Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Har nämligen fått ett obekvämt dilemma.
Kortfattat (då hela mitt långa inlägg helt plötsligt inte gick att lägga in) dotter följer med sambo i lördags och jobbar, de sover över då det är snöstorm och inte så kul att åka hem och sambon har fria hotellövernattningar. På sön em säger dottern att hon fått sova i egen säng på hotellet för pappa sov med en tjej (hon berättar vilken tjej). Konfronterar pappan när barnen somnat och han är helt oförstående. Påtalar att företaget bara har avtal på enkelrum så det är ett sånt dom bott i enl honom osv..
Jag vet inte hur jag ska tänka men känner att hade man fått reda på vilket typ av rum dom bott i så hade det löst en del. Vad f*n ska jag tro?

Hehe. Ja glad och busig är hennes normala tillstånd. :D

Misstänker också att det kommer hänga i tills det blir varmare ute. Vi varvar just nu med den starkare kortisonsalvan locoid 2 ggr per dag och däremellan rikligt med miniderm som vi också fått utskrivet på en stor pumpflaska. Om vi är iväg har vi en tub locobase repair i väskan som vi tar då. Sedan har jag en kräm från min faster i England som heter sudocrem eller nåt sånt. Är inget vatten eller så i den så kör den om vi ska vara ute i kylan mkt. Inbillar mig att det är bättre med en kräm utan vatten i då.
Sedan har vi ju provat det mesta i mjukgörande som finns på Apoteket tror jag. Men just nu kör vi så här iaf. :)
Just de. Mildison har vi kört med innan vi fick locoiden som är typ samma men starkare.
Men det låter ju jättebra i mina öron :)

Kanske därför hon ser så fin ut på den senaste bilden.

Har nämligen fått ett obekvämt dilemma.
Kortfattat (då hela mitt långa inlägg helt plötsligt inte gick att lägga in) dotter följer med sambo i lördags och jobbar, de sover över då det är snöstorm och inte så kul att åka hem och sambon har fria hotellövernattningar. På sön em säger dottern att hon fått sova i egen säng på hotellet för pappa sov med en tjej (hon berättar vilken tjej). Konfronterar pappan när barnen somnat och han är helt oförstående. Påtalar att företaget bara har avtal på enkelrum så det är ett sånt dom bott i enl honom osv..
Jag vet inte hur jag ska tänka men känner att hade man fått reda på vilket typ av rum dom bott i så hade det löst en del. Vad f*n ska jag tro?
Förlåt för min fråga men förstår jag det här rätt?

Du är orolig att din sambo varit otrogen?

Så tråkigt :(

Trots luftfuktare?

Kan ni inte försöka bo någon vecka eller två hos någon som inte har djur?

Trots luftfuktaren. Men sambon hade inte sprutat koksaltlösning innan läggdags igår och imorse blev det halvdant gjort.
Rann till lite snor och så gick vi ner och duschade och nu låter det bättre.

Min bror har en djurfri studentlägenhet i Karlstad jag har spanat in :D

Ja precis. Hon har haft det mer eller mindre sedan ca 2 månaders ålder.

Så svårt att hitta vad det kan bero på. Finns inget direkt samband med något egentligen.
Slänger upp ett par bilder igen bara för att visa hur det kan se ut. Kanske är någon som har några tips.

Bild från igår på en skitglad unge när vi varit på öppna förskolan första gången efter juluppehållet. ;)
Så här är väl ungefär normaltillståndet. Just på denna bild tycker jag hon ser ganska fin ut. Ibland är det lite mer och ibland i princip borta. Man kan alltid ana att det finns där dock. Som bäst är det bara en liten rodnad, men oftast är det allra minst så som på denna bild.
IMG_8922.jpg

Och såhär såg hon ut veckan innan jul. :( Innan vi fick den starkare kortisonkrämen blossade det upp såhär med jämna mellanrum. Nu har det inte hänt sedan dess så hoppas på att det blivit bättre nu.
IMG_8445.jpg

Så underbart söt!!:love:
Det liknar mina eksem. Jag har haft såna sen jag var 6 månader (är 26 år idag) och de kommer alltid på vintern. Atopiska eksem tydligen. Enda gången jag varit förskonad var förra vintern när jag var gravid, annars är det kortisonsalvor som gäller när det bryter ut och sen måste jag "underhålla" huden ett par ggr i veckan med kortison och nån fuktgivande kräm hela vintern. Helt borta på sommaren. När jag var liten gjordes en massa pricktester och blodprov men det hittades aldrig nåt.
I mitt fall blir det värre av kall, fuktig luft (typ skåneväder :meh:), stress och socker.
Hoppas för din tjejs skull att det inte är samma som jag har. Mitt har blivit bättre sen jag blev vuxen men det kommer mest troligt aldrig att försvinna.

Ja, eller vad ska jag tro? Ska jag tro på en fyraåring så låter det hela onekligen väldigt konstigt.
I den åldern så kan dom ju beskriva saker på sitt egna sätt som inte alltid överensstämmer med verkligheten :)

Men varför skulle hon hitta på något sådant?

Kan du inte prata med tjejen hon nämnde?

Skulle din sambo vara så korkad att han var otrogen när ert så pass vuxna barn var i samma rum?

Svårt det där, och mycket jobbigt och obehagligt.

OM det mot förmodan skulle vara sant så är han ju så jävla puckad! Och vilken sits han sätter vårt barn i, det känns nästan värre än vad han isf gör mot mig!

OM det mot förmodan skulle vara sant så är han ju så jävla puckad! Och vilken sits han sätter vårt barn i, det känns nästan värre än vad han isf gör mot mig!
:/
Har verkligen inga bra råd att komma med.
Från tidigare förhållande vet jag att den där funderingen om eventuell otrohet är riktigt jobbig och tärande. Stora kramar

Idag har vi varit på första tillfället av fyra på "bebistecken"-kurs. Riktigt roligt och fröken var så med första halvan. Efter fikat däremot så var hon så trött så trött, mycket intryck för en så liten och första gången hon träffar andra små barn. Hon (och de andra barnen) tittar väldigt uppmärksamt på de vuxnas händer när vi tecknar. Det är sång och annat för att lära oss vuxna hur vi får in tecken i vardagen.

Tecknet för häst är för mig helt ologiskt... katt (stryka handen som att klappa en katt) och hund (klappa på benet som när man kallar på hunden) är klart mer logiska.

@Madick : Vad har ni för tecken för häst? Jag gick två kurser med mitt första barn men det var ju förstås tyska tecken. Då skulle man liksom vicka lite med händerna som om man höll i tyglar.

Man kan ju också ha egna tecken om det känns helknäppt. Vi ville t ex ha ett enhandstecken för "mer" så det gjorde vi. Och så avråder jag starkt från det tyska tecknet för "gott" (stryka sig på magen). Extremt puckat med kladdiga barnhänder. Vi har inte introducerat det till dottern...

Kul med tecken! Dottern lärde sig massa tecken från start på dagis och alla barnen var superduktiga! Nu pratar ju hennes årskull rätt bra så det blir inte så mycket tecken längre :)

I den åldern så kan dom ju beskriva saker på sitt egna sätt som inte alltid överensstämmer med verkligheten :)

Men varför skulle hon hitta på något sådant?

Kan du inte prata med tjejen hon nämnde?

Skulle din sambo vara så korkad att han var otrogen när ert så pass vuxna barn var i samma rum?

Svårt det där, och mycket jobbigt och obehagligt.
Nej så är det ju visserligen, att hennes verklighet och vår inte alltid är lika... Hon har en väldans massa låtsaskompisar också men det var tydligen inte en sån som sovit med pappa utan en riktig människa. Det är den kommentaren som gör att jag tvivlar på att hon bars "hittar på".

Tjejen ifråga är ingen jag känner eller ens har träffat utan vet bara vem det är till namn och nu vet jag också hur hon ser ut efter lite efterforskning på fb.

Sambon verkar inte tycka det är någon stor grej, och har vart borta och jobbat (inte på det stället från i helgen) och kommer hem sent ikväll. Vi får ha ett ordentligt snack imorgon!

Så underbart söt!!:love:
Det liknar mina eksem. Jag har haft såna sen jag var 6 månader (är 26 år idag) och de kommer alltid på vintern. Atopiska eksem tydligen. Enda gången jag varit förskonad var förra vintern när jag var gravid, annars är det kortisonsalvor som gäller när det bryter ut och sen måste jag "underhålla" huden ett par ggr i veckan med kortison och nån fuktgivande kräm hela vintern. Helt borta på sommaren. När jag var liten gjordes en massa pricktester och blodprov men det hittades aldrig nåt.
I mitt fall blir det värre av kall, fuktig luft (typ skåneväder :meh:), stress och socker.
Hoppas för din tjejs skull att det inte är samma som jag har. Mitt har blivit bättre sen jag blev vuxen men det kommer mest troligt aldrig att försvinna.

Jobbigt att det sitter i än!
Nu låter jag kanske jättekonstig, men jag känner lite att hellre eksem än att det skulle vara allergi. :o
Vi har 2 katter, en hund och jag har hästar. I princip alla vi umgås med, vänner som familj har katt, hund eller både och.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025