Sommarföräldrar 2015 del 2

Vår äldsta gick runt ett bord i lagom höjd, det funkar inte heller? Förstår dilemmat. Jag försöker alltid att tänka "en vacker dag lär de sig ___". Min make undrade igår när man kan lära barnen att skrik i gälla toner inte är det bästa sättet att kommunicera. Vi båda har nog ledsnat smått på minstingens ljudnivå :angel:
Nej, de där dagarna dög ingenting :rofl: Tack och lov var det, som allt annat, en övergående period :laugh: Nu duger gåvagnen igen och hon kan vara nöjd med att gå mellan den och bordet. Det är otroligt vad fort de utvecklas!

Idag ska jag gå igenom en hög med ärvda skor och se vilka som kan funka, eller om jag behöver köpa några.
 
Nej, de där dagarna dög ingenting :rofl: Tack och lov var det, som allt annat, en övergående period :laugh: Nu duger gåvagnen igen och hon kan vara nöjd med att gå mellan den och bordet. Det är otroligt vad fort de utvecklas!

Idag ska jag gå igenom en hög med ärvda skor och se vilka som kan funka, eller om jag behöver köpa några.
Haha, ja tur är väl det :p en vacker dag är de vuxna och förhoppningsvis bra sådana :)
 
Bebis sover inte! :arghh: varken dagtid eller nattetid. Jag håller fortfarande på att ställa in mediciner och är därför både trött och grinig allt som oftast. Hjälper ju finfint när man inte ens får sova på nätterna. Vi närmar oss amhas undergång.

Annars.. Ja, bebis står mot saker nästan hela tiden. Häromdagen släppte jag henne och hon stod själv flera sekunder. Kryper omkring. Busar massor och tycker att det mesta är roligt. Hon börjar passa in på lekland snart tror jag. Stora idolen är storasyrran. Är hon tillgänglig är bebis där med. Igår stod hon och skulle leka med storasyster när storasyster skulle sova :p mycket som händer med den där lilla.
 
Bebis sover inte! :arghh: varken dagtid eller nattetid. Jag håller fortfarande på att ställa in mediciner och är därför både trött och grinig allt som oftast. Hjälper ju finfint när man inte ens får sova på nätterna. Vi närmar oss amhas undergång.

Annars.. Ja, bebis står mot saker nästan hela tiden. Häromdagen släppte jag henne och hon stod själv flera sekunder. Kryper omkring. Busar massor och tycker att det mesta är roligt. Hon börjar passa in på lekland snart tror jag. Stora idolen är storasyrran. Är hon tillgänglig är bebis där med. Igår stod hon och skulle leka med storasyster när storasyster skulle sova :p mycket som händer med den där lilla.
Usch vad jobbigt. Jag antar att du och sambon växlar vem som har hand on henne på nätterna?
 
Hon sover mellan oss så båda vaknar. Jag börjar längta lite till jobbet. Tänk en lugn dag på jobbet med lunchrast!! :p
Vi gör så att vi turas om att sova med barnen. Jag tar nätterna när han ska jobba och han nätterna när han ska vara hemma dagen efter. Tråkigt att inte sova ihop, men vi hade nog gått under av trötthet annars....

Börjar också längta till jobbet! :D
 
Vi gör så att vi turas om att sova med barnen. Jag tar nätterna när han ska jobba och han nätterna när han ska vara hemma dagen efter. Tråkigt att inte sova ihop, men vi hade nog gått under av trötthet annars....

Börjar också längta till jobbet! :D
Så går det ju att göra men han jobbar ju 5 dagar i veckan så det är ju oavsett tufft runt mitten av veckan. Helgerna om jag är slut väljer jag att sova middag vilket är en sjysst lösning för mig/oss.
 
Vi gör så att vi turas om att sova med barnen. Jag tar nätterna när han ska jobba och han nätterna när han ska vara hemma dagen efter. Tråkigt att inte sova ihop, men vi hade nog gått under av trötthet annars....

Börjar också längta till jobbet! :D

Vi gör likadan, men då blir det mest helgen sambon kan hjälpa till med.
Om någon natt har varit katastrof brukar jag väcka sambon vid 5tiden så tar han T så jag får sova tills han åker till jobbet 07.30.

Jag börjar jobba nästa vecka :nailbiting:
Visserligen bara 1 dag i veckan, ska faktiskt bli jätte kul..
Har ju faktiskt jobbat lite då och då extra i en butik som jag jobbade i medans jag plugga.
Men det är inte riktigt samma sak, nu är det ju mitt riktiga jobb som förskollärare.
 
Så går det ju att göra men han jobbar ju 5 dagar i veckan så det är ju oavsett tufft runt mitten av veckan. Helgerna om jag är slut väljer jag att sova middag vilket är en sjysst lösning för mig/oss.
Sambon är föräldraledig på onsdagar (oftast). Jättelyxigt!
 
Sambon är föräldraledig på onsdagar (oftast). Jättelyxigt!
Skönt! Vi gör ett skifte i augusti. Maken stressar röven av sig för att hinna klart men erbjuder sig ändå att komma hem när det krisar här så det är en trygghet, särskilt under insättning av medicinen.
 
Här är en till som längtar lite efter jobbet. Fast främst för att få träffa vuxna i ett annat sammanhang än mammarollen och för att få använda hjärnan till något annat än att vakta en liten från att råka ha ihjäl sig själv.

@Amha det verkar som att din lilla, som väl är yngst, kommer vara en av de första i tråden som går själv. Hon måste ha ett jäkla driv? :)
 
Senast ändrad:
Här är en till som längtar lite efter jobbet. Fast främst för att få träffa vuxna i ett annat sammanhang än mammarollen och för att få använda hjärnan till något annat än att vakta en liten från att råka ha ihjäl sig själv.

@Amha det verkar som att din lilla, som väl är yngst, kommer vara en av de första i tråden som går själv. Hon måste ha ett jäkla driv? :)
Hon går under namnet terriern här. Är det beskrivning nog? :p hon kunde inte ens krypa normalt innan hon började resa sig mot saker. Blir spännande att se skillnaden på töserna när minstingen är äldre.
 
@Amha låter tufft att hon inte sover :crazy: Ffa när du inte mår helt bra själv heller.

Det är så roligt hur olika barn är. Min har ju varit rätt stillsam av sig och hon är fortfarande inte i närheten av att krypa, men hon reser sig och går längs med/mellan möbler och går bra med gåvagnen samt står själv några sekunder då och då. Det nyaste nöjet är att plocka upp saker från golvet när hon står upp (håller i sig med en hand och plockar saker med den andra, tydligen väldigt roligt :p). Igår var vi på träff med 4 andra bebisar och det skiljde bara en månad på den äldsta och den yngsta. De var otroligt olika i vad och hur mycket de kunde.

Vi har det också ganska struligt med sömnen här hemma just nu, hon vaknar ofta och sover helst på mig, men även då är det mycket ljud och rörelse från henne, så jag sover inge vidare. Hon sommar bra i egen säng på kvällen men vaknar sedan en gång i timmen tills jag ger upp och tar henne till vår säng. Men det är väl en fas, som allt annat.
 
@superstar plocka saker från golvet är min tös också på g med. Idag dammsög jag lite. Bebis kryper efter, ställer sig på knä och trummar på dammsugaren och har tydligen jättekul. Kanske är roligt att det blåser där i bakändan?

Angående sömnen är det hopplöst när de inte sover. Det ska ju tydligen vara någon fas här i dagarna så det är väl det. Och lärt sig saker har hon ju. Hela tiden.. ;) som det är nu verkar det funka sisådär med medicinerna så jag är lite rädd att jag är som en klubbad säl i kombination med aggressiv pitbull helt i onödan för att sedan få en ny medicin att sätta in i stället. Vi får se :p inte mycket att göra något åt, annat än att lyda order då. I morgon ska maken ha konferens och komma hem sent så jag förberedde för ett totalt kaos med fryspizza och grejer, ifall ifall. Vi får se hur detta ska bli :p
 
Här låg tråden långt ner. Vi har väl fullt upp med våra små underverk, det har iaf jag.
dom senaste dagarna har L inte velat sova på dan och det har resulterat i långdragna sövningar, korta sovpass och en gnällig unge under vaken tid.

Men "köra" gräsklippare är roligt:)
era
13183428_229986494045726_235882480_n.jpg
 
Ja här hemma är det verkligen fullt upp..
T är sjövild, är överallt och ingenstans hela tiden :D stoppar allt i munnen, så att vara ute på tomten är en pärs :rofl: får plocka ur diverse stenar, löv, pinnar, kryp (uuuhhh) ur minne på honom.
Kommer bli svettigt när han väl börjar gå :grin:
Och när han väl sover så håller vi på här hemma, renoverar trapp, målar om vardagsrum.
Fullt upp helt enkelt..
 
Vi har värsta sommarvärmen med 25 grader i skuggan. Så idag fick A bada ute i baljan, det var kul!
Hans pappa har åkt på grabbresa och kommer hem sent ikväll. As mormor kom hit igår och åkte vid 17 idag. Himla mysigt att få vara bara vi, det händer inte ofta nuförtiden.
 
Vilket väder vi har, vi bara njuter. Och renoverar.. :meh:

Lillan är oftast glad, om än väldigt mammig. Rätt liten är hon också, vägde 8,5 kg på 10-månaderskontrollen. (Hennes 6-månaders kusin
väger 8,9.. :eek:)

Annars har hon ju stannat av lite, tog ju sina första steg för typ 2 månader sen, men sen kom hon på att man kan ramla och nu sätter hon sig ner när vi försöker. Jaja, krypa går ju bra också, speciellt ute, i vita tights... ;)



Nu är det väl snart dags för första födelsedagen i tråden?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 933
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 103
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 374
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 425
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp