Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Juni
23/5 supersonic (första barnet) Flicka född 1/6, 52 cm, 3335 g
31/5 Hjartagna (första barnet) Gösta född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet) Pojke född 21/6, 50 cm, 3490 g

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6. Sixten född 16/7. 3610 g, 52 cm.
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) Raphael Matteo född 19/7 52 cm och 4200 gram
19 sandra87_ (första barnet) Nellie född 17/7. 4065 g, 53 cm.
23 Pilo (första barnet) Pojke född 10/7, 50 cm, 3315 g

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora
(4:e barnet), Rebecka
född 10/9, 53cm, 3773 g
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-) Flicka 13/9, 49cm 3212g

Vad söta ungar ni har allihop! Och @Tora : hjälp vad dina barn är lika varandra!!

Här är min bebis:
115-141204-7577-14-fb.jpg

115-141204-7577-11-fb.jpg

Och alla gullungarna. Mina är väl också lika varandra, men inte som Toras.
115-141204-7577-16-fb.jpg

(Fotografens kommentar: "Jag tror vi får vara nöjda med det. Det brukar inte bli bättre än så med tre så små barn på samma gång..." ;-))

@majola Visst är dom lika varandra :D

Ingen snack om att dom är helsyskon. När jag tittar på bebisbilder så måste jag kolla på datumet när kortet är taget för att veta vilken utav dom det är :o

Det roliga är att jag är brunhårig med bruna ögon. Min man är blond och har blå ögon.

Alla tre pojkarna är blåögda, två är blonda och en rödlätt. Flickan vet jag inte riktigt vad hon får för färg på ögon och hår. Tror dock inte hon får blå ögon. Just nu är dom mörkt grå.

Enligt genetikens lagar borde 1 av 4 ha blå ögon. Här är det precis tvärtom :D

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Gösta född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet) Pojke född 21/6, 50 cm, 3490 g

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6. Sixten född 16/7. 3610 g, 52 cm.
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) Raphael Matteo född 19/7 52 cm och 4200 gram
19 sandra87_ (första barnet) Nellie född 17/7. 4065 g, 53 cm.
23 Pilo (första barnet) Pojke född 10/7, 50 cm, 3315 g

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Kände att jag behövde den ;)

Det är ju ändå några månader mellan våra gos, men jag har inte minne till att komma ihåg när ;)
Känner att jag är nära ett fall av bebisdiabetes :love: men jag kan inte få nog!

Det är mjuka delen i munnen, svalget. Om man känner med tungan i munnen är det först hårt, sen mjukt... och det är den mjuka som ska opereras. Han spalt är väldigt bred.. så.. ja, det är lite svårt. För läkarna har då inte så mycket material att arbeta med. Samt att det kan gå upp... om han tex kräks osv så blir det tryck på gommen och då kan stygn lossna. Sen så är det en operation som tydligen ska göra ont efteråt :cry: Så mitt hjärta är tungt... också eftersom jag kommer ihåg nätterna från förra. Hur lång tid det tog innan han fick morfin.... och att man själv fick rodda allt. Ta temp och hålla koll.. ge medicin... och att sjuksköterskorna verkade så stressade att jag själv ställde mobilen för när han skulle ha nästa dos... jag vågade inte lita på att de skulle komma, ena gången fick jag tom fel smärtstillande och var tvungen att gå tillbaka och be om rätt. Nu kommer vi ha med egen vattenkokare till maten och ta med diskmedel och allt.. Fast vi får ju ff bara vara en på rummet :arghh:
Hur ska jag klara av att sova på hotell när jag vet hur svårt det var förra gången? Min man säger att han ska ta efter op natten den här gången... men jag vet ju hur jobbigt det var, och den här ska ju vara värre... Jag har inte varit ifrån Gabriel mer än kanske 4 timmar.. och då "vanlig" dag. Hur f*n ska jag fixa en natt när han just opererats?! Men en av oss måste ju vara pigg för att orka. Och jag kan ju inte ta alla nätter... det är ju bara jag som har körkort och jag måste ju orka köra hem sen på fredag. Om vi får åka då. Skitskitskitskitskit!! Sorry buke, men åh, om jag bara kunde göra allt och han slapp

Åh @DarkInNight jag har ju just börjat det här glutenfria, men jag tycker allt jag göra bara blir torrt och torftigt =( har du några knep?

@supersonic Tack! Det kommer nog gå jättebra. Jag är bara den oroliga typen =/

@keilir Är allt bra med dig?

Tänk så fort det gått! Att de redan kryper och sitter.. Vill bara stanna tiden! Jag skulle verkligen kunna bli hemmamamma typen... Känner det nu. Jag är fsklärare och ÄLSKAR mitt jobb. Men jag vill ju göra allt jag gör med honom... jag vill inte att någon annan ska se och höra hans tankar och framsteg osv.. Det är ju därför jag ville "ha" honom, för att få vara med om allt det fantastiska.

Men, jag har fått nytt jobb. I staden där vi bor, ca 10 min gångväg från vårt hus. Har ångest över att lämna min gamla arbetsplats, älskar mina kollegor, barnen, läget osv. Men när vi måste skola in kommer jag ha så mycket närmare till honom och kan korta hans dagar. + löneförhöjning... kan sänka bilens försäkring, och ingen bränslekostnad/månad. Så jag borde väll jubla

Oj, nu fick jag ur mig endel.

Trevligt kväll!
Oj fy tusan, lider med er som får gå igenom sådana prövningar :(
Kan ni inte stanna kvar en natt på hotell så du inte har pressen på att måste köra hem direkt?
Grattis till kort resväg till jobbet, hoppas du komme trivas :)

@majola Visst är dom lika varandra :D

Ingen snack om att dom är helsyskon. När jag tittar på bebisbilder så måste jag kolla på datumet när kortet är taget för att veta vilken utav dom det är :o

Det roliga är att jag är brunhårig med bruna ögon. Min man är blond och har blå ögon.

Alla tre pojkarna är blåögda, två är blonda och en rödlätt. Flickan vet jag inte riktigt vad hon får för färg på ögon och hår. Tror dock inte hon får blå ögon. Just nu är dom mörkt grå.

Enligt genetikens lagar borde 1 av 4 ha blå ögon. Här är det precis tvärtom :D
Fast nä. Eftersom han är blåögd har han två blå och kan bara ge blått, eftersom det ändå finns barn som har blått har du ett brunt och ett blått anlag, dvs 75% ska bli blåögda och 25% brunögda, så det stämmer ju :-)

Söta fröken ligger och sover själv i sin säng med babyvakten på. Vi vuxna är ensamma uppe och jag är egentligen jättetrött men dygnet är för kort, jag får ju aldrig slappa och nu har jag tid för det så jag VILL inte gå och sova. Så det så. Trotsig-unge-fyllt-40.

Nämen vet ni vad.
Nu sitter jag i köket med två vakna ungar bredvid mig.
Tog bilen för att natta Vidar , Ronja somnade också en stund = nu kan inte hon somna. Så ja, undrar hur länge vi blir uppe då.
Jag har lagt irritationen åt sidan och insett att den här natten också blir sömnlös, snart går vi till soffan och myser istället så får det bli en sån här knäppnatt. Kan inte göra så mycket åt det.
Det är ju bra att Vidar iallafall får möjlighet att vara upprätt en stund så slemmet kommer ur så sover han kanske bättre när det är dags att sova igen.. =)

Söta fröken ligger och sover själv i sin säng med babyvakten på. Vi vuxna är ensamma uppe och jag är egentligen jättetrött men dygnet är för kort, jag får ju aldrig slappa och nu har jag tid för det så jag VILL inte gå och sova. Så det så. Trotsig-unge-fyllt-40.
Så känner jag också när /om man får en liten stund för sig själv, viiiiill iiiinte gå å soooova!. Så här har du en trotsig snart-30-årig-unge

Ja, det är förskräckligt. R somnar ofta inte förrän framåt 23 eller så (ibland blir det tidigare, men halv tio på nyårsafton var ovanligt tidigt). Och då är jag i regel för trött för att göra något vettigt, men jag vill inte gå och lägga mig eftersom jag äntligen har "ledigt". Smartast vore väl egentligen att gå och lägga sig med hon om vid tio eller så, då skulle han säkert somna och jag också. Men vem vill det?

Imorgon har vi leasat ut de stora barnen - dottern på förmiddagen, sedan lunch och barnbyte hos farmor. Hon får åka med hem, storebror stannar. Förhoppningsvis sover hon lite då på eftermiddagen också. Vi behöver städa!

Fast nä. Eftersom han är blåögd har han två blå och kan bara ge blått, eftersom det ändå finns barn som har blått har du ett brunt och ett blått anlag, dvs 75% ska bli blåögda och 25% brunögda, så det stämmer ju :-)
Jag tänkte lite tokigt (som vanligt :o). Mina tankar halkade in på två brunögda som har båda anlagen.

Ja det stämmer. Min pappa är blåögd och min mamma var brunögd.

Men borde det inte i så fall bli 50% av båda eller så? Eller tänker jag tokigt nu igen (för brunt är väl dominant).

(Nu är ju ögonfärgnedärvning ännu mer komplex än så då två blåögda kan få ett brunögt barn för att inte tala om melerade ögonfärger men för att skona min hjärna så tycker jag vi kör på den förenklade modellen :o )

Jag tänkte lite tokigt (som vanligt :o). Mina tankar halkade in på två brunögda som har båda anlagen.

Ja det stämmer. Min pappa är blåögd och min mamma var brunögd.

Men borde det inte i så fall bli 50% av båda eller så? Eller tänker jag tokigt nu igen (för brunt är väl dominant).

(Nu är ju ögonfärgnedärvning ännu mer komplex än så då två blåögda kan få ett brunögt barn för att inte tala om melerade ögonfärger men för att skona min hjärna så tycker jag vi kör på den förenklade modellen :o )
Jamen ja, 50% blir det ju förstås. Borde inte vara vaken nu...

Känner igen det där! Brukar sluta med att jag somnar i soffan istället... :o

Och på tal om ögonfärg så är både jag och sambon brunögda och har brunt hår, medan dottern har ljust hår och blå ögon :D Men min pappa och sambons mamma har blå ögon så vi båda har anlag för blå ögon :)

Ska iväg och titta på stall idag. Jag trivs så himla bra i mitt nuvarande men allt är inte helt 100 till hästen (i mina ögon) och så vill jag gärna ha lite närmre efter flytten i februari. Men som alltid när man ska bryta invanda mönster och välkända rutiner är det lite nervöst. Men har bestämt mig för att jag bara byter om det känns 100% rätt.

Ringde bvc och började stortjuta.. Nej så här länge ska det inte hålla i sig.

Så vi drar igång vårdkarusellen igen med Vidar, börjar med husläkare idag 13.00 och vill ha akutremiss till barnmottagning för mig provtagning av RS och kikhosta

Så vi drar igång vårdkarusellen igen med Vidar, börjar med husläkare idag 13.00 och vill ha akutremiss till barnmottagning för mig provtagning av RS och kikhosta

Usch då :( Men skönt att få hjälp och råd!

Hur har det gått?

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka