Sommarföräldrar 2015 del 2

@Amha Hon kanske inte snappade upp dina bäbis-vibbar förra gången?;)

Det där med veterinären känner jag igen. Lyckas alltid få tid typ en halvtimme efter jag slutat jobba och det är alltid lika roligt att stressa hem och hoppas att katten är inne eller att den behagar komma när jag ropar...

Vår andra katt har inte reagerat på att nåt är på g men sen är hon bara hemma typ en gång varannan vecka. Varför komma hem när det är varmt ute och ladugården är full med möss?:D
Jag vet inte riktigt. Alltså, vår katt tycker inte om barn ens en gång så det är så knäppt att hon ska umgås med mig nu ifall hon vet vad som är på gång. Katten tycker egentligen inte om någon förutom mig och sambon. Det tog mamma 2-3 år innan hon fick klappa katten trots att mamma har varit hos oss en hel del till och från :p innan hon förmådde sig att ens hälsa på oss när hon flyttade hem till oss tog det 3 dagar :p övrig tid gömde hon sig. Jäkligt skum individ den där katten.
 
Förresten, någon mer här som har katt som ändrat beteende? Min ena katt har blivit så satans mammig på sistone och är ordentligt jobbig ibland. Han har iofs alltid varit en mammegris men nu är det extremt för han går och jamar efter mej och är superduper-gosig jämt. Ser han mej ute så gnäller han som hela världen går under om jag inte går till honom. Tror han känner att något är på gång:D
Vår honkatt har under hela graviditeten varit extra gosig. Sover tätt brevid, tuttar på fingret,dreglar...samma sak då jag bröt axeln och låg hemma för några år sen efter op. Kan iof ha att göra med att nån hinner gosa med henne nu flera timmar om dagen, eller så har hon en förmåga att känna på sig när man behöver lite sällskap:p
 
@Amha Jo katter kan ju vara rätt egensinniga ibland. Märks bara på mina två hur olika dom är som individer. Hankatten tycker om folk och kommer gärna fram till främlingar medan honkatten inte gillar någon utom mej. Sambon och min syster kan vara ok men det beror på att dom ger henne mat:D
 
@Amha Jo katter kan ju vara rätt egensinniga ibland. Märks bara på mina två hur olika dom är som individer. Hankatten tycker om folk och kommer gärna fram till främlingar medan honkatten inte gillar någon utom mej. Sambon och min syster kan vara ok men det beror på att dom ger henne mat:D
Ja, de är intressanta djur. Jag som aldrig någonsin skulle ha katt har faktiskt blivit lite kär i vår katt, kanske mest för att hon är väldigt sur av sig i största allmänhet. Jag menar, det är ju jag med så fort det inte passar :D
 
Idag har vi varit på BVC. Plutt har växt hela 2,5cm sen födseln och är idag 52,5 och väger hela 4130g. Stora killen. :love:
Vår BVC sköterska är grym måste jag säga. Jag gillar henne skarpt. Nämnde att jag tyckte han gapade för lite hur jag än gjorde och att han inte får riktigt tag, hon visade hamburgergreppet och tame tusan, det blev bättre direkt! Inte alls ont i bröstvårtorna efter amning :)
Lider fortfarande lite utav svampen men det har blivit enorm skillnad bara på två dagar med daktacort och ihärdigt svabbande med vichy! :up: Han är fri från torksk i munnen, bara mina tuttar som är lite röda, irriterade fortfarande.
 
Idag har vi varit på BVC. Plutt har växt hela 2,5cm sen födseln och är idag 52,5 och väger hela 4130g. Stora killen. :love:
Vår BVC sköterska är grym måste jag säga. Jag gillar henne skarpt. Nämnde att jag tyckte han gapade för lite hur jag än gjorde och att han inte får riktigt tag, hon visade hamburgergreppet och tame tusan, det blev bättre direkt! Inte alls ont i bröstvårtorna efter amning :)
Lider fortfarande lite utav svampen men det har blivit enorm skillnad bara på två dagar med daktacort och ihärdigt svabbande med vichy! :up: Han är fri från torksk i munnen, bara mina tuttar som är lite röda, irriterade fortfarande.
Vad skönt att det verkar bättre! Gick rätt fort att bli av med ändå väl?

Jag frågade tösen i morse vad i hela friden vi skulle göra för att få dagen att gå idag, men, så ringde telefonen och tadaaa, vi fick ikea-leverans! Med lite erfarenhet bakom sig känns det som om jag vet att vi är sysselsatta minst halva dagen med att montera prylar ;)
 
Vad skönt att det verkar bättre! Gick rätt fort att bli av med ändå väl?

Jag frågade tösen i morse vad i hela friden vi skulle göra för att få dagen att gå idag, men, så ringde telefonen och tadaaa, vi fick ikea-leverans! Med lite erfarenhet bakom sig känns det som om jag vet att vi är sysselsatta minst halva dagen med att montera prylar ;)

Ja det gick rätt fort faktiskt när jag väl började med salvan.. :)
 
Jag önskar att vår kunde börja komma också.Börjar tröttna på sd och värk överalltO_oIof är det 'bara' 37+3 än så det kan dröja ännu...
 
Sammandragningar och molvärk har kommit och gått hela dagen så vi tog en promenad nu ikväll för att se om det kunde skrämma igång nåt. Inte en enda sammandragning sedan vi kom tillbaka så det verkar tyvärr ha haft motsatt effekt :down:

BF+5.
 
Sammandragningar och molvärk har kommit och gått hela dagen så vi tog en promenad nu ikväll för att se om det kunde skrämma igång nåt. Inte en enda sammandragning sedan vi kom tillbaka så det verkar tyvärr ha haft motsatt effekt :down:

BF+5.
Pröva cykel! Jag får helt galet med sammandragningar av att cykla :)

Kan trösta dig med att med dottern hade jag inga tecken alls egentligen på att förlossningen var nära och så vaknade jag på natten av att vattnet gick.
 
Pröva cykel! Jag får helt galet med sammandragningar av att cykla :)

Kan trösta dig med att med dottern hade jag inga tecken alls egentligen på att förlossningen var nära och så vaknade jag på natten av att vattnet gick.
Haha, när jag cyklar är enda gången jag inte känner mig det minsta gravid! Aja, bara att vänta...
 
Haha, när jag cyklar är enda gången jag inte känner mig det minsta gravid! Aja, bara att vänta...
Rackarns, jag som trodde att jag hade värsta knepet ;)

Min BM pratade om att om man försöker handmjölka kan man trigga igång en förlossning. Hon tyckte att jag skulle öva på det i slutet av graviditeten/när bebisen kommer då jag hade problem med amningen med dottern. Som bonus sa hon, kan man på slutet av graviditeten lyckas få lite fart på kroppen så man får lite värkar, eller vad hon nu sa. Tänkte att jag om ett par veckor skulle börja öva flitigt på handmjölkning, då är jag runt v.38 om jag räknar rätt ;)
 
Rackarns, jag som trodde att jag hade värsta knepet ;)

Min BM pratade om att om man försöker handmjölka kan man trigga igång en förlossning. Hon tyckte att jag skulle öva på det i slutet av graviditeten/när bebisen kommer då jag hade problem med amningen med dottern. Som bonus sa hon, kan man på slutet av graviditeten lyckas få lite fart på kroppen så man får lite värkar, eller vad hon nu sa. Tänkte att jag om ett par veckor skulle börja öva flitigt på handmjölkning, då är jag runt v.38 om jag räknar rätt ;)

Det har jag hört också..Jag läste en artikel om att stimulering av bröstvårtorna kunde starta en förlossning, då utsöndras samma hormon som när man ammar, samma hormon som vid värkar. Jag låg innan bf och masserade bröstvårtorna och såg allmänt fånig ut :p
Nu var det iof tur att det inte startade för mig för då hade jag fått en överraskning under förlossningen och kanske fått föda en bebis i säte :grin::p
 
Det har jag hört också..Jag läste en artikel om att stimulering av bröstvårtorna kunde starta en förlossning, då utsöndras samma hormon som när man ammar, samma hormon som vid värkar. Jag låg innan bf och masserade bröstvårtorna och såg allmänt fånig ut :p
Nu var det iof tur att det inte startade för mig för då hade jag fått en överraskning under förlossningen och kanske fått föda en bebis i säte :grin::p
Ja jösses, det hade nog varit lite sådär. Jag börjar känna stressen av att min unge inte har vänt sig än i kombination med att det känns som om den försöker trycka sig ner i bäckenet med rumpan. Hoppas inte den smider onda planer! :o vi får se vad den tänker sig, den lilla rackaren.
 
Ja jösses, det hade nog varit lite sådär. Jag börjar känna stressen av att min unge inte har vänt sig än i kombination med att det känns som om den försöker trycka sig ner i bäckenet med rumpan. Hoppas inte den smider onda planer! :o vi får se vad den tänker sig, den lilla rackaren.

Man kan ju undra hur duktiga våra ungar kommer vara på orientering i framtiden när dom inte ens kan hitta rätt ut ur magen :p
Vi får hoppas rackarungen förstår att utgången är neråt :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 935
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 389
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 426
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp