Sommarföräldrar 2015 del 2

:p:p

Åhhh härligt! Inte ett dugg avundsjuk :p

Vi har inget solskydd alls på våra stora altan men ute på gräsmattan.
Har suttit och tittat på gigantiska parasol på nätet idag, måste införskaffa nåt!

Vår altan har inte heller någon skugga, den är olidlig efter ett när solen kommer runt hörnet.. Vi har pratat om en sådan stor markis, men det får ju bli när man har råd med det... Kanske nästa sommar!
 
Nu börjar det gå upp här att det faktiskt kommer ett barn till om några veckor (v 34 imorgon) :D Ena tävlingshästen är såld och åkte i veckan, sista arbetspasset (på vanliga jobbet, har en del extra i en ridsportbutik och jobbar där tex nu under Falsterbo) gjordes i fredags, sista tävlingen gjordes sannolikt för en vecka sedan (avslutade med två 0+0-rundor och placering :up:) och snart är det dags att börja tvätta kläder och sådant pyssel :love: Vagn och säng väntar vi nog med att ta fram tills vi kommer hem av platsskäl, nytt babyskydd ska inhandlas i veckan.
Lite vemodigt att gå hem från jobbet i fredags, har sedan oktober jobbat med ett stort projekt där vi haft många inhyrda/visstidsanställda som inte kommer vara kvar när jag börjar igen. Har aldrig haft så bra stämning som nu!
 
Kompisen födde i natt, jag har inga känningar alls :mad: BF i morrn. Fram tills typ i förrgår har jag varit väldigt cool och sett charmen i att mysa de här sista dagarna men det har ju varit när vi kunnat hålla igång och göra saker. Ska jag börja få ont av minsta lilla så är det inte lika kul, då får den gärna komma ut.

Samtidigt försöker jag komma ihåg att det är max 2 veckor kvar tills livet förändras för alltid, det är inte lång tid
 
Kompisen födde i natt, jag har inga känningar alls :mad: BF i morrn. Fram tills typ i förrgår har jag varit väldigt cool och sett charmen i att mysa de här sista dagarna men det har ju varit när vi kunnat hålla igång och göra saker. Ska jag börja få ont av minsta lilla så är det inte lika kul, då får den gärna komma ut.

Samtidigt försöker jag komma ihåg att det är max 2 veckor kvar tills livet förändras för alltid, det är inte lång tid
Man får hålla ut. Glömmer aldrig när jag i v.40 helt utan några känningar från magen och bara foglossning satt på tunnelbanan på väg från BM och grät för det var så långt kvar och jag var så less. 6 dagar senare var dagen kommen. Passa på att gotta ner dig i en skön stol med nåt kallt att dricka och försök ta vara på det du kan.

Har sedan ett par veckor börjat nattsudda. Trött på morgonen, eftermiddagen ibland för att piggna till framåt kvällen. Bebis är välkommen ut snart för kroppen är redo. V. 35 idag så om 3 veckor då kanske? :p
 
Man får hålla ut. Glömmer aldrig när jag i v.40 helt utan några känningar från magen och bara foglossning satt på tunnelbanan på väg från BM och grät för det var så långt kvar och jag var så less. 6 dagar senare var dagen kommen. Passa på att gotta ner dig i en skön stol med nåt kallt att dricka och försök ta vara på det du kan.

Har sedan ett par veckor börjat nattsudda. Trött på morgonen, eftermiddagen ibland för att piggna till framåt kvällen. Bebis är välkommen ut snart för kroppen är redo. V. 35 idag så om 3 veckor då kanske? :p
Tack :love: Mesta delen av dagarna känner jag trots allt precis så. Haft en bra natt och idag ska jag försöka ta mig till frisören, för sen lär det ju inte bli av på ett tag.

Ha en bra dag alla!
 
Frisören, det var länge sen, dit skulle jag också behöva ta mig!

Vi har fått svamp :banghead: bebis har torsk i hela munnen och jag misstänker att set gått över till mina bröst, dom ömmar och kliar och känns som tusen nålar när han suger tag. Har inga sår eller blåsor längre så det är inte det som gör ont. Bröstvårtorna är lite ilsket röda och rosa.
Har ringt BVC och väntar på att de ska ringa upp.
Någon annan som har erfarenhet av torsk och hur man blir av med det? :confused:
Vill ju inte ha ont, igen, nu när jag blivit av med sår och amningen känns som den funkar för övrigt!
 
Frisören, det var länge sen, dit skulle jag också behöva ta mig!

Vi har fått svamp :banghead: bebis har torsk i hela munnen och jag misstänker att set gått över till mina bröst, dom ömmar och kliar och känns som tusen nålar när han suger tag. Har inga sår eller blåsor längre så det är inte det som gör ont. Bröstvårtorna är lite ilsket röda och rosa.
Har ringt BVC och väntar på att de ska ringa upp.
Någon annan som har erfarenhet av torsk och hur man blir av med det? :confused:
Vill ju inte ha ont, igen, nu när jag blivit av med sår och amningen känns som den funkar för övrigt!

Tvätta titsen och bebins mun med vichyvatten var tipset som jag fick
 
Frisören, det var länge sen, dit skulle jag också behöva ta mig!

Vi har fått svamp :banghead: bebis har torsk i hela munnen och jag misstänker att set gått över till mina bröst, dom ömmar och kliar och känns som tusen nålar när han suger tag. Har inga sår eller blåsor längre så det är inte det som gör ont. Bröstvårtorna är lite ilsket röda och rosa.
Har ringt BVC och väntar på att de ska ringa upp.
Någon annan som har erfarenhet av torsk och hur man blir av med det? :confused:
Vill ju inte ha ont, igen, nu när jag blivit av med sår och amningen känns som den funkar för övrigt!

Jag trodde också att vi hade fått torsk, men när jag frågade om det på amningsmottagningen sa de att det var för tidigt.. :confused:

Hur såg du det i bebis mun? Tycker min är vit på tungan, men det kanske ska till mer?

Vi ska på läkarbesök idag så jag ska fråga..
 
Frisören, det var länge sen, dit skulle jag också behöva ta mig!

Vi har fått svamp :banghead: bebis har torsk i hela munnen och jag misstänker att set gått över till mina bröst, dom ömmar och kliar och känns som tusen nålar när han suger tag. Har inga sår eller blåsor längre så det är inte det som gör ont. Bröstvårtorna är lite ilsket röda och rosa.
Har ringt BVC och väntar på att de ska ringa upp.
Någon annan som har erfarenhet av torsk och hur man blir av med det? :confused:
Vill ju inte ha ont, igen, nu när jag blivit av med sår och amningen känns som den funkar för övrigt!
Hmm.... Hon är vit i munnen, tycker att det har kliat lite sista dagarna. Kan alltså vara svamp!? Ska prata med BVC på ons.
 
Jag trodde också att vi hade fått torsk, men när jag frågade om det på amningsmottagningen sa de att det var för tidigt.. :confused:

Hur såg du det i bebis mun? Tycker min är vit på tungan, men det kanske ska till mer?

Vi ska på läkarbesök idag så jag ska fråga..

Han har vita beläggningar i hela munnen. Innan för läpparna, kinder, gom och tunga. Det sitter i hela tiden och försvinner inte efter ett tag som bröstmjölk skulle göra.
Han har även fått röda prickar i ändan vilket kan tyda på att svampen följt med bajset genom tarmarna och blivit som exem i rumpan.
BVC trodde att det var svamp och vi skule prova med vichy vatten. Blir det inte bättre eller jag får mer ont måste vi till vårdcentralen och få behandling båda två.
 
Så svårt när man inte vet vad man har att vänta... Har haft 4-5 onda sammandragningar senaste timmen, men det gör ju inte ont nog för att jag ska kalla det för värkar. Vill ju verkligen inte att det ska avta, är så taggad och redo men det går ju inte att påverka.

Sambon blev så nervös när jag sa att det kom två onda på rad att han började yra runt här och packa väska och nu gick han upp och tränade :D:p Jag fick lite försiktigt tala om att det inte är säkert att vi kommer åka nånstans och iaf inte än på ett tag :rofl:
 
Så svårt när man inte vet vad man har att vänta... Har haft 4-5 onda sammandragningar senaste timmen, men det gör ju inte ont nog för att jag ska kalla det för värkar. Vill ju verkligen inte att det ska avta, är så taggad och redo men det går ju inte att påverka.

Sambon blev så nervös när jag sa att det kom två onda på rad att han började yra runt här och packa väska och nu gick han upp och tränade :D:p Jag fick lite försiktigt tala om att det inte är säkert att vi kommer åka nånstans och iaf inte än på ett tag :rofl:
Heja heja! Kom ut nu ministar! :bump::banana::bump::banana:

Var också till frisören i lördags, sist var i oktober, så jag kom hem med mer än en decimeter kortare hår. Jätteskönt!
 
Inte en enda känning sedan jag skrev det förra inlägget :cool: :down: Men bebisen är helt galen så kanske känner den att något är på gång...
 
Heja heja @superstar! :bump::banana:
Nu är det dags för fler bebisar tycker jag!

Vi har varit på läkarbesök idag, allt var fint! Och framförallt, vi har ju fasat ut ersättningen och hon har gått upp i vikt fint på bara amning! Så skönt efter det helvete som varit! :up:
Håller med! Kom igen bebis!

Härligt att du fått ordning på amningen :)
 
Här är en till som varit hos frissan... :love:
27567643-616D-48BD-B44B-ED440651BBB7_zpsqe7msu0v.jpg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 933
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 103
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 384
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 426
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp