Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Håller med om det där med att det känns som bebisen är död! Alltså, är det vanligt att tänka/känna så? Nu har illamåendet för mig försvunnit nästan helt (förutom vid extremt äckliga lukter) och inget annat tecken på graviditet finns. Visst har kläderna blivit lite trängre men det kan ju lika gärna ha med vad man stoppat i sig att göra :angel:
Är i v. 15+6 och ska på UL först 25 mars så det känns ju som jättelång tid kvar för att få veta om bebisen lever :p Nå, nog tror jag det men det känns ändå lite läskigt!

smyger in från vårtråden igen och lägger mig i... :angel:

jag skulle nog säga att det är jättevanligt att tänka och känna så. De hemska veckorna när man mår hyfsat bra, men inte känner nåra rörelser alls är banne mig inte roliga alls... de kallas spökveckor och känns lååååååånga bara. Håll ut, det kommer en tid då du undrar om inte bebisen ska sluta sparka lite snart ;)

Ja, på ett sätt är det ju jättebra för man orkar helt plötsligt hur mycket som helst. Att baka kakor kl 11 på kvällen är inga problem... Men å andra sidan vill man bara att det ska börja hända grejer snart, ett liiiitet livstecken bara? :angel:

Det känns ju skönt att höra att det inte är ovanligt, har läst lite varstans att det är vanligt men så tänker man att "men jag kanske inte hör till den gruppen, min graviditet kanske är annorlunda" och så kanske man plötsligt får veta att man inte alls är gravid. Typ. :p Äsch, det ordnar väl till sig men vad gör man för att få tiden att gå fortare?

Får också erfara foglossning redan och kanske för att jag var lite för mkt i farten förra graviditeten. Spelade tex curling i 8e månaden... En fog tog lång tid på sig att bli bra efter förra och det är den som börjat spöka nu. Blir irriterad för jag hade tänkt rida i 7 v till men det kan jag nog glömma. Har dock hittat en extra medryttaren så pållen (som e gammal) inte ska stå och stelna till... :)

Så igår var vi som sagt på RUL, vi kom in och hon sa direkt att bebisen var för liten.

Min BM hade bokat in mitt RUL i 17+1 och bara det var lite väl tidigt sa hon, så när hon flyttade bak mig 5 dagar till 16+4 så förklarade hon att vi skulle få komma en gång till för att kolla organen. Hon kollade hjärtat och hjärnan och sa att hon såg att allt såg jättejättebra ut men att dom inte chansar utan att dom skulle ta en titt igen och så bokade vi tid till 15 mars, då är jag i v 20 tror jag.

Så jag vart flyttad till 2 augusti och fick ett till ultraljud vilket för mig bara var positivt, fast det var lite tråkigt att åka 10 mil för att ultraljudas i inte ens 5 minuter, sen åka hem igen.. Men vi fick i varje fall bilderna gratis den här vändan.

Sen såg både jag och sambon en snopp men det kan ju vara navelsträngen, och hon sa ingenting fast jag sa att hon gärna fick säga om hon såg något. Jag känner mig dock ännu mer säker på att det är en pojk nu och förhoppningsvis får vi det bekräftat i mars då.

När jag väntade 3 an så upptäcktes det att jag bara var i v 14+
Men fick inget nytt UL och hon kunde tydligt se att det var en liten flicka!;)

Mäh, vad tråkigt. Hon förklarade vad dom behövde se t.ex. blodkärlen till och från hjärtat och hjärtats fyra rum och att hon såg att hjärtat såg bra ut klart o tydligt men hon ville vänta med att titta blodkärlen så jag tycker det kändes jättetryggt att hon bokade in ett nytt.

Sen zoomade hon in mellan benen på bebisen och det var ju något som stack ut och det kändes lite som att hon 'ville visa' fast hon inte sa något, men om det är navelsträngen borde den inte vara längre då? Haha

KL

Har blivit så trött så att jag knappt orkar med något alls de senaste två veckorna. Och helgen var helt fullbokad så jag hann inte vila upp mig så igår orkade jag inte vara kvar på jobbet efter lunch. Känns dumt att sjukskriva sig för att man är trött men vad ska man göra när man knappt orkar resa sig ur soffan/sängen :(
Trodde inte att det skulle vara så här nu. Är ju i vecka 20 och då ska man väl inte vara trött. Får försöka ett tag till med att äta mycket järn och c-vitamin annars får jag nog kolla upp blodvärdena igen. Jag hade låga järndepåer på inskrivningen så det kanske inte har blivit bättre.

Annars så var vi på RUL i förra veckan och allt såg ut som det skulle. Skönt att se att den sprattlade runt men jag känner fortfarande ingenting! Vi fick jättedåliga bilder, bara sudd. Den bästa bilden är bara på huvudet och ena armen och det ser ut som det är Darth Vader som bor där inne :p

Hahaha nu vill jag se er bild ju. :p

Känner lika som dig ang ultraljudet, trodde det skulle va värsta happening och att jag skulle gråta för att jag gråter för allt nu för tiden. Men det kändes som jag befarat lite antiklimaktiskt men det kanske blir bättre nästa gång.

Ba happ, ja den var ju söt när den låg upp och ner på huvudet men tror bebisen sov för den vifta bara lite lojt på benen ibland. Och så såg jag knappt vad som var vad ibland. Kolla benet förresten, ser ut som en kycklingklubba med klor typ.

545571_130858593756523_1235195727_n.jpg

Sen sov jag från 14 till 20, sambon väckte mig en sväng för att äta och sen på kvällen så jag skulle kunna sova på natten. Också sjukt trött just nu, vet inte varför.

Känner mig allmänt less, vill ha stooor bebismage nu, sen vill jag ha bebisen! Vara gravid är jättetråkigt ju. Jag har alltid längtat efter att vara gravid, inte barn utan just att vara gravid. Vilket har visat sig vara världens besvikelse. Plus att jag vill äta ko ost och dricka energidricka. :(

Lite roligare när man känner sparkar ibland nu men dom är så svaga..

Jag vet inte om man kan kalla våran söt. Mer en alien :D
Här är bilden:

DarthVader_zpsf6978014.jpg

Din ser ju rätt vig ut med benet sådär :laugh:

Vad skönt att kunna sova på dagen. Jag går bara runt som en zombie och sen somnar jag vid 8 oftast och sen är jag vaken nån timme mitt i natten och så har jag "sovit klart" vid 5 :(

Jag har aldrig velat vara gravid eller ha en bebis, mer att det känns roligt när de blivit något år eller äldre men det blir nog bra ändå sen när det är ens eget.

Men nu måste jag verkligen köpa ett par nya byxor snart men som det är nu kan jag inte tänka mig att ha en mudd över hela magen. Min mamma säger att jag kommer att förstå det där med mudden sen men just nu vill jag ha något annat alternativ. Får leta lite sen när lönen kommer.

Mäh, vad tråkigt. Hon förklarade vad dom behövde se t.ex. blodkärlen till och från hjärtat och hjärtats fyra rum och att hon såg att hjärtat såg bra ut klart o tydligt men hon ville vänta med att titta blodkärlen så jag tycker det kändes jättetryggt att hon bokade in ett nytt.

Sen zoomade hon in mellan benen på bebisen och det var ju något som stack ut och det kändes lite som att hon 'ville visa' fast hon inte sa något, men om det är navelsträngen borde den inte vara längre då? Haha

Ha,ha jo navelsträngen är längre och sitter högre upp. för att se könet måste man titta underifrån som om bebis sitter på UL apparaten ;)
BM med sista då i v 14+ (som nämnt) frös bilden underifrån och sa -ser ni inte?
-Nä sa jag och gissade på pojke.
-då sa hon NÄ ser ni inte att det där är en tjej!...man ser ju tydligt bl läpparna!!
-ok sa vi och när vi tittade närmre syndes det tydligt 3 sträck;) och ut kom en liten flicka på Bf-1 :)

Ba happ, ja den var ju söt när den låg upp och ner på huvudet men tror bebisen sov för den vifta bara lite lojt på benen ibland. Och så såg jag knappt vad som var vad ibland. Kolla benet förresten, ser ut som en kycklingklubba med klor typ.

