Sommarföräldrar 2015 del 2

Man kan ju undra hur duktiga våra ungar kommer vara på orientering i framtiden när dom inte ens kan hitta rätt ut ur magen :p
Vi får hoppas rackarungen förstår att utgången är neråt :p
Jaa.. Tyvärr har jag ingen karta att skicka till pyret heller. Hade varit fiffigt annars ;) jag själv är ju sätesbarn, kanske ärftligt? Men å andra sidan vore det ju något med ett planerat datum när ungen levereras. Finns för och nackdelar. Man får se det ljusa.

Har du repat dig väl efter ditt snitt?
 
Lustigt att ni nämner detta med mjölkning/stimulering av bröstvårtorna. Min kusin som bor i USA tipsade nämligen mig om att prova bröstpumpen då det är ett "beprövat" sätt att starta förlossningen over there. Jag googlade lite och hittade då samma info som ni berättar. Har sedan dess masserat dem lite då och då, framförallt i duschen där det lättare rinner till. Prövade även pumpen idag (vaddå desperat :angel:) men utan tydlig effekt.

Men nu tror jag att vattnet ev gick när jag var på toa. Eller slemproppen. Eller så är det bara inbillning igen :confused: Hade kissat färdigt och lutade mig fram emot papperskorgen när det "knäppte till" som så många berättat om och så rann det massa i toan. Men jag tycker ev att det gick att knipa av den strålen och det ska ju inte gå om det var vattnet? Sen när jag reste mig var det grumligt som attan i toan och när jag sen var ute med hunden kände jag hur det rann mera. Tillbaka in på toa hade jag rejält vattnig/slemmig flytning i trosskyddet så nu har jag binda så får vi se vad som händer :o
 
Lustigt att ni nämner detta med mjölkning/stimulering av bröstvårtorna. Min kusin som bor i USA tipsade nämligen mig om att prova bröstpumpen då det är ett "beprövat" sätt att starta förlossningen over there. Jag googlade lite och hittade då samma info som ni berättar. Har sedan dess masserat dem lite då och då, framförallt i duschen där det lättare rinner till. Prövade även pumpen idag (vaddå desperat :angel:) men utan tydlig effekt.

Men nu tror jag att vattnet ev gick när jag var på toa. Eller slemproppen. Eller så är det bara inbillning igen :confused: Hade kissat färdigt och lutade mig fram emot papperskorgen när det "knäppte till" som så många berättat om och så rann det massa i toan. Men jag tycker ev att det gick att knipa av den strålen och det ska ju inte gå om det var vattnet? Sen när jag reste mig var det grumligt som attan i toan och när jag sen var ute med hunden kände jag hur det rann mera. Tillbaka in på toa hade jag rejält vattnig/slemmig flytning i trosskyddet så nu har jag binda så får vi se vad som händer :o

Hoppas det är bebis på G :bump::bump::bump:
 
Lustigt att ni nämner detta med mjölkning/stimulering av bröstvårtorna. Min kusin som bor i USA tipsade nämligen mig om att prova bröstpumpen då det är ett "beprövat" sätt att starta förlossningen over there. Jag googlade lite och hittade då samma info som ni berättar. Har sedan dess masserat dem lite då och då, framförallt i duschen där det lättare rinner till. Prövade även pumpen idag (vaddå desperat :angel:) men utan tydlig effekt.

Men nu tror jag att vattnet ev gick när jag var på toa. Eller slemproppen. Eller så är det bara inbillning igen :confused: Hade kissat färdigt och lutade mig fram emot papperskorgen när det "knäppte till" som så många berättat om och så rann det massa i toan. Men jag tycker ev att det gick att knipa av den strålen och det ska ju inte gå om det var vattnet? Sen när jag reste mig var det grumligt som attan i toan och när jag sen var ute med hunden kände jag hur det rann mera. Tillbaka in på toa hade jag rejält vattnig/slemmig flytning i trosskyddet så nu har jag binda så får vi se vad som händer :o

Åhhh! Hoppas det är vatten!! :banana: Heja bebis!!
 
Jaa.. Tyvärr har jag ingen karta att skicka till pyret heller. Hade varit fiffigt annars ;) jag själv är ju sätesbarn, kanske ärftligt? Men å andra sidan vore det ju något med ett planerat datum när ungen levereras. Finns för och nackdelar. Man får se det ljusa.

Har du repat dig väl efter ditt snitt?

Ja jag har repat mig oförskämt bra faktiskt. Glömmer ofta bort att jag gjort ett snitt och kanske borde ta det lugnt med vissa rörelser osv :p
Lite svullen fortfarande runt just själva snittet men inge ont eller så :)
 
Lustigt att ni nämner detta med mjölkning/stimulering av bröstvårtorna. Min kusin som bor i USA tipsade nämligen mig om att prova bröstpumpen då det är ett "beprövat" sätt att starta förlossningen over there. Jag googlade lite och hittade då samma info som ni berättar. Har sedan dess masserat dem lite då och då, framförallt i duschen där det lättare rinner till. Prövade även pumpen idag (vaddå desperat :angel:) men utan tydlig effekt.

Men nu tror jag att vattnet ev gick när jag var på toa. Eller slemproppen. Eller så är det bara inbillning igen :confused: Hade kissat färdigt och lutade mig fram emot papperskorgen när det "knäppte till" som så många berättat om och så rann det massa i toan. Men jag tycker ev att det gick att knipa av den strålen och det ska ju inte gå om det var vattnet? Sen när jag reste mig var det grumligt som attan i toan och när jag sen var ute med hunden kände jag hur det rann mera. Tillbaka in på toa hade jag rejält vattnig/slemmig flytning i trosskyddet så nu har jag binda så får vi se vad som händer :o
Det låter som vatten ju, jag kunde stoppa det i början och sen rann det på som sjutton och var allmänt.. Kladdigt och blött ;) hur har det gått?

@Rosen-Knoppen vilken tur du har ändå med snittet. Jag upplevde också att jag var rätt fräsch i kroppen trots akutsnitt. Stor operation men ändå hyfsat enkel att repa sig efter verkar det som :) otroligt skönt att man orkar komma igång tidigt efter det ändå om man vill. Det behövs för åtminstone min hjärna.
 
Lustigt att ni nämner detta med mjölkning/stimulering av bröstvårtorna. Min kusin som bor i USA tipsade nämligen mig om att prova bröstpumpen då det är ett "beprövat" sätt att starta förlossningen over there. Jag googlade lite och hittade då samma info som ni berättar. Har sedan dess masserat dem lite då och då, framförallt i duschen där det lättare rinner till. Prövade även pumpen idag (vaddå desperat :angel:) men utan tydlig effekt.

Men nu tror jag att vattnet ev gick när jag var på toa. Eller slemproppen. Eller så är det bara inbillning igen :confused: Hade kissat färdigt och lutade mig fram emot papperskorgen när det "knäppte till" som så många berättat om och så rann det massa i toan. Men jag tycker ev att det gick att knipa av den strålen och det ska ju inte gå om det var vattnet? Sen när jag reste mig var det grumligt som attan i toan och när jag sen var ute med hunden kände jag hur det rann mera. Tillbaka in på toa hade jag rejält vattnig/slemmig flytning i trosskyddet så nu har jag binda så får vi se vad som händer :o

Det låter ju onekligen som att det var vattnet som gick. Hoppas du ligger och snufsar bebis nu.
 
Vi har varit på turné hos släkten nu i tre dagar med bas hemma hos mina föräldrar. Jättemysigt men är rätt skönt att vara på väg hem nu. A har skött sig fint och i natt la vi oss vid midnatt och när jag vaknade fick jag en chock när jag såg att klockan stod på 07.15. Så skönt med sammanhängande sömn. Kände mig som en ny människa.

Han har börjat smila upp sig ordentligt nu när man tramsar med honom, urgulligt!
Sitter han i babysittern så spänner han blicken på en leksak på lekbågen och fäktar med händerna så han träffar den. Sen är han mer vaken på dagarna och magen är inte lika strulig längre.
Tyvärr är ju följden av att han är vaken mer att han har börjat tycka det är pest att åka bil eller vagn när han är vaken. Igår skrek han hela vägen hem från en kompis. Som väl var så var det bara 10- 15min hem, men det var inte kul att höra på det utan att kunna trösta honom.
 
:)
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född 11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm

24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41, 3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm. Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.

6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet

Som vanligt lyckas jag inte fetmarkera ifrån mobilen, vet inte varför.
 
Har besökt mvc. Fick järnvärde på 97 och order om 2 niferex/dag och jag känner att neeeeeej, jag vill inteee! :p tänkte köpa på mig blutsaft på hemvägen och i kombination med det göra någonting med spenat till alla måltider. Då borde jag ju få upp värdet. Hellre det än att magen går sönder :p bebis har i alla fall hittat utgången med skallen. Då får den böka och greja fritt nu.
 
Har besökt mvc. Fick järnvärde på 97 och order om 2 niferex/dag och jag känner att neeeeeej, jag vill inteee! :p tänkte köpa på mig blutsaft på hemvägen och i kombination med det göra någonting med spenat till alla måltider. Då borde jag ju få upp värdet. Hellre det än att magen går sönder :p bebis har i alla fall hittat utgången med skallen. Då får den böka och greja fritt nu.

2 niferex per dag, det måste ju vara rena döden :p
Jag kombinerade 1 Niferex varannan dag och blutsaft varje. Gjorde susen för mitt järnvärde.
 
2 niferex per dag, det måste ju vara rena döden :p
Jag kombinerade 1 Niferex varannan dag och blutsaft varje. Gjorde susen för mitt järnvärde.
Hon sa att i nödfall får jag gå ner till en om dagen :s

Var på apoteket på hemvägen och kollade över deras. För att få rätt mängd (enligt BM) hade jag behövt närmare en flaska blutsaft om dagen. Kom hem med niferex-skiten och en flaska lactulose eller vad den heter som apotekspersonalen tipsade om. 20 ML/dag skulle tydligen vara en rejäl dos och det är väl vad man behöver då.

Skit att järnvärdet rasade nu sista månaden. Så himla onödigt känns det.
 
Har besökt mvc. Fick järnvärde på 97 och order om 2 niferex/dag och jag känner att neeeeeej, jag vill inteee! :p tänkte köpa på mig blutsaft på hemvägen och i kombination med det göra någonting med spenat till alla måltider. Då borde jag ju få upp värdet. Hellre det än att magen går sönder :p bebis har i alla fall hittat utgången med skallen. Då får den böka och greja fritt nu.
Skönt att hen har fixerat sig, då är det ju fritt fram att titta ut snart :)
Trist med järnvärdet. Det finns ett knäckebröd som heter järnrike som har massor med järn i sig. 4 skivor ska täcka dagsbehovet och de är väldigt tunna. Dock är det blodpulver i så är du vegetarian så funkar det ju inte...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 940
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 397
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 429
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp