Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns så mycket olika modeller. Jag har hört att det finns såna i ylle som ska vara bra. Jag själv använde nåt budgetkrafs. Kommer att skaffa rejälare inlägg den här gången och försöka få chans att klämma på lite olika :)

Blir det inte bra varmt med ylle till sommaren? Och sticks inte yllen? Eller det är något annat tyg mot huden?
Jag googlade lite och hittade i flanell. Kan det vara något?
 
Blir det inte bra varmt med ylle till sommaren? Och sticks inte yllen? Eller det är något annat tyg mot huden?
Jag googlade lite och hittade i flanell. Kan det vara något?
Ett litet varningens ord för tvättbara bara. Man måste byta dem flera gånger om dagen eftersom det lätt bildas bakterier som kan leda till en bröstinfektion. Det är varmt, blött, sött och smarrigt för bakterier. Köper du tvättbara behöver du ett gäng.

Engångs tycker jag Natusan har de bästa. Finns på matvaruaffären vid bebisgrejerna, oftast vid nappar och bebistvålen.

Mvh Miks
 
Blir det inte bra varmt med ylle till sommaren? Och sticks inte yllen? Eller det är något annat tyg mot huden?
Jag googlade lite och hittade i flanell. Kan det vara något?
Jag har förstått det som att ylle är ganska tacksamt även på sommaren.

Jag har aldrig haft bekymmer med infektioner trots slarv med byten ibland och jag gillar tvättbara av miljöskäl :p
 
Har hela dagen haft återkommande kramper i magen, känns som magknip men sitter i hela magen och jag har svårt att avgöra om det är livmodern eller tarmarna (brukar inte ha svårt att känna skillnad). Gör rejält ont, så pass att jag måste stanna upp och andas men håller bara i sig några sekunder, kommer uppskattningsvis var 20-30e minut. Ibland blir magen hård samtidigt, ibland inte.

Är inte alls orolig nog för att ringa vården, men man undrar ju vad det är. Full fart på bebisen iaf så det är ju skönt.
 
Har hela dagen haft återkommande kramper i magen, känns som magknip men sitter i hela magen och jag har svårt att avgöra om det är livmodern eller tarmarna (brukar inte ha svårt att känna skillnad). Gör rejält ont, så pass att jag måste stanna upp och andas men håller bara i sig några sekunder, kommer uppskattningsvis var 20-30e minut. Ibland blir magen hård samtidigt, ibland inte.

Är inte alls orolig nog för att ringa vården, men man undrar ju vad det är. Full fart på bebisen iaf så det är ju skönt.
Har du varit igång mycket idag? Har för mig att det är nåt med att om man sitter ner i x minuter bör det bli bättre, det där har de koll på om du frågar typ gyn eller förlossning, vilket du nu tillhör idag. Har för mig att det kan vara tecken på att man ska lugna ner sig om det kommer i samband med aktivitet eller stress.
 
Har du varit igång mycket idag? Har för mig att det är nåt med att om man sitter ner i x minuter bör det bli bättre, det där har de koll på om du frågar typ gyn eller förlossning, vilket du nu tillhör idag. Har för mig att det kan vara tecken på att man ska lugna ner sig om det kommer i samband med aktivitet eller stress.

Nej, har tvärtom varit väldigt stilla idag, tog däremot ut mig mer än på länge igår, med lång/snabb cykeltur på kvällen. Är ju dessutom jätteförkyld så antar att det kan finnas samband. Nu ligger jag på soffan sedan 1,5 timme men det gör ingen skillnad. Tror egentligen mer att det är smärta från "matmagen"/tarmarna, men just det att det kommer i intervaller och ibland i samband med sammandragningar gör ju att man undrar...
 
Nej, har tvärtom varit väldigt stilla idag, tog däremot ut mig mer än på länge igår, med lång/snabb cykeltur på kvällen. Är ju dessutom jätteförkyld så antar att det kan finnas samband. Nu ligger jag på soffan sedan 1,5 timme men det gör ingen skillnad. Tror egentligen mer att det är smärta från "matmagen"/tarmarna, men just det att det kommer i intervaller och ibland i samband med sammandragningar gör ju att man undrar...
Jag hade nog faktiskt ringt och rådfrågat ändå. Trist om kroppen fått för sig att barnet ska ut nu. Jag är betydligt mer frågvis den här gången än jag var förra. Jag var rätt obrydd de kritiska veckorna men nu när det är mer bekräftat med ul och grejer känner jag mig mer nojig för allt.
 
Jag hade nog faktiskt ringt och rådfrågat ändå. Trist om kroppen fått för sig att barnet ska ut nu. Jag är betydligt mer frågvis den här gången än jag var förra. Jag var rätt obrydd de kritiska veckorna men nu när det är mer bekräftat med ul och grejer känner jag mig mer nojig för allt.

:crazy::nailbiting: Ja det får den verkligen inte tro! Faktiskt inte haft nån mer sen jag skrev sist så jag avvaktar lite, men kommer det mer så... Skadar det ju aldrig att fråga! Tack för synpunkter!
 
Blir magen hård samtidigt som det gör ont hade jag nog ringt och hört så det inte är nåt på gång. Sammandragningar kan man ju ha, men de ska inte göra ont..

Sen kan det ju vara nåt liknande med tarmarna klart.
 
Sammandragningar som gör ont kallas förvärkar och är i de allra flesta fall helt ofarliga, och till och med ganska vanliga. Livmoderna som tränar.
Uppkommer gärna när man ansträngt sig för mycket, ibland under pågående aktivitet, ibland några timmar senare. Jag får mina upp till ett dygn senare om jag gjort något "dumt"...

Kan komma ganska tidigt i graviditeten, dyker oftast upp mer och tidigare om man fått barn innan :)

Blir de regelbundna eller gör så ont så att man har svårt att hantera dem så ska man dock alltid kontakta förlossningen!
 
Var mest att det gjorde ont på sånt oväntat sätt, men vad vet man när man inte varit med förr ;) Värk som kommer från livmodern brukar ju vara mer molande, mensvärksliknande har jag tänkt mig. Detta var skärande, ilande och riktigt obehagligt. Men senare på kvällen eskalerade hostan och det kändes som att jag fick feber, så gissningsvis fanns ett samband.

Nu har jag min vanliga vakna timme mitt i natten, men mår bättre igen ;)
 
Var mest att det gjorde ont på sånt oväntat sätt, men vad vet man när man inte varit med förr ;) Värk som kommer från livmodern brukar ju vara mer molande, mensvärksliknande har jag tänkt mig. Detta var skärande, ilande och riktigt obehagligt. Men senare på kvällen eskalerade hostan och det kändes som att jag fick feber, så gissningsvis fanns ett samband.

Nu har jag min vanliga vakna timme mitt i natten, men mår bättre igen ;)
Skönt att det känns bättre :)

Jag borde kanske veta men vilken vecka är du i nu?


Här har kroppen bestämt sig för att vakna NU. Jag drömde att vi satt och tittade på film hos sambons syster. Filmen var något stört och obehagligt krafs där fängelseintagna var jagade av zombies och sen blev busar som skulle frita någon buse och kasta resten genom eld. Jag var visst i filmen också. Jösses :p jag gillar inte störda drömmar, särskilt inte av den kalibern när jag aktivt undviker den typen av film.
 
Skönt att det känns bättre :)

Jag borde kanske veta men vilken vecka är du i nu?


Här har kroppen bestämt sig för att vakna NU. Jag drömde att vi satt och tittade på film hos sambons syster. Filmen var något stört och obehagligt krafs där fängelseintagna var jagade av zombies och sen blev busar som skulle frita någon buse och kasta resten genom eld. Jag var visst i filmen också. Jösses :p jag gillar inte störda drömmar, särskilt inte av den kalibern när jag aktivt undviker den typen av film.

Omöjligt att hålla koll på vilka veckor vi är i här ;) Jag är i vecka 21.

Usch för dessa knäppa drömmar :yuck:
 
Plockar fram listan, är så drygt att leta om den hamnar för långt bak.

BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, 28 år, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
Plockar fram listan, är så drygt att leta om den hamnar för långt bak.

BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, 28 år, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
Man kanske kan be en moderator lägga till den i första inlägget :idea:
 
Okej, nu vill jag också vara med :D Har smygläst sedan trådstart men inte skrivit eftersom en del här vet vem jag är och vi har inte sagt något officiellt än (så ni som råkat läsa får gärna vara lite diskreta...), många vet dock redan eftersom det syntes TIDIGT! I v 10 frågade flera som jag inte träffar regelbundet eller känner jättebra om de fick gratulera, och frågat man så är man ju också väldigt säker. Första på jobbet såg det i v 8..! Jag har dock bara gått upp ett drygt kg hittills men är smal i vanliga fall så jag antar att livmodern tippat framåt eller nåt :p
Är nu i v 15 och idag har vi hört ett litet pickande hjärta med doppler :love:
 
BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, 28 år, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - deathslyna, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
22 - Equilina, 28 år, andra barnet, Skåne
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 134
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp