Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

När kommer ni börja jobba så andra föräldern blir hemma heltid? Jag börjar redan 1 april, det är ju jättesnart!

När kommer ni börja jobba så andra föräldern blir hemma heltid? Jag börjar redan 1 april, det är ju jättesnart!

Vi kommer köra på med samm, dvs sambon Fortsätter jobba.
Om inte jag plötsligt skulle bli erbjuden en heltidstjänst någonstans :)

Så om jag har flyt kanske jag kan jobba runt 50%, och så om vi behöver tar vi ut lite lagomt med föräldrapenningdagar.

Vi har det jättebra, typ. Utvecklingssprånget runt sex månader är förbi, han är nöjdare igen, inte så mammig (men mamma är bäst i världen fortfarande...), sover bättre osv. Om han ser något skojigt kan han åla hyfsat snabbt. Har börjat mer medvetet att "leka" med saker. En jättekul tid.

Storasyskonen är jättekära i honom och även om det naturligtvis är lite skitjobbigt med tre småttingar ibland är det egentligen perfekt. Jag sörjer lite över att min man inte vill ha fler barn nu, men är ändå så tacksam över de barn vi har...

Kommer börja plugga på distans i höst, men sambon blir inte hemma på heltid då heller. Vi har delat från 4 månader så ingen av oss har eller kommer vara hemma på heltid.

Glöm det jag sa om sömnen :meh: vaket sen kvart över 3 och oroligt innan det.
Och inget är bra...

Jag har varit hemma på heltid nu och börjar 100% är det tänkt i maj. Så går jag ner i tjänst efter inskolning om ett år.

Vad föreläser du om Madick?

Glöm det jag sa om sömnen :meh: vaket sen kvart över 3 och oroligt innan det.
Och inget är bra...

Jag har varit hemma på heltid nu och börjar 100% är det tänkt i maj. Så går jag ner i tjänst efter inskolning om ett år.

Vad föreläser du om Madick?
Jobbigt när sömnen inte funkar.

Jag föreläser om hästens inälvsparasiter!

Jag ska jobba heltid juni-augusti. Då är pappan hemma. Sen ska jag vara föräldraledig igen augusti-januari.
Men börjar redan oroa mig lite. Tänk om hon inte kommer vilja äta så mycket mat så jag kan vara ifrån henne?
Hon kommer vara nästan 10 månader då.
Alla mina söner har ätit bra från start, men sån tur har man ju inte alltid kanske.

Jag kommer vara hemma hela tiden. Sen är planen att ev plugga på distans i höst och ha fröken på dagis några timmar om dagen.
Sålänge jag inte får ett bättre jobb än innan har vi inte riktigt råd att pappa är hemma och jag jobbar. Trist, men så är det.

Jag börjar jobba heltid 1 april, mannen är hemma till mitten av januari 2016. Antagligen går jag ner i tid i höst.
Har dock börjat gästspela lite redan och jobbar var fjärde fredag och lördag. Det är helt underbart att få komma ut och träffa lite folk :) .

Harry växer och frodas, 9,8 kg och 73 cm vid sexmånaderskontrollen. Ålar sig fram med blixtens hastighet och har inte tålamod att sitta i famnen längre stunder.

Vi har börjat med puréer och gröt så smått. För er som gör egen puré är boken Andra mosboken av Johanna Westman jättebra, finns även bra frukostalternativ. Tyvärr går den inte att köpa längre, men finns på biblioteken.

Vi pratar och utarbetar strategier för hur allt ska gå ihop så även där går det framåt.

Jag kommer att vara hemma tills Raphael är tre har vi planerat. Kanske frilansar lite från och med i höst (om jag får några uppdrag, arbetar som översättare åt 1-2 firmor). Min man ska vara föräldraledig 19 juni-18 juli men då är vi alltså båda hemma. Här är det inte alls så flexibelt som i Sverige, så det är svårt att dela upp det förnuftigt.

Jag börjar jobba den 22e juni och det känns som om det är väldigt snart! Mest troligt får min chef som han vill och min tjänst sänks till 60%.
Sen har pappa semester till mitten av augusti och då tar han ut föräldradagar. Har inte kollat exakt hur länge han ska vara hemma ännu men utöver sommaren så minst de där 60 dagarna som är öronmärkta till honom. Jag använder de flesta dagarna.
Är också lite orolig med maten eftersom tösen inte riktigt äter ordentligt ännu. Inte ett helt mål någon gång under dagen, men ibland går det ner en portion gröt på morgonen. Hon är 8 månader nu. Imorgon ska vi till bvc och se hur hon vuxit sen i början på december :)

Nu är vi hemma igen. Det blev inte mycket sova precis, kom till Sundsvall 00.20 i natt och så åkte vi igen 07.40. Lilla fröken som uppfört sig som en riktig ängel har släppt alla hämningar och är jättesnuttig och ska bara vara i famnen.

Jag är lite i chock, plötsligt får jag ett samtal från en lokal företagare som hört att jag söker jobb. Så nu ska jag på intervju på måndag :D

Hoppas hoppas att allt känns bra och att vi kanske kan hitta en deal som fungerar för oss alla. Halvtid hade verkligen varit perfekt!
Känner hur bra jag mått senaste veckan när jag jobbat halvtid på ett annat ställe. Borde vara supertrött när jag kommer hem(nätterna är inte bra ännu...), men istället är jag glad och jättekramig mot hela familjen <3
Så lite lagomt med jobb hade varit toppen!

Fått svar på Vidars blodprov nu. Katt och hästallergi, ej hund eller kanin.
Men det är ju katt och hästar vi har, så det Känns lite (!!!!!) skit .
Ska träffa allergiläkaren /överläkaren i mars men tills dess medicinera och flytta katt :(

Lungröntgen såg bra ut iaf.

Han är inte förkyld längre. Men trånga luftvägar och sådär.

Ska träffa allergiläkaren /överläkaren i mars men tills dess medicinera och flytta katt :(

Åhnej!!! :( Ska katten få ett nytt hem nu?

Var på 8 månaderskontroll idag på bvc. Fröken är 72 lång (4 cm längre än vid 6 månader) och väger 8760. Hon har bara ökat drygt ett halvt kilo sen 6 månaderskontrollen och vi pratade om mat och att hon inte vill ha mer än ett par skedar, sen kniper hon ihop munnen och vänder sig bort. Inte ens mango som hon verkligen älskar äter hon särskilt mycket av. Vitlökssås gillar hon också men det kan jag ju inte proppa i henne. Hon hatar banan (hon ryser till när hon får det i munnen och spottar och fräser) och 99% av all gröt är med banansmak. Välling gillar hon inte heller. Nu räcker inte mjölken längre verkar det som så nu måste fröken börja äta...

Åhnej!!! :( Ska katten få ett nytt hem nu?

Var på 8 månaderskontroll idag på bvc. Fröken är 72 lång (4 cm längre än vid 6 månader) och väger 8760. Hon har bara ökat drygt ett halvt kilo sen 6 månaderskontrollen och vi pratade om mat och att hon inte vill ha mer än ett par skedar, sen kniper hon ihop munnen och vänder sig bort. Inte ens mango som hon verkligen älskar äter hon särskilt mycket av. Vitlökssås gillar hon också men det kan jag ju inte proppa i henne. Hon hatar banan (hon ryser till när hon får det i munnen och spottar och fräser) och 99% av all gröt är med banansmak. Välling gillar hon inte heller. Nu räcker inte mjölken längre verkar det som så nu måste fröken börja äta...

Äter hon gröt öht alltså? För de måste inte äta industrigröt med fruktsmak. Här i Tyskland finns det massor med spannmålsflingor på barnmatshyllan. Då kan du blanda i vilken fruktpuré du vill t ex. Du kan köra havregryn torra i mixer så blir de mer finmalda.

Raphael gillar inte gröt alls, så han äter banan och smörgås istället (han gillar banan). Det är också spannmål och frukt.

Har ni provat med plockmat och att hon får äta själv? Min dotter dissade puré och ville ha riktigt käk. Jag är så glad att Raphael i alla fall äter lunchpurén, men erkände mig besegrad med den där gröten ganska snabbt...

Vad sorgligt!

Men är någon av er allergiska?

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka