Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Ännu ett klagoinlägg från mig. Fortfarande wlika förkylda och lilleman hade igår kväll återigen över 39 graders feber. Dessutom vaknade sambon i natt med nytt halsont, jag vet inte vad jag tar mig till om han blir sjuk igen! Har börjat förlika mig med tanken på att vi aldrig kommer att bli friska utan kommer fortsätta kravla runt i det här snor-, feber- och hostkaoset hela vintern :(

Här är det också snorigt, igen! Blää. Men igår kände jag första tanden så det kanske är både tandsprickning och att storasyster snorar (igen!!). Annars far han mest runt på golvet, inte still en sekund och absolut inte dör man lagt honom, några veckor till så kryper han nog! Hjälp vad fort det går!!

Här är det också snorigt, igen! Blää. Men igår kände jag första tanden så det kanske är både tandsprickning och att storasyster snorar (igen!!). Annars far han mest runt på golvet, inte still en sekund och absolut inte dör man lagt honom, några veckor till så kryper han nog! Hjälp vad fort det går!!

Samma här, kravlar och rullar runt och fort går det! Hittar henne oftast vid vår kontorsstol eller vid bokhyllorna där alla spritflaskor står längst ner... Får nog sätta lås på dem snart :D

Vi är skitförkylda igen. Senaste dagarna har jag haft bihåleinflammation :(

Och stackars Vidar. Han har blivit hes.
Bebisgråt som är så hjärtskärande redan från början, nu låter det ännu ynkligare.

Så jag håller dottern hemma från dagis. Nu vill jag att vi får vara friska någon vecka iaf

Så jobbigt ni verkar ha det med alla sjukdomar. Peppar, peppar har vi varit förskonade. Å andra sidan är det ju för att vi isolerat oss.

Undrar om det är därför det känns som roulette när vi ska åka någonstans nu. Ena kalaset vi var på slutade med hysterisk gråt, och när han lugnade sig såpass efter ca 1 timme att jag kunde sätta honom i babyskyddet så åkte vi hem. Sen hälsade jag på mitt jobb, förskolan, det gick jättebra. Hälsade senare på en sjukskriven kollega. Det gick bra i ca 20 min, sen hysterisk gråt igen i ca en timme tills jag kunde få honom i babyskyddet och åka hem. Han hade samma gråt, men då i flera timmar när jag åkte till mina föräldrar då min syster var där och hälsade på då han var 2 månader. Det gör mig så rädd att åka någonstans :-( inget jag har provat hjälper. Han vägrar flaskan, går inte att avleda.. har ju inte haft vagn med så vi kan byta miljö iofs. Men det hjälper inte att vagga, sjunga, vyscha.. han bara gråter. Och drar ju i sig luft då så magen gör ont :-( tycker så synd om honom... och blir rädd för varför han agerar så starkt. Är det normalt? Borde jag åka ut mer?
Han visar även reservation för andra nu.

Övrigt så kämpar vi på med att ligga på mage osv. Nu är han 67 cm och 7.3 kg. Fick andra vaccinationen igår och trodde det gick bra, men idag kom febern och han är väldigt kramsjuk och gråtig. Men efter supp så sover han nu.

Hoppas ni kryar på er ni som är sjuka. Ni andra hoppas jag leker och har det mysigt inför jul :-)

Så jobbigt ni verkar ha det med alla sjukdomar. Peppar, peppar har vi varit förskonade. Å andra sidan är det ju för att vi isolerat oss.

Undrar om det är därför det känns som roulette när vi ska åka någonstans nu. Ena kalaset vi var på slutade med hysterisk gråt, och när han lugnade sig såpass efter ca 1 timme att jag kunde sätta honom i babyskyddet så åkte vi hem. Sen hälsade jag på mitt jobb, förskolan, det gick jättebra. Hälsade senare på en sjukskriven kollega. Det gick bra i ca 20 min, sen hysterisk gråt igen i ca en timme tills jag kunde få honom i babyskyddet och åka hem. Han hade samma gråt, men då i flera timmar när jag åkte till mina föräldrar då min syster var där och hälsade på då han var 2 månader. Det gör mig så rädd att åka någonstans :-( inget jag har provat hjälper. Han vägrar flaskan, går inte att avleda.. har ju inte haft vagn med så vi kan byta miljö iofs. Men det hjälper inte att vagga, sjunga, vyscha.. han bara gråter. Och drar ju i sig luft då så magen gör ont :-( tycker så synd om honom... och blir rädd för varför han agerar så starkt. Är det normalt? Borde jag åka ut mer?

Övrigt så kämpar vi på med att ligga på mage osv. Nu är han 67 cm och 7.3 kg. Fick andra vaccinationen igår och trodde det gick bra, men idag kom febern och han är väldigt kramsjuk och gråtig. Men efter supp så sover han nu.

Hoppas ni kryar på er ni som är sjuka. Ni andra hoppas jag leker och har det mysigt inför jul :-)

Jag tror helt enkelt bebisar är olika.
Min dotter var från de första dagarna med mig överallt och ingenstans, hon har aldrig varit brydd över något. Hon grät aldrig heller (på gott och ont).

Vidar är helt annorlunda, mycket mer
..känslig :)
Börjar gråta om jag höjer rösten minsta lilla, om syster gråter. Han gråter om han är minsta trött, hungrig, missnöjd eller mammig.
Så med honom får man anpassa resor och besök och sånt efter honom. Inte som med dottern, hon hängde bara med liksom :)

Så om vi ska iväg någonstans och han ska följa med får man se till att han är utsövd och mätt.
Och inte vara borta för länge för han somnar inte om det inte är tyst och lugnt.
Det blir med andra ord inte så långa resor med honom ^^

Jag som levt i villfarelsen att det måste vara bättre att ha syskon för då vänjer dom sig vid ljud osv.

"Alla" säger att jag måste ta ut honom på öppna förskolan mm så han vänjer sig vid folk.

Känner nästan för att strunta i julen och bara vara hemma... fast jag vill ju till mamma och pappa och fira. Så rädd att han ska bli rädd och ledsen och vi får åka hem.

Jag som levt i villfarelsen att det måste vara bättre att ha syskon för då vänjer dom sig vid ljud osv.

"Alla" säger att jag måste ta ut honom på öppna förskolan mm så han vänjer sig vid folk.

Känner nästan för att strunta i julen och bara vara hemma... fast jag vill ju till mamma och pappa och fira. Så rädd att han ska bli rädd och ledsen och vi får åka hem.

En trygg mamma är en bra mamma. Om du inte är trygg i situationen kommer ju han känna av det - och bli orolig.

Nä,ta det i etapper, kanske hälsa på en snabbis/bara snabbhandla/etc. Fem minuter eller så :)
Så kan du utöka i takt med att du känner dig mer och mer säker på hur du ska handskas med situationerna som uppkommer.

Vidde kan bli så där hysteriskt ledsen om han är övertrött och vi är borta och han inte får möjlighet att somna. Har flera gånger lagt honom i babyskyddet och så tar vi en vända i bilen där han somnar och så åker vi tillbaka igen :) .
Men jag är glad över att han är så duktig på att visa missnöje, han visar ju när han är trött. Det gjorde ju inte dottern...
Så jag tycker du ska vara glad över att din pojk är likadan, att han också visar när det inte riktigt är OK. För då kan vi ju åtgärda det på något vis :)

Igår var jag på julbord med jobbet över en timma bort, ingen chans att jag skulle kunna åka hem om det krisade alltså. Åkte vid 16, då var hon nyvaknad och precis ätit. Kom hem 22.30 till en rätt nöjd tjeja och ännu nöjdare pappa som fixat kvällen med bravur. Det är ju lite annat att vara själv med en 3 mån mot en helt nykläckt som mest sover. Flaskan var inga problem trots att det var länge sen. Skönt att sambon fick en självförtroendeboost, jag är ju säker på att han fixar allt men han måste ju våga tro på sig själv också.

Idag tittade på vi på luciatåg på bibblan. Fröken tyckte det var kul i ungefär 2 minuter, sen tittade hon på allt annat så vi gick och shoppade lite julklappar istället. Åh vad jag längtar efter min nya sjal som borde komma när som helst, den är kortare och kommer bli super när det blir många i och ur bilen och kortbärningar. Hatar att stå med långa ändar som vill ner i marken innan jag knutit klart, om det inte är förknutet men då blir det ofta lite för hårt eller löst. Den kortare längden kommer jag ha ringavslut på så det blir som den långa fast jag avslutar på magen under bebisrumpan istället för att knyta i ryggen.

Inte kul just nu.

Vidar har troligen väldigt ont i halsen. Så fruktansvärt hes och bara gråter :(
Ingen annan än mamman duger..

Nu har han varit förkyld typ två månader, halva hans liv :(
Nu räcker det!!

Inte kul just nu.

Nu räcker det!!
Jag brukar alltid vara generös med Alvedon när det är så. Jag upplever även att det blir lättare att hosta/dämpa hostan.

Jag säger som @DarkInNight : Barn är olika! Jag har alltid släpat med mig mina på allt, rest med dem osv och det var aldrig några problem. Många har "beundrat" mig (missförstå mig rätt nu!) och tyckt att jag varit så modig och frejdig som gjort så mycket med barnen. Men det är ju naturligtvis just för att det hat funkat som jag har gjort det! Hade något av barnen blivit jätteoroligt och gråtit i timmar så hade jag förstås låtit bli.

Blir han lika ledsen om han får vara i din famn hela tiden?

Inte kul just nu.

Nu räcker det!!

Det gör det verkligen! Har ni provat att inhalera? Tyskarna är helt galna i att inhalera vid alla möjliga åkommor.

Här gå det undan med tänderna! Första kom ju den fjärde och andra igår! R har lite diarré men är i övrigt vid rätt gott mod. Vid frukosten idag snodde han lite bröd och gnagde på, så jag antar att vi också har börjat med smakportioner nu!

Jag brukar alltid vara generös med Alvedon när det är så. Jag upplever även att det blir lättare att hosta/dämpa hostan.
Han har fått ett par alvedon.
Upplever det att han blev något bättre under natten, han somnade till slut efter mycket gråt vid åttatiden, sov till halv två och sen till fem. Tror den långa sömnen hjälpte till all läka lite.
Men fy sjutton vad ont det gör i mig när han gråter och är så hes att han knappt får fram några toner..

Så fortfarande hes och inte kry så det blir inget familjejulbord, han får stanna hemma med mig medan pappan och storesyster får åka iväg och smaska mat själva :)

Jag säger som @DarkInNight : Barn är olika! Jag har alltid släpat med mig mina på allt, rest med dem osv och det var aldrig några problem. Många har "beundrat" mig (missförstå mig rätt nu!) och tyckt att jag varit så modig och frejdig som gjort så mycket med barnen. Men det är ju naturligtvis just för att det hat funkat som jag har gjort det! Hade något av barnen blivit jätteoroligt och gråtit i timmar så hade jag förstås låtit bli.

Blir han lika ledsen om han får vara i din famn hela tiden?

Det gör det verkligen! Har ni provat att inhalera? Tyskarna är helt galna i att inhalera vid alla möjliga åkommor.

Här gå det undan med tänderna! Första kom ju den fjärde och andra igår! R har lite diarré men är i övrigt vid rätt gott mod. Vid frukosten idag snodde han lite bröd och gnagde på, så jag antar att vi också har börjat med smakportioner nu!
Inhalera vad för något ? Vi fick inget sånt hos läkaren men då var han ju inte hes heller :)

Vi har börjat lite smått med några riskorn och proviva som prova-på-smak. Han älskar proviva :p

Han har fått ett par alvedon.
Upplever det att han blev något bättre under natten, han somnade till slut efter mycket gråt vid åttatiden, sov till halv två och sen till fem. Tror den långa sömnen hjälpte till all läka lite.
Men fy sjutton vad ont det gör i mig när han gråter och är så hes att han knappt får fram några toner..

Så fortfarande hes och inte kry så det blir inget familjejulbord, han får stanna hemma med mig medan pappan och storesyster får åka iväg och smaska mat själva :)
Åhh vad mysigt att vara hemma själv med bebis.

Min lilla plutt är något mindre hes idag.

Och så har jag börjat fundera över om det är något RS-virus han drabbats av. Någon med erfarenhet?

Hej alla!

Har inte haft tid att skriva alls, så jag har lite att läsa ikapp :)

S är nu 5 månader. Han har börjat äta lite smått och hittills är sötpotatis populärast.
Han pratar mycket och lär sig nya ljud varje dag, lite segare med motoriken. Kan fortfarande inte vända sig, antar att det är lite sent eller?

Vi har de senaste dagarna försökt söva honom i hans egen säng. Något jag har ständigt dåligt samvete för, men vi vuxna måste få sova bekvämt en liten stund. När han väl somnat så sover han typ 2-5 timmar, sen får han sova resten av natten i våran säng.
Men vi får ingen ordning på nattningen alls..

Jag själv mår ganska bra. Livet är så mycket lättare när jag och pappan delar på f-ledigheten.
Har blivit utskriven från min läkar/psykologkontakt. Så livet är lite ljusare!

Hej alla!

Har inte haft tid att skriva alls, så jag har lite att läsa ikapp :)

S är nu 5 månader. Han har börjat äta lite smått och hittills är sötpotatis populärast.
Han pratar mycket och lär sig nya ljud varje dag, lite segare med motoriken. Kan fortfarande inte vända sig, antar att det är lite sent eller?

Vi har de senaste dagarna försökt söva honom i hans egen säng. Något jag har ständigt dåligt samvete för, men vi vuxna måste få sova bekvämt en liten stund. När han väl somnat så sover han typ 2-5 timmar, sen får han sova resten av natten i våran säng.
Men vi får ingen ordning på nattningen alls..

Jag själv mår ganska bra. Livet är så mycket lättare när jag och pappan delar på f-ledigheten.
Har blivit utskriven från min läkar/psykologkontakt. Så livet är lite ljusare!
Kan ni inte ställa en till säng bredvid eran? Tex istället för två 90 sängar bredvid varandra så har ni 3 st 90 sängar.

På det viset kan du ligga bredvid honom när han somnar och sedan bara flytta över till sängen bredvid.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025