Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
25-30 grader?
Bor du verkligen i Sverige?

:D

Haha, jodå på västkusten. Vårt hus ligger mitt i backen på en höjd med lä mot väst och gassar solen blir det fort varmt.
Förra sommaren hade vi 30 grader i en vecka och kring 25 i flera veckor. En riktig kanonsommar.
Så den här sommaren får det gärna bli skitväder för min del :D
 
Haha, jodå på västkusten. Vårt hus ligger mitt i backen på en höjd med lä mot väst och gassar solen blir det fort varmt.
Förra sommaren hade vi 30 grader i en vecka och kring 25 i flera veckor. En riktig kanonsommar.
Så den här sommaren får det gärna bli skitväder för min del :D

Jag gillar inte värme så jag har inga invändningar ;)
 
Förlåt att jag lägger mig i, men vem har sagt att du ska ta det lugnt? Tycker att oavsett vad jag gjort med knäeländet, eller hur ont jag har haft, har jag blivit tillsagd att träna.... Ju mindre muskler kring knäet man har desto mer problem. Lider med dig! Så hopplöst att ha ont i knä!

Lugnt, förstår vad du menar :D Hon säger inte att jag inte ska träna, men jag bör inte göra det jag vill, dvs promenera, rida, släpa höpåsar eller jobba med knäböj och balans, dvs det som gör att knäet svullnar. Jag ska ist släpcykla, träna bålstabilitet och gärna cykla. Och mycket vila i akuta skeden,som just nu då knäet är varmt och svullet. Där emellan är det så mycket träning som möjligt för att undvika dessa akuta försämringarna. Gång på gång nu har det hänt att jag börjar bli starkare och då halkar och drar till knäet och är tillbaka på noll igen :down:
 
Lugnt, förstår vad du menar :D Hon säger inte att jag inte ska träna, men jag bör inte göra det jag vill, dvs promenera, rida, släpa höpåsar eller jobba med knäböj och balans, dvs det som gör att knäet svullnar. Jag ska ist släpcykla, träna bålstabilitet och gärna cykla. Och mycket vila i akuta skeden,som just nu då knäet är varmt och svullet. Där emellan är det så mycket träning som möjligt för att undvika dessa akuta försämringarna. Gång på gång nu har det hänt att jag börjar bli starkare och då halkar och drar till knäet och är tillbaka på noll igen :down:
Det är svårt med korsbandsskadorna när de börjar krångla. Märker av min nu igen när knäet inte är så tränat längre. Hoppas du kan få ordning på ditt!
 
Ja det är verkligen en störtflod :meh: Hur fasen får man stopp på det?

Knyckla ihop en tuss papper, stoppa upp och se glad ut. Blöd igenom några stycken mer eller mindre omedelbart innan du ger upp och går runt med en liten käck papperskoagelhybrid i snoken ;) Glöm den gärna där när du går ut, för lite extra effekt...
Upprepas några gånger om dagen då du måste snyta dig och ta nässpray.
Kombineras med fördel med lite spontanare blödningar, gärna i kön på ICA, under ett viktigt möte med chefen eller varför inte bara vakna upp av den ljuva känslan av att vara lite blöt under näsan? :D :meh:
 
Hm, tror mamma använde någon blodstoppande vadd för näsblod. Frågan är bara om man når källan så att säga? :p får den funktion?
 
Jag fick tipset att köpa nässpray för barn som är lite snällare mot slemhinnorna om jag skulle få problem med näsblod. Det var svägerskans BM som hade sagt det till henne. Det kanske inte blir starkt nog att lösa nästäppan för er som har besvär?
 
Hemostop har jag för mig att den blodstillande vadden heter, används på sjukhus och bör kanske finnas på apotek?

RUL i morrn! :nailbiting: Dum fråga, men är det något speciellt man ska tänka på? Mer än att typ, vara i tid?
 
@superstar Du ska inte ha kissat innan ul på några timmar. Men det är dumt att vara dödsnödig med då BM trycker rätt bra på magen med ul apparaten. Det blir visst bättre bilder om blåsan inte är tom.
 
Tack för tipset! Kommer bli nervös-nödig gånger flera men får försöka planera lite och inte dricka nåt te på morgonen :D

Pyret i magen firar dagen med att tala om att hen faktiskt finns! :love: Har tyckt mig känna något senaste dagarna, men inte varit säker. Nu ligger jag i sängen och har fått flera tydliga "puffar" i magen. Vilken häftig känsla! Det verkar faktiskt vara någon där :love:
 
Hoppas ul gått bra, @superstar!

Jag har varit lite stressad sista tiden då jag lagt på mig som attan över magen. Jag är lite rädd för vart detta ska sluta och med bäckenbältet som klämmer åt lite syns det rätt väl dessutom. Usch. Då upplever jag ändå att jag bromsat en hel del av mina onyttigheter såsom oboy på morgonen (stora lasten). Helgmys är inte särskilt vanligt förekommande överlag hos oss heller. Det som åker ner är alltså i huvudsak rätt hygglig mat enligt mig själv. Jag faller inte för särskilt många sug heller. BM lugnade mig och sa att det är vanligt att man blir stor tidigt med andra barnet och att det inte behöver vara så hela graviditeten. Oh vad jag hoppas att hon har rätt! Jag vill inte ha envisa kilon kvar efter det här, då blir jag knäpp.
 
Tack @deathslyna

Nu har jag varit på RUL och jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur otroligt stort och magiskt det skulle kännas :love: Allt såg bara bra ut och vi fick kanonfina bilder. Stackars sambon som missar detta, men vi kommer boka privat så fort han är åter på svensk mark.

Ni som har ultraljudet framför er, det är värt all väntan :D

Moderkakan ligger i framkant så det var inte konstigt att jag inte känt rörelser eller hittat hjärtljuden med stetoskopet. Flyttades 3 dagar, ska uppdatera listan.
 
BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
Tack @deathslyna

Nu har jag varit på RUL och jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur otroligt stort och magiskt det skulle kännas :love: Allt såg bara bra ut och vi fick kanonfina bilder. Stackars sambon som missar detta, men vi kommer boka privat så fort han är åter på svensk mark.

Ni som har ultraljudet framför er, det är värt all väntan :D

Moderkakan ligger i framkant så det var inte konstigt att jag inte känt rörelser eller hittat hjärtljuden med stetoskopet. Flyttades 3 dagar, ska uppdatera listan.

Kul!! Inte tvillingar då ;)
Mitt första ultraljud glömde vi njuta av pga chocken över att det var tvillingar.... Andra ultraljudet var jag så upptagen med att hoppas att inget var fel att jag glömde njuta. Men sambon hade lite tårar i ögonen så en av oss fattade iaf :p
 
Nej det var "bara" en! Satt faktiskt och funderade på hur det hade känts att få reda på att det är två. Det är ju otroligt häftigt, dubbla mirakel!
 
@superstar Vad skönt att allt var bra med bebisen. Mysigt att du börjat känna rörelser med.
Visst var det häftigt att se att de är såpass färdiga redan vid rul. För mig blev det väldigt verkligt att det är en liten därinne.
 
Ett tips från en tjuvläsare i tråden :angel: När jag använder vanligt nässprej blöder jag fontän-näsblod helt oprovocerat (är inte ett dugg gravid dock ;) ), men nässprej utan konserveringsmedel kan jag använda utan problem! Kanske kan funka för slemhinnor som är känsliga även av andra anledningar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 130
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp