Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bara jag som blöder mycket näsblod under graviditeten? Blöder hela tiden, helt oprovocerat också. Kan komma närsomhelst och det bara forsar :crazy:
Känns som jag ska förblöda :p

Just idag är det nog extra känsligt eftersom jag är jätte förkyld och måste snyta mig hela tiden = blöder hela tiden..
Men blöder mycket annars också, 2-3 gånger om dagen..
Innan grav blödde jag kanske 2-3 gånger om året :crazy:

Jag har problem med näsblod nu när jag är gravid. Beror på att slemhinnorna kan bli lite känsligare under graviditeten. Och i kombination med förkylning är det extra kul, att snyta sig och ta nässpray är som att be om aldrig sinande en störtflod :crazy:
 
Jag har problem med näsblod nu när jag är gravid. Beror på att slemhinnorna kan bli lite känsligare under graviditeten. Och i kombination med förkylning är det extra kul, att snyta sig och ta nässpray är som att be om aldrig sinande en störtflod :crazy:

Ja det är verkligen en störtflod :meh: Hur fasen får man stopp på det?
 
Jag har börjat bli så jäkla trött i ländryggen. Är det någon annan som märkt av det tidigt? Har haft problem med hållningen, svankar för mycket, men även när jag bättrar mig så att säga så är det lite tungt och så har det inte riktigt varit innan? *längtar hem till sängen* skulle kunna tänka mig att bädda ner mig och bli servad en stund.
 
Jag har börjat bli så jäkla trött i ländryggen. Är det någon annan som märkt av det tidigt? Har haft problem med hållningen, svankar för mycket, men även när jag bättrar mig så att säga så är det lite tungt och så har det inte riktigt varit innan? *längtar hem till sängen* skulle kunna tänka mig att bädda ner mig och bli servad en stund.

Har känt av det där tidigt och nu i v 38 tål inte ryggen mycket fysisk aktivitet.
 
Rul idag. Allt såg bra ut :) Vet inte kön, då vi valde att inte få veta... Får jag gissa skulle jag säga en av varje. Trodde pojkar innan. Vi får väl se!
 
Lite trött i ländryggen emellanåt. Kommer nog bli värre, jag kommer vara lika stor i v30 som "ni" är i V40 :crazy:
Nåja, det behöver inte vara en sanning :) Det finns de som är gravida med enlingar som blir enorma. Tvillingar är ju ofta inte lika stora som enlingar när de föds. Däremot hade vi en tvillingmamma i vårtråden som berättade att när den ena sov så var den andra vaken och sparkade, dygnet runt :o Hoppas att dina är mer synkade!
 
Har känt av det där tidigt och nu i v 38 tål inte ryggen mycket fysisk aktivitet.
Minns inte att det var sådär förra gången men det kanske var så :p Å andra sidan tävlade jag distansridning sommaren jag blev gravid med dottern så förutsättningarna kanske var bättre. Nu har jag mest.. Burit barn och sånt :o
 
Nåja, det behöver inte vara en sanning :) Det finns de som är gravida med enlingar som blir enorma. Tvillingar är ju ofta inte lika stora som enlingar när de föds. Däremot hade vi en tvillingmamma i vårtråden som berättade att när den ena sov så var den andra vaken och sparkade, dygnet runt :o Hoppas att dina är mer synkade!

Ja, det är en sak som jag är lite rädd för... Hur överlever man då? Har en kompis som fick tvillingar. Hon var stentuff med att väcka den andra om en vaknade. Hon fick det att funka, men det är väl olika för alla... Det var hennes nr 3 och 4 dessutom, kanske är lite mer "hårdhudad" då?
 
Ja, det är en sak som jag är lite rädd för... Hur överlever man då? Har en kompis som fick tvillingar. Hon var stentuff med att väcka den andra om en vaknade. Hon fick det att funka, men det är väl olika för alla... Det var hennes nr 3 och 4 dessutom, kanske är lite mer "hårdhudad" då?
Jag tror att det stora problemet där var att de höll på när hon var gravid. När barnen är födda är det lättare att styra deras dygnsrytm.
 
Du kanske menade i magen. Där märker jag dem inte alls än. Även att de var sjövilda under ultraljudet och det tog 1 h innan hon sett att hon ville se...
 
Jag har börjat bli så jäkla trött i ländryggen. Är det någon annan som märkt av det tidigt? Har haft problem med hållningen, svankar för mycket, men även när jag bättrar mig så att säga så är det lite tungt och så har det inte riktigt varit innan? *längtar hem till sängen* skulle kunna tänka mig att bädda ner mig och bli servad en stund.

Jag har molvärk i ryggen när jag står upp länge (på jobbet). Haft så en vecka redan men fått tid hos sjukgymnast på fredag så hoppas jag på tips. Är ju bara i v 19 nu! Och ska jobba länge till! Men gör det för ont sen så är det väl sjukskrivning som gäller... Men jag tycker det funkar ändå nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 128
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp