Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla!
Får jag joina er? Är i vecka 22. :)
Har tidigare tjuvläst, men fick nu äntligen tummarna ur och skapade ett konto.
 
Tack ska ni ha!! ;)
Får väl lägga till på listan också.

BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, 28 år, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
Välkommen @Flo !


Idag har jag varit hos BM. Hon började med blodtryck och blodprov och den här gången blev jag inte snurrig. Hon tyckte jag var snål med att dela med mig av blodet. Det kom långsamt så det tog en evighet kändes det som.

Barnets hjärtljud tyckte jag lät precis som mina. Men det lät visst bra.
Järnvärdet hade varit lite lågt sist så jag skulle äta Niferex varannan dag tills nästa gång. Med andra ord så var det nog bra att jag boostat med järnrike, det där knäckebrödet.

Fick bokat in besöken för hela graviditeten och föräldrautbildningen som börjar den 20e April.

Tog upp att jag börjat känna av fogarna. De hade visst ingen specifik sjukgymnast kopplad till sig utan det fick jag kontakta via min vårdcentral. Än så länge är det inte så stora besvär, det började i onsdags bara, men blir det värre så får jag boka en tid.
 
@Kaki UL var jättemysigt. Var glad över att du har det framför dig. Jag hade också gärna gjort om det.

Jag har upptäckt att jag inte ser mina fötter längre om jag tittar ner med rak rygg. Spänner jag magmusklerna så putar naveln utåt istället för inåt :D
 
@Kaki UL var jättemysigt. Var glad över att du har det framför dig. Jag hade också gärna gjort om det.

Jag har upptäckt att jag inte ser mina fötter längre om jag tittar ner med rak rygg. Spänner jag magmusklerna så putar naveln utåt istället för inåt :D

Jag ser inte heller mina fötter :D men naveln är innåt oavsett. Jag kan om jag vill dra in magen så jag ser nästan lika smal ut som normalt. Fast det börjar bli svårt och känns obehagligt :P åh bäbis!
 
Idag har jag städdag - storstädning! Och vad passar då bättre än att röja loss till will.i.am - Big and Chunky på högsta volym samtidigt?! Ungefär så en annan börjar känna sig. :D

 
Hade för övrigt möte med cheferna igår, det kändes bra. Lutar åt att jag går över på en administrativ tjänst på 50 % och söker 50 % gravidpenning. Den tjänsten har varit lite av mitt drömjobb under lång tid så det känns kul att få prova på!
 
Här fick jag igenom 25% sjukpenning idag. Läkaren undrade om vi skulle köra 50 men jag tyckte att 25 räckte bra som start och det ser väl bra ut i papperna. Märker dock att kroppen är kaputt efter en tur till stan och läkaren så det känns sådär faktiskt. Det är lite tråkigt att man inte kan ha bäckenbältet i kombination med utrustningsbältet så det blir så knäppt alltihop. Men vi kör så det ryker tills det inte går mer :)

Vad roligt med administrativ tjänst @superstar! Det förstår jag ska bli roligt. Jag skulle också kunna tänka mig det faktiskt men alla dessa är redan upptagna :/
 
Har ni börjat fundera på barnvagn ännu?
Jag har läst mig till att en 4-hjulig vagn med svirvlande låsbara stora framhjul borde passa oss bäst.
Vi går mycket med hunden, mycket på asfalt men också i skogen på grusvägar. Sen verkar det smidigast med svängbara hjul i butiker och på stan. En hyfsat bra stötdämpning vore schyst med. Sen måste den få plats i bilen brevid hundburen.

När känns det vettigt att köpa en vagn tycker ni?
En intressant modell finns i fjolårets design nedsatt i pris med 1500 nu. Frågan är hur länge man vågar vänta om den känns bra, har inte klämt på den irl, är ju ändå 4 månader kvar, så det känns lite tidigt kan jag tycka.
 
Vi har köpt en vagn.. Beställde förra vecka i och med att det kan dra leveranstid osv. Vi tänkte först köpa en begagnad men blev kära i en vagn men ville ha nya chassi modellen så det fick bli en ny.
Hade samma kriterier som er när vi kollade då vi bor på "landet" (grusväg). Vi köpte en Emmaljunga Edge duo med svirvlande hjul. Vi kollade på chassit med luftdäck först efter som vi tänkte att det inte skulle fastna lika mycket grus i dem. men Sambon förälskade sig i det vita chassit (det var ju snygga fälgar :p) så jag kompromissade lite efter att säljaren berätta att däcken på nya modellen är av gummi och inte plast som innan och därför fastnar det inte lika mycket grus i dem.
Så det blev efter mycket om och men en Emmaljunga Edge duo i färgen Dallas (grå) med vit chassi :)
 
Hmm, då kanske det ändå vore en ide att åka inom affären och provköra till helgen då.
Jag har fastnat för en vagn som heter Trille Viper 4S, sambon har inte så mycket åsikter eller intresse att läsa på nätet, han vill se den i verkligheten.

Sambon som har noll och ingen erfarenhet av barn kom med kommentaren häromdagen att "det måste vara jobbigt att ha ett barn som är sjukt mycket. De sover ju bara mest när de är sjuka, vad ska man då göra när man vabbar?"
Jag försökte kontra med att sjuka barn mest troligt inte sover eller är särskilt stilla som sjuka men han lyssnade inte på det örat. Han lär bli varse såsmåningom :p
 
Hahaha :p Ja det lär han bli.

Min sambo var så rolig när vi kollade in barnvagnar, så länge fälgarna var snygga var vagnen okej.. Försökte säga att det skulle krävas liiiiite mer av en vagn än snugga fälgar för att jag skulle köpa den :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 130
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp