Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Av så va de :) inte lätt att komma ihåg :)
Blir kul att följa dig igen!
Allt bra hittills?

Nja..hemska ligament smärtor kan i bland knappt gå,jag har även mkt foglossning annars så går allt bra,
Det är jobbigt med lilltjejen bara då hon är mer vild än tam ha,ha,ha..jobbigt att jaga när man får så ont, men bara att bita i hop och hoppas att man kommer kunna gå alls i slutet av graviditeten :)
Mår ganska illa med fortfarande

*KL*

Idag kom äntligen mina mammabyxor. Love them!! :love: Passade även på att ta mig en tripp till frissan. Ibland är det skönt att ha en bra salong i slutet av gatan. :p Så nu ser man ut som folk igen!

Vet vad du menar! Lilla Ella springer runt här hela dagarna :) och jag har ju mina satans fogar :( men litelitelite hjälper faktiskt tensapparaten :love:
Sjukgymnasten vill att ka ska ha kryckor redan nu.. Vill inte riktigt jag :crazy:

Nä vem vill ha kryckor? Jag måste med gå till sjukgymnasten och se om de kan hjälpa mig! det gör så himla ont när det hugger helatiden och det lär ju inte bli bättre när man blir större!

Var på KUB idag och jisses vad oroligt jag sov i natt. Alla dumma tankar om att bebisen inte lever osv ploppade upp. Helt i onödan, tack och lov! För på skärmen fick vi se en levande liten krabat som sov så sött så. Låg risk på allt fick vi också. Maken var riktigt fascinerad över att det redan gick att se såpass tydligt att det är en liten människa där inne och hade lite roligt åt alla akrobatkonster den lille höll på med när vi bökade för att få hen att lägga sig i en bättre position för mätningarna. :p

Lillskrutten i vecka 12+4 :love:
524642_10151545365937975_1068574245_n.jpg

Åååå vad mysigt:) längtar såå mkt till RUL så att man får se livet.
Men jag får snällt vänta till 20/3 innan det är dax.

Kl

Är det bara jag som redan är trött på att vara gravid? Jag gick in i v 18 nu så det är ju en stund kvar, men jag mår fortfarande illa och det är himla jobbigt. Tycker iofs att jag själv gnäller lite väl mycket om jag läser om er andra som har foglossningar. Det kan inte vara kul!

Nej, jag längtar till man börjar se gravid ut på riktigt! Det är så fint :love: Inte bara sådär halvt småfet som man ser ut nu. Men så mår jag inte så värst illa längre heller, vilket ju var drygt som tusan. Hoppas det går över för dig snart!

Gick in i v 17 igår, insåg att jag räknat fel förut. :)

Haha ja det är kanske roligare när det syns ;) på mig syns det knappt alls, jag är lite uppsvälld och spänd över magen. Men jag har ju gått ner i vikt hittills.

Jag är iofs gladare nu än jag var i morse för idag har jag lyckats rida ett pass. Det var underbart att komma upp igen och nu hoppas jag att jag kan må så bra att jag kan fortsätta att rida. Men kondisen är verkligen dålig så den får jag börja göra något åt! :)

Och jag ser ut som om jag är i sjätte månaden. Världens mage har jag, blir helt chockad själv. Hoppas det lugnar sig snart.

Jag behöver fortfarande äta medicinen för illamåendet och akupunkturen behövs oxå, men då är det hyfsat hanterbart. Jag mår illa om jag inte äter typ jämt och på morgonen. Igår hade jag en riktig skitdag där jag bara spydde hela kvällen efter jobbet (har börjat jobba den här veckan). Är hur trätt som helst på kvällarna och somnar oftast med barnen vid åtta.

Jag har varit ute och sprungit en gång och hoppas komma igång med det igen (sprang mkt innan), men konditionen är uruselt och jag flåsar som en hel häst. Brösten väger typ ett kilo mer och magen vågar jag knappt tänka på...

Liten sprattlar en hel del och det är mysigt :)
Är i v 14.

Ja det blir väl en väldans skillnad om man fött barn tidigare :) Usch lider med dig vad det gäller illamåendet. Jag är fortfarande inte helt ok och mår illa på förmiddagarna men det har lugnat ner sig på kvällen som tur är.
Nästa vecka blir det RUL för oss och det ska bli lite spännande;)

kl
Här är allting lugnt. Har fortfarande bara gått upp 2 kilo och alla kommenterar hur liten mage jag har ("vecka 20!? var har du gjort av magen???" osv. Det var likadant när jag väntade barn sist, så jag bara väntar på explosionen (dvs att jag får världens största mage på 1-2 veckor).

Fortfarande sitter oron i över att bebisen är död, att det inte är någon bebis därinne, att den inte utvecklas som den ska osv osv. Vi har ultraljud på torsdag så det ska bli riktigt skönt, även om jag också bävar för att få veta. Konstig känsla detta, som jag inte har upplevt tidigare. Men det blir som det blir får jag tänka, det är ingenting man kan göra för att påverka i nuläget ändå.

Jag tycker det där tugget om liten mage är så otroligt tråkigt och jobbigt.

Ja en del har små magar, säg vad smidigt istället för att säga att den är för liten.

Med andra barnet dolde jag det lätt till vecka 22 med bara en stickad tröja. Med första barnet fick jag höra 6 veckor innan han föddes att jag var "så liten".

Grr!

kl

Ingenting är bra nu.

Det som är så sjukt är att jag är glad för bebisen, glad för att jag och sambon har det så bra, jag blir taggad av att vi får kämpa så mycket som vi gör, jag är tacksam för att jag verkar ha något utav en skyddsängel som skjuter på extra ibland, jag vet att det kommer bli bättre snart.

Men det kommer liksom inte fram? Det känns som något invaderat min hjärna och sitter och överröstar mitt 'vanliga jag' och gör mig lika pigg och trevlig och glad som en skogssnigel ungefär.

Jag känner bara att jag vill gå i ide litegrann, men så är det ibland.

Det som är otäckt är just det här mörka som inte är jag och som jag inte styr? Låter ju psykiskt störd.

Usch då, hoppas du börjar må bättre snart. Det är inte kul att ha en sån känsla i kroppen.

Kl
Liten konstig fråga. Tror ni att det är farligt att prova på att dyka? Nu menar jag inte ut i havet ner på 20 meter utan bara att testa på i bassäng där man när botten. Har nämligen fått erbjudande av en dyklärare att testa på hur det känns och det hade varit lite kul men samtidigt vill jag ju inte riskera någonting :)

Ja jag har faktiskt redan börjat känna mig bättre, försöker att ta det lugnt och göra sånt som jag mår bra av. Jag vet att jag inte är ensam om att känna så här under graviditet och försöker bara fokusera på att man inte alltid måste vara glad.

Det hjälper också att prata, är så tacksam att min sambo också är min absolut bästa vän.

Appropå dykning så borde ju djupet och trycket inte vara problem men jag vet inte hur det är med gasen som är i tuberna, om den är bra att andas in. Hör med din BM eller kanske maila någon dykarklubb eller något, dom borde åtminstone veta :)

hoppar in lite och tipsar om att fråga på dykarklubben - det kan mycket väl vara så att deras försäkringar inte gäller gravida.

Ja så kan det ju vara. Jag får helt enkelt fråga killen som håller i det om det nu blir aktuellt. Påtal om försäkringar så vet jag inte hur det blir med det eftersom det är privat.

Har ni andra skaffat någon gravidförsäkring när nu försäkringar kom på tal?

Inte vi än så länge. Ska på RUL först den 25:e (i vecka 20, känns assegt!) så vi tänkte skaffa en efter det. Vi ska ha våran försäkring via vår bank :)

Vi har faktiskt inte skaffat nånting i babyväg förutom en byxdress i leopardtyg med tillhörande mössa som min sambo bara älskade :p Vi har tänkt att ta reda på kön och därefter tapetsera om blivande babyrummet. Efter det kommer det nog en shoppingboom!
Hur gör ni andra? Har ni köpt på er en massa redan eller kanske fått ärva? Eller har ni kvar sen tidigare barn? När ska man egentligen börja handla för att hinna med?

Varken jag eller sambon är så överlyckliga i att shoppa, så vi har skjutit mer på det än många andra. Men redan i vecka 14-15 köpte vi babyskydd och spjälsäng då vi hittade precis de vi sett ut redan, i superskick till jättebra pris.

Har fortfarande inte hittat varken skydd eller säng i lika bra skick till samma pris så jag är jättenöjd med att vi chansade.

Barnvagn tänkte vi köpa så sent som möjligt då det skulle bli en stor utgift för oss men jag hade börjat kika på vagnar och sett ut ungefär vilken jag ville ha.

Sedan hittade min mamma ett företag som kommit över ett restparti av just den vagnen, ett par årsmodeller äldre bara, så då ville hon absolut kliva in och köpa den åt oss. Så vi hade jätteflyt där också för min nya vagn kostar antagligen mindre än vad vi skulle ha fått ge för en begagnad likartad.

Men i överlag har jag mest fått huvudvärk för man blir så matad med saker man mååååste ha, men jag hittade en inköpslista som jag sedan tog bort onödiga saker för oss från, t.ex. badbalja då vi har badkar, och även la till saker som jag tyckte fattades.
Så jag har fått en lite bättre överblick åtminstone, och kommer nog börja småhandla snart, men det är faktiskt inte så mycket som behövs heller som man tror, jag tänkte börja tänka på förlossningsväskan efter v 30 och känner att jag vill vara nästan klar då också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar