Ang ridning så säger jag som alla andra att det går bra så länge det känns bra. Jag kan ju inte rida barbacka längre så får hålla mej till sadel hädanefter. Tanten är världens snällaste och henne mullar jag bara med i skogen och kommer rida så länge som möjligt och sen gå över till att köra henne istället. Lillpojken är en betydligt yvigare prick, pigg och framåt men utför (som tur är) inga rörelser ovan mark
. Är just nu i tagen att få fatt på en medryttare till honom annars lär vi väl bli världsmästare på tömkörning. Kanske t.o.m. vågar oss på lite körning, han är varmblodstravare så han borde vara inkörd. Än så länge är jag inte orolig över att rida eller risken över att ramla av. Litar helt på hästarna, dock skulle jag nog inte våga sätta mej på en okänd häst.
Jag har inte gett mej ut i barnvagns-djungeln än men känner att det börjar bli dags. Dock lär jag nog köpa begagnat (smålänning som man är
). Ska till Jönköping om några veckor och har tänkt gå in i en barn-affär och provköra några vagnar och sedan lusläsa blocket. Har inte en aning om vad jag kan behöva för sorts vagn men funderar på att skaffa två. En slit-och-släng att ha hemma, som klarar grusvägar, lera och hästar, och en finare när man måste se lite anständig ut.
Däremot har jag börjat fundera lite på ett barnrum men är inte säker på att det är någon nödvändighet precis i början. Tanken på att behöva helrenovera två rum för att kunna göra ett barnrum gör att jag drar lite på det. Men samtidigt känns det inte särskilt lockande att snickra och måla med en liten som ska äta var och varannan timme så vill gärna få det värsta gjort innan. Dagens ilands-problem tror jag...