Sommarföräldrar 2015 del 2

@superstar Hoppas det drar igång snart:bump:

Här har jag ridit för första gången på nästan två månader!!! Har dragits med trötthet, jag vet inte hur länge, så har knappt orkat med jobbet om jag ridit dagen innan så la ridningen på hyllan tills semestern. Lite sammandragningar i början men inga problem att rida lätt i traven:) Dock blev han rädd för ett par fåglar och slängde sig och det var inte populärt för fogarna men känner inte av det nu. Hoppas jag åtminstone kan skritta ett par gånger i veckan tills lillen bestämmer sig för att komma.

Ska på BM-besök imorgon och kom på att jag går in i v 35 idag och kanske ska börja tänka på vad jag ska packa i bb-väskan. Insåg att jag inte äger någon necessär så det har jag sytt nu ikväll av några spillbitar jag hade liggandes.
 
@Equilina Vilket fräsigt hår:)

Skulle också behöva besöka frissan för det är nog ett år sen sist men känner jag mej själv så lär jag glömma bort det i typ ett år till:angel:
 
I natt har jag haft jätte ont så jag ringde vårdcentralen direkt på morgonen och fick en tid på dagen. Enligt sköterskan jag pratade med spelade det igen roll hur mycket jag svabbade med vichy om jag redan har ont i brösten, behöver starkare behandling än så. Så nu tackar jag mig själv för att jag ringde så snabbt och inte härdade ut som jag annars brukar.
 
Lite små irriterad, betala 200:- för att vara två minter inne hos läkaren. Som varken kolla på bebis eller mig. Fick en cortimyk utskrivet att smörja in mina bröst med två gånger om dagen. Ingen behandling till bebis över huvudtaget. Känns konstigt, då försvinner ju inte hans torsk, risken att jag inte blir av med det är ju större då. Att det bara går runt mellan oss.
Krämen är dessutom receptfri som liten tub. :confused: Det kunde ju dom bara sagt i telefonen imorse? "Köp cortimyk"..

Märkligt!
Jaja får smörja och fortsätta med vichy också!
 
@Rosen-Knoppen förstår att du är irriterad! Snacka om onödigt besök, särskilt som de samtidigt brukar säga att det är ont om tider...

Här har BF+1 snart passerat helt odramatiskt. Har bakat bullar och cyklat med hunden. I morrn BM-besök igen.
 
Jag har lagt till med en riktigt dålig vana. Jag skiter fullständigt i vad jag äter vilket resulterar i att jag även äter en del socker, något jag varit duktig på att undvika sista tiden. Ärligt talat känner jag så att jag personligen har så lite ork att det inte finns så mycket över till att bry sig om det, jag menar, det är bf om en månad, men samtidigt vet jag ju att det är dåligt för mig att äta skräp och att jag får mer att ta i senare. Sen vill jag minnas att mängden socker även kan påverka bebisens storlek och just den biten känns väl sådär :p

Tur att jag äter bra mat i alla fall, då kanske jag är lite ursäktad. Mängden socker är inte heller jätteextrem då jag är ganska säker på att det inte är några dolda fällor utan det är det jag äter i rent godis och därmed rätt greppbart.
 
Lite små irriterad, betala 200:- för att vara två minter inne hos läkaren. Som varken kolla på bebis eller mig. Fick en cortimyk utskrivet att smörja in mina bröst med två gånger om dagen. Ingen behandling till bebis över huvudtaget. Känns konstigt, då försvinner ju inte hans torsk, risken att jag inte blir av med det är ju större då. Att det bara går runt mellan oss.
Krämen är dessutom receptfri som liten tub. :confused: Det kunde ju dom bara sagt i telefonen imorse? "Köp cortimyk"..

Märkligt!
Jaja får smörja och fortsätta med vichy också!
Tack, nu vet jag hur jag ska göra ;)
 
Jag har lagt till med en riktigt dålig vana. Jag skiter fullständigt i vad jag äter vilket resulterar i att jag även äter en del socker, något jag varit duktig på att undvika sista tiden. Ärligt talat känner jag så att jag personligen har så lite ork att det inte finns så mycket över till att bry sig om det, jag menar, det är bf om en månad, men samtidigt vet jag ju att det är dåligt för mig att äta skräp och att jag får mer att ta i senare. Sen vill jag minnas att mängden socker även kan påverka bebisens storlek och just den biten känns väl sådär :p

Tur att jag äter bra mat i alla fall, då kanske jag är lite ursäktad. Mängden socker är inte heller jätteextrem då jag är ganska säker på att det inte är några dolda fällor utan det är det jag äter i rent godis och därmed rätt greppbart.

Jag var precis likadan i slutet! Släppte på allt och brydde mig inte. Ligga på soffan och äta kakor var det ända jag orkade.
Trodde jag skulle ha enormt svårt stt bli av med socker beroendet jag skapat under graviditeten. Men den försvann samma sekund bebis var ute. Har istället dålig matlust och får tvinga i mig mat, skulle lätt kunna glömma att äta både frukost, lunch och middag.
 
Jag var precis likadan i slutet! Släppte på allt och brydde mig inte. Ligga på soffan och äta kakor var det ända jag orkade.
Trodde jag skulle ha enormt svårt stt bli av med socker beroendet jag skapat under graviditeten. Men den försvann samma sekund bebis var ute. Har istället dålig matlust och får tvinga i mig mat, skulle lätt kunna glömma att äta både frukost, lunch och middag.
Jag är rätt säker på att jag var likadan med dottern och det fläsket lyckades jag ju träna bort så jag måste ju kunna göra det igen. Nu kommer ju bär i trädgården så förhoppningsvis kan jag släcka lite ha-begär med bärens hjälp. Och frukten är jättegod. Men, finns det sött hemma äter jag ju gärna det med såklart.

Sen vägrar bebisen att vända sig rätt. Den har lite tid på sig såklart men ändå. Får vi inte styr på den blir det kanske ändå inga bekymmer att få ut den, även om jag är väldigt osugen på en ny bukoperation :p
 
Jag har lagt till med en riktigt dålig vana. Jag skiter fullständigt i vad jag äter vilket resulterar i att jag även äter en del socker, något jag varit duktig på att undvika sista tiden. Ärligt talat känner jag så att jag personligen har så lite ork att det inte finns så mycket över till att bry sig om det, jag menar, det är bf om en månad, men samtidigt vet jag ju att det är dåligt för mig att äta skräp och att jag får mer att ta i senare. Sen vill jag minnas att mängden socker även kan påverka bebisens storlek och just den biten känns väl sådär :p

Tur att jag äter bra mat i alla fall, då kanske jag är lite ursäktad. Mängden socker är inte heller jätteextrem då jag är ganska säker på att det inte är några dolda fällor utan det är det jag äter i rent godis och därmed rätt greppbart.
Här äts det också alltför mycket godsaker, men precis som er orkar jag inte bry mig. Tar det sen... Längtar efter att börja röra på mig ordentligt! BF+2 idag, lugnt som jag vet inte vad...
 
Ja barnmorskan sa till och med idag att hon tyckte jag skulle äta bullar utan några gränser ;)
Vilken bra BM ;)

Själv sitter jag i detta nu iklädd trosor och BH och trampar på motionscykel. Behövde för syns skull kompensera för alla kakor en aning :) jag och dottern råkade baka kärleksmums när det regnade idag. Har varvat utplantering med bak idag :p synd att sadeln är så hemsk så jag knappt kan stå när jag är färdig bara. Ont i rumpan!
 
Hmm, första semesterveckan och redan veckovill?:o Nä men var helt bombsäker på att bm-besöket skulle vara på en tisdag men när jag dubbelkollade i måndags kväll så var det inte förrän den 9onde, alltså idag. Min ordinarie bm har semester så fick gå till en annan. Hon var trevlig men jag gillar nog min bättre, hon är inte lika hårdhänt;). Allt såg iaf bra ut och fick även se lillen på ett snabbt ultraljud eftersom bm hade svårt att känna vad som var huvud och rumpa. Han/hon ligger nu med huvudet neråt men inte fixerat (v 34+3).

Igår eftermiddag och kväll var det förresten fullt polispådrag här hemma (nästan iaf). Polisen hade jagat en påtänd kille ifrån stan och jakten fick ett abrupt slut när killen krachade ner i ett dike på "bakvägen" till våran gård. Så nu blir det intressant att se hur lång tid det tar innan den skrotbilen försvinner. Men åker väldigt sällan på den vägen så lär inte ha nåt ont av att den ligger där. Dock verkar detta vara samma kille som var på granngården (pappas gård) och stal en massa grejer för ca 1,5 år sen. Han kanske gillar vår lilla by...O_o
 
Förresten, någon mer här som har katt som ändrat beteende? Min ena katt har blivit så satans mammig på sistone och är ordentligt jobbig ibland. Han har iofs alltid varit en mammegris men nu är det extremt för han går och jamar efter mej och är superduper-gosig jämt. Ser han mej ute så gnäller han som hela världen går under om jag inte går till honom. Tror han känner att något är på gång:D
 
Förresten, någon mer här som har katt som ändrat beteende? Min ena katt har blivit så satans mammig på sistone och är ordentligt jobbig ibland. Han har iofs alltid varit en mammegris men nu är det extremt för han går och jamar efter mej och är superduper-gosig jämt. Ser han mej ute så gnäller han som hela världen går under om jag inte går till honom. Tror han känner att något är på gång:D
Ja, vår katt har alltid varit hussekär men nu är han helt dissad. Hon ska vara med mig jämt ;) lite roligt var att förra gången jag var gravid umgicks hon med mig hela dagarna fram tills sambon kom hem. Då fanns jag inte längre :mad:

Önskar att kattskrället varit tillräckligt kär i mig för att komma när jag ropar. Hon smet ut idag så vi missade veterinärbesöket vi hade bokat. Kattskrälle. Dök upp igen en timme efter tiden vi hade bokat.
 
@Amha Hon kanske inte snappade upp dina bäbis-vibbar förra gången?;)

Det där med veterinären känner jag igen. Lyckas alltid få tid typ en halvtimme efter jag slutat jobba och det är alltid lika roligt att stressa hem och hoppas att katten är inne eller att den behagar komma när jag ropar...

Vår andra katt har inte reagerat på att nåt är på g men sen är hon bara hemma typ en gång varannan vecka. Varför komma hem när det är varmt ute och ladugården är full med möss?:D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 935
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 389
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 426
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp