Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Det är väldigt mammigt här också.

Jag har dragits med migrän igår kväll och idag fm, då vill jag helst ligga helt själv i ett tyst svalt mörkt rum och ber till gud att tabletterna ska verka och jag få somna. Men så slår mammigheten till och det illlvrålas tills jag tar honom, mycket opraktiskt när man inte ens orkar med sig själv :(
Ska ev hoppa in lite som vikarie och då vill jag ju kunna åka iväg ett par timmaR

Tog blodprov på honom igår. Vi hade fått hem EMla-plåster att sätta på i förväg. Men de hittade inga ådror att sticka i , de försökte en gång och det kom inge blod alls. Och han skrek, det var inte alls roligt att bli fasthållen i armen.
Jag frågade om inte vanligt stick i fingret fungerade och jo det var inga problem. Visst blev han ledsen då också men blod fick vi ju åtminstone den gången. Så nu blir det två veckors väntan på provsvar, testat allergi för katt, hund, kanin, häst.

Och nästa vecka lungröntgen för säkerhetsskull.
Dryg väntan :(

Förstår verkligen varför det heter väntar barn. Man gör ju inget annat än väntar på något från den stunden man bestämt sig för att man skulle vilja ha barn :crazy:

Är han bättre på nätterna nu?

Min näst äldsta kille har också lyckats ramla ner från skötbordet. Det var dock extrem otur. Jag höll på att byta blöja på honom när han sparkade till rejält med sina ben vilket gjorde att han hoppade lite framåt mot mig. Han fick då benen utanför skötbordskanten och liksom kanade ner för skötbordet.
Han ramlade alltså inte ner på sidan utan med benen före i utrymmet som var mellan skötbordet och min mage.

Det gick så otroligt fort och var så oväntat att jag hann inte få tag i honom. Däremot han jag få upp min ena fot så den dämpade fallet innan han slog i golvet.
Han började inte ens gråta utan såg mest förvånad ut.

Dryg väntan :(

Förstår verkligen varför det heter väntar barn. Man gör ju inget annat än väntar på något från den stunden man bestämt sig för att man skulle vilja ha barn :crazy:

Är han bättre på nätterna nu?
Jo men faktiskt, han är inte helt bra men visst är han lite bättre. Igår sköljde jag åtta på kvällen och sen behövdes det inte förrän imorse vid åtta :)

Så fräckt @Madick!

Hoppas migränen har gett med sig @DarkInNight. Två veckor? Jisses, men skönt att luftfuktaren verkar hjälpa honom. Håller tummarna att han inte är allergisk!

Obehagligt när man bara står och ser på men inte hinner reagera @Tora. Vad skönt att fallet ändå gick väl.

Mammigheten bara eskalerar. Idag gick hon från att leka själv på golvet till hysteriskt ledsen flera gånger. Hon bara grät och grät och borrade in huvudet i min tröja. Fruktansvärt :cry: Helt utmattad är hon också, somnade för kvällen för snart en timme sen (tidigt för att vara henne!) och somnade på mindre än fem minuter. Tre nätter i rad har hon bara vaknat en gång istället för två. Skönt för mig :D

Åh vilken härlig dag vi haft. Jobbig men kul. Tömt rummet där sonen ska få flytta in (större rum och inte vägg i vägg med bråkig lillasyster) och shoppat nya möbler åt honom. Lilla fröken har åkt sjal och haft superkul. Väl hemma gick sambon och spacklade väggar medan jag och fröken lagade mat och fixade lite. Sent om sider var spacklingen klar och sambon kom ut. När han kommer ut och börjar prata så bara lyser bebis upp och letar med blicken och verkligen VILL vara med sin pappa. Så himla mysigt att se.

Jag och Rebecka är hemma helt själva och gör våran favoritsyssla tillsammans:

image_zps1lvr8we7.jpg

(Hon äter och sover samtidigt i mitt knä medan jag tittar på tv (Step Up 2 på kanal 5) :love::D)

Så här går det när man låter tre storebröder vakta sin lillasyster en liten stund :rage:

image_zpsojdgnlnc.jpg

:D

Haha. Vilken sötnos! :love:

Här har vi trotsat vädret och spenderat en stor del av dagen ute. Blev lite pulka o korvgrillning med mina föräldrar, syskon och frökens lilla kusin som är dryga året. Mysigt. :)

Hoppas att ni snart får svar @DarkInNight! Och jag hoppas att det inte är nån allergi!

@Tora Hon verkar ju inte missnöjd med deras passning iaf :D

Så söta sockergryn ni har!

Imorgon ringer klockan 8 och då ska jag försöka få in oss på babysim! Jag tror det skulle vara så kul. Annars så är störta nöjet att dra i mammas hår just nu, eller att få ha fingrarna i mammas mun. Men han har ätit en hel grötportion och det kom nästan inget ur näsan! Sen så ska vi börja med lite annat mosat i mixern... han har fått äta det godaste eftersom vi bara ville få honom att äta, så mango är ju grejen liksom annars ;)

Men åååhh, så goa, roliga, mysiga stunder vi har. Han är det bästa som finns :love: Har sagt upp mig från mitt gamla jobb nu, och ska skriva papper för det nya på tisdag. Men HUR klarar man av att börja jobba?!

Annars så har jag bara ångest av att jag och den häst jag får vara medryttare till inte får nån kontakt. Det är liksom total förvirring. Han akademiskt riden islänning, jag gammal westernryttare... Jag försöker verkligen, men kan inte ens få till en halt. Känner mig som värsta nybörjaren och undrar om jag drömt hur jag och Pilo dansande fram i öppnor, slutor, twosteps och sidepass mm:(

Oj oj trött dag. Hela helgen och även fredag har vi slitit som djur för att få klart stora sonens rum. Stackars lilla pluttan har nog känt sig lite åsidosatt så ikväll har jag haft ett plåster på mig, även vid matlagning och tupplurar. I morgon har vi i alla fall inget planerat så vi kan softa hela dan.

Hur äter era små nu? Vi har introducerat mat långsamt och kom av oss iom sjukdom men nu är vi igång. En vanlig dag ser ut ungefär såhär:

Kl 8 Gröt och fruktpure, ca 0,5 dl. Vatten till och ersättning tills han är mätt, ca 150 ml

Kl 10 Ersättning, ca 170 ml

Kl 12 Lunch. Tre-fem iskuber med mat, från burk eller hemlagad. Borde motsvara ca 1/4 köpeburk. Vatten till och ersättning tills han är mätt, ca 150 ml

Kl 14 Fruktpure eller mosad banan

Kl 16 Ersättning,ca 170 ml

Kl 18 Middag, likadant som lunch

Kl 20 Ersättning med lite välling i. Han gillar inte välling och ratar den om det är mer än 50/50 ersättning välling men vi jobbar på det.

Han är en väldigt aktiv bebis, sitter sällan still utan ålar runt och upptäcker allt runtomkring sig. Han efterfrågar sällan mat men äter när han blir erbjuden. När han äter gröt eller mat tappar han snabbt koncentrationen och slutar äta och kniper igen munnen, annars hade han nog kunnat äta mycket mer vid varje mål. Han är dessutom väldigt tunn så jag är mån om att han får i sig så mycket som möjlig. Jag tänker att ju större mål mat han får i sig desto mindre ersättning kommer han att vilja ha efter maten och på sikt kan vi fasa ut ersättning i samband med måltid.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V