Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj @majola undrar vad det kan vara.
Här har det blivit förkyld för första gången. Intressanta bubblor kommer ur näsan, stora också! Rätt så pigg och glad ändå men sover mer.
Ibland får dom sådana perioder. Gör han så även om ni sover bredvid honom? Hur länge väntar ni innan nu går ifrån honom när han har somnat? Går han fortfarande på smärtstillande?Och jag skäms så mycket för att när jag hör av att nu, nu kommer han att börja gråta och vi måste upp... så blir jag så frustrerad. "Inte igen... varför går det bara inte att sova en timme till.."
Usch. Jag vill inte skicka någon sån energi till honom! Han är ju det underbaraste jag har och han har det så tufft! Men hela min kropp skriker :-/
Usch @majola det lät jobbigt för honom
Jag undrar vad som händer med/i Gabriel just nu... sen förra veckan så sover han så dåligt. Han vaknar och gråter runt varannan timme, och därimellan så får man vysha och vagga (han sover i vagga) honom för att han ska fortsätta sova. Men det blir ju ingen sömn för en annan. När han gråter så är det bara att lyfta upp och gå och göra ersättning för antingen så är han hungrig eller så tröstar den så han somnar. Men han äter inte på natten som han brukade heller.
Förr så somnade han runt 20. Åt runt halv 1, 2. Somnade om. Sov till 5-6. Åt och sen vaken till 7-8 då sov han ca 40 min till.
Nu somnar han fortfarande runt 20. Men sen går det i gråtintervaller...
Men han är ju med på ett helt annat sätt nu, bara senaste veckorna. Rullade över från rygg till mage för första gången igår!
Men jag är så trött. Pappa ska ta den här natten. Bad om nästa också, men det ser det inte ut att bli.
Jag är i zombiemoode just nu.
Skönt att höra, tack!
Sixten hatar kött, fisk och fågel. Han kan gå med på pureer om det är på bara en grönsak. Frukt älskar han.
Gröt går bra ibland. Tror att blw skulle funka bra men jag är för feg.
Jag kan väl inte bara ge honom fruktpure?
Man kan också prova att ge dom lite smärtstillande för att se om det hjälper.Ja, det är samma när vi samsovit och vi brukar vänta tills vi hört att andningen är tung och jämn. Nej, nu är det ingen smärtlindring. Hm... inte tänkt på öronen lkgbarn är ju ofta naturligt öronbarn. Han är sig själv när han är vaken, utom igår.. då var han lugnare..
Ja. Det är nog utvecklingen mycket. Herrejisses så fort allt hänt sista månaderna. Vi var för första gången på babycafe i öppna förskolan i onsdags. Han var helt lyrisk! Men här har de gränsen vid 7 mån. Jag tycker det är tidigt.. att sen vara med u övriga öppna förskolan. Förskolan har ju 1år som gräns så varför ska 8 mån vara med i blandad grupp där?
Ja.. det kommer ju inte att hålla på förevigt, bara mammagnäll. Men jag ska kolla öronen!
Mina tre killar är blonda och blåögda (än så länge) och tjejen är inte blåögd i alla fall. Själv är jag brunhårig och brunögd. Mannen ljushårig och blåögd.Finns ingen anledning att känna sig stressad över vad eller hur en 6,5 månaders äter. Så länge han är pigg och frisk och följer sin kurva är allt bra.
*Kl*
Elisa är drygt 5 månader nu och äter en smakportion gröt på morgonen. Hon gillar gröt och skulle säkert äta mer om hon fick.
Har testat potatis och palsternacka också. Men det fick hon kväljningar av.
Förra veckan vägde hon 6,4 kg och var 62,8 cm.
Vad har era barn för ögonfärg?
Jag har själv bruna ögon, min man har blå. Alla mina söner har bruna ögon. Runt 4-6 månader har man sett att de kommer bli bruna.
Elisas ögon är knallblå.
Vidar behöver också en längre stund på sig innan han faller i djupsömn.Man kan också prova att ge dom lite smärtstillande för att se om det hjälper.
Pojkarna hamnar i djupsömn mycket fort. I princip så fort dom somnar.
Lillan däremot tar det ca 1-1,5 timme innan hon somnar på riktigt. Skillnaden är att innan hon hamnar där så vaknar hon kort efter man lämnat henne.
Det tog ett tag för mig att lista ut det. Tyckte hon sov som en kratta innan jag kom på varför.
Mina tre hamnar där direkt. Så i början fattade jag inte alls varför hon vaknade så oftaVidar behöver också en längre stund på sig innan han faller i djupsömn.
Ronja behöver bara fem-tio minuter
Ute på roadtrip?Dag två på resande fot. Startade 10.00 från Sundsvall och var i Lycksele 17.30. Fler oplanerade stopp, inte lika enkelt att köra dagtid. Hon höll sig glad tills det var 20 min kvar. Efter två stopp där hon bara ville leka blev det Babblarna på mobilen sista biten så vi skulle komma fram nån gång. Satt i sjalen under föreläsning gen och la sig bara i då och då
Dag två på resande fot. Startade 10.00 från Sundsvall och var i Lycksele 17.30. Fler oplanerade stopp, inte lika enkelt att köra dagtid. Hon höll sig glad tills det var 20 min kvar. Efter två stopp där hon bara ville leka blev det Babblarna på mobilen sista biten så vi skulle komma fram nån gång. Satt i sjalen under föreläsning gen och la sig bara i då och då
Jobbar, Norrlandsturné med föreläsningar både här och där. På vägen mellan Lycksele och Umeå igår såg vi (jag) renar! Hur häfigt som helst men hann inte få upp kameran innan de hoppat iväg.Ute på roadtrip?