Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh va kämpigt ni verkar ha det en del =(
Hoppas verkligen att det löser sig med allergin @DarkInNight! Nu har vi ju inte några djur... snarare hoppats på att äntligen skaffat ett. Det finns inga andra lösningar?
Den som jag är medryttare hos har uppvärmd sadelkammare där missen får bo. Det är ju inte samma sak.. men nödlösning.
Efter 7 dagar på sjukhus fick vi äntligen komma hem! Mycket efter att vi fick stå på oss med att de INTE skulle sätta på dropp igen, de var rädda för uttorkning. Jättebra! Men herrn blev ju inte hungrig... och det var svårt för honom att börja äta igen. Men han var ju tvungen att lära sig på nytt och så åkte han på sin första förkylning (Tänkte mycket på stackars Vidde då! G fick koksalt i näsan och adrenalininhalationer )
Men 4 dagar efter att vi kom hem så fungerar det igen Men jag är tyvärr rädd för att några stygn har släppt... men det är så svårt att se i lilla munnen. Men precis uppe vid hårda gommen tycker jag att det ser så ut, men allt är täckt av en form av var... typ.. som heter fibrin. Men vi ska till plastikkirurgens avd i Örebro i Mars. Vad kan vi göra åt det nu? Det får väl vänta till nästa operation isåfall. Han har det tuffare att äta nu. Det tar ju emot nu och eftersom det är öppet genom hårda så åker det ofta genom näsan nu och det störs han av. Men han kämpar på ändå, och då han vägrade att äta ( inte ens glass, oboy eller piggelin ) så hann vi ju börja med en del annat. Så Sem*ers pärondryck fick tummen upp. Sen en del puréer. Allt när man är desperat. Och det har vi fortsatt med nu... så nu har en del gröt gått i, och fortsatt puréer. Men han gick ner en hel del i vikt, 700 g. Mitt lille gos. Men vi ska ta igen nu!
Så kul att ni börjat med tecken! Aldrig tänkt på att börja med det så tidigt, men jag har tänkt att vi ska börja med det som komplement då G kan ha problem med uttal och hörsel.
Nu håller killen på att förstå att han kan röra sig i gåstolen. Bakåt... =) Men än rullar han inte från rygg till mage, men han byter riktning på mage och går från mage till rygg.
Jag förstår inte att det redan har gått ett halvår... börjar få ångest för att börja jobba. Jag vill inte vara ifrån honom 40h i veckan Visst är det skönt att få någon stund själv, men det är inte samma sak.
@sandra87_ Just ont i magen var igen vår son hade alls. Han var mjölkproteinallergisk. Och när vi pratar pricktest så har jag förstått att sånna småisar är väldigt svåra både att få pricktestet rättvisande samt blodprovsanalys.
Hur ser hon ut på resten av kroppen? Är det bara i ansiktet hon har fläckarna?
Sonen fick röda kinder och haka. Vi har smörjt med Weleda calendula wind and weather cream när vi varit ute. Den är ganska dyr men sjukt dryg. Finns på typ hälsokosten.
Mvh Miks
På sonen syntes inget på blodprovet. Han var dryga 6 månader när han gjorde det. Pricktestet gjorde vi både vid 6 månader och sen vid 1,5 år. Syntes inget någon av gångerna. På provokationen, dvs han fick dricka ytterst lite mjölk under 3 timmar, fick han fläckar.Hon har nån fläck här o där på resten av kroppen men främst har det varit i ansiktet.
Vi får höra när vi ska iväg om de kan testa för det också. Syns det på blodprov?
Både igår och idag har hon dock varit superfin i ansiktet. Får hoppas det håller sig borta nu.
På sonen syntes inget på blodprovet. Han var dryga 6 månader när han gjorde det. Pricktestet gjorde vi både vid 6 månader och sen vid 1,5 år. Syntes inget någon av gångerna. På provokationen, dvs han fick dricka ytterst lite mjölk under 3 timmar, fick han fläckar.
Det som läkaren tog mjölkproteinallergin på var att han kräktes väldigt mycket samt att han hade torra röda fläckar. Ofta på benen och magen. De kallas ofta för mjölkfläckar. Det kan du googla lite på och jämföra med din dotterns fläckar. Sonens fläckar kliade inte och gick egentligen inte att smörja bort. De försvann och ploppade upp igen på ett annat ställe bara.
Hoppas ni får en bra läkare i februari som tar sig tid att lyssna och analysera tillsammans med er. Det är ju lite detektivarbete för att komma till rätta med knasiga saker!
Mvh Miks
Tack för att du tar dig tid!
Det jag får fram via google ser inte ut riktigt som frökens här hemma. Men det kan säkert variera en del antar jag. Det hon har haft på resten av kroppen har inte varit rött eller så utan man känner bara att det är torrt. Hon har haft lite rött precis under hakan, men där kommer det ju en del dregel. Och visst spyr hon men det är inte spec mkt nu längre. Förut när hon ville snutta mest hela tiden var det en del, men nu när hon äter tills hon är mätt och sedan är nöjd är det inte alls mkt. Då kommer det mest om hon sätter fart och röjer efter att hon just ätit.
För tillfället är hon fin i ansiktet, men det ska bli skönt att komma iväg så de får kika på det ordentligt.
Vilken lekglad unge vi har nu. Dock tycker hon att tutten är bra att gnaga på men se det tycker inte jag så nu får hon sitta hos sin far och tugga på bitring istället.
Väldigt glad idag. Min äldsta ska flytta hem igen!
Han stannade hos sin pappa när vi andra flyttade för 1,5 år sen.Glad är en bra känsla !
Har din största varit på villovägar?
Så nu är det dags att bo med mamma, kul!Han stannade hos sin pappa när vi andra flyttade för 1,5 år sen.
Han bor här från typ nu... ska ringa skolor i morgon. Har varit på gång ett tag men nu bestämde han sig.Så nu är det dags att bo med mamma, kul!
När flyttar hon in?
Haha, nu låter jag som en frälst och galen med tomtar på loftet.
Men jag är säker på att luftfuktaren är anledningen till att Viddes eksem på kinderna är borta.
Jag brukar smörja med Propolissalva när det blossar upp, sen glömmer jag av det igen när det inte är ilsket rött utan bara knottrigt.. Så blir det värre och jag börjar smörja igen.
MEN! Jag kom precis på att jag inte smörjt på ett par dagar, kollade på kinderna och eksemet syns mycket knappt i vissa vinklar.
Såklart är det luftfuktarens förtjänst ^^
Han hade dock inte lika stora områden som din tjej. Ca 1,5 -2 cm i diameter på varje kind vid bra tillstånd. Ibland större.
Oh, HAN. Inte hon. UrsäktaHan bor här från typ nu... ska ringa skolor i morgon. Har varit på gång ett tag men nu bestämde han sig.
Hehe. Har just hängt handdukar på elementen i hela huset typ. har dessvärre inte råd att införskaffa en luftfuktare just nu. Eller råd o råd. Kanske kan skrapa ihop en men har haft en hel hög oväntade och tråkiga utgifter denna månad så kommer bli lite tajt ett tag framöver.
Imorrn kommer barnbidraget haha
Men handdukar och vatten är ändå billigare
Hehe.. Sant.
Men vad får man räkna med att ge för en vettig luftfuktare?
Vår bergvärmepump fick fnatt så förutom ca 4-5 tusen (inte fått räkningen än ) så kommer skatten på bilen och en betydligt högre elräkning än vanligt som berodde på ovan nämnda pumpfnatt.
Dessutom åkte min telefon i backen förut med resultatet att hela skärmen såklart sprack. Ca 4 månader gammal. Suck.
Inte viktigast i världen att laga den just nu, men har ju bundit upp de på 2 år så vore ju trevligt med en hel skärm när det är dryga 1 1/2 år kvar.
Det var ju faktiskt överkomligt. Får se om vi slår till så småningom. Sålänge får de duga med handduk o vatten.Vår kostade 800.- (Wilfa hue6B) Den gör ett jättebra jobb och lättförståelig, men jag hatar att fylla på den eftersom behållaren sitter upp o ner så varje gång man ska fylla så droppar det kondensvatten.
Är annars väldigt sugen på en Bionaire BU6000 som kostar ca 550 kr inkl frakt.
Åh nej, säg inte att Bergvärmepumpar gillar att bråka. Vi installerade en i höstas
Köp en stöttålig mobil nästa gång