Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
God jul!God Jul och Gott Nytt År alla!
Jag önskar ett lyckligt 2015 med friska och pigga sommarbäbisar, och det känns helt otroligt att det här halvåret gått så fort!
Tack för pepp och stöttning, samt goda råd och det ni delar med er av!
Jag hoppas ni får en riktigt fin jul med nära och kära!
Måste hon gå på dagis då? Kanske en paus tills han är lite större?Från och med idag kommer jag ge ersättning som komplement till bröstmjölken, kanske till och med som en väg att fasa ut amningen.
Och det är med blandade känslor. Hade helst helammat till sex månader eller längre.
Men jag tror det är en tillväxtperiod igen, mjölken räcker inte till och jag tror inte jag orkar med en till period av att mjölkökning utan att bli helt galen, sömnbristen är redan rätt massiv.
Han blir aldrig frisk , förkylning efter förkylning. Var på väg att tillfriskna men så åkte storasyster till dagis igen och trots att vi försökte med klädbyte och bad innan hon fick åka hem så blev vi alla sjuka dagarna efter.
Förkylningarna täpper näsan på honom, så han vaknar under nätterna och är ledsen över att det är så tätt i näsan. Eller hosta. Eller hungrig. Och som ni säkert vet så om bebis är vaken är mamma vaken...
Nu dröjer det iaf över en vecka till nästa dagisdag, och jag hoppas vi kan hinna samla ork till dess.
Så inatt blir det att ladda vattenkokaren (går att ställa in på 40 grader) och ställa den bredvid sängen för att slippa gå ner och göra ersättning mitt i natten
Måste hon gå på dagis då? Kanske en paus tills han är lite större?
Det är som att man har ett sjättesinne och går på autopilot. I fredags sov fröken ensam i sovrummet med babyvakten, jag och stora dottern satt och såg på film i rummet utanför. Jag hör att liten är vaken innan vakten larmar...Jag är omöjlig.
Sambon sov tillsammans med Vidar inatt. Med ersättning och vattenkokare bredvid sig.
Jag sov i rummet bredvid med tvååringen.
ÄNDÅ var ingen av ersättningen använd när jag vaknade imorse.
Enligt sambon hade jag kommit vid varje tillfälle bebis vaknat och yrat om att jag ändå var uppe..
Själv kommer jag knappt ihåg något alls, kom bara ihåg att jag var upp någon gång men absolut inte flera. Fick lite av en chock när jag såg att flaskan var oanvänd imorse.
Lite trött och förvirrad tror jag
Nytt försök inatt
Autopilot är en bra beskrivning!Det är som att man har ett sjättesinne och går på autopilot. I fredags sov fröken ensam i sovrummet med babyvakten, jag och stora dottern satt och såg på film i rummet utanför. Jag hör att liten är vaken innan vakten larmar...