Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Gösta född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet) Pojke född 21/6, 50 cm, 3490 g
Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6. Sixten född 16/7. 3610 g, 52 cm.
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) Raphael Matteo född 19/7 52 cm och 4200 gram
19 sandra87_ (första barnet) Nellie född 17/7. 4065 g, 53 cm.
23 Pilo (första barnet) Pojke född 10/7, 50 cm, 3315 g
Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)
Kände att jag behövde den
Det är ju ändå några månader mellan våra gos, men jag har inte minne till att komma ihåg när
Känner att jag är nära ett fall av bebisdiabetes
men jag kan inte få nog!
Det är mjuka delen i munnen, svalget. Om man känner med tungan i munnen är det först hårt, sen mjukt... och det är den mjuka som ska opereras. Han spalt är väldigt bred.. så.. ja, det är lite svårt. För läkarna har då inte så mycket material att arbeta med. Samt att det kan gå upp... om han tex kräks osv så blir det tryck på gommen och då kan stygn lossna. Sen så är det en operation som tydligen ska göra ont efteråt
Så mitt hjärta är tungt... också eftersom jag kommer ihåg nätterna från förra. Hur lång tid det tog innan han fick morfin.... och att man själv fick rodda allt. Ta temp och hålla koll.. ge medicin... och att sjuksköterskorna verkade så stressade att jag själv ställde mobilen för när han skulle ha nästa dos... jag vågade inte lita på att de skulle komma, ena gången fick jag tom fel smärtstillande och var tvungen att gå tillbaka och be om rätt. Nu kommer vi ha med egen vattenkokare till maten och ta med diskmedel och allt.. Fast vi får ju ff bara vara en på rummet
Hur ska jag klara av att sova på hotell när jag vet hur svårt det var förra gången? Min man säger att han ska ta efter op natten den här gången... men jag vet ju hur jobbigt det var, och den här ska ju vara värre... Jag har inte varit ifrån Gabriel mer än kanske 4 timmar.. och då "vanlig" dag. Hur f*n ska jag fixa en natt när han just opererats?! Men en av oss måste ju vara pigg för att orka. Och jag kan ju inte ta alla nätter... det är ju bara jag som har körkort och jag måste ju orka köra hem sen på fredag. Om vi får åka då. Skitskitskitskitskit!! Sorry buke, men åh, om jag bara kunde göra allt och han slapp
Åh
@DarkInNight jag har ju just börjat det här glutenfria, men jag tycker allt jag göra bara blir torrt och torftigt =( har du några knep?
@supersonic Tack! Det kommer nog gå jättebra. Jag är bara den oroliga typen =/
@keilir Är allt bra med dig?
Tänk så fort det gått! Att de redan kryper och sitter.. Vill bara stanna tiden! Jag skulle verkligen kunna bli hemmamamma typen... Känner det nu. Jag är fsklärare och ÄLSKAR mitt jobb. Men jag vill ju göra allt jag gör med honom... jag vill inte att någon annan ska se och höra hans tankar och framsteg osv.. Det är ju därför jag ville "ha" honom, för att få vara med om allt det fantastiska.
Men, jag har fått nytt jobb. I staden där vi bor, ca 10 min gångväg från vårt hus. Har ångest över att lämna min gamla arbetsplats, älskar mina kollegor, barnen, läget osv. Men när vi måste skola in kommer jag ha så mycket närmare till honom och kan korta hans dagar. + löneförhöjning... kan sänka bilens försäkring, och ingen bränslekostnad/månad. Så jag borde väll jubla
Oj, nu fick jag ur mig endel.
Trevligt kväll!