyhet där alltså och några få tips som kunde underlätta. Inte heller mycket nytt egentligen men vi pratade ganska mycket om min jobb situation och vi är väl överens om att det känns lite som en tidsfråga innan det är dags att ge upp men min huvudkund är rätt okej så länge jag är OK med det så såklart.

Jag fick prova ut ett bäckenbälte och det var faktiskt ganska skön avlastning. Fick utöver det en stretchövning som jag skulle göra ett par gånger om dagen. Den var tydligen bra för att undvika att ichiasnerven skulle klämmas.

Lite bittert ändå att det stora fokuset var på lindring och inte bot. Det var så tydligt att jag ska leva med det här nu men det kan lätta en aning om man är noga med kroppen. Jag skulle återkomma när det blir värre för då kan man få TENS och akupunktur.
 
Näsblod har jag sluppit ifrån, däremot så blöder tandköttet lättare. Att använda tandtråd är rena blodbadet :yuck:

Jag har börjat känna av ländrygg och foglossning när jag suttit för länge på jobbet. Sitter jag med ryggen ihopsjunken får jag ont i magen med då den kläms ihop.
Min räddning nu är att jag går 10min med hunden på lunchen och sen 45-60 min när jag kommer hem, då släpper smärtan rättså bra.
Kan man ligga och jobba tro? :D

I natt väckte den lille rackaren mig vid 2 med partydans i magen. Den dygnsrytmen har jag inte godkänt :meh:

Har ni tänkt på, apropå Blueberrys avslagstråd, att vi inte kommer få bada på större delen av sommaren?Dessutom ha tjocka svettiga bindor i 25-30 graders värme? För tampong eller menskopp får man inte ha. Längtar inte precis..

25-30 grader?
Bor du verkligen i Sverige?

:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 129
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp