Sommarföräldrar 2015 del 2

Alltså Babblarna, varfööör har de bara två videos på Youtube? Den första är ju lång och bra iofs, och speciellt introt är bäst!

Men nåt nytt hade varit super! :up:

Där finns en tredje, bergochdalbanebit, fast den är sämre än de två första.
På Spotify finns fler, men A vill helst se dem med.
 
Ja, berochdalbanebiten är inte alls lika poppis... Bäst är den som innehåller två (är det va?) låtar många gånger.

//hjärntvättad82
 
Babblarna har en hel skiva på Spotify. Älskar den, den går runt runt här hemma. Uppskattar att det för en gångs skulle finns barnmusik som faktiskt lite mer musik än än vanliga imse vimse. T älskar skivan och står gärna och dansar till den.

Ang dammsugarn så det den bästa leksaken även här hemma. En lång orm att brottas med (slangen) och höga berg att bestiga (själva dmsugaren). Upp och ner. Han använder gärna den som gå vagn också, puttar den framför sig och försöker gå efter den. Oftast med dåliga resultat (ramlar på rumpan).
 
Babblarna har en hel skiva på Spotify. Älskar den, den går runt runt här hemma. Uppskattar att det för en gångs skulle finns barnmusik som faktiskt lite mer musik än än vanliga imse vimse. T älskar skivan och står gärna och dansar till den.

Ang dammsugarn så det den bästa leksaken även här hemma. En lång orm att brottas med (slangen) och höga berg att bestiga (själva dmsugaren). Upp och ner. Han använder gärna den som gå vagn också, puttar den framför sig och försöker gå efter den. Oftast med dåliga resultat (ramlar på rumpan).
Hallåå, det finns faktiskt mora träsk på spotify med, massor med låtar! :love:

Jag älskar mora träsk och tänkte ta med minst ett av barnen på det i maj :p
 
Hallåå, det finns faktiskt mora träsk på spotify med, massor med låtar! :love:

Jag älskar mora träsk och tänkte ta med minst ett av barnen på det i maj :p

Det har jag inte ens tänkt på :love: tack tack tack för påminnelsen, älskade Mora träsk som liten! Nu blir det Mora träsk och dans för hela slanten :banana: <- ser ut ungefär så :D
 
Babblarna är en frälsning. Men vi försöker visa det så sällan som möjligt. Dock blir det lite tv och sånt annat ändå nu när både hon och jag är förkylda och jag orkar typ inte leka alls.
 
Halleluja! Tjejen kryper. :)
Äntligen! :) håller tummarna för att han snart börjar med!

Här har vi stå-fest. Bebis ska stå hela tiden och står hon inte krälar hon omkring. Bvc oroar sig för vikten och jag känner att ja, konstigt att barnet stannar av i vikten när hon är så aktiv. Hon är flera gånger mer aktiv än storasyster var i den åldern. Hade jag varit lika aktiv som den där lilla hade jag varit mager som en sticka (vilket bebis inte är, hon har fortfarande fläsk på kroppen) men jag försöker peta i henne allt i matväg och dränker allt i olja i hopp om att något gram stannar på henne. Gosbebisen är ju helt borta, försöker man ha henne i knäet hoppar hon mest och sparkar på väl valda platser så man blir helt öm.
 
Äntligen! :) håller tummarna för att han snart börjar med!

Här har vi stå-fest. Bebis ska stå hela tiden och står hon inte krälar hon omkring. Bvc oroar sig för vikten och jag känner att ja, konstigt att barnet stannar av i vikten när hon är så aktiv. Hon är flera gånger mer aktiv än storasyster var i den åldern. Hade jag varit lika aktiv som den där lilla hade jag varit mager som en sticka (vilket bebis inte är, hon har fortfarande fläsk på kroppen) men jag försöker peta i henne allt i matväg och dränker allt i olja i hopp om att något gram stannar på henne. Gosbebisen är ju helt borta, försöker man ha henne i knäet hoppar hon mest och sparkar på väl valda platser så man blir helt öm.
Samma här! Ska på extra vägning och mätning om 2v. Ökat på vikten men inte på längden. Iof vanligt vad jag förstått att de kan växa ojämt,varannan på längd och varannan på vikten.

Har dåligt tålamod att sitta i matstolen då han ska äta lunch och middag. Blir oftast en mjölkskvätt efter. Tkr han ärer som en häst men rör sig också som en vild sån. Fått en brio gåvagn nu så den går han av och an med själv. Eller kryper och klättrar på möbler..
 
Vi ska på 10mån koll nästa vecka. Ska bli spännande och hur mycket han växt.

Här övas det på att äta själv. Gud nåde mamma eller pappa om man försöker mata med skeden :D
Men att använda den själv är överreklamerat. Det är händerna som gäller, det ska gå fort att få in maten (det kan ju försvinna).
Så för oss är det sanering som gäller efter varje måltid, barn, golv, bord, stolar :grin: och maten är ööööööverallt..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 933
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 103
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 384
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 426
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp