Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nu vill jag också vara med :D Har smygläst sedan trådstart men inte skrivit eftersom en del här vet vem jag är och vi har inte sagt något officiellt än (så ni som råkat läsa får gärna vara lite diskreta...), många vet dock redan eftersom det syntes TIDIGT! I v 10 frågade flera som jag inte träffar regelbundet eller känner jättebra om de fick gratulera, och frågat man så är man ju också väldigt säker. Första på jobbet såg det i v 8..! Jag har dock bara gått upp ett drygt kg hittills men är smal i vanliga fall så jag antar att livmodern tippat framåt eller nåt :p
Är nu i v 15 och idag har vi hört ett litet pickande hjärta med doppler :love:

Grattis! Så roligt! :)
 
Sitter just nu på jobbet och tar det lite lugnt på min rast. Det gör dock inte filuren i magen. Det sparkas och bökas åt alla håll. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är mysigt! Så jag tänker sitta här en stund till. :)
 
Host, snörvel och nys. Fy va jag är trött på att vara sjuk!!! Skämdes nästan när jag ringde jobbet i morse, aldrig varit så här mycket sjuk förut. Men det är ju inte mycket att göra åt.

@Flo mer och mer livat i magen här också, det är ju så häftigt! Fortfarande inga regelrätta sparkar, men bök och kör och enstaka "pet" :love:

Fick "Hej blivande förälder"-brevet från försäkringskassan idag, helt overkligt. Vad ska jag med det till? Haha :o:)
 
@superstar Usch, så drygt att vara sjuk. Hoppas att du kryar på dig snabbt!
Jamen, visst är det härligt?! Man får liksom en chans att lära känna det lilla livet redan nu känns det som. :)
 
Välkommen @Equilina!

Jobbigt att ni har problem med sjukdomar. Man blir ju lite känsligare som gravid men jag måste vara väldigt härdad. Hade nog i ert läge tänkt extra mycket på att peta i mig extra mycket frukt och grönt. Det kan ju göra underverk med vitaminboost. Hoppas att det ger sig snart.

Är det bara jag som blivit extremsur i magen? Och till råga på det enormt gasig :o hujedamig! Inte okej på en fläck! Så himla vidrigt :p

Har förresten börjat fundera lite på möbler som skulle underlätta för mig. Har haft en skithelg och faktiskt sjukskrivit mig den här veckan pga onda fogar. Avvaktar och ser om det kan trollas fram nåt annat, annars får det bli en tur till läkare. Den roligare delen av möblerna är att jag faktiskt skulle önska mig en såndär amningsfåtölj de hade i solsidan, om ni vet vad jag menar? Den där stora vita. Jag tänker att den skulle göra sig fint i dotterns rum så man kan sitta i den medan man nattar henne till en början och sen hamna där den passar för stunden när bebis föds. I dagsläget får man stå eller sitta på golvet om tösen inte vill bli lämnad på en gång. Det minst dåliga alternativet är att sitta på golvet men det gör tokont. Är det någon av er andra som funderat på den? Jag tänker att den borde vara skön även senare och den är ju inte helt bakom i designen så att säga.
 
Grattis @Equilina!

Trist ni som är sjuka. Peppar peppar så har jag klarat mig bra hittills. En rejäl förkylning innan jul bara. Jag knaprar D-vitamin för glatta livet och äter mycket apelsiner, tycker det hjälper. I vilket fall ska man ju inte förringa placeboeffekten :p

Sambon fick känna ett riktigt sparkcrecendo igår när vi hade gått och lagt oss. Mysigt för honom att få känna med.

@deathslyna Gasig är bara förnamnet. Släpper en brakfis varje gång jag går på toa :D. Som väl är är de ganska luktlösa.

Jag hade gärna velat ha en gungstol, eller gungfotölj i barnrummet. Det hade varit mysigt.
Det låter som att en fotölj är just vad du behöver. Just den i solsidan är väl asdyr men det finns ju fler än den.
Jag är kär i vår hallbänk med dyna. Så skönt att sitta ned och knyta skorna nu när magen börjar ta emot.
 
Äter massor med frukt, så den teorin köper jag inte ;)

Häromdagen var jag på massage och min massör hade kurs för två praktikanter så de kikade lite extra på om jag var jämn i kroppen, hur jag rörde mig och så (lite som när equiterapeuten kommer ut till hästen :p) och då visade det sig att jag kunde nå golvet med fingrarna och helt raka ben! Blev hel-impad, trodde jag inte ens att jag kunde som ogravid :cool::laugh: Lite ot så där :o:p
 
@Honungshumlan jag var inne på en gungstol också men efter middag hos svärfar med ont i kroppen som följd konstaterade jag att det lär vara en rejäl dyna i den. Gungstol är suveränt att få bebisarna att somna med när de är ledsna.

Den där fåtöljen är dyr men jag hittade några på blocket för ett par år sedan som låg lite bättre i pris. Kommer oavsett att skaffa begagnad fåtölj/stol/whatever så hittar man någon till OK pris och om den får plats så är jag ju väldigt sugen. Den och så ett rejält fårskinn vore ju inte hemskt... ;)
 
Äter massor med frukt, så den teorin köper jag inte ;)

Häromdagen var jag på massage och min massör hade kurs för två praktikanter så de kikade lite extra på om jag var jämn i kroppen, hur jag rörde mig och så (lite som när equiterapeuten kommer ut till hästen :p) och då visade det sig att jag kunde nå golvet med fingrarna och helt raka ben! Blev hel-impad, trodde jag inte ens att jag kunde som ogravid :cool::laugh: Lite ot så där :o:p
Osis, då gör du nog det du kan för att vara frisk ;)

Tufft att du når golvet! Jag har inte provat på jättelänge men jag är enormt stel nu. Enda gången jag varit ledig i kroppen är när jag gick på yoga varje vecka.
 
Blä. De ringde nyss från Mama Mia där vi bokat privat ultraljud och sa att de utför inga ultraljud i vecka 23 utan bara före vecka 21 eller efter vecka 25. Fick ingen förklaring till varför heller.

Vi ville ju bara få titta på lillen tillsammans när sambon kommit hem till Sverige. Enligt hon som ringde är det inga kliniker som gör det men jag ska ringa runt lite. Någon som har tips? Uppsala/Stockholm.
 
Blä. De ringde nyss från Mama Mia där vi bokat privat ultraljud och sa att de utför inga ultraljud i vecka 23 utan bara före vecka 21 eller efter vecka 25. Fick ingen förklaring till varför heller.

Vi ville ju bara få titta på lillen tillsammans när sambon kommit hem till Sverige. Enligt hon som ringde är det inga kliniker som gör det men jag ska ringa runt lite. Någon som har tips? Uppsala/Stockholm.
Va? Låter ju helknäppt.. Vad skulle det vara för speciellt med de få veckorna mellan 21-25? :confused:
Nä, jag tror hon är konstig :angel: Du bör kunna hitta tid hos någon annan :)=
 
Va? Låter ju helknäppt.. Vad skulle det vara för speciellt med de få veckorna mellan 21-25? :confused:
Nä, jag tror hon är konstig :angel: Du bör kunna hitta tid hos någon annan :)=

Tyckte jag också, går man privat så får de ju betalt så hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle vara några konstigheter. Men har nu pratat med de tre största privata mottagningarna och vissa gör inte förrän i v 28? Hittade till sist en liten, privat gynekolog där det kostar dubbelt så mycket som på de andra men där vi fick tid nät vi ville :p Så nu blir det av nästa vecka iaf :D
 
@superstar Nämen, vad märkligt. Nu blev jag ju nyfiken på hur det kan komma sig att man inte gör det i de veckorna... Skulle du få reda på anledningen så får du gärna dela med dig. Men vad skönt att det löste sig! :)
 
Gud vad märkligt att dom inte gör ultraljud mellan de veckorna O_o Men vad bra @superstar att du hittade någonstans där dom gör det!

Själv har jag antagligen åkt på urinvägsinfektion.. Kissar hela tiden och får onda sammandragningar/kramper när jag kissar :down: Ska till läkaren imorgon och lämna urinprov för odling!
 
Gud vad märkligt att dom inte gör ultraljud mellan de veckorna O_o Men vad bra @superstar att du hittade någonstans där dom gör det!

Själv har jag antagligen åkt på urinvägsinfektion.. Kissar hela tiden och får onda sammandragningar/kramper när jag kissar :down: Ska till läkaren imorgon och lämna urinprov för odling!

Ajaj, men bra att du har symtom iaf, är ju tydligen rätt vanligt med tysta urinvägsinfektioner när man är gravid.
 
Vad tokigt att du fick boka om ul. Skulle också gärna veta varför de där veckorna är "speciella".

Jag har legat på soffan hela dagen idag. Det har faktiskt varit ganska skönt ändå. Lite välbehövligt kanske man kan säga. Betade av det mest akuta i hushållet i morse såsom tvätt och disk så nu gör jag inget mer idag. Hoppas att dottern är ordentligt rastad när hon kommer hem så vi kan mysa med sagor och sånt bara.

Gud, jag kommer verkligen behöva skärpa till min kost ännu mer om jag blir sjukad. Jag äter ju liksom kolhydrater (inte nödvändigtvis dåliga då) för att motionera på men jag måste ju lägga mig ett par timmar om jag lunkar 2-3 km med massa stanna och titta på stenar-pauser. Får skriva matlistor på vad jag ska äta och ordna till sjyssta mellanmål så det inte drar iväg i onyttighetens tecken. Måltiderna är ändå enkla när man tänker till, svårare är mellisen och jag är så otroligt hungrig mellan måltiderna numer.

Vad stoppar ni i er till mellis som mättar lite bättre än en banan?
 
Vad tokigt att du fick boka om ul. Skulle också gärna veta varför de där veckorna är "speciella".

Jag har legat på soffan hela dagen idag. Det har faktiskt varit ganska skönt ändå. Lite välbehövligt kanske man kan säga. Betade av det mest akuta i hushållet i morse såsom tvätt och disk så nu gör jag inget mer idag. Hoppas att dottern är ordentligt rastad när hon kommer hem så vi kan mysa med sagor och sånt bara.

Gud, jag kommer verkligen behöva skärpa till min kost ännu mer om jag blir sjukad. Jag äter ju liksom kolhydrater (inte nödvändigtvis dåliga då) för att motionera på men jag måste ju lägga mig ett par timmar om jag lunkar 2-3 km med massa stanna och titta på stenar-pauser. Får skriva matlistor på vad jag ska äta och ordna till sjyssta mellanmål så det inte drar iväg i onyttighetens tecken. Måltiderna är ändå enkla när man tänker till, svårare är mellisen och jag är så otroligt hungrig mellan måltiderna numer.

Vad stoppar ni i er till mellis som mättar lite bättre än en banan?


Här blir det en del mackor (tyvärr) men även yoghurt med müsli av frön och nötter. Eller frukt då. Nu senaste veckan med den här monsterförkylningen har jag haft totalt utebliven aptit, så då är jag glad vad som än går i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 134
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp