Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Ja helt galet fort har det gått!! Och tyvärr verkar det som att åren bara går fortare och fortare... :/

Lilla fröken tog en powernap 23.20-23.45 och var sen med och kikade på fyrverkerierna i sjalen. Väldans intressant tyckte hon och somnade sen som en stock i sin egen säng när vi kom in igen.

Gott nytt 2015

Gott nytt år allihop!

Vi hade lite "party" här hemma med goda vänner som har en dotter (min mans fadderbarn) som är ett år äldre än vårt äldsta barn. Blev helt perfekt på något vis (jag kanske inte har så höga krav): fika, barnen fick partyhattar och så sminkade jag dem lite ("med glitter!"). Barnen lekte, vi åt raclette och de fick se på film när de var klara för att vi vuxna skulle få äta i lugn och ro. Sedan gick de och lade sig och till och med Raphael hade den goda smaken att somna vid 21.30.

Vi snackade och spelade spel och sedan väckte vi de stora barnen, alltså vår treåring och deras fyraåring och tittade på raketer och skålade och sedan var kvällen slut. Inte märkvärdigt alls med andra ord men så mysigt. Vår L kände sig så stor som fick vare uppe mitt i natten och dricka "Kindersekt" (lite sprite utblandat med bubbelvatten).

Nu ser jag fram emot det nya året, har kastat ut granen och vänt fram ett nytt blad i kalendern. Känner mig redan piggare på något sätt och funderar över nya föresatser för året. Inte nyårslöften direkt, men ambitioner. :-)

Har ni några "nyårslöften"?

I övrigt firar vi in året med fortsatt förkylda barn (och man) och jag verkar ha fått min första mens efter förlossningen, men det är väl så livet är helt enkelt.

image_zps976d5407.jpg

Dagens bild. Snart 4 månader (om en vecka)

Lägg märke till dom goa kinderna :D

(Vet inte riktigt om vi hör hemma i sommar eller höstföräldrar så jag postar i båda för säkerhetskull :D
Hon var beräknad till 26 augusti men föddes 10 september)

image_zps80c8e3ff.jpg

Här var hon knappt en månad gammal. Helt otroligt vad fort dom växer :)
Kul att få se hur du (ni) ser ut! :)
Vi använder också Bumbostolen, köpte den till och med av @keilir
Hos oss står den på bordet, han gillar att få vara med oss när vi äter :)

@majola Jag har ett "nyårslöfte/ambition" , att bli av med de facebookberoendet jag skaffade mig när jag köpte ny lättsurfad mobil i våras... Har bestämt mig att enbart logga in via datorn, och den är så seg så det tar en stund och då blir det inga okynnesinloggningar :p

Sen så friade sambon på julafton (ganska inofficiellt ännu så ni som känner mig irl behöver ju inte outa det) och vi satsar nog på sommarbröllop, så min andra ambition i år är att till sommaren tränat kroppen till klänningvänligt skick :)

Senast ändrad:
Mitt nyår bestod av att vara hemma och vakta hästarna, ensam med barnen. Sambon jobbade.
Vidar somnade men vaknade ett par gånger (täppt näsa) men storasystern vaken tills jag också lade mig, 00.30 . Trodde jag skulle kunna trötta ut henne en gång för alla, har ju hört så om så många barn som somnat i soffan, på mattan, i stolar bara de är nog trötta.. icke min tösabit.

@DarkInNight menar du så här:

image_zpsda2866e5.jpg

Eller så här:

image_zps71594034.jpg

:D:D

Mina kan somna var som helst när som helst....

GRATTIS till förlovningen!!!!
Haha ja precis! Det går att räkna på en hand antal gånger hon somnat av sig själv på soffan, vi blir lika chockade varje gång det händer :D

Tack tack :)
Egentligen har vi varit förlovade sen 2008 men då var det utan giftasplaner. Så nu blev det mer ordentligt gjort :p

Ringde barnkliniken imorse, alltså nu har Vidar varit sjuk mer eller mindre tre månader och läkaren sa sist att vi skulle höra av oss om det inte blev bättre.

En månad skulle vi få vänta innan vi skulle få komma . Usch så ursinnig jag blev.

De ringde upp senare, så vi ska få komma den tolfte.

Hahaha! Men herregud!!!
Måste man sova så måste man :D

Vi gifte oss borligt med bara 20 gäster. Sen gick vi och åt på restaurang allihopa. Väldigt enkelt. Tog en vecka från det att vi bestämde oss tills vi var gifta. Det skall ju inte spela någon roll och det är ju ingen direkt skillnad men trots allt så kändes det lite speciellt att vara gift. Lite mer seriöst på något ologiskt sätt :) (och då hade vi redan ett barn ihop innan vi gifte oss).

Ringde barnkliniken imorse, alltså nu har Vidar varit sjuk mer eller mindre tre månader och läkaren sa sist att vi skulle höra av oss om det inte blev bättre.

En månad skulle vi få vänta innan vi skulle få komma . Usch så ursinnig jag blev.

De ringde upp senare, så vi ska få komma den tolfte.
Bra att ni får kollat upp det. Kan ju vara något han behöver hjälp med.

Jag har ju två barn på förskola och ett barn på skolan men lillan har bara varit lite lätt förkyld någon vecka eller så (peppar, peppar).

Måste man sova så måste man :D

Vi gifte oss borligt med bara 20 gäster. Sen gick vi och åt på restaurang allihopa. Väldigt enkelt. Tog en vecka från det att vi bestämde oss tills vi var gifta. Det skall ju inte spela någon roll och det är ju ingen direkt skillnad men trots allt så kändes det lite speciellt att vara gift. Lite mer seriöst på något ologiskt sätt :) (och då hade vi redan ett barn ihop innan vi gifte oss).
Vi hade först en tanke på att ha det samtidigt som Vidars dop, enkelt och med med bara de absolut närmaste . Men så kände vi att lite festligheter skadar inte, så vi tar det i sommar och slå ihop våra trettioårsfester samtidigt :)

Bra att ni får kollat upp det. Kan ju vara något han behöver hjälp med.

Jag har ju två barn på förskola och ett barn på skolan men lillan har bara varit lite lätt förkyld någon vecka eller så (peppar, peppar).

Ja det här är inte riktigt normalt :(
Visst blir han bättre med nezeril och hostmedicinen men bara för stunden och det dämpar ju bara symtomen.

Grattis till giftasplanerna @DarkInNight :D
Vi gifte oss på midsommarafton 2013 i smyg. Bara prästen, två vittnen med sin son och vår dotter var med. Vi förlovade oss 2011 :) Det var väldigt lagomt med hemlighetsbröllopp hemma på vår gräsmatta, passade oss ypperligt! Är väldigt lyckligt gift med världen underbarste man :love:

Grattis @DarkInNight . Berättade för sambon som undrade om det var en hint till honom :-)

Efter att ha haft ett gäng dagar där inget funkat som normalt så har söta fröken börjat signalera toa igen, även på natten. Helt torr blöja nu sedan 20.00 igår och det var mängder i pottan i morse. Kunde ligga och leka själv en stund också, det har inte funkat på ett tag. Mycket sova är det, det tar väl på krafterna att lära sig nya saker.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025