Sommarföräldrar 2015 del 2

Idag var vi på bvc för 1månads läkarbesöket, fast han är ju 6 veckor nu. Vikten landade på hela 4.8kg, inte undra på att jag tycker han börjar bli tung att bära runt på. Han har gått upp 900g på två veckor så det går undan. 56cm lång är han nu, så sen födseln har han växt 9cm och gått upp 1.8kg.
Undrar just om det är grädde jag har i brösten :D
Allt var fint med hjärtat, puls, ögon och allt läkaren tittade på, också fick han sin första dos av vaccinet mot rotaviruset. Det var inte särskilt gott tyckte A, men han svalde det utan några större protester, lite grimaserande bara.
 
Min kropp har äntligen!! börjat repa sig lite och jag funkar oftast hyfsat så länge jag inte sitter fel eller på fel underlag. Jag är så glad över det! Glömmer ofta bäckenbälte om jag inte ska gå längre sträckor och idag höll jag nästan på att springa efter bollen med tösabiten, stoppade mig i sista stund och insåg att det nog är dumt för då vet jag att kroppen pajar.

Åkte idag och köpte en studsmatta åt tösen, mycket efterlängtad. Har lovat henne en sedan någon månad tillbaka eller så men inte hittat någon begagnad i rimlig prisklass nära oss men hon har berättat måååånga gånger för alla hon känner att hon ska få en sådan så lyckan var total. Passar bra nu när dagis tar sommarlov om en vecka och jag ska säga upp platsen i samband med det. Hon motionerar sig själv riktigt bra på den. Jag lyckades sätta ihop den själv och hade fortfarande energi kvar till att baka kakor så nu har jag en mördeg i kylen :o otroligt vad energi jag börjar få. Det är väl mitt sätt att förbereda mig inför bebisens ankomst.
 
5 dagar kvar till BF... I dagsläget har jag ingen brådska att få ut bebis :p Nu ska det bli 30 grader och strålande sol några dagar så jag vill bada :idea: Men idag har det ilat nedåt något ordentligt och min urinblåsa verkar ha krympt till 1 matskeds storlek. Och jag har börjat läcka lite mjölk... Så nånting händer, men jag tror fortfarande att det dröjer.

Njuter verkligen de dagar som är nu. Varje dag känns som ett oskrivet blad och vi tar allt som det kommer, pysslar i trädgården och solar och äter god mat. Perfekt uppladdning! Sen förstår jag att jag kommer ledsna om veckorna bara går men än så länge känns det bara mysigt att vänta :up:

Åh vill också bada, men det får dröja några veckor till, även om jag tror stt jag inte kommer ha avslag så länge till så måste jag ju vänta pga av snittet.

Jag tycker det är lite jobbigt att det ska bli så varmt för Truls skull. Jobbigt med kläderna tycker jag, men idag fick det bli tunn sval body och trekvarts byxor och hålla oss inne alternativt vara i skuggan. Vi tar oss ut ikväll istället när det är svalare.
Vilken annan sommar som helst skulle jag varit överlyckligt över värmen nu ger den bara ångest. Vad är det för fel på 20 grader och molnigt? :angel::p
 
Åh vill också bada, men det får dröja några veckor till, även om jag tror stt jag inte kommer ha avslag så länge till så måste jag ju vänta pga av snittet.

Jag tycker det är lite jobbigt att det ska bli så varmt för Truls skull. Jobbigt med kläderna tycker jag, men idag fick det bli tunn sval body och trekvarts byxor och hålla oss inne alternativt vara i skuggan. Vi tar oss ut ikväll istället när det är svalare.
Vilken annan sommar som helst skulle jag varit överlyckligt över värmen nu ger den bara ångest. Vad är det för fel på 20 grader och molnigt? :angel::p
Jag förstår dig! Jag är så glad att hinna med en eller flera dagars badande för sen blir det väl inte så mycket... Dels avslaget och sen är jag så rädd för mjölkstockning att jag nog inte kommer våga bada...

Värmen med bebis förstår jag är läskig. Det sköna när det är såhär varmt är ju att det är helt ljuvligt även i skuggan :)
 
Jag förstår dig! Jag är så glad att hinna med en eller flera dagars badande för sen blir det väl inte så mycket... Dels avslaget och sen är jag så rädd för mjölkstockning att jag nog inte kommer våga bada...

Värmen med bebis förstår jag är läskig. Det sköna när det är såhär varmt är ju att det är helt ljuvligt även i skuggan :)

Ja usch, är livrädd för mjölkstockning, gå in i matbutik är rena mardrömmen och det känns som jag håller i tuttarna för att hålla dom varma. :grin:

Ja det är ju faktiskt väldigt skönt i skuggan då..!
 
Jag förstår dig! Jag är så glad att hinna med en eller flera dagars badande för sen blir det väl inte så mycket... Dels avslaget och sen är jag så rädd för mjölkstockning att jag nog inte kommer våga bada...

Värmen med bebis förstår jag är läskig. Det sköna när det är såhär varmt är ju att det är helt ljuvligt även i skuggan :)
Jag sitter i skuggan nu och undrar vad du har för ljuvlig monsterskugga :p sablar vad varmt det är! Kommer vara runt 30 grader när jag ska hämta dottern. Går nog och hämtar henne snart, personalen tyckte att det var en strålande idé att sitta ute i solen när uv-prognosen sa "mycket högt". Dottern borde varit hemma idag iom sina föräldrars nöja kring UV så stackarn fick heltäckande (tunna) kläder på sig.
 
Vi var ute i skuggan men vi gick in istället. Var inte alls behagligt, inte ens för mig, jag har iof långa harems bycor på mig eftersom mina shorts och klänningar inte passar än! :grin:
 
29 grader i skuggan ute och 25 grader inne, puh! Släppte just ut hunden så han kan få bada i sin älskade trädgårdsdamm och värmen kändes outhärdlig. Jag sitter inne och äter en stor tallrik glass med lakritstopping istället. A har sagt att bröstmjölken blir mumma av det :p
Jag hade kunnat åka till havet, men det känns inte som att det är värt det. Ligga där och svettas utan att kunna bada liksom. Det är säkert svinkallt i vattnet ändå :cool:
 
Jag sitter i skuggan nu och undrar vad du har för ljuvlig monsterskugga :p sablar vad varmt det är! Kommer vara runt 30 grader när jag ska hämta dottern. Går nog och hämtar henne snart, personalen tyckte att det var en strålande idé att sitta ute i solen när uv-prognosen sa "mycket högt". Dottern borde varit hemma idag iom sina föräldrars nöja kring UV så stackarn fick heltäckande (tunna) kläder på sig.
Haha jag kanske var lite väl optimistisk eftersom klockan inte var så mycket än ;) Men jag lider oväntat lite av värmen, tvärtom. Förstår dock er som tycker att det är jobbigt. Vi har turen att det ändå fläktar rätt bra och en trädgård som bjuder på mycket naturlig skugga under stora träd.
 
Haha jag kanske var lite väl optimistisk eftersom klockan inte var så mycket än ;) Men jag lider oväntat lite av värmen, tvärtom. Förstår dock er som tycker att det är jobbigt. Vi har turen att det ändå fläktar rätt bra och en trädgård som bjuder på mycket naturlig skugga under stora träd.
Jaa, jag är glad över vår altan. Har köpt sjyssta möbler att ställa under taket och halva altanen är utan tak, solen ligger rakt över taket när det är som värst men det är oftast helt okej temp här ändå och UV reduceras ju massor genom taket. Borde kanske bygga mig en spaljé med klätterväxter över räcket så man får ännu mer skugga. Tack och lov är altanen jättestor så dotterns lilla pool står på altanen också. För ett par timmar sedan när det fortfarande var hett tog jag mig varvet genom poolen varje gång jag rört mig, haha. Nu är det riktigt behagligt, sitter i bikini och skiter i att jag ser ut som en val :p inte så mycket folk som ränner här ändå.
 
På tal om att se ut som en val :cool: Såhär gött har jag haft det idag! V 40 (39+2).

11137163_10152856012512046_9215364891308526458_n.jpg
 
Gud vad härligt! :love:

Passa på och bada innan nu, en annan har tillbringat dagen på ett badland, i skuggan, med en missnöjd bebis i famnen.

Tack och lov verkar avslaget vara på upphällningen, men då får man väl oroa sig för mjölkstockning på grund av vattentemperaturen istället. :meh:
 
Gud vad härligt! :love:

Passa på och bada innan nu, en annan har tillbringat dagen på ett badland, i skuggan, med en missnöjd bebis i famnen.

Tack och lov verkar avslaget vara på upphällningen, men då får man väl oroa sig för mjölkstockning på grund av vattentemperaturen istället. :meh:
Ja det är det jag tänker, att det är inte bara avslaget som hindrar. Så jag passar på nu :D
 
Hoppas verkligen det börjar bli höst i mitten av augusti när bebis borde komma. Jag skulle bli ganska less på att dras med avslag och inte kunna bada. Iofs behöver jag oftast bara kliva i med fötterna men hur läckert är det med bikini och binda? Klänningen är jättevarm den med en dag som denna. Skulle bli svalare snart så ni får hålla ut :)
 
Blä vad jag hade ont i framfogen igår! Har känt av den innan och haft ont i den på nätterna men inte vid varje rörelse som igår. Svårt att förstå hur hemsk foglossning kan kännas utan att ha upplevt det, men jag lider med er! Tror jag var lite för kaxig när jag ledde ut fölungen i hagen, hon börjar bli lite vild... Nu hoppas jag att bebis är ute innan hon behöver tas in från betet igen.

På förmiddagen idag blev jag plötsligt fruktansvärt illamående och fick sen onda, regelbundna sammandragningar i ca tre timmar. Men de avtog såklart. Hoppas att de kommer tillbaka... Min kompis som väntar sitt andra barn och hade BF igår ligger med värkar. Vi har skojat om att föda samtidigt, så det får gärna dra igång nu :p
 
Blä vad jag hade ont i framfogen igår! Har känt av den innan och haft ont i den på nätterna men inte vid varje rörelse som igår. Svårt att förstå hur hemsk foglossning kan kännas utan att ha upplevt det, men jag lider med er! Tror jag var lite för kaxig när jag ledde ut fölungen i hagen, hon börjar bli lite vild... Nu hoppas jag att bebis är ute innan hon behöver tas in från betet igen.

På förmiddagen idag blev jag plötsligt fruktansvärt illamående och fick sen onda, regelbundna sammandragningar i ca tre timmar. Men de avtog såklart. Hoppas att de kommer tillbaka... Min kompis som väntar sitt andra barn och hade BF igår ligger med värkar. Vi har skojat om att föda samtidigt, så det får gärna dra igång nu :p
Hoppas ditt drar igång snart! Så att det kan bli min tur snart :) jag är mäkta less i denna värme som varit, mina ben har inte varit så svullna men nu jäklar svällde de! Usch! Tur det blir svalare imorgon så jag kan dra på mig stödstrumpor igen...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 933
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 103
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 384
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 426
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp