Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Kul att det blev lite liv här igen :)

Sambon "tjatar" om att vi ska gifta oss också och jag börjar väl bli övertalad, mest för det praktiskas skull :) Här blir det isf något litet, om jag får bestämma bara med barnen och ett par vittnen i smyg ;) Vi får väl se. Det jag kört hårt på hittills är att vi gifter oss när han bjuder mig på en resa till Hawaii!!

Här vill lilleman inte sova så särskilt mycket på dagen. Det blir lite jobbigt flr han orkar ju inte riktigt med att vara vaken så mycket som han vill... Men det kanske är någon fas, för han utvecklas snabbt nu, snart kryper han, och han är inte still någonstans utan krälar omkring som en liten mask överallt!!

Gott nytt år alla! Och Grattis @DarkInNight! Så kul!
Vi hade också ett litet bröllop när vi gifte oss, men med 3 syskon var för mig och min man så blev det endel ändå med några vänner.

Mitt nyårslöfte är att sluta med gluten en gång för alla! Med hypotyreos så är det bättre att vara utan, men det gömmer sig ju i så mycket..

G var så "snäll" på nyår och somnade vid 19 och vi vuxna kunde äta lite romantiskt i lugn och ro. Han vaknade inte ens av alla fyrverkerier (som var helt galna...!) utan sov till halv 2.
Vi skulle ha haft en bjudning med en del familj hos oss, men i måndags ringde Uppsala då de fått ett återbud, och erbjöd oss en operationstid. Då vågade vi inte ha hit folk. Så på tisdag åker vi igen för hans andra operation. Mjuka gommen den här gången, mitt lilla <3
Men skönt att få det gjort... jag inbillar mig att han har mer tid på sig då att lära sig äta. Hårda gommen blir ju vid 2-3 års ålder, så den förblir ju öppen, men han måste ju lära sig hur han ska föra maten med tungan.

Annars är allt så bra här. Han är världens goaste lilla bäbis (självklart :p) , äter, sover och leker. Han vänder sig inte än, men jobbar på det. Han har blivit riktigt duktig på öga-hand motorik och bedöma avstånd. Han är nog närmare 8 kg nu och ca 69 something lång.

Så kul att få se era små sockergryn! :love:

rygg2jan15.jpg

Här är vi idag. Är det bara bärande mamma som gäller får man väl haka på vid matlagning och andra bestyr. Dock så tråkigt att man somnar :-)

rygg2jan15.jpg

Här är vi idag. Är det bara bärande mamma som gäller får man väl haka på vid matlagning och andra bestyr. Dock så tråkigt att man somnar :-)

Gud vad mysigt det ser ut!

Grattis @DarkInNight! Så spännande med giftasplaner :) Jag väntar fortfarande... Inte på frieri för det hände 2009, utan på fortsättningen :p

Inga nyårslöften här. Brukar aldrig ha några faktiskt. Nyår flöt på bra, liten somnade vid 20.30 och då körde jag iväg till stallet för att kvällsfodra. Vaknat en gång medan jag var borta och vaknade en snabbis halv tolv. Sov genom alla smällar trots att de stod på gatan utanför fönstret och vaknade inte förrän jag kom hem 8.30 efter att ha släppt ut och fodrat alla hästarna.

Krypning är på g men det är lite svårt att koordinera händer och ben :)
Hon har blivit stadig när hon står med vår hjälp och älskar att hoppa på min mage när hon sitter där... 9 kg bebis, jo tjena.

Bjuder på två bilder på min tös:love:

20141227_103410_zpslcknjqc6.jpg

IMG_20141128_172350_zpstimwequf.jpg

Det skall ju inte spela någon roll och det är ju ingen direkt skillnad men trots allt så kändes det lite speciellt att vara gift. Lite mer seriöst på något ologiskt sätt :) (och då hade vi redan ett barn ihop innan vi gifte oss).

Har tänkt lite på det här under dagen.
Jag har tidigare aldrig sett tjusningen med att gifta sig , mest tyckt att det varit lite fånigt. Men sen jag fick barnen har jag ändrats rätt mycket och även på giftasfronten. Dels är det ju grejen med arv och så som blir mycket enklare om vi är gifta . Dels så känns det som du säger mer seriöst på något ologiskt vis.
För min del trodde jag inte att jag skulle bli berörd av ett frieri. Men sambon hade skrivit ihop ett så fint rim om vår tid tillsammans så jag stortjöt på slutet. Och så är han en sån som tänker och funderar igenom saker ett par hundra gånger innan han gör något, (jag själv är impulsiviteten personifierad.. Även om jag lärt mig handskas bättre med åren) så ett frieri från honom betyder verkligen att han på riktigt vill leva med mig tills döden skiljer oss åt.
Jag som stundtals upplever att han är dålig på att bekräfta mig fick alltså verkligen hans kärlek bekräftad med råge.

Blabla. Vad jag maler på . Blev mycket inlägg om gifteri här plötsligt :p
Och ursäkta knepiga meningsuppbyggnader, det är svårt att skriva vettigt med mobilen.

Grattis @DarkInNight! Så spännande med giftasplaner :) Jag väntar fortfarande... Inte på frieri för det hände 2009, utan på fortsättningen :p

Inga nyårslöften här. Brukar aldrig ha några faktiskt. Nyår flöt på bra, liten somnade vid 20.30 och då körde jag iväg till stallet för att kvällsfodra. Vaknat en gång medan jag var borta och vaknade en snabbis halv tolv. Sov genom alla smällar trots att de stod på gatan utanför fönstret och vaknade inte förrän jag kom hem 8.30 efter att ha släppt ut och fodrat alla hästarna.

Hon har blivit stadig när hon står med vår hjälp och älskar att hoppa på min mage när hon sitter där... 9 kg bebis, jo tjena.

Åh vilket underbart smile!
Och så stor hon ser ut när hon sitter helt själv. Min pojk har en bit kvar till att sitta så stadigt :)

Gott nytt år alla! Och Grattis @DarkInNight! Så kul!
Vi hade också ett litet bröllop när vi gifte oss, men med 3 syskon var för mig och min man så blev det endel ändå med några vänner.

Mitt nyårslöfte är att sluta med gluten en gång för alla! Med hypotyreos så är det bättre att vara utan, men det gömmer sig ju i så mycket..

G var så "snäll" på nyår och somnade vid 19 och vi vuxna kunde äta lite romantiskt i lugn och ro. Han vaknade inte ens av alla fyrverkerier (som var helt galna...!) utan sov till halv 2.
Vi skulle ha haft en bjudning med en del familj hos oss, men i måndags ringde Uppsala då de fått ett återbud, och erbjöd oss en operationstid. Då vågade vi inte ha hit folk. Så på tisdag åker vi igen för hans andra operation. Mjuka gommen den här gången, mitt lilla <3
Men skönt att få det gjort... jag inbillar mig att han har mer tid på sig då att lära sig äta. Hårda gommen blir ju vid 2-3 års ålder, så den förblir ju öppen, men han måste ju lära sig hur han ska föra maten med tungan.

Annars är allt så bra här. Han är världens goaste lilla bäbis (självklart :p) , äter, sover och leker. Han vänder sig inte än, men jobbar på det. Han har blivit riktigt duktig på öga-hand motorik och bedöma avstånd. Han är nog närmare 8 kg nu och ca 69 something lång.

Så kul att få se era små sockergryn! :love:

Jag äter glutenfritt tillsammans med dottern, tycker man kommer in i det rätt snabbt ändå :)
Vi bakar till och med eget bröd varannan dag ^^

Oj. Operation igen alltså, är den omfattande? Lycka till!

Kan bara skriva :love::love::love:

Alltså jag kommer få sockersjuka av alla söta bebisar.

@DarkInNight Vårat brölopp var mest pga det praktiska med att ärva varandra och så (följde P1 program Plånbokens råd att gifta sig för att allt blir mycket lättare när man har barn :D). Sen hade vi det som ursäkt att ha en fest med vänner.

Men när jag väl var gift så upptäckte jag att det alstrade en behaglig magkänsla :)

Såå duktig att sitta själv! Är det något min son tycker är onödigt så är det att sitta, då kommer man ju ingenvart ;)

Åh vilket underbart smile!
Och så stor hon ser ut när hon sitter helt själv. Min pojk har en bit kvar till att sitta så stadigt :)

Kan bara skriva :love::love::love:

Alltså jag kommer få sockersjuka av alla söta bebisar.

Såå duktig att sitta själv! Är det något min son tycker är onödigt så är det att sitta, då kommer man ju ingenvart ;)

Hon ville sitta tidigt, ffa vid bad så hon har övat länge ;) Smilande bebisar är väl nåt av det bästa! Kan man få bebisdiabetes? :D

Vad är det med äldre generationer och jag-har-haft-bebisar-och-kan-minsann-bäst?

Min svågers mor undrade om hon kröp och när mitt svar var "nej hon är knappt 7 månader ännu" så låg hon alldeles för lite på magen för hennes äldsta hade minsann krupit vid tre månaders ålder (yeah right :meh:).

@Pilo Oj dags för en ny operation redan? Hoppas på att denna går lika bra! :up:

Vad är det med äldre generationer och jag-har-haft-bebisar-och-kan-minsann-bäst?

Min svågers mor undrade om hon kröp och när mitt svar var "nej hon är knappt 7 månader ännu" så låg hon alldeles för lite på magen för hennes äldsta hade minsann krupit vid tre månaders ålder (yeah right :meh:).

@Pilo Oj dags för en ny operation redan? Hoppas på att denna går lika bra! :up:
Jag kröp tydligen vid 5 månader och den här lilla tjejan jobbar järnet för att få kläm på det. Jag vill däremot INTE gärna att hon är så tidig. Äldsta rullade fortfarande vid 7 mån och började krypa strax efter det, det kändes som lagom.

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Gösta född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet) Pojke född 21/6, 50 cm, 3490 g

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6. Sixten född 16/7. 3610 g, 52 cm.
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) Raphael Matteo född 19/7 52 cm och 4200 gram
19 sandra87_ (första barnet) Nellie född 17/7. 4065 g, 53 cm.
23 Pilo (första barnet) Pojke född 10/7, 50 cm, 3315 g

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Kände att jag behövde den ;)

Det är ju ändå några månader mellan våra gos, men jag har inte minne till att komma ihåg när ;)
Känner att jag är nära ett fall av bebisdiabetes :love: men jag kan inte få nog!

Det är mjuka delen i munnen, svalget. Om man känner med tungan i munnen är det först hårt, sen mjukt... och det är den mjuka som ska opereras. Han spalt är väldigt bred.. så.. ja, det är lite svårt. För läkarna har då inte så mycket material att arbeta med. Samt att det kan gå upp... om han tex kräks osv så blir det tryck på gommen och då kan stygn lossna. Sen så är det en operation som tydligen ska göra ont efteråt :cry: Så mitt hjärta är tungt... också eftersom jag kommer ihåg nätterna från förra. Hur lång tid det tog innan han fick morfin.... och att man själv fick rodda allt. Ta temp och hålla koll.. ge medicin... och att sjuksköterskorna verkade så stressade att jag själv ställde mobilen för när han skulle ha nästa dos... jag vågade inte lita på att de skulle komma, ena gången fick jag tom fel smärtstillande och var tvungen att gå tillbaka och be om rätt. Nu kommer vi ha med egen vattenkokare till maten och ta med diskmedel och allt.. Fast vi får ju ff bara vara en på rummet :arghh:
Hur ska jag klara av att sova på hotell när jag vet hur svårt det var förra gången? Min man säger att han ska ta efter op natten den här gången... men jag vet ju hur jobbigt det var, och den här ska ju vara värre... Jag har inte varit ifrån Gabriel mer än kanske 4 timmar.. och då "vanlig" dag. Hur f*n ska jag fixa en natt när han just opererats?! Men en av oss måste ju vara pigg för att orka. Och jag kan ju inte ta alla nätter... det är ju bara jag som har körkort och jag måste ju orka köra hem sen på fredag. Om vi får åka då. Skitskitskitskitskit!! Sorry buke, men åh, om jag bara kunde göra allt och han slapp

Åh @DarkInNight jag har ju just börjat det här glutenfria, men jag tycker allt jag göra bara blir torrt och torftigt =( har du några knep?

@supersonic Tack! Det kommer nog gå jättebra. Jag är bara den oroliga typen =/

@keilir Är allt bra med dig?

Tänk så fort det gått! Att de redan kryper och sitter.. Vill bara stanna tiden! Jag skulle verkligen kunna bli hemmamamma typen... Känner det nu. Jag är fsklärare och ÄLSKAR mitt jobb. Men jag vill ju göra allt jag gör med honom... jag vill inte att någon annan ska se och höra hans tankar och framsteg osv.. Det är ju därför jag ville "ha" honom, för att få vara med om allt det fantastiska.

Men, jag har fått nytt jobb. I staden där vi bor, ca 10 min gångväg från vårt hus. Har ångest över att lämna min gamla arbetsplats, älskar mina kollegor, barnen, läget osv. Men när vi måste skola in kommer jag ha så mycket närmare till honom och kan korta hans dagar. + löneförhöjning... kan sänka bilens försäkring, och ingen bränslekostnad/månad. Så jag borde väll jubla

Oj, nu fick jag ur mig endel.

Trevligt kväll!

@Pilo att en så liten skall ha ont får mitt hjärta att brista. Dom förstår ju inte varför dom har ont. Att det är för att det skall bli bra sen.

Kan du inte prata med dom på sjukhuset nu innan operationen och gå igenom vad det var som inte fungerade så bra. Så att det blir bättre denna gången.

Däremot tycker jag det låter toppen med ditt nya jobb. Istället för att lägga tid på att pendla till jobbet så kan du lägga den tiden på sonen. Är faktiskt en aning avundsjuk på att du bara får gångavstånd till jobbet. Vill också ha det så!

Förstår ångesten du har @Pilo över att vara ifrån din pojk. Har själv inte varit ifrån min tjej mer än tre timmar. Håller med Tora, det kanske går att diskutera med personalen om vad som inte gick bra sist?

Vad bra med en lista! Känner att jag får fylla i mig själv eftersom jag hoppade in så sent i tråden :)

Juni
23/5 supersonic (första barnet) Flicka född 1/6, 52 cm, 3335 g

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6. Sixten född 16/7. 3610 g, 52 cm.

Augusti
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Juni
23/5 supersonic (första barnet) Flicka född 1/6, 52 cm, 3335 g

Juli

Augusti
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-) Flicka 13/9, 49cm 3212g

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025