Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

@DarkInNight jag brukar ha henne halvliggande eller liggande. Sitter hon så sväljer hon allt och fnyser inte ut något :meh: Gjorde ett tappert försök igår och satte henne i duschen men hon bara svalde. Spolade ansiktet lite med duschstrålen och då fnös hon lite. Jag hör ju hur det åker upp och ner i näsan när hon andas men det kommer inte ut om hon inte nyser.

Vad kul med hästarna :) Min syster var och hämtade en ny i helgen. Den ska vara sällskap till hennes ponny och ska hålla syrran i form :D

@DarkInNight jag brukar ha henne halvliggande eller liggande. Sitter hon så sväljer hon allt och fnyser inte ut något :meh: Gjorde ett tappert försök igår och satte henne i duschen men hon bara svalde. Spolade ansiktet lite med duschstrålen och då fnös hon lite. Jag hör ju hur det åker upp och ner i näsan när hon andas men det kommer inte ut om hon inte nyser.

Vad kul med hästarna :) Min syster var och hämtade en ny i helgen. Den ska vara sällskap till hennes ponny och ska hålla syrran i form :D

Jag tror jag och V har hittat ett sätt som fungerar för oss när vi sköljer lilla näsan, för de senaste dagarna har han knappt satt i halsen eller svalt någonting. Jag sprutar in lite vatten, så fnyser han ut det eller låter det rinna ut genom munnen. Inget bråk eller tjafs utan han finner sig så fint (om han inte är skittrött eller jättehungrig).

Idag firade vi fyra månader med ett läkarbesök :D
Lungor och hjärta låter fint och han fick beröm för att han var så stadig och stark. Hon tyckte även att han var i förvånansvärt bra skick för att ha varit krasslig så länge, inte avvikit något från någon normalkurva. Jag sög i mig rejält av varje fint ord han fick , haha :p
Så med ganska stor säkerhet har vi bara haft en jäkla otur och fått förkylning efter förkylning alla de här veckorna (jäkla dagis, skyller allt på det..).. och nu känner jag att det är en ny förkylningsvända på gång, suck.
Fortsätta amma för att boosta honom och även fortsätta med nässköljningarna. Sen fick vi på recept Nezeril näsdroppar och slemläsande hostmedicin som vi ska ta till vid behov.

Sambon jobbar natt igen och jag lyckades få båda barnen att somna. Tänkte få mysa med en kopp te men så flyger den där nappen ur med jämna mellanrum ^^

Ja och det blev ingen till häst, det klickade helt enkelt inte rillräckligt för att det ska vara värt allt extra arbete och kostnad en till häst innebär. Men mycket fin och vänlig häst var det.

@DarkInNight : skönt att det inte var något värre!

Här har vi firat min födelsedag med Raphaels första tand! Var även på fotografering med barnen idag. Lite stökigt att rodda runt dem, men jag fick några sneakpeaks från kameran och tror det var värt det. Tog såväl syskonkort som enskilda bilder och hoppas att julklapp till mormor och morfar/farmor år klart i och med det.

Fick låna en näsfrida igår när vi hade en mammaträff och tjo vad det kom ut gojs! Så idag är det jag som åker iväg och inhandlar en sådan :D

Börjar bli less på att amma nu, iaf på heltid. Vill börja byta ut mål men lillfia verkar tycka annorlunda och är inte alls matglad. Äter några skedar och sen åker allt ut igen. Välling verkar jag kunna fetglömma, det faller inte alls damen på läppen.

@DarkInNight : skönt att det inte var något värre!

Här har vi firat min födelsedag med Raphaels första tand! Var även på fotografering med barnen idag. Lite stökigt att rodda runt dem, men jag fick några sneakpeaks från kameran och tror det var värt det. Tog såväl syskonkort som enskilda bilder och hoppas att julklapp till mormor och morfar/farmor år klart i och med det.

Grattis i efterskott :D

Fick låna en näsfrida igår när vi hade en mammaträff och tjo vad det kom ut gojs! Så idag är det jag som åker iväg och inhandlar en sådan :D

Börjar bli less på att amma nu, iaf på heltid. Vill börja byta ut mål men lillfia verkar tycka annorlunda och är inte alls matglad. Äter några skedar och sen åker allt ut igen. Välling verkar jag kunna fetglömma, det faller inte alls damen på läppen.
Jag är också lite trött på allt ammande.. Vidar har inga problem att äta ersättning men jag vill inte sluta amma förrän alla förkylningar är väck.. Typ år 2017 eller något.

Igår missade vi några minifom. Märks nu, gnällig och kan inte somna.
Så nu tar det två dagar av en massa minifom innan det är ok igen :(

Jag skulle också gårna ge ngt mål ersättning om dagen, inte minst pga att han har blivit ganska smal. Och av praktiska skäl. Men gullungen vägrar fortfarande vehement att ta flaska...

Amningen funkar jättebra, äter med ca 4-5 h mellan förutom på natten där hon sover ca 9 h i sträck. Men jag vill kunna åka till stallet och rida nu, komma igång! Rida ut med stallkompisarna i några timmar för det kan jag inte nu eftersom fröken inte vill ha nåt alls från flaska (utom vatten som hon verkligen gillar). Då hade det varit skönt att ha bytt ut amningen mot ett mål mat som sambon kan ge...

Amningen funkar jättebra, äter med ca 4-5 h mellan förutom på natten där hon sover ca 9 h i sträck. Men jag vill kunna åka till stallet och rida nu, komma igång! Rida ut med stallkompisarna i några timmar för det kan jag inte nu eftersom fröken inte vill ha nåt alls från flaska (utom vatten som hon verkligen gillar). Då hade det varit skönt att ha bytt ut amningen mot ett mål mat som sambon kan ge...
Provat med vanlig sked och urpumpad bröstmjölk?

Är förövrigt sjukt avundsjuk på det där med nio timmars sovande bebis :p

Ja jag har dragit en riktig vinstlott :p
Vilket bra tips med sked! Hon äter typ allt som kommer från en sked (det tackar jag d-dropparna för!) så det kan vara värt att testa :)
Håller tummarna för att det kommer fungera med sked!

Jag vill också vinna lite i sömnlotteriet :)
Inatt blir det samsovning, jag hoppas det betyder mer sovning.

Hur gör alla ni andra? Hur sover era bebisar nattetid ?
I och med all förkylning och hosta så har det senaste 1-2 månaderna mest blivit att han fått sova i babyskyddet eller babysittern som då stått på sambons del av dubbelsängen. Blir inte mycket mys vi vuxna emellan när vi inte ens sover i samma säng.

Här sovs det med 4-åring i sängen så inte mycket mys här heller.. Lukas sover dock i spjälsäng med sida borttagen brevid mig så det blir ju som att han sover själv. Men det är ju några uppvak/natt, peppar peppar somnar han om lätt bara han ätit. Dottern sover som en stock som tur är så hon vaknar inte av något. Sambon har en förkärlek för att sova på soffan så han gör det också relativt ofta. Tråkigt nog. Dottern sover med oss för hon har blivit mörkrädd och vill inte sova själv, och sover hon i sin säng så vaknar hon på natten och man får lov att gå och hämta henne för hon vågar inte gå själv. Och sover sambon på soffan så blir det ju jag som får vakna då OCKSÅ. Nej, då får hon sova med oss, hon lär inte göra det för evigt.

Hrm..
Hur paketerar ni in era barn på för sätt när/om de ska sova i vagnen utomhus nu när det äntligen börjar bli lite kyligt ute ?

Känns som att jag bara gör fel för han blir antingen kall eller svettig.

Här sovs det med 4-åring i sängen så inte mycket mys här heller.. Lukas sover dock i spjälsäng med sida borttagen brevid mig så det blir ju som att han sover själv. Men det är ju några uppvak/natt, peppar peppar somnar han om lätt bara han ätit. Dottern sover som en stock som tur är så hon vaknar inte av något. Sambon har en förkärlek för att sova på soffan så han gör det också relativt ofta. Tråkigt nog. Dottern sover med oss för hon har blivit mörkrädd och vill inte sova själv, och sover hon i sin säng så vaknar hon på natten och man får lov att gå och hämta henne för hon vågar inte gå själv. Och sover sambon på soffan så blir det ju jag som får vakna då OCKSÅ. Nej, då får hon sova med oss, hon lär inte göra det för evigt.

Jag får också nattliga besök av dottern. Hon vill somna i sin säng men sen kommer hon nästan alltid in till dubbelsängen under natten om inte pappan sover bredvid henne.

Två nätter kvar nu av hans nattvecka.. :)

Håller tummarna för att det kommer fungera med sked!

Jag vill också vinna lite i sömnlotteriet :)
Inatt blir det samsovning, jag hoppas det betyder mer sovning.

Hur gör alla ni andra? Hur sover era bebisar nattetid ?
I och med all förkylning och hosta så har det senaste 1-2 månaderna mest blivit att han fått sova i babyskyddet eller babysittern som då stått på sambons del av dubbelsängen. Blir inte mycket mys vi vuxna emellan när vi inte ens sover i samma säng.
Tja. Det brukar börja med en bebis i sängen men varje morgon så brukar det ligga tre barn till i sängen hoprullade i en enda hög som kattungar tätt, tätt på mig O_o

(Väldigt mysigt dock :love:)

Min man sover för tillfället på soffan han också men det är för att hålla den ena hunden sällskap då vovven opererat ryggen och får inte gå i trappor (sovrummen på övervåningen).

Raphael ssomnar på soffan och när jag går och lägger mig så lägger jag honom i spjälsängen som står bredvid min säng. Där sover han i regel resten av natten.

Stora sonen somnar i sin säng och sover ganska ofta hela natten men kommer ibland in till oss. Dottern somnar oftast i vagn, bärs in till sin säng och kommer tassandes under natten.

Oftast somnar fröken i soffan med oss, bärs upp till sin säng. På sistone har jag varit lite lat och har liggammat på natten och så har hon fått sova kvar bredvid mig sen, annars har jag gått upp, ammat och sen lagt ner henne i hennes säng igen. Vissa nätter vill hon inte ligga själv så då får hon komma till mig. Spjälsängen står intill min utan sida.

Hrm..
Hur paketerar ni in era barn på för sätt när/om de ska sova i vagnen utomhus nu när det äntligen börjar bli lite kyligt ute ?

Känns som att jag bara gör fel för han blir antingen kall eller svettig.
Jag köpte i veckan en toppenbra åkpåse i dun. Beställde från babyland. Så nu har han fleecejacka, mössa och vantar i åkpåsen i liggdelen, och har vart alldeles lagom varm och go! Räknar med att det ska räcka typ med en fleeceoverall i den åkpåsen även om det är rejält mycket kallare än såhär. Han sover merparten av alla sovpass ute så det kändes viktigt med något ordentligt. Funderade på en voksi först men dom är galet dyra!! Denna kostade 699 kr, tror ordinarie pris var 1700 ca så det känns bra än så länge :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka