Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Ja, gör gärna det :) det blir ju skillnad när man har barn sedan tidigare.

Jag har ju också gått ner i vikt men det syns ju inte iaf:)

Ja det är skillnad när man varit gravid tidigare, absolut. Men det syntes rätt tidigt på mig första gången oxå, fast inte så här mycket. Men det är så individuellt så det är ju inget att oroa sig för såklart!

Vägde mig i morse, går in i vecka 18 i morgon och har nästan gått upp 5 kg nu. Byxorna börjar bli lite tajta.

Råkade få göra ett vul idag. Sökte för en annan grej men så fick jag se på lite sprattel där inne också :) Skönt att veta att den lever fast jag inte märker av någonting just nu :) En vecka kvar till rul.

Har ingen aning om jag gått upp eller ej, men nu i vecka 20 skulle jag säga att det syns (det gjorde det inte med storasyster). Men det är väl senaste 1-2 veckorna som det har börjat synas på mig och då har jag ändå ett barn sen tidigare som inte är så gammal...

På mig syns det nu. Speciellt när jag har garvidkläder... Kan fortfarande ha vanliga, men har alldeles för många tröjor som börjar bli lite korta.

Har gått upp ca 4 kg sedan inskrivning är i v18, tror jag... Minns att jag inte tyckte det syntes på RUL förra gången (magen alltså, bebisen såg man där inne). Nu syns det som sagt. Men har oxå bestämt mig för att inte gå upp 25-30 kg som förra gången... Så det är lite jobbigt att det redan syns ganska mkt... Har iaf signat mig för gravidträning hos mammafitness. Förhoppningsvis ska det hjälpa mig att vara sund :)

Bild från 16+6

58493FD1-F136-4499-BE63-E638DCF5FFAA-1184-000001D8B4E61A2E_zpsecf69ddb.jpg

Kl

Hemma igen efter ultraljud! Det är "bara" en, tack och lov, känner mig väldigt lättad! Den sprattlade och hade sig och såg ut att må bra! Stämde precis i storlek också :)

Vad skönt att allt såg bra ut!

Zazzarazz: kul med bilder. Men så stor är du ju inte :) hur mycket är lagom att gå upp egentligen?

Kl
Ikväll ska jag testa akupunktur, hoppas verkligen att det fungerar för jag är trött på att vara så handikappad som jag blir av det här illamåendet.

Jag vet inte vad som är lagom. Vet bara att 25-30 kg var för mkt för mig... Men kan lätt gå upp det, eftersom jag gärna äter onyttig mat och massa godis. Klara jag mig med 15 kg upp är jag nöjd :)

Jag har för mig att man brukar säga att 12,5 kg är det man bör gå upp med tanke på vad bebisen, fostervattnet, blodet, moderkakan, lite fettreserv osv vägerväger. Men allt är ju individuellt och lite beroende på vad man väger från början.

Med första barnet gick jag upp 12,5 kg precis, och med andra 16kg. Den här gången väger jag 7 kg mindre än vid inskrivningen med första barnet, så det blir intressant att se var det hela slutar.

Ja, det ska bli spännande att se vart det slutar ;)

Nu har jag varit och fått akupunktur, just nu mår jag ganska bra men jag ska dit i morgon igen om jag nu inte vaknar upp och mår fantastiskt bra för då kan jag avboka besöket :) Men fick iaf höra bebisens hjärtljud och det lät bra och den lever :)

Jag har mått rätt bra efter båda omgångarna med akupunktur, ska iväg på fredag igen. Men jag får gå privat (ej barnmorska) och det är snordyrt!! Men klart värt det om det hjälper!
Vart stack hon dig?

Visst är det fantastiskt att höra hjärtljuden? Det låter så mysigt!

Detta är också privat men hon är barnmorska. Ja billigt blir det inte om man ska ha ett gäng behandlingar, jag har tur som får studentrabatt :) Hon stack mig i armbågen, handleden och handen båda armarna. Två i magen sen två i benen och sen en i vardera fot. Lite spännande att höra hjärtljuden :)

Vad coolt att man redan ser att det är ett huvud och vad som ska bli ben och armar, det är ju fantastiskt :)

Ja, det är ben och armar med tår och fingrar på händer och fötter. Syntes tydligt på skärmen, men bilden blev ju lite suddig när man fotade. Det är häftigt! Den sprattlade och viftade på armarna massor!

Ja, och då var det ändå ett ultraljud på magen med en gammal maskin som inte längre är godkänd för RUL pga dess ålder, och jag hade precis kissat eftersom jag trodde att det skulle vara ett VUL :)

Vad skönt att slippa VUL! Tyckte det var jätteobehagligt.

Och så fick vi en jättedålig bild tyckte jag, ansiktet ser jättekonstigt ut och så är det någon skugga som ser ut som bajs så jag kan bara tänka på det när jag tittar på våran bild, haha. Din var ju jättesöt!

Nästa onsdag är det dags för vårat RUL och jag längtar så! :bump:

Hoppas bebisen vill visa att det visst är en pojk men förmodligen så kommer hen väl ligga med benen i kors bara för att :mad:

Har ni andra också någon känsla för vad det är för något i magen?
Min sambos föräldrar har bara fått pojkar, och mina föräldrar fick bara flickor fram tills fjärde, lillebror kom. Fast jag tror inte sånt spelar roll.

Men jag försöker tänka ut flicknamn ifall min magkänsla inte stämmer.
Jag har alltid velat haft en tjej så det är inte det att jag vill ha en
kille utan bara att det är en kille här i, och något annat blir, fel.

Och nu bara babblar jag, om man kan babbla i skrift, men jag har varit utan dator och bara sporadiskt kunnat gå in och titta så nu måste jag skriva av mig lite.

Rörelser då? Jag ligger och känner efter flera gånger om dagen och jag ska erkänna att jag är så elak att jag försöker skaka magen och väcka bebisen. Ibland kan jag känna något litet, jag vet att det är bebis men det är så sällan, bara nån gång ibland, inte ens varje dag, även om det blir oftare och oftare. Men jag vill liksom känna nuuu. :angel:

Men nu är det förhoppningsvis bara en tidsfråga, för igår gick jag in i v 17 och dom flesta i v 20 och efter verkar känna och inte bara lite heller. Så mysigt. :love:

Jag har gjort VUL med de två tidigare, och tycker inte att det är så farligt, men det känns större på något sätt att göra det på magen. Mer "på riktigt" på något knasigt sätt, ha ha :)

Jag känner små fladder/ rörelser redan och är i v 11. Jag kände i v 11 med första oxå och i v 12 med andra så jag har alltid kunnat känna tidigt. Fast det är ju inte som de tydliga sparkar som kommer senare. Med första barnet hade jag moderkakan i bakvägg och då kunde man känna sparkarna utanpå magen redan i v 17. Tog nog till v 20-21 med tvåan och då var moderkakan i framvägg och "skyddade". Moderkakan verkade ligga i framvägg även denna gång, så vi får se när maken kan känna :)

Kul att det snart är dags för RUL för er, det är så himla häftigt! Med första barnet kunde vi se att det var en tjej, andra knep ihop benen och ville inte visa upp sig alls, så där fick vi vara nyfikna tills hon kom ut. Jag hoppas att den här bebisen tänker visa upp sig när det är dags för RUL!

Ang att knuffa på magen för att få respons från bebisen så gjorde jag jämt så med de andra två. Försiktigt såklart. Tyckte det var mysigt, var som art man pratade med varandra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2