Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Min lilla plutt är något mindre hes idag.

Och så har jag börjat fundera över om det är något RS-virus han drabbats av. Någon med erfarenhet?
RS-virus är väldigt vanligt och oftast ofarligt men det kan vara lite segare att bli av med. De flesta får det ju förr eller senare.

Kan mycket väl vara så att din lille fått det. Men har han inga problem att andas eller andra komplikationer så är det inte farligt i sig.

RS-virus är väldigt vanligt och oftast ofarligt men det kan vara lite segare att bli av med. De flesta får det ju förr eller senare.

Kan mycket väl vara så att din lille fått det. Men har han inga problem att andas eller andra komplikationer så är det inte farligt i sig.
Han är väldigt tät och mycket slemmig, hostar. Får skölja näsan varje natt.
Men jag tycker ändå vi har det under kontroll med hjälp av främst nässkölj samt hostmedicin och nezeril vid behov.

Han är väldigt tät och mycket slemmig, hostar. Får skölja näsan varje natt.
Men jag tycker ändå vi har det under kontroll med hjälp av främst nässkölj samt hostmedicin och nezeril vid behov.
Du kanske skulle ta kontakt med läkare ändå. Så det inte är några bakterier som ligger där och luras.

Du kanske skulle ta kontakt med läkare ändå. Så det inte är några bakterier som ligger där och luras.
Mm jag funderar över det. Men det känns ju lite som att barnläkaren vi nyss träffade borde ha nämnt rs när vi ändå var där?
Sen är jag lite tveksam till att ta med honom till sjukhus och utsätta honom för ännu mer smittor..

Fasiken, just för att jag tyckte att allt börjat bli bättre idag så ligger han och hostar nu.
Hesheten är iaf bättre och inte lika extremt mammig och ledsen.

Mm jag funderar över det. Men det känns ju lite som att barnläkaren vi nyss träffade borde ha nämnt rs när vi ändå var där?
Sen är jag lite tveksam till att ta med honom till sjukhus och utsätta honom för ännu mer smittor..

Fasiken, just för att jag tyckte att allt börjat bli bättre idag så ligger han och hostar nu.
Hesheten är iaf bättre och inte lika extremt mammig och ledsen.
Jag skulle ringt och pratat med dom. Sen kan själva hostan hålla i sig i flera veckor. Men hostar och slemmar han väldigt mycket så är det inte fel att kolla efter bakterier.

Men det har väl blivit lite värre nu hans förkylning? Sen ni var hos barnläkaren.

RS är som sagt inget farligt i sig. Det är väl eventuella komplikationer som är det jobbiga. (Apropå att barnläkaren inte sa något)

Jag skulle ringt och pratat med dom. Sen kan själva hostan hålla i sig i flera veckor. Men hostar och slemmar han väldigt mycket så är det inte fel att kolla efter bakterier.

Men det har väl blivit lite värre nu hans förkylning? Sen ni var hos barnläkaren.

RS är som sagt inget farligt i sig. Det är väl eventuella komplikationer som är det jobbiga. (Apropå att barnläkaren inte sa något)

Han var inte hes /ont i halsen när vi träffade läkaren.
Men jag berättade om hostan och täpptheten och slemmet.

Det får bli ett samtal imorgon. Kanske går att få en tid då det inte är så mycket folk där.

Hej alla!

Har inte haft tid att skriva alls, så jag har lite att läsa ikapp :)

S är nu 5 månader. Han har börjat äta lite smått och hittills är sötpotatis populärast.
Han pratar mycket och lär sig nya ljud varje dag, lite segare med motoriken. Kan fortfarande inte vända sig, antar att det är lite sent eller?

Vi har de senaste dagarna försökt söva honom i hans egen säng. Något jag har ständigt dåligt samvete för, men vi vuxna måste få sova bekvämt en liten stund. När han väl somnat så sover han typ 2-5 timmar, sen får han sova resten av natten i våran säng.
Men vi får ingen ordning på nattningen alls..

Jag själv mår ganska bra. Livet är så mycket lättare när jag och pappan delar på f-ledigheten.
Har blivit utskriven från min läkar/psykologkontakt. Så livet är lite ljusare!
Gott att du mår bättre!

Kan ni inte ställa en till säng bredvid eran? Tex istället för två 90 sängar bredvid varandra så har ni 3 st 90 sängar.

På det viset kan du ligga bredvid honom när han somnar och sedan bara flytta över till sängen bredvid.

Tyvärr inte.. Då måste vi köpa en till säng, det har vi inte riktigt råd med. Dessutom har våran säng en ganska konstig höjd.

Tyvärr inte.. Då måste vi köpa en till säng, det har vi inte riktigt råd med. Dessutom har våran säng en ganska konstig höjd.
Med första sonen så "byggde" jag en säng till honom bredvid vår med hjälp av våra sängbord, några böcker och ett par filtar (ont om plats). Det lösgjorde en massa plats i sängen men kunde ändå ha honom bredvid mig (lätt att mata + att han sov bättre när han kunde vara precis bredvid mig).

Härligt att höra att du är på rätt köl igen @Energi :up:

Mindre kul att läsa om förkylningar och annat skit, lillan är bra från sin men så mycket gojs i näsan fortfarande ah hon snarkar. Lite gulligt ändå haha :p

Här händer inte så mycket. Fröken börjar få upp ögonen mer för mat och gapar när hon ser att vi äter :D ser hur roligt ut som helst. Snurrar runt överallt på golvet och vet precis hur hon ska göra för att ta sig till vissa platser.
Fick sitta upp ett par minuter på stallkompisens unghäst e. Bocelli. Lite annat än min travare, vilka gångarter! Har inte ridit regelbundet sen i mars och jag är inte van vid så stora rörelser så jag kände mig som värsta flaxande nybörjaren. Men så roligt och vilken häst!:love:

Idag var det sprutdags, oj så ledsen hon blev lillpluttan. Gråt och feber kom rätt snart efter, kanske 4 timmar. Skönt att jag fick hem min nya gröna fina sjal just idag som är kortare och lättare att snabbknyta.

Idag var det sprutdags, oj så ledsen hon blev lillpluttan. Gråt och feber kom rätt snart efter, kanske 4 timmar. Skönt att jag fick hem min nya gröna fina sjal just idag som är kortare och lättare att snabbknyta.
Stackars liten :(

Vad är det för sjal du köpt?

Jag har två långa klumpiga i bomull jag inte använder alls.
Vill ha något lätt och smidigt.

Stackars liten :(

Vad är det för sjal du köpt?

Jag har två långa klumpiga i bomull jag inte använder alls.
Vill ha något lätt och smidigt.
En till Oscha blev det, Braid Pine, hälften bomull hälften linne, en 4a så den är typ 3,6m eller nåt. Vad är det för några du har?

Jag säger som @DarkInNight : Barn är olika! Jag har alltid släpat med mig mina på allt, rest med dem osv och det var aldrig några problem. Många har "beundrat" mig (missförstå mig rätt nu!) och tyckt att jag varit så modig och frejdig som gjort så mycket med barnen. Men det är ju naturligtvis just för att det hat funkat som jag har gjort det! Hade något av barnen blivit jätteoroligt och gråtit i timmar så hade jag förstås låtit bli.

Blir han lika ledsen om han får vara i din famn hela tiden?

Det gör det verkligen! Har ni provat att inhalera? Tyskarna är helt galna i att inhalera vid alla möjliga åkommor.

Här gå det undan med tänderna! Första kom ju den fjärde och andra igår! R har lite diarré men är i övrigt vid rätt gott mod. Vid frukosten idag snodde han lite bröd och gnagde på, så jag antar att vi också har börjat med smakportioner nu!
Här går det också undan med tänder, första kände jag i tisdags och andra igår!! Inte undra på att han inte är helt tillfreds med tillvaron!
Han är också hostig och låter verkligen som han har ont i halsen så igår fick han en alvedon innan läggdags och han somnade betydligt enklare och trevligare än tidigare kvällar då han varit hysterisk!
Lukas är ju 6,5 månad och jag försöker ge honom mat/gröt varje dag. Han äter inga stora mängder direkt men ibland slinker det ner vad man skulle kunna kalla en hel portion. Känns som att han äter ganska "lite" eller "få" mål mat för sin ålder. Men jag ser inte någon brådska, och amningen funkar ju bra. Men på måndag ska vi på BVC igen så då ska dom väl gnälla lite och tycka att hab ska äta mera mat... Vi får väl se.

Stackars liten :( Ena stunden är de glada och nästa blir de stuckna... Tur det går över rätt fort, jag kände mig så himla rutten när jag satt där med min flicka. Men hoppas din tjej mår bättre nu :)

Idag ska vi en sväng till mitt jobb, två månader sen jag hälsade på sist så nu har det hänt en del :) Och jag är så glad att slippa jobba, i mitt yrke är det alltid värst och stressigt som tusan innan storhelger.

Jag har sällan tid att skriva något, men jag är inne och läser om er så gott som varje dag.

Vi var i simhallen för första gången (för Raphael alltså) igår! Det gick jättebra och han tyckte det var kul tror jag. Hade barnens farmor med mig för ensam kan jag inte åka med dem.

I övrigt smaskar han morotspuré, snor mat vid matbordet, har börjat bli blyg inför alla utom mig (tur att min man har ledigt över hela julhelgen så de två kan bonda lite mer!) och vände sig från mage till rygg idag (prick fem månader). Från rygg till mage har han ju kunnat i ca två månader. Snurrar och kommer lite baklänges så snart måste vi väl montera trappgrindarna igen.

Den här lilla fröken vänder sig från rygg till mage nästan maniskt numera. Jobbar som sjutton med benen för att krypa men missar armarna, det ser rätt kul ut. Idag måste hon lyckats ta sig tillbaka också för hon hade förflyttat sig ungefär ett snurrvarv i sidled för att nå en rolig hög med filtar :-) Hon har också fått flytta upp i Trip Trap-stolen när vi äter och det är ju superroligt.

Lille herr spinkis hade som befarat inte gått upp så mycket pga sjukdomen så det blir en extra vägning vid sju månader för att se att han börjat lägga på sig. Vid sex månader väger han nu 6130g och är 67,5 cm lång.

Han är inte speciellt intresserad av mat på sked och gillar varken gröt eller välling så vi lär väl få fortsätta med ersättningen länge. Han vänder sig obehindrat åt båda håll men vill just nu bara ligga på mage. Tar sig bakåt och runt men ännu inte framåt. Älskar att sitta i sin matstol. Igår bytte vi till sittdel i vagnen och det verkar vara uppskattat.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025