:rofl:

101010

Vägrade också mammabyxor för att det kändes sjukt osexigt att ha byxlinningen under tuttarna typ, men jag köpte ett par mammaleggings som inte har nån mudd utan som ett tunt tygstycke bara, med resår längst upp. Sååå sköna :love:

Nu är problemet att jag vill ha ett par mammajeans men dom är allihopa helt ostretchiga, jag har bara stretchjeans till vardags och vägrar klämma i mina breddande gravidlår i ett par stumma stenhårda. :o

Det såg ut som att där det skulle ha varit tjejdelar var det lite vitt på ena sidan, och så något litet som pekade ut också. :o
Därför blir jag lite osäker, om det är en kille varför är det vitt där?

Nu tycker jag att de är dags att joina er här :)
Jag ska ha mitt andra barn nu till sommaren :love: 22 juni är knodden beräknad till! Kan hoppas den är lika punktlig som sin syster ;)
Ella är idag 15 månader :)

Kan väl börja berätta lite hur de är för mig så ni är med om jag börjar gnälla ;)
Hade väldigt svåra foglossningar i förra graviditeten och de är här med buller o bång denna gång med. Blev heltids sjukskriven i v.9 då de gör så ont. I dags läget kan jag knappt gå (är i v.23) :cry:
Men kämpar på och fick igår tag på en tens apparat och de underlättar en stund :love:
Tråkigt med mkt smärta när jag bortsett fr de älskar att vara gravid :) mysigt med lilla magen och alla sparkar!!

Orkade inte läsa igenom hela tråden, men finns de någon lista där man kan se era bf?

Grattis till er alla! Mysigt med sommarbebisar :love:

Det finns mammabyxor med andra alternativ än höga muddar oxå. Vet att PoP har, HM hade förra året (ej kollat än), med en låg "omlottmudd" som sitter under magen.

Jag tycker att man kan hitta massa olika sorters byxor, både stretch och utan, och olika modeller. Utbudet är bra mycket större nu än för bara några år sedan!

Ett alternativ är ju annars leggings och tunika om man trivs i det :)

Nu tycker jag att de är dags att joina er här :)
Jag ska ha mitt andra barn nu till sommaren :love: 22 juni är knodden beräknad till! Kan hoppas den är lika punktlig som sin syster ;)
Ella är idag 15 månader :)

Kan väl börja berätta lite hur de är för mig så ni är med om jag börjar gnälla ;)
Hade väldigt svåra foglossningar i förra graviditeten och de är här med buller o bång denna gång med. Blev heltids sjukskriven i v.9 då de gör så ont. I dags läget kan jag knappt gå (är i v.23) :cry:
Men kämpar på och fick igår tag på en tens apparat och de underlättar en stund :love:
Tråkigt med mkt smärta när jag bortsett fr de älskar att vara gravid :) mysigt med lilla magen och alla sparkar!!

Orkade inte läsa igenom hela tråden, men finns de någon lista där man kan se era bf?

Grattis till er alla! Mysigt med sommarbebisar :love:

Hej tror vi fick barn båda två höst -11?? och höll till i höstföräldrar-11.

Jag har bf 22 Aug.

De stämmer fin fint de! Vad roligt att ses här igen! Och grattis!
Är de tvåan eller hade du en till?

De stämmer fin fint de! Vad roligt att ses här igen! Och grattis!
Är de tvåan eller hade du en till?

Ha,ha...Nä detta blir mitt 4e barn. Jag har en grabb som blir 9, en tjej som är 4 och så lill tjejen som är född 25/10-11 :)
Grattis själv med kul att vi hamnar i samma tråd i gen;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar