Kul att barnen kan vara så olika stora och ändå inom normalspannet. Vår lille kille är 66 cm och 6000g tung som fem månader. Även här gick vaccinationen bra, första sprutan var ok men andra lite jobbig men han lugnade ner sig mycket fortare än sist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att barnen kan vara så olika stora och ändå inom normalspannet. Vår lille kille är 66 cm och 6000g tung som fem månader. Även här gick vaccinationen bra, första sprutan var ok men andra lite jobbig men han lugnade ner sig mycket fortare än sist.
Vi har en sådan på våran öppna också. Ytterst populär bland alla barnen!!!!Fröken fyller 4 månader idag och vi har varit på BVC. Hon väger nu 7565 gram och är 64 cm.
Ska börja med nåt litet smakprov då och då och även gröt tänkte vi då hon är väldigt intresserad när vi äter något. Jag vill ju gärna börja trappa ner amningen snart med så tanken är väl att komma upp i ett mål gröt om dagen på kvällen nu framöver. Vi hoppas på att det gör att hon somnar lättare på kvällen med. Är lite bättre nu men hon är fortfarande ledsen på kvällen flera ggr i veckan.
Till jul tänkte vi nog köpa denna.
http://lekmer.se/leksaker/babylek/lara-ga/fisher-price-sit-to-stand-giraffe
Lite tidigt men hon har redan en lära gåstol och massa babyleksaker. Denna finns på vår öppna förskola och är superpopulär bland alla barn.
Sedan ska vi köpa en ny vagn när det är dags för sittdelen. Har en begagnad Emmaljunga just nu men den börjar bli så sliten och är tung att hålla på med så vi ska satsa på en lite lättare och smidigare med vändbar sittdel tänkte vi.
Mina har alltid fått båda sprutorna samtidigt, en i varje ben av varsin BVC-tant. Trodde det var standard.Vaccinationerna gick bra, den första var inga problem men när hon blev stucken andra gången var det inte lika roligt längre. Hon lugnade sig ganska fort efter ändå. 5,5 månad nu 67,5 lång och 7875g. Helammar fortfarande eftersom fröken inte är så intresserad av mat. Gröt går ner ganska bra så frukosten är vi på väg att byta ut. Köpte en färdig burk med katrinplommon/äpple och det var "mmmmmmm"
Har inte tänkt så mycket på julklappar ännu. Förmodligen en lekmatta eller större tjockare filt hon kan ha på golvet nu när vi får större
Tog två dagar efter jag började med penicillinet så var hon nästan sitt vanliga jag. Men jag vräkte på så mycket det gick med smärtstillande. Ser ingen anledning att de skall ha ont mer än absolut nödvändigt.Trots att jag själv var ett öronbarn, så har bara ett av mina fem barn haft öroninflammation en gång i sitt liv.
Så jag skulle nog inte känna igen det direkt om någon skulle få det.
Hoppas hon blir frisk snabbt nu. Lilla stackarn. Det är verkligen inte roligt med öronvärk.
Ja tänk hur olika det kan vara och ändå så himla "normalt" Vår dotter, nu 4 år vägde 8,6 kg vid 1 års ålder!Haha och våran 4månaders väger över 9kg!
Idag ska jag och dottern till däckakrängarn Från att ha haft "sommar" hur länge som helst till att få lite mer höst och idag 6 plus (brrrr) så känns det väldigt skönt att få på vintersulorna Den andra bilen får imorgon.
Nu börjar det bli lite svårare att veta hur man ska klä sin bebis utomhus, hur gör ni andra och hur kallt har ni? Just nu har hon en body och ovanpå det en tjock fleeceoverall när vi är i stallet, då kan jag ha henne i bärselen utan att bekymra mig för att hon fryser. Ska vi bara vara ute kort, typ från dörren till bilen till affären så har hon fleecejacka, byxor och strumpor istället, ev en filt över benen.
Och min kille är ganska frusen av sig så han har redan vinteroverall när han sover ute i vagnen. . Dock av lite tunnare modell och inte med jättemycket under. Över 5-7 grader och i selen har han fleeceoverall.Idag ska jag och dottern till däckakrängarn Från att ha haft "sommar" hur länge som helst till att få lite mer höst och idag 6 plus (brrrr) så känns det väldigt skönt att få på vintersulorna Den andra bilen får imorgon.
Nu börjar det bli lite svårare att veta hur man ska klä sin bebis utomhus, hur gör ni andra och hur kallt har ni? Just nu har hon en body och ovanpå det en tjock fleeceoverall när vi är i stallet, då kan jag ha henne i bärselen utan att bekymra mig för att hon fryser. Ska vi bara vara ute kort, typ från dörren till bilen till affären så har hon fleecejacka, byxor och strumpor istället, ev en filt över benen.
Idag ska jag och dottern till däckakrängarn Från att ha haft "sommar" hur länge som helst till att få lite mer höst och idag 6 plus (brrrr) så känns det väldigt skönt att få på vintersulorna Den andra bilen får imorgon.
Här är vi 64 cm och 6.4. Men vissa gånger nu har han fått i sig runt 220 ml men då hat vi fått blanda två gånger. Det växlar mellan 100 och 200 ml.
Vi ska snart ta ny vaccination igen.. första fick han båda sprutorna samtidigt. Usch... känns som han aldrig får ett brejk men alla stygn är borta nu och det ser så fint ut!
Han är så nära att komma över från rygg till mage nu. Och han vill verkligen framåt när han är på mage men det slutar oftast med skrik och frustration. Sen går det att busa och leka mer nu. Som att han skrattar och väntar på "kill på magen lek". helt underbart
Vi har fleece underst i vagnen, https://www.google.se/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=suffle&gfe_rd=cr&ei=rJ9rVMLiFoKr8wfshoHQAQ#q=newbie overall&facrc=_&imgrc=HNkLnvUE55oE2M%3A;undefined;http%3A%2F%2Fwww.kappahl.se%2Fmedia%2F0217799171648_F_02.png;http%3A%2F%2Fwww.kappahl.se%2Farticle%2Foverall_177998;450;450 den overallen och tjock filt. Han är lagom varm. Händerna är svårare att hålla värmen på. Men kör raggsockor över.
Jag har inte heller börjat ge D-vitamin. Har inte orkat/vågat eftersom det är så många som upplever att deras bebisar får ont i magen av det. Har beställt hem D-vitaminer av ett annat märke som är utan konserveringsmedel som jag tänkt börja ge istället.Jag bär mest så det är body, ull-långisar, knästrumpor, tjockare byxor, tjockstrumpor och en fleecejacka, mössa o halsduk (mest för att isolera glipan mellan mig och bebis). I bilen har jag stickat en ullfilt som är i botten så det är varmt underifrån och så filt över så bara fleecejackan normalt sett över innekläderna.
Sedan 00 i natt har hon kissat på pottan/toaletten 7ggr, jag har missat två kissar, en när jag satte på blöja (trodde hon tänkte sova) och en när hon låg i babygymmet och jag stökade i köket så jag inte hörde. Hon säger tydligt till nu, det är så häftigt! Tidigare hade jag svårt att tyda kiss-signaler.
Kom på igår att jag helt glömt bort D-dropparna så jag började ge det nu. Väldigt spännande tyckte hon! Men det har inte kommit bajs idag, det brukar alltid komma ett stort lass på morgonen. Kan det vara dropparna som stör eller är det bara en slump?
Vad är det för märke? Är det konserveringsmedel i de vanliga med gul etikett vill jag inte ge dem...Jag har inte heller börjat ge D-vitamin. Har inte orkat/vågat eftersom det är så många som upplever att deras bebisar får ont i magen av det. Har beställt hem D-vitaminer av ett annat märke som är utan konserveringsmedel som jag tänkt börja ge istället.
Var köper du de dropparna?Herrn vägde 6,5 kg igår, lite snål viktuppgång med andra ord men dr var ju med denna gång och hon verkade inte ett dugg orolig. Ny vägning om en månad alltså vid ca 7 mån istället för 8 mån som normalt sett är nästa kontroll.
Jag ger holistics d droppar i olivolja. Räcker med en droppe om dagen då, är tyvärr inte jätteduktig på att komma ihåg men jag försöker