Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag börjat få lite gravidnästäppa och tycker det fungerar bra med sån som bara fuktar och innehåller aloe vera. Men har köpt den som är salt 3,5% också när det blir ännu täpptare.

Mår för övrigt väldigt bra just nu :) hoppas ni med gör det!
 
@Kaki kan bara hålla med :D Låg precis och funderade på om jag skulle skriva att det känns så bra och är så kul just nu, eller om det skulle uppfattas som drygt av dem som mår mindre bra. Fast det fina i dessa trådar är ju just att allt är tillåtet, både gnäll och motsatsen.

Det som stör mest just nu är att min kropp tycker att det är morgon mellan 3-5 på morgnarna :rofl: Men om nån timme kommer jag nog kunna somna om. Och pyret i magen håller mig sällskap :love:

Trevlig helg allihopa!
 
Jag är också ganska okeji huvudet :) ska träffa läkare på tisdag och se om jag kan få en sjukskrivning på de tuffa passen som utgör 25%. Barnmorskan ansåg att jag kanske skulle överväga en heltidssjukning och att jag inte skulle spela hjälte men jag känner att jag vill jobba en stund till ändå. Om inte annat för att testa hur mycket bäckenbältet gör. Bältet är verkligen en enorm hjälp i min vardag hemma. Försöker sätta det så det är lätt att justera mellan sittande och stående och jag är verkligen kanonglad att jag har det.

Magen växer men den är mest mjuk just nu. Det liknar mer en fläskhög. Jag blev jättenervös då min tidigare stora last har varit oboy. Fredagsmys är inte vanligt förekommande hos oss och jag brukar inte falla för sugen annat än för potatis. Dvs jag har tagit bort onyttigheter och lagt på mig. Inte okej! Jag var rätt okej med kroppen innan och känner att gravidmage inte hade gjort nåt men valkar.. Mjae, inte lika okej! :p barnmorskan tyckte dock inte att jag skulle oroa mig, även om jag blir stor nu så behövde det inte betyda att jag förblir stor under resten av tiden. Förhoppningsvis är det vätska och inte fläsk. Än har jag inte märkt något över ben och armar heller. Man vill ju inte sätta sig på diet när man är gravid men jag tänker ju efter lite vad och av vilken mängd jag stoppar i mig.
 
@Kaki kan bara hålla med :D Låg precis och funderade på om jag skulle skriva att det känns så bra och är så kul just nu, eller om det skulle uppfattas som drygt av dem som mår mindre bra. Fast det fina i dessa trådar är ju just att allt är tillåtet, både gnäll och motsatsen.

Det som stör mest just nu är att min kropp tycker att det är morgon mellan 3-5 på morgnarna :rofl: Men om nån timme kommer jag nog kunna somna om. Och pyret i magen håller mig sällskap :love:

Trevlig helg allihopa!
Det är väl jättebra att ni mår bra? :) det kan behövas lite motvikt till alla som tycker att det är drygt. Jag ser graviditeten som en transportsträcka men visst längtar jag lite efter att kunna sitta med handen på magen och bli buffad på :)
 
@Kaki kan bara hålla med :D Låg precis och funderade på om jag skulle skriva att det känns så bra och är så kul just nu, eller om det skulle uppfattas som drygt av dem som mår mindre bra. Fast det fina i dessa trådar är ju just att allt är tillåtet, både gnäll och motsatsen.

Det som stör mest just nu är att min kropp tycker att det är morgon mellan 3-5 på morgnarna :rofl: Men om nån timme kommer jag nog kunna somna om. Och pyret i magen håller mig sällskap :love:

Trevlig helg allihopa!

Och du är ju bara några dagar innan mig så då borde jag ju få känna något snart!! Har nedräkning till UL nu.. Idag arbetsdag, sen tre lediga sen en arbetsdag sen ul :D
 
Glad alla ❤️ Dag på er!

Jag mår också bra, dåliga dagar förekommer ju i och för sig.
Det är mysigt att det syns att det är en bebismage nu.

Inatt vaknade jag av en otäck dröm. Det var förmiddag och när jag gick på toa blödde jag rejält. Jag ringde förlossningen och den som svarade sa bara Hej. Så jag fick fråga om jag hade kommit till förlossningen. Sen fick jag inget vettigt ur människan för hon var ny på jobbet. Frustrerande. Vi åkte dit i alla fall och fick gå i en evighet för att komma till förlossningen. I receptionen stod samma person och då sa hon att eftersom vi inte hade bokat en tid innan klockan blev 11 så hade de inte tid. Då bröt jag ihop och blev helt uppgiven. Trodde jag hade förlorat barnet. Usch för såna drömmar.
 
Usch för läskiga drömmar! Jag har också haft ett gäng liknande.

Efter ultraljudet har jag känt bebisen flera gånger. Inser att jag kände den innan också men inte vågade lita på vad det var jag kände. Tycker inte det känns alls som jag hade föreställt mig, mycket mer diffust. Som när det kör runt ordentligt i magen när man är dålig i magen typ :p:crazy::laugh:

Ska börja på gravidyoga i morrn, blir spännande!

Var ute och gick en sväng nyss, längtar efter ordentliga långpromenader men det är antingen is (inte bra för knäet) eller djupsnö (inte bra för ischiasen) överallt. Längtar efter barmark! Men solen skiner iaf :)

Ska iväg på födelsedagsuppvaktning i eftermiddag hos en kompis. Blir första "officiella framträdandet" som gravid. Syns ju tydligt sedan länge, men idag kommer jag träffa flera gamla vänner och vänners vänner och sådana. Lite pirrigt nästan! :rofl:
 
Usch, jag drömmer också jättemycket konstigt just nu. Ibland drömmer man så konstigt så det hänger med en hela förmiddagen som nån olustkänsla... :meh:

På tal om nåt annat, hur mycket har ni gått upp/ner i vikt?

Förra gången låg jag kvar på samma vikt fram till v.30, sen kom runt 10 kg.

Denna gången har jag istället gått ner 4 kilo, mådde ju illa ett tag och nu i vecka 24 har jag fortfarande inte samma sötsug som vanligt.

Inte för att jag klagar... ;)
 
Jag tycker att jag äter bara lite mer än tidigare och inte så mycket skräp. Håller inte riktigt samma tempo på hundpromenaderna, men går lika långt som innan. Ändå stod vågen på +10kg imorse. Tycker mest att det lagt sig på magen och brösten. Känns inte som att det är mer än att gilla läget och bryr mig inte så värst.
 
9 kg upp i v 20 :down::down: känns inte så charmigt, men det är inget jag går och grämer mig för. Kan inte alls röra mig som jag brukar pga knät och rider inget att tala om så jag vet ju varför. Mitt sötsug återvände tyvärr strax efter att illamåendet gett sig av :angel:
 
Jag har gått upp 5 kg nu i v 19. Gick upp 4 jättefort i början när jag mådde illa och åt chips. Nu gillar jag inte sötsaker längre så kanske därför det stannat av. Tog av chipshullet och gjorde bebismage istället ;)
 
Jag har gått upp 6kg. Men egentligen bara 2 från vikt innan graviditet. Vägde 64 innan. Gick ner 4kg snabbt i och med kräkningarna. Och väger nu 66kg i vecka 22.
Vikten är inget jag grämer mig speciellt över än.
Sötsuget kom tillbaka för ungefär två veckor sen, semlor är det ända jag tänker på :p (Tycker annars inte ens om semlor). Jag försöker verkligen hålla mig ifrån skräp på veckodagarna och unna mig på helgerna. Inte lätt kan jag säga!
Denna vecka har jag legat sjuk i influensa så då har det tyvärr slunkit ner både det ena och det andra! :meh:
 
När jag var på RUL mätte barnmorskan mitt underhudsfett :idea::confused::meh: Inte så kul när man har för mycket redan sedan innan. Men hon var snäll när jag beklagade mig och sa att det kan du ta tag i senare :p

Ingen annan av mina gravida vänner har varit med om det. Frågan är om de gör det på alla men utan att säga något eller om jag fick specialbehandling :grin: Har tackat ja till flera studier så tänker om det hade med dem att göra.
 
När jag var på RUL mätte barnmorskan mitt underhudsfett :idea::confused::meh: Inte så kul när man har för mycket redan sedan innan. Men hon var snäll när jag beklagade mig och sa att det kan du ta tag i senare :p

Ingen annan av mina gravida vänner har varit med om det. Frågan är om de gör det på alla men utan att säga något eller om jag fick specialbehandling :grin: Har tackat ja till flera studier så tänker om det hade med dem att göra.
Har aldrig hört om någon som mätt underhudsfett hos BM :o
 
Haha nej inte jag heller. Kom mig inte för att fråga varför, det lät så självklart på henne. Men hon mätte allt på bebisen och sen mätte hon på mig, med ultraljudet alltså. Ska fråga min barnmorska på mvc nästa gång jag är där.
 
Hej hopp! Det skrivs en hel del mellan mina besök här:)

Under denna vecka har jag varit tröttare än trött. Inte p.g.a. den lille utan har varit på utbildning. Är ju van vid att vara igång hela dagarna (jobbar som städare) så att sitta stilla på en stol och försöka lära sig något vart väldigt utmattande... Fast något fastnade i hjärnkontoret för min grupp var den bästa som prov-tanten någonsin haft:D Så nu kan jag skryta med att jag har ett yrkes-bevis i lokalvård:D

Annars är livet rätt lugnt, den lille gör inte så mycket väsen av sig men magen har sakta men säkert börjat växa. Är rejält svullen nedanför naveln.
 
Jag har märkt ibland när jag ligger på rygg och lägger handen på magen att det stretar och rör sig lite, lite. Rätt coolt, den lilla räkan är ju bara några centimeter än. Tyvärr är det inte så pass att sambon verkar kunna känna då jag i huvudsak märker på insidan.
 
Här sa kroppen nyss "stopp, dags för vila!" Gick ner till stallet i morse, var ute och red en kortis och sen var det sedvanlig stallskötsel och lite lädervård, hem igen och diska, sortera tvätt, hänga tvätt, dammsuga och torka golv och sen ställde jag mig och bakade lite. Då började det plötsligt göra ont i både höfter, rygg och hålfötter. Ovant att behöva lägga sig och vila men ganska skönt ;):o Så nu blir det soffläge ett par timmar så jag orkar gå på yoga ikväll.

Har haft lite sammandragningar också sista dagarna, det var en ny upplevelse.
 
Sjukgymnasten lärde mig att man kan sätta bäckenbältet så det är lite stöd för ryggen också. Jag är väldigt överrörlig i svanken så nedre delen av ryggen öht tar mycket stryk. Särskilt nu när man är instabil i bäckenleder och snedbelastar det mesta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 130
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp