Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Här har jag fått känna på hur det känns att vara ensamstående några dagar. Länsstyrelsen ringde i torsdags och aviserade en rutinkontroll på hästar och stall.
De kommer idag och min man har grejat som en galning hela helgen nonstop typ. Allt kommer tyvärr inte att bli godkänt, takhöjden är för låg bl a. Äntligen har polletten trillat ner att vi verkligen, verkligen måste sälja av minst två (vi har fem nu).

Som tur har vi fått en kontakt i Holland som kanske har hittat en köpare åt oss. Istället för att lägga mig tidigt har alltså kvällarna gått åt att skriva långa mail där jag beskriver hästarna. Datorn där vi har alla bilder och filmer gav dessutom upp igår. Blä!
Usch då. Brukar dom komma på kontroll med jämna mellanrum? Vi har nu 6 hästar och har haft det länge men har aldrig haft besök. Grannen har dock men dom har även kor.
Det där med att vara ensamstående är jag välbekant med också tyvärr då sambon jobbar 10 mil bort sedan 3 månader tillbaka, ska även vara där december ut. Åker tidigt, kommer oftast hem när barnen lagt sig så jag står här med allt! Det känns inte ok alls längre och hag tycker det är helt sjukt att han prioriterar jobbet framför vår dotter 4 år. Lukas lider ju inte särskilt mycket då han är så liten men dottern är ledsen och det vet han om. Kommer inte tycka något sånt här är ok igen (trots att han har ett rejält lönekuvert nu mot det vanliga). För mig är det en konstig prioritering men han tycker uppenbarligen att det är värt det!

Ja man känner sig riktigt hemsk när det kommer till vaccination. Det var samma här, jätteglad och log och pratade för fullt med de som skulle sticka, och sen gör det så ont!!! Som tur är gick det över fort här också.

På tal om sömn så är vår son jättesvår att söva på annan plats än sängen på kvällen. Med det inte sagt att han somnar på ett kick, utan han kan vara lite arg en stund. Men som sagt, att gå runt och vagga honom funkar inte heller. Men det är väl ett himla otyg det här med att rulla!!! Förut gjorde han ju det bara i riktigt vaket tillstånd, nu rullar han till mage så fort han är minsta lilla vaken och då blir han arg. Frampå morgonkvisten så har han de senaste nätterna faktiskt rullat runt och sovit på mage och sover faktiskt bättre då, alltså längre pass. Och det ska ju vara ok att dom sover på mage när dom kan lägga sig så själv...
Vid läggning så brukar jag hålla om honom, alltså lägga en arm på honom. Det blir han mycket lugnare av. Det blir nästan lite av att hålla i honom lite men minns att vi hade en sån period med dottern också. Givetvis blåhåller jag honom inte utan det blir mer som en kram, och gör så att han inte kan fara runt så mycket, för då somnar han ju aldrig.

Minns ni att ca en vecka efter att Lukas föddes så blev vi ombedda att se oss om efter ny bostad? Vi hyr bara huset vi bor i och har letar hus länge men det säljs sällan något här som faller oss i smaken. Då var beskedet att vi skulle vara ute i november och vi blev superstressade! Det har sedan blivit ändrat till i sommar. Vi drog då igång projekt bygga nytt. Nu blev det ändrade planer igen och mina föräldrar vill att vi tar över deras hus. Det känns helt optimalt för mig med tanke på att hästarna står på gården. Och ekonomiskt kan man inte försvara att bygga ett nytt gentemot att köpa ett 30 år gammalt hus för en spottstyver.
Det tråkiga med det hela är att mina föräldrar då kommer att separera!!! Usch vad jag har mått dåligt över det då det är på min mammas initiativ och min pappa är oerhört sårad. Jag är så himla glad att jag är åtminstone är vuxen när jag nu ska hantera dessa känslor. Hur är det möjligt att inte känna mer sympati med min pappa som är den son blir lämnad?
Har ni skiljda föräldrar?

Mina föräldrar delade på sig för två år sen och både jag och syrran är vuxna även om syrran fortfarande bodde hemma då. Det hände en del tråkiga saker och vi hittade en del otrevliga saker efter pappa, man kan väl säga att han inte var den man trodde... Har ingen kontakt med honom idag men syrran har. Han vet om att han har ett barbarn men han har inte träffat henne och jag har inga planer på att låta det ske på ett tag.

Shit vilken klängperiod vi hamnat i, världens utvecklingssprång måste vara på G. Hon SKRIKER när hon inte är hos mig, ska sova nära mig fast hon annars vill sova själv och är inte alls sig själv. Pluttfia. Och stackars sambon...

Shit vilken klängperiod vi hamnat i, världens utvecklingssprång måste vara på G. Hon SKRIKER när hon inte är hos mig, ska sova nära mig fast hon annars vill sova själv och är inte alls sig själv. Pluttfia. Och stackars sambon...

Stackare :( Tur att det går över, de där perioderna tycker jag är ganska jobbiga. Man får ju ingenting gjort utom att mysa bebis :)

Är det någon som börjat med smakisar? :)
Här har vi hållt på lite sedan en månad tillbaka. Han är superibtresserad när vi äter så därför började vi lite smått.
Han har fått potatis, morot, palsternacka (klar favorit), sötpotatis, ärtor, banan, päron och sen kör vi bovetegröt. Tyvärr blir det lätt stopp i magen, även om han inte får särskilt mycket. Senaste 1,5 veckan har han bajsat typ två gånger. Då har jag ändå backat med maten också så att det var flera dagar han bara fick amma.
När hag var på BVC för en vecka sedan 5,5 mån kände jag mig ifrågasatt varför han inte åt mera mat, är det bråttom fick jag lov att frpga tillbaka!!?
Har i rejält med kokosolja i allt han får.

Vi har testat lite olika, bl.a. potatis, morot, palsternacka och banan. För någon vecka sen åt han det mesta med god aptit men just nu är inget gott. Har försökt med gröt och välling också men det var inte gott alls. Det ger väl sig med tiden tänker jag, jag känner ingen som fortfarande i vuxen ålder drick mjölkersättning i nappflaska ;)

Ja vi har väl smakat oss fram i ca en månad. Äter ett mål gröt om dagen nu. Hon smakar i princip allt vi äter och så har jag gjort puré på morot, ärtor och spaghetti med köttfärssås. Jag har också köpt nån puré på burk men tycker de luktar fis... fruktpuréerna går an, katrinplommon med äpple var mmmm enligt henne ;) Mosad banan klöks hon av.

Gnäll och dregel hela veckan och titta! Där är fyra små mjölkisar på väg ut! Jag har inte kollat på ett tag men nu kan jag verkligen se översta delen (incisala på fackspråk) av framtänderna uppe och nere :D

Gnäll och dregel hela veckan och titta! Där är fyra små mjölkisar på väg ut! Jag har inte kollat på ett tag men nu kan jag verkligen se översta delen (incisala på fackspråk) av framtänderna uppe och nere :D
Nej nej nej. Säg inte så! Här går det åt ett antal handdukar och dregglisar per dag pga allt dregel. Vill absolut inte ha några tänder så länge jag ammar! :D

Ja man känner sig riktigt hemsk när det kommer till vaccination. Det var samma här, jätteglad och log och pratade för fullt med de som skulle sticka, och sen gör det så ont!!! Som tur är gick det över fort här också.

På tal om sömn så är vår son jättesvår att söva på annan plats än sängen på kvällen. Med det inte sagt att han somnar på ett kick, utan han kan vara lite arg en stund. Men som sagt, att gå runt och vagga honom funkar inte heller. Men det är väl ett himla otyg det här med att rulla!!! Förut gjorde han ju det bara i riktigt vaket tillstånd, nu rullar han till mage så fort han är minsta lilla vaken och då blir han arg. Frampå morgonkvisten så har han de senaste nätterna faktiskt rullat runt och sovit på mage och sover faktiskt bättre då, alltså längre pass. Och det ska ju vara ok att dom sover på mage när dom kan lägga sig så själv...
Vid läggning så brukar jag hålla om honom, alltså lägga en arm på honom. Det blir han mycket lugnare av. Det blir nästan lite av att hålla i honom lite men minns att vi hade en sån period med dottern också. Givetvis blåhåller jag honom inte utan det blir mer som en kram, och gör så att han inte kan fara runt så mycket, för då somnar han ju aldrig.

Minns ni att ca en vecka efter att Lukas föddes så blev vi ombedda att se oss om efter ny bostad? Vi hyr bara huset vi bor i och har letar hus länge men det säljs sällan något här som faller oss i smaken. Då var beskedet att vi skulle vara ute i november och vi blev superstressade! Det har sedan blivit ändrat till i sommar. Vi drog då igång projekt bygga nytt. Nu blev det ändrade planer igen och mina föräldrar vill att vi tar över deras hus. Det känns helt optimalt för mig med tanke på att hästarna står på gården. Och ekonomiskt kan man inte försvara att bygga ett nytt gentemot att köpa ett 30 år gammalt hus för en spottstyver.
Det tråkiga med det hela är att mina föräldrar då kommer att separera!!! Usch vad jag har mått dåligt över det då det är på min mammas initiativ och min pappa är oerhört sårad. Jag är så himla glad att jag är åtminstone är vuxen när jag nu ska hantera dessa känslor. Hur är det möjligt att inte känna mer sympati med min pappa som är den son blir lämnad?
Har ni skiljda föräldrar?
Grattis till huset även om det är beklagligt med dina föräldrars separation.

Snacka om vilka dubbla känslor det måste bli? :(

Här dreglas det floder! Han har smakat banan en gång på fingret och tuggade massor! :D Han har gått upp från 6.2 till 7 på 2 veckor!

Snart ska vi sluta att tejpa ärret. Så pirrigt, men jag förstår inte hur det kan vara så olika beroende på LKGteam i sverige... vi har fått råd om en månad. I Linköping säger dom 6 och i Göteborg tejpar dom inte alls :confused: så vad ska man tro för bästa resultat?
Han har börjat visa reservation mot andra nu och en dag var inte pappa OK, utan mamma gällde.Har börjat med ett scrapbookalbum för operationerna också.

Usch så jobbigt @keilir ! Jag är plåsterbarn, men mina systrar är sen mina föräldrars tidigare förhållanden. Men de har följt mina föräldrar som var de som skiljde sig. Men de var ju barn då och mina föräldrar skiljde sig från sina pga missbruk och otrohet så deras ex är ju inget att hänga i julgranen :cautious: men de kämpar med sina känslor ständigt. .. :(

Vi hade tur med vaccinationen, en natt med feber och så lite trött dagen efter. Thats it! :)

Hostan har börjat ge med sig. Så himla skönt.
Det är nästan så jag får sova om nätterna :p .
Har börjat byta ut ett amningsmål mot ersättningsmål. Tycker dock inte att han står sig så mycket längre på ett ersättningsmål jämfört med amning, men har fått känslan av att han inte riktigt blir nöjd på enbart bröstmjölk och just nu orkar jag inte konstant-amma för att öka produktionen heller.

Jomenvisst, morgon halv 5 gillar jag. Vi kör på den :banghead: speciellt när vi kom i säng runt 11... kaffe intravenöst finns det?

Nej nej nej. Säg inte så! Här går det åt ett antal handdukar och dregglisar per dag pga allt dregel. Vill absolut inte ha några tänder så länge jag ammar! :D

Hahaha :D Detta har faktiskt varit i omgångar i ca två månader så efter ett tag slutade jag kolla i munnen. Kollade igår eftersom det var längesen sist och mycket riktigt syns de tydligt där under tandköttet :) Jag ammar fortfarande, får väl skynda lite med maten, är inte heller så förtjust i tanken på att amma en mun full av vassa tänder...

@Pilo gillar tanken med intravenöst kaffe :up: men halv fem är lite tidigt när man lagt sig elva ja... Vaknade själv nyss av mitt alarm (la mig tolv, dottern somnade elva) annars hade jag nog fortsatt sömnen en timme till innan den lilla vaknat :D

Nu har vi jobbat i 4 hela dagar på mässan i Friends Arena. Jag tror nog min lilla fröken var det som drog mest i vår monter :-) Det har gått över förväntan att ha med henne, hade knappt behövt ha med mig barnvakt. Nu är vi hemma och NU kommer knorket, hon är jätteklängig och lite orolig, pluttfia. Skönt att jag inte har någon tid att passa i morgon bitti så jag kan sova så länge hon sover.

Tänka sig att hon är så ljuvlig att tanken om en till dyker upp... den jobbiga graviditeten och hemska förlossningen verkar ha förträngts för jag kommer inte ihåg att det var så illa! Skumt. Mensen är tillbaka också, redan...

Nu har vi jobbat i 4 hela dagar på mässan i Friends Arena. Jag tror nog min lilla fröken var det som drog mest i vår monter :-) Det har gått över förväntan att ha med henne, hade knappt behövt ha med mig barnvakt. Nu är vi hemma och NU kommer knorket, hon är jätteklängig och lite orolig, pluttfia. Skönt att jag inte har någon tid att passa i morgon bitti så jag kan sova så länge hon sover.

Tänka sig att hon är så ljuvlig att tanken om en till dyker upp... den jobbiga graviditeten och hemska förlossningen verkar ha förträngts för jag kommer inte ihåg att det var så illa! Skumt. Mensen är tillbaka också, redan...
Jag har också haft förbjudna tankar om ett till barn ^^

Men tyvärr blir det inte verklighet, jag pallar inte en till graviditet.
..och nu måste jag verkligen få komma på fötter med jobb och så :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka