Hur söver ni era små på kvällarna? Här har vi haft det jättejobbigt med nattsömnen ett tag men nu verkar det *peppar peppar* ha vänt. Då börjar det väl bli dags att ta tag i kvällarna istället när det finns lite mer ork och energi. På dagarna när han behöver sova lägger jag honom i vår säng, klappar honom på rumpan och håller i hans händer och ganska omgående sover han. Så gjorde vi också förut på kvällstid också, antingen i soffan eller i hans egen säng. Sen några veckor tillbaka visar han att han är trött runt kl 20 men kommer inte till ro med ovan metod utan vi måste sätta honom i bärselen, där kommer han till ro med en gång. När han väl somnat lägger vi honom i hans säng men då har han börjat vakna efter ca 30 minuter igen och är då superpigg och ofta ganska gnällig. Sedan är det skrik och gnäll fram till 22-23 då han somnar i selen igen. Försöker man söva honom i sängen krälar han runt och är missnöjd och kommer aldrig till ro.
Jag misstänker att han vaknar till efter första insomningen för att han är på en annan plats än där han somnade och därför blir otrygg. Jag skulle gärna se att vi kunde natta honom i hans egen säng men just nu verkar det svårt. Kommer han alltid att vilja bli sövd i selen om vi förtsätter med det eller har han en period när han behöver extra mycket närhet? Hur söver ni era barn som är ungefär lika stora (fem månader) och hat innehaft några bakslag där tidigare strategier inte fungerat? Har ni hittat tillbaka till strategin eller fått komma på en ny?
Jag misstänker att han vaknar till efter första insomningen för att han är på en annan plats än där han somnade och därför blir otrygg. Jag skulle gärna se att vi kunde natta honom i hans egen säng men just nu verkar det svårt. Kommer han alltid att vilja bli sövd i selen om vi förtsätter med det eller har han en period när han behöver extra mycket närhet? Hur söver ni era barn som är ungefär lika stora (fem månader) och hat innehaft några bakslag där tidigare strategier inte fungerat? Har ni hittat tillbaka till strategin eller fått komma på en ny?